Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 134464 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8261
    • View Profile
Особено в тези часове на денонощието.
А кои са тези ватмани , които живеят близо до красна Поляна? Обикновено живеещите близо до Красна Поляна - работят в Красна Поляна , а не в депо Искър. И ако има един живеещ близо до Красна Поляна - той трябва да работи всеки ден на тази кола.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2491
    • View Profile
    • Email
В такъв случай не пречи по двама ватмани от Красна Поляна да поемат колите, при условие, че техниката им е позната и  не е много по-различна от T6A2 /говоря зa T6A5/, едва ли ще срещат големи затруднения. Друг е въпросът, че в момента всички депа страдат от недостиг на персонал.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7654
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Депо Кр. поляна има ли персонални? Може да се използват за тези две коли от 22. Аналогично 2 нощни ще се приберат да нощуват в Кр. поляна вечерта.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12168
    • View Profile
    • Email
Няколко пъти ми прави впечатление, че 10-ката е много натоварена линия, днес видях че вратите едва се затвориха от народ. Има ли вариант да се измисли нещо да пуснат Швейцарски трамваи там, или да скачат повече ЧКД-та. Може да се използва под предлог че по линията няма нископодов трамвай а хората искат достъп и така да пуснат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
    • Email
Да върнат ТМ2 Хладилника-Орландовци ще помогне.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Може би ТМ18 до Хладилника с 1-2 допълнителни вагона. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17745
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Може би ТМ18 до Хладилника с 1-2 допълнителни вагона. :rolleyes:

Това е перфектното предложение.

Другото е да се пуснат 5 състава по 10. Така ще се намери работа и на динозаврите.
мур

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11960
    • View Profile
Може след доставката на 13-те Шкоди да пратят Инеконите по 10. Иначе и 18 до Хладилника не е лошо предложение. Предполагам, че основното натоварване е от Кръста до пл. Македония.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17745
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
С точност от Гарибалди до Люботрън. Доста се возя по линията и имам реална представа. Много са хората, които ползват трамвай за по една-две спирки по Графа и винаги се качват в първия който дойде, а със сигурност 10 е най-натовареният. Но в гората и по Баучер също си е пълно.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8261
    • View Profile
Ако 10 не е 2 минути ПРЕД 8 и две минути ПРЕД 12 няма да е така. Иначе за линия Орландовци- Хладилника - ЗА . Можете да видите и постът ми по-горе.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 531
    • View Profile
След очаквания ремонт на Графа как ще се подобрят експлоатационните условия? Ще може ли и има ли смисъл да се повиши скоростта? И в същност как ще е организирано движението по време на ремонта?
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7654
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ще има пълно прекъсване. Може би има шанс да направят линия от Журналист до Хладилника. Експлоатационната скорост надали ще се увеличи предвид множеството пешеходци в непосредствена близост до линията, но поне няма да се тресе всичко през две преки, когато преминава трамвай.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
След очаквания ремонт на Графа как ще се подобрят експлоатационните условия? Ще може ли и има ли смисъл да се повиши скоростта? И в същност как ще е организирано движението по време на ремонта?
Колко и да повилат скороста там ше се кара бавно щото пешеходците щъкат като мравки

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2491
    • View Profile
    • Email
Колко и да повилат скороста там ше се кара бавно щото пешеходците щъкат като мравки
Кара се бавно, когато не се закъснява, когато се закъснява, се кара възможно най- бързо. Интересното е, че когато се кара бързо, никой не пресича пред трамвая.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
Здравейте на всички. Предупреждавам за дълъг пост, но моля да го прочетете и да проведем аргументирана дискусия за това, кой вариант е най-добрият.

Та... от години с колегите си от Спаси София говорим за нуждата от сериозна реорганизация на трамвайните линии в София, която не е променяна от десетки години и не отразяват по оптимален начин съществуването на метрото. Нуждите са много и различни, а част от факторите са силно ограничаващи – например подвижният състав. Сагата с Шестицата ни накара скоро да внесем в Столичната община предложение за реорганизация на част от линиите на трамваите, така че да се отвори дискусия и, надявам се от есента да имаме вече промяна.
Моля всеки който се интересува от темата да даде своето мнение аргументирано и конструктивно, така че, накрая да получим някакъв резултат, който ще бъде максимално от интерес за най-много хора и съобразен със възможностите на СЕ и управляващите СО.


Вариант 0: Запазване на положението отпреди преместването на трамвай №6.




Плюсовете са в това, че хората познават тези маршрути и няма да им бъде трудно да свикнат с тях, т.е. не се налага разяснителна кампаня.
Основният минус за мен лично, е че по този начин линии №1 и №6 се припокриват изцяло между Петте кьошета и Надлез Надежда (където върви и трамвай №7), а реална нужда за такъв капацитет по този коридор няма. Друг минус е, че по този начин трамвай №6 прави връзка с цели 7 метростанции по М2.

Проблем при този вариант е, че двете линии са силно дисбалансирани:
№1 се обслужва от големи трамваи, от каквито няма нужда, освен в участъка към Иван Вазов. Линия №6 пък е неравномерно натоварена в различните части на маршурта си – на свеер има по-голямо натоварване, отколкото по Ботев и в Лозенец. Затова, според мен трябва тези две/три линии да се реорганизират.

Вариант 1: Промяна на линии 6 и 3




Линия 1: Иван Вазов – Христо Ботев – Обеля. Тази линия се обслужва от големи трамваи и е основната линия в направление север-юг. Интервалите не са не по-малки от 10 минути през деня и през 7-8 в пиковите часове.

Линия 6: Лозенец – Възраждане – Стамболийски – Захарна фабрика. Тази линия става спомагателна на линии 1, 7 и 10, но дава директни връзки между южните и западните части на София, без прекачвнае на пл. Македония или пл. Възраждане. Обслужва се с малки трамваи (Татри) на интервал от 10 минути в писковите часове.

Линия 3: Захарна ф-ка – Гарата (директно през Надлез Надежда) – Орландовци. По този начин линията спира да обикаля излишно и се дава директна връзка на част от западните квартали с гарата и линия М2. Посредством линия 6 се запазва връзката на Захарна ф-ка с метрото (М1) и центъра. Обслужва се с малки трамваи (Татри) на интервал от 10 минути в писковите часове, т.е. става реала линия на която хората да разчитат. Спестеният пробег се пренасочва към по-често обслужване. 
Освен по-балансираната към натоварване система и повечето директни връзки, огромен плюс на този вариант е, че няма нужда от никакви инвестиции за да се реализира и може да стъпи в сила веднага.

Вариант 2: Промяна на линия 6




Линия 1: Иван Вазов – Христо Ботев – Обеля. Тази линия се обслужва от големи трамваи и е основната линия в направление север-юг. Интервалите не са не по-малки от 10 минути през деня и през 7-8 в пиковите часове.

Линия 6: Лозенец – Възраждане – Стамболийски – Красна поляна. Тази линия става спомагателна на линии 1, 7, 10, 11 и 22, но дава директни връзки между южните и западните части на София, без прекачвнае на пл. Македония, пл. Възраждане или на Ал. Стамболийски. Основен плюс е, че дава директна връзка на Красна поляна към центъра. Обслужва се с малки трамваи (Татри) на интервал от 10 минути в писковите часове.
 
Линия 3: запазва се както е в момента, заради нуждата от връзка на Захарна фабрика с най-близката метро станция на М1.

Основен минус на този вариант е, че ще е нужен ремонт на колелото пред депо Красна поляна, така че да може да обръщат и 1009 мм трамваи. За мен лично минус е, че налага запазването на линия 3 както е в момента – дефектна.

Вариант 3: Повече трамваи в Люлин




Линия 1: Иван Вазов – Христо Ботев – Обеля. Тази линия се обслужва от големи трамваи и е основната линия в направление север-юг. Интервалите не са не по-малки от 10 минути през деня и през 7-8 в пиковите часове.

Линия №8: Люлин – пл. Македония – Лозенец. Описана по-горе.

Линия №3: Люлин – Константин Величков – Надлез Надежда – Орландовци. По този начин се дава директна връзка на Люлин с доста други квартали, Гарата и Централни гробища. Големият проблем е липсата на директна връзка след тунела под Западен парк към бул. Константин Величков, т.е. се налага обикаляне през Ал. Стамболийски и Константин Величков. Не мога да преценя и дали повече Люлинчани биха ползвали трамвая ако той си беше с по-чести интервали и даваше повече директни връзки (защото сега маршрутът на №8 е успореден с този на М1).

Вариант 3а: Повече и по-директни трамваи в Люлин




Линия 1: Иван Вазов – Христо Ботев – Обеля. Тази линия се обслужва от големи трамваи и е основната линия в направление север-юг. Интервалите не са не по-малки от 10 минути през деня и през 7-8 в пиковите часове.

Линия №8: Люлин – пл. Македония – Лозенец. Описана по-горе.

Линия №3: Люлин – Захарна ф-ка – Надлез Надежда – Орландовци. Този вариант предвижда изграждане на 500 м трасе по бул. Вардар и ул. Божурище, който да даде директна връзка между Люлин и Захара фабрика, без обикаляне. По този начин се гарантира директна връзка на Захарна фабрика с двете линии на метрото. Всъщност това е далеч по-добър вариант от Вариант 4, но също така са нужни средства и воля за неговата реализация.

Вариант 4: Обединяване на линии 6 и 8


Линия 1: Иван Вазов – Христо Ботев – Обеля. Тази линия се обслужва от големи трамваи и е основната линия в направление север-юг. Интервалите не са не по-малки от 10 минути през деня и през 7-8 в пиковите часове.

Този вариант предвижда обединяване на линиите 6 и 8 в една с маршрут №8: Люлин – пл. Македония – Лозенец. Положителната страна отново е директната връзка на западните и южните квартали (особено на онези по протежението на бул. Ал. Стамболийски), както и липсата на допълнително натоварване с трамваи на и без това бавното (неремонтирано и без ограничители) трасе по Ал. Стамболийски.

Минусите са, че по този начин линия №8 губи връзка с пешеходната Витоша и МС Сердика, както и спорната нужда от често обслужване на трасето към Лозенец с толкова големи трамваи, каквито са краставиците. От друга страна пък този интервал, който има линия №8, може да мотивира повече хора да разчитат на трамвая.
Трамвай №3 остава без промяна заради нуждата от връзка на хората от Захарна ф-ка с МС по М1.

Това са горе-долу 5-те варианта върху които сме се спрели. Всеки има положителни и отрицателни страни, но нека ги дискутираме заедно и се убедим с аргументи кой от тях е най-смислен (или пък ще излезнат съвсем нови и интересни идеи или комбинации от сегашните варианти).
« Last Edit: 08.03.2018, 21:20:40 by Andrej_mk »

Offline tramvaje_22

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 58
    • View Profile
ТМ 3 трябва да си остане така на 7-5-7-3 и съб. и нед. 4-4-4-2. Прави връзка на Св.Троица с МС Константин Величков и създава удобни и ползвани връзки Стамболийски-Ботев-Гарата-Орландовци
ТМ 8 - Лозенец-Стамболийски-Люлин 5 с 13 коли
ТМ 6-  Иван Вазов-Ботев-Обеля 2 с 13 коли
ТМ 1-  закрит

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13558
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, че ТМ1 и 6 биха били силно дисбалансирани във вида им преди спирането (вариант 0). Най-малкото, което трябва да се случи, е да им се разменят крайните спирки. Иначе от следващите варианти най-добре изглежда Вариант 1 и ще подобри видно неефективната в момента тройка.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 797
    • View Profile
За мен най-смислен е Вариант 1 също. Маршрутът към Захарна фабрика е смислен и би имал свооаите пътници с трамваи по-начесто и повече връзки, които да прави. Ще се избегне дублажът между 1, 6 и 7 и ще се подобри обслужването на Захарна фабрика и Стамболийски, като се запазват в максимална степен съществуващи връзки и се реализират нови.
Люлинското направление не се нуждае сякаш от втори маршрут а от по-малки интервали между върховите моменти. Хора търсещи връзка от Люлин към Пиротска биха взели метрото и няма да обикалят с трамвай, дори да минава през Захарна фабрика.
Всичко това, което пишем тук обаче е добре да се подплъти с изследвания на пътникопотоци, защото аз споделям само мнение, а не факт.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2491
    • View Profile
    • Email
... ще подобри видно неефективната в момента тройка.
В момента ТМ 3 не е неефективен, проблемът с липсата на ефективност идваше от огромните интервали.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Не е недостатък това, че трамвай 6 прави връзка със 7 метростанции. Това се вижда при ТМ 8. Според мен линия Иван Вазов - Обеля е добра, както си е била и преди. Може наистина едната да е Иван Вазов - Обеля, с големи трамваи, а втората Лозенец - Надлез Надежда (или Гарата) с малки, като дори може да минава по Мария Луиза.