Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 146534 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8417
    • View Profile
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:22:13 by София 70 »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
    • View Profile
    • Email
Няколко идеи от мен за оптимизиране на трамвайните маршрути без намаление на транспортната задача и съвкупния брой коли.


I. Линия 1 след смяната на маршрута е безмислена в този си вид. Предлагам два варианта за нея:

1. Обединява се с линия 8 с маршрут Иван Вазов - Люлин. Така 8 ще има нормално обръщало, защото на Съдебната палата няма място за две линии, ще има и нови връзки за ползващите го. Иначе от Иван Вазов до края на сегашния му маршрут всички спирки се дублират с ТМ 6, така че няма да има ощетени пътници. Само не знам дали допълнителните две коли от 1 ще позволят запазване на интервала на ТМ 8 при по-дългия курс до Иван Вазов.
2. ТМ 1 се закрива и двете коли се прехвърлят на 6 или 7 - където има по-голяма нужда.

II. Линия 18 се закрива и колите ѝ се преразпределят към 10 (който да стане основно "на двойки") и 4 (където броя коли да се увеличи с цел "нормално" обслужване на Орландовци.

Аргументи: Поддържането на три трамвайни линии до Орландовци, две от които (4 и 18) с доста дублиращи се маршрути в центъра едва ли е най-оптималното. Аргументът с многото крайградски линии, тръгващи оттам, вече не е сериозен, откакто голяма част от тях бяха удължени до Лъвов мост. Отделно при липсата на достатъчно трамваи в нормално състояние, и 18, и 10 са предимно единични, което намалява превозната им способност. При нормално разписание, 10 с двойни трамваи и 12 с Шиндлери спокойно ще обслужват Графа и Журналист без да е нужна трета линия.

След ремонтите на трасетата в Орландовци и по Цар Борис 3, пускането на МД3 и идването на новите 13 Песи за ТМ5, ТМ4 ще може да мине на Инекони и да бъде сгъстен с цел невлошаване на обслужването на кварталите около Цар Борис 3. Така за българските трамваи ще остане само Линия 6. Поне докато отнякъде се намерят още 15-ина трамваи.     

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5053
    • View Profile
Курсът до Иван Вазов се удължава с около 20 минути двупосочно съответно за запазване на интервалите ще са нужни две допълнителни коли делник и една празник и предпразник.  :rolleyes: ТМ7 е редовен и подсилването му ще доведе до пакетно придвижване - трасето по Ботев не е обособено, между Петте Кьошета и НДК се налага изчакване на еднопътното трасе.  :rolleyes:

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 644
    • View Profile
    • Email
Курсът до Иван Вазов се удължава с около 20 минути двупосочно съответно за запазване на интервалите ще са нужни две допълнителни коли делник и една празник и предпразник.  :rolleyes: ТМ7 е редовен и подсилването му ще доведе до пакетно придвижване - трасето по Ботев не е обособено, между Петте Кьошета и НДК се налага изчакване на еднопътното трасе.  :rolleyes:

Супер, значи точно двете коли от 1 се добавят към 8 и няма промяна в транспортната задача и допълнителни курсове.
За 7 съм съгласен, докато не се направи подлезът на НДК нормален, няма голям смисъл от сгъстяване. По Ботев се надявам някой близък ден трасето да се огради като на Константин Величков, а Зоната за паркиране да се премахне - това ще намали времето за пътуване с поне 4-5 минути.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13998
    • View Profile
    • Email
При всички случаи след доставката на 13 Песи и ремонта на ЦБ3 ТМ5 няма да може да поддържа сегашната гъстота, ако ще се обслужва само с Песи. Ясно е, че ще има метро на Красно село, но е също така ясно, че от това няма особено да намалее пътникопотокът по релсите на ЦБ3. При това положение най-смислено е да се отиде към синхрон 1:1 ТМ4 и ТМ5, всеки от тях по на 8 минути, т.е. съвместно - на 4 минути. При това, при удължен до Журналист ТМ5 на Песи, при сгъстен ТМ4 на Инекони плюс засилен ТМ12 може ТМ18 да даде фира.

Offline Pesho1991

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
До колкото си спомням, преди няколко години Данчето каза, че след като дойдат новите трамваи за линия 5, Инеконите ще отидат на линия 10, но не знам дали тези планове ще се запазят.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8348
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Щото точно "Данчето" ги решава ти неща.  :help:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13998
    • View Profile
    • Email
Инеконите ще отидат на линия 10, но не знам дали тези планове ще се запазят.
Те защото са се юрнали да минават през гората! А и все пак са доста големи за този маршрут. Може да са по 4, 6, 8, 11 или 12.
« Last Edit: 15.01.2019, 22:06:32 by blagun »

Offline Pesho1991

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
Аз казвам какво нашата кметица беше споделила пред медиите, следователно е било обсъдено някъде или се е завъртяла идеята евентуално в транспортната комисия. Но това може и да са били просто приказки от нейна страна.

Offline bozhido

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
След ремонта на ул. Каменоделска би било хубаво да се преосмислят трамвайните маршрути, а наличието на нископодови мотриси да обхване повече квартали.
ТМ1: Иван Вазов - Обеля 2
ТМ6: закрива се
ТМ7: запазва се в синхрон през една кола с нова ТМ2: Борово - Ц. Хали - Орландовци
ТМ10: запазва се в синхрон през една кола с ТМ3: Захарна фабрика - Граф Игнатиев - Хладилника
ТМ18: Орландовци - Ц. Гара - Стамболийски - АС Овча купел
ТМ4,5,8,11,12,20,22,23 се запазват както са;

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5053
    • View Profile
Линията между Обеля и Иван Вазов няма особена разлика дали ще е 1 или 6.  :) Времето от Македония по Ботев и Мария Луиза до Хан Кубрат е около 20 минути, по Алабин, Мария Луиза, Козлодуй и Каменоделска до Орландовци вероятно ще е подобно и синхронизация принципно е възможна, но е спорно дали е нужна - такъв редовен трамвай с дълги вагони и сериозен дублаж с ТМ4 надали ще има сериозно натоварване. ТМ10 е нужен в Западен Парк - 72 виси в задръствания, 77 минава в периферията на центъра и е сравнително рядък, докато Захарна Фабрика има две метростанции в пешеходна достъпност за различните части, автобуси и трамваи  по К. Величков както и автобуси и тролеи по Сливница.  :rolleyes: Два трамвая до Захарна Фабрика са абсолютно ненужни. Предложеният ТМ18 ще бъде нещо като панорамна обиколка на София - времепътуването ще е около час в посока, може би малко повече и няма да има кой да го ползва с тези обиколки и дублажи. :rolleyes:
« Last Edit: 12.04.2019, 17:28:54 by V.Peichev »

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
След ремонта на ул. Каменоделска би било хубаво да се преосмислят трамвайните маршрути, а наличието на нископодови мотриси да обхване повече квартали.
ТМ1: Иван Вазов - Обеля 2
ТМ6: закрива се
ТМ7: запазва се в синхрон през една кола с нова ТМ2: Борово - Ц. Хали - Орландовци
ТМ10: запазва се в синхрон през една кола с ТМ3: Захарна фабрика - Граф Игнатиев - Хладилника
ТМ18: Орландовци - Ц. Гара - Стамболийски - АС Овча купел
ТМ4,5,8,11,12,20,22,23 се запазват както са;
ТМ1 до обеля 2 няма нужда
За да го върнат до там още повече с нископодов трамвай  първо на първо трябва да се направи ремонт на трасето при София север

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
И в Обеля също . Всички трасета от 88-89 г. са за ремонт отдавна.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3584
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Многократно сме коментирали, че тм 1 в сегашния си вид е за незабавна промяна на маршрута. Според мен удачните варианти са:

А) Ив. Вазов - бул. Ал. Стамболийски - Депо Кр. поляна
Б) Ив. Вазов - Ц. Хали - депо Банишора - гара Захарна фабрика

И двата варианта правят нови трамвайни връзки, които в момента липсват.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 213
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Мислил съм си за още един вариант на тм1 от Иван Вазов до обръщалото на тм8 в Люлин 5.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5053
    • View Profile
Мислил съм си за още един вариант на тм1 от Иван Вазов до обръщалото на тм8 в Люлин 5.

По-удачно е пренасочване на ТМ 8 към Иван Вазов - няма смисъл от две линии с толкова голям дублаж. :rolleyes:

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 994
    • View Profile
ТМ10: запазва се в синхрон през една кола с ТМ3: Захарна фабрика - Граф Игнатиев - Хладилника
И що реши че на Западен парк не трябва да ходи 10 -ката? Може ли да кажеш къде живееш и аз да предложа едно преосмисляне на маршрутите !!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13998
    • View Profile
    • Email
ТМ10: запазва се в синхрон през една кола с ТМ3: Захарна фабрика - Граф Игнатиев - Хладилника
И що реши че на Западен парк не трябва да ходи 10 -ката? Може ли да кажеш къде живееш и аз да предложа едно преосмисляне на маршрутите !!
Аз интерпретирам това изречение по друг начин: предлага се ТМ10 с непроменен маршрут и ТМ3 синхронизирани от Хладилника до Константин Величков. Проблемът е, че от Константин Величков до Западен парк е значително по-късо, отколкото до Захарна фабрика и синхронизация е възможна само с дълги почивки на ТМ10.
Ако ще остава Западен парк без трамвай, пък Захарна фабрика - с 2 трамвая, това няма смисъл.

Връзката на Графа с Орландовци е на 70 години и прекъсването ѝ надали ще се случи. Разбирам желанието новите ПЕСИ да вървят по новото трасе по Козлодуй-Каменоделска. Но по-смислено е след доставката на още по-новите ПЕСИ за ТМ5 ТМ4 да се сгъсти с освободени Инекони, а ТМ18 да си остане с маршрута си.

Помагачът на ТМ7 трябва да има максимално къс маршрут след Петте кьошета. След като явно няма да паднат пендели, остава да се преработи малко пл.Възраждане (автоматична стрелка, преместване на светофар) за постоянно обръщало.
« Last Edit: 13.04.2019, 10:34:35 by blagun »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2838
    • View Profile
А) Ив. Вазов - бул. Ал. Стамболийски - Депо Кр. поляна

Вместо до депото е по-добре до стадион Славия !

Offline bozhido

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
ТМ10: запазва се в синхрон през една кола с ТМ3: Захарна фабрика - Граф Игнатиев - Хладилника
И що реши че на Западен парк не трябва да ходи 10 -ката? Може ли да кажеш къде живееш и аз да предложа едно преосмисляне на маршрутите !!

Не си ме разбрал правилно. Идеята е тм 10 да си остане със същия маршрут (Западен парк - Хладилника), но към него от Захарна фабрика пак до Хладилника да се добави тм 3, така че от бул. К. Величков към Хладилника да се намали съвкупния интервал, тъй като многократно е коментирано във форума, че тм 10 е претоварен в посока Хладилника. А пренасочването на тм 3 към Граф Игнатиев би привлякло пътници според мен.

Друго уточнение - до Иван Вазов е нужна линия на добър интервал, а до Обеля 2 няма как да се пуснат нископодови трамваи. Идеята беше единствено по новото трасе до Орландовци да се пуснат такива, идващи от Борово (т.е. единствено тм 7 и евентуалната тм 2 да се обслужват от Песи).

Иначе идеята за тм 8 от Люлин до Иван Вазов също е хубава. Така тм 1 се закрива, а тм 6 остава със същия маршрут, като трябва да се синхронизира от Македония до Иван Вазов с тм 8.