Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 136666 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:22:13 by София 70 »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 617
    • View Profile
    • Email
Няколко идеи от мен за оптимизиране на трамвайните маршрути без намаление на транспортната задача и съвкупния брой коли.


I. Линия 1 след смяната на маршрута е безмислена в този си вид. Предлагам два варианта за нея:

1. Обединява се с линия 8 с маршрут Иван Вазов - Люлин. Така 8 ще има нормално обръщало, защото на Съдебната палата няма място за две линии, ще има и нови връзки за ползващите го. Иначе от Иван Вазов до края на сегашния му маршрут всички спирки се дублират с ТМ 6, така че няма да има ощетени пътници. Само не знам дали допълнителните две коли от 1 ще позволят запазване на интервала на ТМ 8 при по-дългия курс до Иван Вазов.
2. ТМ 1 се закрива и двете коли се прехвърлят на 6 или 7 - където има по-голяма нужда.

II. Линия 18 се закрива и колите ѝ се преразпределят към 10 (който да стане основно "на двойки") и 4 (където броя коли да се увеличи с цел "нормално" обслужване на Орландовци.

Аргументи: Поддържането на три трамвайни линии до Орландовци, две от които (4 и 18) с доста дублиращи се маршрути в центъра едва ли е най-оптималното. Аргументът с многото крайградски линии, тръгващи оттам, вече не е сериозен, откакто голяма част от тях бяха удължени до Лъвов мост. Отделно при липсата на достатъчно трамваи в нормално състояние, и 18, и 10 са предимно единични, което намалява превозната им способност. При нормално разписание, 10 с двойни трамваи и 12 с Шиндлери спокойно ще обслужват Графа и Журналист без да е нужна трета линия.

След ремонтите на трасетата в Орландовци и по Цар Борис 3, пускането на МД3 и идването на новите 13 Песи за ТМ5, ТМ4 ще може да мине на Инекони и да бъде сгъстен с цел невлошаване на обслужването на кварталите около Цар Борис 3. Така за българските трамваи ще остане само Линия 6. Поне докато отнякъде се намерят още 15-ина трамваи.     

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4724
    • View Profile
Курсът до Иван Вазов се удължава с около 20 минути двупосочно съответно за запазване на интервалите ще са нужни две допълнителни коли делник и една празник и предпразник.  :rolleyes: ТМ7 е редовен и подсилването му ще доведе до пакетно придвижване - трасето по Ботев не е обособено, между Петте Кьошета и НДК се налага изчакване на еднопътното трасе.  :rolleyes:

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 617
    • View Profile
    • Email
Курсът до Иван Вазов се удължава с около 20 минути двупосочно съответно за запазване на интервалите ще са нужни две допълнителни коли делник и една празник и предпразник.  :rolleyes: ТМ7 е редовен и подсилването му ще доведе до пакетно придвижване - трасето по Ботев не е обособено, между Петте Кьошета и НДК се налага изчакване на еднопътното трасе.  :rolleyes:

Супер, значи точно двете коли от 1 се добавят към 8 и няма промяна в транспортната задача и допълнителни курсове.
За 7 съм съгласен, докато не се направи подлезът на НДК нормален, няма голям смисъл от сгъстяване. По Ботев се надявам някой близък ден трасето да се огради като на Константин Величков, а Зоната за паркиране да се премахне - това ще намали времето за пътуване с поне 4-5 минути.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13739
    • View Profile
    • Email
При всички случаи след доставката на 13 Песи и ремонта на ЦБ3 ТМ5 няма да може да поддържа сегашната гъстота, ако ще се обслужва само с Песи. Ясно е, че ще има метро на Красно село, но е също така ясно, че от това няма особено да намалее пътникопотокът по релсите на ЦБ3. При това положение най-смислено е да се отиде към синхрон 1:1 ТМ4 и ТМ5, всеки от тях по на 8 минути, т.е. съвместно - на 4 минути. При това, при удължен до Журналист ТМ5 на Песи, при сгъстен ТМ4 на Инекони плюс засилен ТМ12 може ТМ18 да даде фира.

Offline Pesho1991

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
До колкото си спомням, преди няколко години Данчето каза, че след като дойдат новите трамваи за линия 5, Инеконите ще отидат на линия 10, но не знам дали тези планове ще се запазят.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7969
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Щото точно "Данчето" ги решава ти неща.  :help:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13739
    • View Profile
    • Email
Инеконите ще отидат на линия 10, но не знам дали тези планове ще се запазят.
Те защото са се юрнали да минават през гората! А и все пак са доста големи за този маршрут. Може да са по 4, 6, 8, 11 или 12.
« Last Edit: 15.01.2019, 22:06:32 by blagun »

Offline Pesho1991

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Аз казвам какво нашата кметица беше споделила пред медиите, следователно е било обсъдено някъде или се е завъртяла идеята евентуално в транспортната комисия. Но това може и да са били просто приказки от нейна страна.