Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 135218 times)

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 255
    • View Profile
TheBulgarianRail,ти казваш,че третия вариант е глупав.
Не е глупав,защото идеята ми е да се възтанови трамвай 21,но да е по някой от двата варианта.

Винаги съм се чудил, когато се предлага нова линия на каква база се прави. Дали някакво проучване или нещо друго?
Казваш, че не е глупав ТМ21, но кажи защо мислиш така. Преди години беше глупав и го спряха. Сега какво се е променило.
Сподели ако имаш информация, пък макар и само за пътникопотока. После ще си говорим за подвижен състав, транспортна задача и други дейности свързани с пускането на нова линия.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В момента от никой не е скрито,че трамвай 23 е въздуховоз и мисля,че си прочел вариантите ми за стимулиране на трамвай 23,ти ме подсети да направя четвърти вариант за този трамвай.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Нов 4ти вариант за трамвай за трамвай 23:
Метростанция Младост 3-Софийски университет-Памерник Левски-Бул.Дондуков-Ул.Кракра-Бул.Янко Сакъзов-Паметник Левски-Соф.университет-Метростанция Младост 3.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
pavel75,имам предвид,ако се направи промяна на трамвай 23,може напр.,ако ходи до Автостанция Изток (вариант 2)да се преномерира на ТМ 21.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13614
    • View Profile
    • Email
В момента от никой не е скрито,че трамвай 23 е въздуховоз и мисля,че си прочел вариантите ми за стимулиране на трамвай 23,ти ме подсети да направя четвърти вариант за този трамвай.
Аре стига толкоз! За ТМ23 всичко е предъвквано 1000000000000000000000000000 пъти в съответната тема (за трамвайното трасе Дружба-Младост). Сега даже няма да пренасям последните постинги там, а направо ще ги бастисам, защото нищо ново няма под слънцето.
След като останаха неколцина Дювази на последни издихания, нищо не може да се направи, освен ако от маджарската или друга братска европейска земя изведнъж не изпаднат не съвсем сдухани пендели. Нищожният брой коли предполага големи интервали, а те предполагат отлив на последните мохикани-пътници. И "Планета-ТВ" да прави концерти в трамвая, няма да дойдат особено много пътници.

И престани с откровените глупости - къде виждаш място от широката част на Иван Асен до 12 СОУ към Орлов мост та до Паметника Левски? Абсолютно безумие е по бул. В. Левски да има трамвайно трасе от СУ до Паметника Левски - още през 1983 при тогавашното натоварване се взе решение то да се махне оттам и да мине през гара Подуяне. За малко след изпълнение на нормалното трасе имаше плахи вопли да тръгне някакъв трамвай по Иван Асен, направи се едноколовозно трасе от СУ до Сан Стефано с перспектива за пендел, но и воплите стихнаха, и Трамкар се оказа неспособен да произвежда нормалнорелсови трамваи. После пускаха по някоя автобусна линия (за малко - А13 и за повече - А75), докато паветата съвсем се скапаха и това изчезна. Все пак разстоянието от старата спирка Светослав Тертер до Полиграфията на Цариградско е малко и транспортните навици на хората се промениха. Така че надали някога ще има мерак и за пендел.
« Last Edit: 26.07.2018, 15:17:41 by blagun »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1599
    • View Profile
При Иван Асен единственият проблем не е, че е бил шумен. Както bonbon каза, не е никак приятно да ти минава трамвай под прозореца. Затова протестират и живеещите на Скобелев. Въпреки новата технология за безшумни трамваи, ако ти мине някое ЧКД под прозореца ще усетиш вибрация.
Всъщност има нещо, което се нарича обществен интерес и което в България е някак закърняло. Иначе сериозно, чудя се, при наличие на достатъчно пендели, колко успешен би бил ТМ23, с маршрут ул. "Обиколна"- "Автостанция Изток"

В момента някои мотриси по ТМ 22 изпълняват подобни курсове, но от Депо Искър до Автостанция Изток и никой не използва този маршрут. Хората от Дружба го ползват до Подуене, когато ТМ 20 е минал и не им се чака. Тези курсове са много удобни, защото понякога в ТМ 20 е невъзможно да се качиш.
Другите удобни курсове на ТМ 22 са от Красна поляна до Дружба (за депо) и се надявам да ги вкарат в новите ел.табла, защото сега само на старите табла по Шипченски проход се изписва ТМ 22.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Оффтопик: Няма ли кой да го банне тоя Трамвай 17? Егати...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
В момента някои мотриси по ТМ 22 изпълняват подобни курсове, но от Депо Искър до Автостанция Изток и никой не използва този маршрут. .....
Другите удобни курсове на ТМ 22 са от Красна поляна до Дружба (за депо) и се надявам да ги вкарат в новите ел.табла, защото сега само на старите табла по Шипченски проход се изписва ТМ 22.
Преди известно време някой беше написал, че според някакво преброяване ТМ22 не само е линията, която превозва най-много пътници в нулевия си пробег, но броят им е по-голям от сбора на превозените пътници от всички останали трамвайни линии в техния нулев пробег. Освен това ТМ21 е закрит преди 14 години, градът се е разраснал от тогава и вероятно би имало повече търсене за линия от Гео Милев до Изток. Такава обаче не бива да е приоритет в момент, когато съществуващи и ползвани линии се разреждат. Надявам се след време да имаме мъдри управляващи, които да искат да развиват електротранспорта и да използват пълноценно капацитета на съществуващата мрежа.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Не е нужно проучване за да се види колко са натоварени курсовете на тм22 от и за депо.Просто застенете на Подуене в ранния следобед или привечер и всичко е видно.Ако умните глави искат ще проучат дали в Прага няма да се осовбодят още Т6А5 или KT8D5 и някой ден може да се експериментира с линия от Дружба/Гео Милев до Автостанция Изток.Но в сегашния момент с дювазите,това е неприложимо предвид колко са амортизирани и оставени на доизживяване.Наличния останал нормалнорелсов състав не позволява нови линии.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
    • View Profile
По-смислено е да се намалят интервалите на ТМ20 и ТМ22, евентуално да няма лятно разписание и да се въведе нормално таксуване стимулиращо прекачванията вместо да се пуска линия от Дружба до Автостанция Изток. Времепътуването с чакането с прекачване определено ще е по-малко, отколкото с по-рядък директен трамвай. За допълнителна редовна линия дублираща ТМ20 няма толкова сериозен пътникопоток, който да не може да се поеме от ТМ20. Винаги е по-добре да има две редовни линии с възел за прекачване, отколкото три по-редки. :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
И аз да се намеся, като най-обикновен пътник на трамваите и човек, който е работил в система за градски транспорт:
Хора, трамваите са отвратителни за пътниците. Знам че има доста маниаци на този транспорт, но трябва да правите разлика между мания, мечти, желания и реалност. Това апропо е голям проблем за този форум.
Аз също харесвам трамвайния транспорт като любител, най-вече бг трамвай по Графа.
НО! Реално трамваите за пътниците са ужасяващи, най-вече българските. Инфраструктурата е в отвратително състояние, също мотрисите са отвратителни. Само Песите, ЧКД-тата и Швейцарците са привлекателни за пътниците.
Друго- Трамваите се движат ужасно бавно.
Затова реално в днешния ден трамваите се движат единствено заради центъра. Може би единствената истински вършеща работа линия е 7.
Така както чувам, че ще сменят релсите по България- почвам да се радвам. Остава и да направят датчици по светофарите.
Иначе като цяло трамваите в повечето случаи са наказание за пътниците и пречат в трафика. Да не говоря отвратителното самочувствие на голяма част на ватманите.
От това което коментирате- линия 8 е гратисчийска линия. 1 година живях в Люлин 3- и аз съм я ползвал гратис. Много хора от Люлин 3, 4, 5 пътуват колкото да стигнат до метрото, като голяма част не плащат и евентуално купуват билет на метростанцията. Тая простотия с невъзможността за прекачване в 1 час време и перфораторите още я има в София... След МС Люлин посока центъра остават гратисчии. От Лидъла на Стамболийски до Мол ъф София може да се завъртят няколко човека, ако 10ката не е минала скоро. Та като цяло 8цата е гратисчийска версия на метрото.
6цата също е оставена да е гратисчийска версия на метрото. Там няма нужда да се обяснява- тя си е 90% по маршрута на метрото и ходи да вози гратисчиите на метрото.

Тази тема не знам защо е създадена... По-правилно е да се драпа за реновиране на трамвайните трасета и изхвърляне на боклуците, защото само в БГ от цял ЕС трамваите са толкова тромави и отвратителни. Има ли нужда да изброявам всички проблемни места и спирки и тн...

В София са нужни подменени трамвайни трасета и нови мотриси, които да допълват метрото. Метрото за дълги, трамвая за средни и автобуса/тролейбуса за къси разстояния.
апропо- има ли нужда да казвам, че метрото трябва да е по-асимилирано в ЦГМ? Дори в Берлин хидробусчетата имат автомати за щампиране на еднократни билети...

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
То затова беше големият зор осмицата да я върнат до центъра, наистина се пълни, понеже в метрото няма минаване гратис. Идеята беше като пуснат трасето през Мизерно предградие, да я пренасочат оттам, но.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7758
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Много обичам някой от другия край на света да коментира колко гратис има в трамвай 8. Как не ви писна да повтаряте тая мантра която е съвършено невярна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
    • View Profile
Гратисчиите наистина не са малко особено мургавите такива.  :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
8 и 6 ако направят правилнито решение да ги спрат- ще изгубят гратисчийския вот на изборите. Естествено и на всякакви измислени НПОта и организацийки, които също допринасят за хаоса в ГТ София...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13614
    • View Profile
    • Email
Защо мислиш, че всички в ТМ6 или 8 пътуват от първата до последната спирка? Как ще се придвижват примерно тези около Ген. Жеков до центъра? А как ще се довозват от Люлин 5 и около Панчо Владигеров до метрото? Основен принцип при предлагане на всяка една стока или услуга е, че ако върви добре, тя не се изважда от пазара. Тогава въз основа на какво преброяване на пътниците искаш закриване на тези линии?!
Като генерират гратисчии, нека им направят постоянен контрол, тъкмо ще изпълняват плана за глобите. Но съм сигурен, че и с кондуктор да са, пак ще се пълнят.

Факт е, че голяма част от довозващите се до метрото за 1-2-3 спирки са гратисчии. Но реално те са платили за ГТ с билета си за метро, а само тъпата система на таксуване, която не различава пътуване до село Плана от пътуване за 300 метра, ги прави "с повишено внимание". Това би се преборило:
- чрез повременно таксуване. От 30 години все говорим колко велика и сложна е подобна система и как ще ни излезе 100 млн евро (засега). Но в повечето европейски градове има съвсем не скъпи валидатори с таймери, отпечатващи с иглен печат часа и минутата на качване. Такива можеха да се монтират още през 90-те.
- чрез изгодни и достъпни абонаментни карти за 1, 3, 7 дни, месец и година. Напоследък имаме стъпки в правилната посока, остана дневните карти да станат толкова достъпни, колкото единичните.
« Last Edit: 03.08.2018, 14:09:06 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
    • View Profile
Уместно е да има карти за 24 и 72 часа за цялата мрежа - ще са удобни за туристи и гости на София, тъй като закупена следобяд или вечерта карта за 24 часа може да се ползва на следващия ден, такава за 72 часа може да се ползва и на четвъртия ден до часа на изтичане на валидността.  :) Най-добре е началото на срока да се маркира в превозното средство, но в началото докато се внедри новата система за таксуване това може да става при закупуване. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12247
    • View Profile
    • Email
Не съм съгласен за трамваите, дори напротив от пътници чувам че са предпочитан транспорт. Всъщност единствените трамвайни линии които ползвам са 20 и 23. 20-ката е бърза, автономна, дори по Шипченски и Мадрид, където е нарвно с другия трафик минава бързо, а по Искърско шосе и от Коперник нататък като цяло карат със скоростта на метрото ако не и по-бързо. Линията винаги е пълна, хората го предпочитат. Зимата трамваите са топли, лятото са проветриви заради огромните отваряеми стъкла. Е, чат-пат стане някой инцидент и линията се сговничи, но това е рядкост.

Та като сложим, повечето ни трамвайни линии са сравнително бързи, сравнително автономни и ефективни ,4, 5, 7, 11, 20, 22, 8.

И колкото и на някои да не им се вярва, 23 напоследък учудващо взе да се пълни и тя, линията е 100% автономна и за това някои хора си разчитат на нея и я ползват. Един ден като беше минал преди 20-ката в участъка от метрото до Гео Милев преброих почти 40 човека вътре. И не веднъж чувам как хора мрънкат като стигнат до Гео Милев"ее кога най-после ще го пуснат по към центъра поне до пам.Левски" 

Според мен точно трамваите са транспорта с най-голям потенциал в момента. Много по-евтини от метрото, същевремнно по-комфортни, без да се завираш под земята, без минаване през 1000 стълбища и ескалатори, по автономни трасета скоростта може да е същата като на метрото. И преди съм казвал, че с оптимизация на 20-ката може да се икономиса цял метродиаметър. Просто трябва да се вкара под земята при Румънското пололство и да излезе на Орлов мост с 2 подземни спирки за връзка с метрото, а по Шипченски да се сложат ограничители около релсите. С Икономисаните средства може да се построи поне още едно ТМ трасе и да се купят още сума ти съчленени МАН-ове като сегашните.

Бъдещето на градовете е именно това според мен, поетапно колите да се завират под земята а не хората, и да се набляга не на подземни железници а именно на автономни модерни бързи трамвайни линии с трамваи тип Песите на земното равнище, довозващи бързи автобусни линии с автобуси тип сегашните ни МАН-ове, а автомобилите заврени под земята в траншеи, подлези освобождавайки място за пешеходците и ГТ. Като при напълното им изолиране от останалия трафик в по-далечно бъдеще нищо чудно тези автобуси и трамваи да се управляват автоматично без водачи, и да станат още по-дълги  защото вече няма и кой да работи, и това се разработва в момента.
« Last Edit: 03.08.2018, 14:34:15 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2251
    • View Profile
    • Email
Радо, преди да ида на другия край на света, работех последно в голямата сграда на Стамболийски и К. Величков. Редовно се качвах на осмицата - че имаше гратис, имаше, както и немалък % пътници от оня, вечно толерирания и коткания етнос плюс циганета, които се возеха отзад на автосцепката. И, ако искаш вярвай, никога не видях контрольори в участъка между Мола и Лидл, вече в посока Люлин не знам. Сети се защо - същата работа като при 79. И в десетката беше абсолютно същото. Между другото, още когато пуснаха първия лъч на метрото, беше предвидено още по-голямо рязане. Освен трамвай 8-ица само между Люлин и Западен парк, също закриване на 112, тролей 6-ица трябваше да стане вътрешноквартален, 309 също следваше да даде фира. Някои от нещата бяха изпълнени, в друго отношение люлинци бяха "пощадени", конкретно трамвая го възстановиха след една подписка, но с уговорката като стане новото трасе през Мизерното, да бъде пренасочен по него.
« Last Edit: 03.08.2018, 19:07:09 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7758
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това, това което си написал може и да е така, но аз пък смятам че в кой да е 83 или друга линия например има повече гратсчии отколкото в трамвай 8. Никой не е тръгнал да ги закрива. Нередовността на пътниците не се лекува със закриване на линии.