Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 141736 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Работата с четири вагона в СМЕ не е гарантирана - възможни са проблеми поради затихването на управляващите сигнали. Също така при един вдигнат пантограф се получават много големи токове през него и междувагонните съединения и може да се стигне до сериозни повреди. Случва се изправен състав T6B5 да бута повреден такъв към депо Искър, при този случай само вагоните на бутащия състав работят в СМЕ. :)

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
На 20-ката веднъж видях внушителен състав от 4 Т6Б5-ци но без пътници и се прибираше за депо. Беше само с един вдигнат пантограф на третия подред  вагон ...

Това е била аварийна ситуация и втория състав е бутал първия към депо, затова не си видял и пътници вътре !

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2788
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Работата с четири вагона в СМЕ не е гарантирана - възможни са проблеми поради затихването на управляващите сигнали.
Три моторни вагона няма как да работят с един пантограф - токовете през пантографа и междувагонните съединения стават прекалено големи.  :rolleyes:
Престани да си смучеш от пръстите свободни съчинения!
Това с пантографите е въпрос на оразмеряване и пантографите обикновено са преоразмерени в това отношение и никоя СМЕ няма да затихне за 50 метра, колкото са дълги четири вагона. Ограничението, ако такова има, идва от схемните решения, а не от затихване на сигналите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
    • View Profile
Не вярвам някой да проектира пантографи и междувагонни връзки за четворно по-голям ток от номиналния, това би оскъпило сериозно вагоните и при нормална експлоатация не би трябвало да се случва. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12580
    • View Profile
    • Email
Разбира се че трябва да е предвидено. Все пак някои ползват трамваите за леко метро и там са напълно възможни състави от 3 или 4 вагона. Няма да се учудя ако беше изпълнена линия 18 едно време, от Дружба през Младост в тунел под центъра и до Княжево да ги пускат в състави по 3 или 4 вагона. Все пак това щеше да е много силна линия почти като метрото с подземни станции. 4 такива вагона имат вместимост горе-долу колкото 4 вагона от старите на метрото. Не е нещо кой знае какво да са във състав от 4 ватона като леко метро, двойносъчленените Дювази също са работили в състав по 2 със сходна дължина.
« Last Edit: 16.04.2019, 21:43:03 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 978
    • View Profile
Въпрос на оразмеряване на проводниците и контактните съединения. Т6А2 например не могат да се движат 3 с един пантограф. Оригинално Т4D въобще нямат пък силова връзка. При разни модернизации по света такива може да са добавяни.

Нашите май си имаха силова връзка. Нали писахте че е проблем да се движат с 2 вдигнати пантографа, защото ако не се нацели кога да се отпусне тягата може да се обърне стрелката под него.

А всъщност у нас на редовна линия пускалили са някога състав от 3 ЧКД-та, никога не съм виждал.  На 20-ката веднъж видях внушителен състав от 4 Т6Б5-ци но без пътници и се прибираше за депо. Беше само с един вдигнат пантограф на третия подред  вагон и го видях на Кауфланда в Слатина посока депото. Значи може би системата разпознава и може да управлява и 4 вагона от този модел Т6Б5. В случай например има ли значение кой от 4-те пантографа ще е вдигнат?
Видял си загинал двоен чешки бутан от двоен чешки. Състав от 3 ЧКД- та е нямало. Иначе Т6Б5 могат да вървят в 3- ка, но с 2 двигнати пантографа независимо кои са.