Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 150421 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5122
    • View Profile
Работата с четири вагона в СМЕ не е гарантирана - възможни са проблеми поради затихването на управляващите сигнали. Също така при един вдигнат пантограф се получават много големи токове през него и междувагонните съединения и може да се стигне до сериозни повреди. Случва се изправен състав T6B5 да бута повреден такъв към депо Искър, при този случай само вагоните на бутащия състав работят в СМЕ. :)

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
На 20-ката веднъж видях внушителен състав от 4 Т6Б5-ци но без пътници и се прибираше за депо. Беше само с един вдигнат пантограф на третия подред  вагон ...

Това е била аварийна ситуация и втория състав е бутал първия към депо, затова не си видял и пътници вътре !

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Работата с четири вагона в СМЕ не е гарантирана - възможни са проблеми поради затихването на управляващите сигнали.
Три моторни вагона няма как да работят с един пантограф - токовете през пантографа и междувагонните съединения стават прекалено големи.  :rolleyes:
Престани да си смучеш от пръстите свободни съчинения!
Това с пантографите е въпрос на оразмеряване и пантографите обикновено са преоразмерени в това отношение и никоя СМЕ няма да затихне за 50 метра, колкото са дълги четири вагона. Ограничението, ако такова има, идва от схемните решения, а не от затихване на сигналите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5122
    • View Profile
Не вярвам някой да проектира пантографи и междувагонни връзки за четворно по-голям ток от номиналния, това би оскъпило сериозно вагоните и при нормална експлоатация не би трябвало да се случва. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12781
    • View Profile
    • Email
Разбира се че трябва да е предвидено. Все пак някои ползват трамваите за леко метро и там са напълно възможни състави от 3 или 4 вагона. Няма да се учудя ако беше изпълнена линия 18 едно време, от Дружба през Младост в тунел под центъра и до Княжево да ги пускат в състави по 3 или 4 вагона. Все пак това щеше да е много силна линия почти като метрото с подземни станции. 4 такива вагона имат вместимост горе-долу колкото 4 вагона от старите на метрото. Не е нещо кой знае какво да са във състав от 4 ватона като леко метро, двойносъчленените Дювази също са работили в състав по 2 със сходна дължина.
« Last Edit: 16.04.2019, 21:43:03 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Въпрос на оразмеряване на проводниците и контактните съединения. Т6А2 например не могат да се движат 3 с един пантограф. Оригинално Т4D въобще нямат пък силова връзка. При разни модернизации по света такива може да са добавяни.

Нашите май си имаха силова връзка. Нали писахте че е проблем да се движат с 2 вдигнати пантографа, защото ако не се нацели кога да се отпусне тягата може да се обърне стрелката под него.

А всъщност у нас на редовна линия пускалили са някога състав от 3 ЧКД-та, никога не съм виждал.  На 20-ката веднъж видях внушителен състав от 4 Т6Б5-ци но без пътници и се прибираше за депо. Беше само с един вдигнат пантограф на третия подред  вагон и го видях на Кауфланда в Слатина посока депото. Значи може би системата разпознава и може да управлява и 4 вагона от този модел Т6Б5. В случай например има ли значение кой от 4-те пантографа ще е вдигнат?
Видял си загинал двоен чешки бутан от двоен чешки. Състав от 3 ЧКД- та е нямало. Иначе Т6Б5 могат да вървят в 3- ка, но с 2 двигнати пантографа независимо кои са.

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Като се говори за оптимизация на това... дето го наричате трамвайни линии:
Може да е коментирано, а и по-рано споделих мненинето си, че голяма част от това нещо е неатрактивно и ужасно, а пътниците го мразят. "Трамваите" ужасяват средностатистическия пътник заради тромавото, бавно, неудобно и некомфортно возене. Най-некомфортни и ужасяващи пътниците са българските трамваи, колкото и да не се харесва на маниаците. Трябва да се гледа и малко реалистично. В София трамваите се ползват от необходимост, заради липса на друг транспорт. От целия подвижен състав единствените удобни или не толкова ужасяващи са Песите, ЧКДта и Татри и Краставиците. Дори Инеконите са с невероятно висока база.
Ако се говори за оптимизация-

8цата спокойно може да се прежали. Тя дублира метрото. Като бивш жител на Люлин забелязах как 8цата евентуално се пълнеше от Люлин 5 до МС Люлин. Евентуално тая отсечка може да се поеме от някоя автобусна линия, което в мащаб да излезе по-евтино за ЦГМ и по-удобно за пътниците. От МС Люлин към центъра остават само гратисчии. А на Стамболийски може да се излъжат още 4-5 човека да се качат, ако 10ката не е минала. Но ако я закрият 8цата люлинския гратисчийски електролат ще бъде изгубен, а всякакви измислени организацийки ще вдигнат шумотевица, както за 6цата до Лозенец, като ефективността може да се съпостави.

Друга оптимизация между 1 и 6. 6цата е отново дублираща метрото и гратисчийски транспорт за Обелянци и Надежденци. От двете може да остане само едната линия от Вазов до Връбница, като за същия маршрут ще са необходими към 10 коли за 10 минутен интервал (~10-12 минути престой на една от крайните спирки). В момента 6 е на 12-13 мин, заедно с 1 хабят 13 коли.

Но друго нещо- наистина трамвайните трасета плачат за хубави ремонти, че да се свият времепътуванията. Ходилите в чужбина могат да направят осезаема разлика... "трамвайният" транспорт губи смисълът си в София, като е най-бавният наземен такъв. За сравнение- близо 20 км еднопосочно, трамвай във Франкфурт прави една посока за час-час и 3 мин. В София за една 8ца дето е 10на километра ти взема 40 мин., а 11 близо 15 км отнема 58 мин. по разписание...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5732
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Добре, че вече не живееш в София. Но си верен последовател на "оптимизациите" общински тип. Защо не се върнеш? Мястото за зам. кмет е свободно. Тя и Фандъкова не е от София. Ще си паснете.

От цялото ти писание ценната информация е в последния ред и там е засегната една от причините. Има още много такива, които трябва да се решат, за да стане трамвайният транспорт по-бърз и предпочитан.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
На черното - бяло не мога да кажа... Съжалявам, че пренебрегвам личните мании, любови и пристрастия. Сакън да не се промени нещо... Още по-недопустимо става да се каже истината в очите... Няма нужда да се държи нещо, което не върши работа само за да го има и само щото на една свита им харесва, че е трамвайченце. Малко практичност...

8цата... кого вози? Различава се съвсем малко от метрото, което пак не я пълни.
Спокойно с малко мрежа по Дертлиев тролеите 6 и 7 могат да обхванат частта на 8цата. С малко козметика по 82 и81 също... и ще се подобри вътрешното обслужване на Люлин и Люлин-Обеля, където е неудачно да се ползва метро. То е за наистина дълги разстояния.

6цата същата работа. Ама то голям рев, беше и подкокоросан народ по стаден принцип "закрили 6цата", като реалното беше- промениха й маршрута... Като от цялата линия полезния й пробег е споменатия от предния ми пост.
Хабяяяят се ей-така пари за заплати, електричество и тн за нещо неефективно, вместо нещо с възможности да се направи, но като хората.

Може да не съм от София, но доста обикалях улиците с таксито и с градския транспорт. А това, къде живея в момента ми дава възможност още по-добре колко порочно и отвратително се работи в България и системата на ЦГМ.
« Last Edit: 30.05.2019, 23:17:53 by dj_the_bus »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2768
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Каквото и да си говорим, ние се движим с около 50 години изоставане.
Във Виена през 60-те и 70-те е сходен период в икономически аспект и тогава затриват трамвайни трасета на поразия, за да освободят повече място за коли. Сега горчиво съжаляват, но е твърде късно. В София ще съжаляваме след 20-30 години, но явно текущия етап ще трябва да го изживеем докрай.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
И 6 и 8 си се пълнят и то доста, а за оптимизация може да говориме и за членове на форума.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12781
    • View Profile
    • Email
Като се говори за оптимизация на това... дето го наричате трамвайни линии:
Може да е коментирано, а и по-рано споделих мненинето си, че голяма част от това нещо е неатрактивно и ужасно, а пътниците го мразят. "Трамваите" ужасяват средностатистическия пътник заради тромавото, бавно, неудобно и некомфортно возене. Най-некомфортни и ужасяващи пътниците са българските трамваи, колкото и да не се харесва на маниаците. Трябва да се гледа и малко реалистично. В София трамваите се ползват от необходимост, заради липса на друг транспорт. От целия подвижен състав единствените удобни или не толкова ужасяващи са Песите, ЧКДта и Татри и Краставиците. Дори Инеконите са с невероятно висока база.
Ако се говори за оптимизация-

8цата спокойно може да се прежали. Тя дублира метрото. Като бивш жител на Люлин забелязах как 8цата евентуално се пълнеше от Люлин 5 до МС Люлин. Евентуално тая отсечка може да се поеме от някоя автобусна линия, което в мащаб да излезе по-евтино за ЦГМ и по-удобно за пътниците. От МС Люлин към центъра остават само гратисчии. А на Стамболийски може да се излъжат още 4-5 човека да се качат, ако 10ката не е минала. Но ако я закрият 8цата люлинския гратисчийски електролат ще бъде изгубен, а всякакви измислени организацийки ще вдигнат шумотевица, както за 6цата до Лозенец, като ефективността може да се съпостави.

Друга оптимизация между 1 и 6. 6цата е отново дублираща метрото и гратисчийски транспорт за Обелянци и Надежденци. От двете може да остане само едната линия от Вазов до Връбница, като за същия маршрут ще са необходими към 10 коли за 10 минутен интервал (~10-12 минути престой на една от крайните спирки). В момента 6 е на 12-13 мин, заедно с 1 хабят 13 коли.

Но друго нещо- наистина трамвайните трасета плачат за хубави ремонти, че да се свият времепътуванията. Ходилите в чужбина могат да направят осезаема разлика... "трамвайният" транспорт губи смисълът си в София, като е най-бавният наземен такъв. За сравнение- близо 20 км еднопосочно, трамвай във Франкфурт прави една посока за час-час и 3 мин. В София за една 8ца дето е 10на километра ти взема 40 мин., а 11 близо 15 км отнема 58 мин. по разписание...


С изключение на последното пълни глупости....

Първо трамваите са общо взето сред най-бързите от наземния транспорт, точно защото имат доста автономни участъци по маршрута, а ако погледнеш статистиката най-натоварените линии на ГТ след метрото са именно трамваите-5, 7, 20, 22 и 8-цата. Повози се на 20-ката да видиш дали е бавно  :D Особено готино е как лети през задръстванията в пиков час по Ситняково , Шипченски. Пробвай от Слатина да стигнеш до халите с кола или с 20-ката в пиков час пък тогава казвай кое е по-бързо. Или пък с кола или със 7-цата от Борово до пл.Македония или до гарата в пиков час.

Вярно има и слаби линии и не особено перспективни, като 18-ката но общо взето мисленето наистина ти е 40 години назад...като примера с Виена и много други градове които правят такива грешки и сега много съжаляват и се чудят как да възстановят разрушеното. Точно трамвайния транспорт е най-перспективния защото може да се превозват големи групи хора по изцяло автономни трасета с висока средна скорост. И за 8-цата е глупост, линията си е тъпкана дори 50-60% от маршрута е по автономни трасета. Трамвайния транспорт си е сред предпочитаните по това което слушам от коментари на пътници, точно заради това че не се вре толкова в трафика.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5122
    • View Profile
Принципно има смислени варианти за оптимизация - да се закрие редкият и силно дублиращ се с ТМ6 и ТМ7 въздуховоз ТМ1, като колите му могат да се прехвърлят по ТМ6 или по ТМ8 с удължаване на последния до Иван Вазов или Централна Гара. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18022
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Тм 8 откакто се прехвърли в Банишора и започна да се обслужва с български трамваи, а после и с краставици, започна да се пълни солидно. Очевидно не беше приятен за ползване от малките Т6А2. Но сега си има стабилен пътникопоток. Не знам откъде имат тези наблюдения, но от Вардар към Люлин почти винаги няма свободни места за сядане, а е полупразен само след 21 часа. Но след този час бих казал, че с изключение на тм 5 и 7, всички теснорелсови трамваи са с малък брой пътници. Но за тм 10 си има стабилен пътникопоток поне в участъка УАСГ - Опълченска до последния курс.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 298
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Според мен ще е добре ако пуснат ремонтираните динозаври по ТМ 3 и така ще се освободят още Т6А2В за да се пуснат състави по ТМ 10, защото с единичните в 18 - 19 часа е ад.
Любими трамваи:503, 701, 707, 813, 9хх, 3002, 3008, 2025, 2030, 2053, 2057, 4101
Любими тролеи: 2101,2112, 2909
За пускането на състави по ТМ10
YouTube канал: https://www.youtube.com/channel/UCUFhDOQQmeNzCisx_bH2tHg

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1247
    • View Profile
За всеки софиянец трамваите са ежедневие и необходимост. Трамвайната мрежа, не само че не трябва да се закрива, а трябва да се разширява. Нашата трамвайна система има крещяща нужда от инвестиции, включващи не само подмяна на релсовия път, но и системи, които да ускорят трамваите и да им дават предимство пред останалия трафик. Не става въпрос за никаква любов и мания към този вид транспорт. Всеки човек, интересуващ се от транспорт знае, че това е вторият по ефикасност обществен транспорт след метрото, който при това е по-удачен за къси разстояния в града и далеч по-удобен за инвалиди и хора със затруднения в придвижването.
Естествено, че трябва да търпи промени трамвайната мрежа, но аз не виждам промени, а само орязване и закриване. Единственото ново трасе, беше това по Жеков и Бели Дунав.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
    • Email
Тм 8 .. а е полупразен само след 21 часа.

С тези разписания след 21 часа всички линии са полупразни.

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ако по 8 и 6 се пусне контрол и реален опит да се пресече гратисчийството, пътниците ще намалеят солидно. На 8ца 7 часа сутринта съм бил свидетел как повреме на акция на контроли след МС Люлин остава незначителна бройка пътници.
Ама вие пак се хващате дай да се тъпче на едно място и въх сакън, щото било трамвай.
6цата... Еми единствената част от маршрута която може да върши работа е в Надежда.

А някой като почне да изкарва доводи колко хубаво бил возел софийският трамвавй и ми става още по-лошо (отколкото да се возя)... Абе хора толкова ли се изкривявате, че ставате мазохисти... Ок 20 и 22 са сравнително търпими и не чак толкова протяжно бавни. Но другите... За подвижния състав... не мисля че има място за коментар. И вместо да се чудят как да наливат пари в безсмислици, да се хванат да правят трасетата и да сменят подвижния състав по наистина нужни трасета и линии, че да почнат да си вършат работата за която са. После евентуално може да се почне фантазиране за по-нататъчно развитие. Първо настоящото трябва да придобие някакъв приличен вид и да предоставя елементарно адекватна транспортна услуга, каквато към момента за мен няма. Може и моите възприятия да са прекалено завишени, но все пак има претенции за европейска столица в 21ви век...
« Last Edit: 31.05.2019, 17:56:54 by dj_the_bus »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
    • Email
Не знам какво не ти харесва на скоростта на трамвая. От Сердика до гарата е по-бързо с трамвай, отколкото с метрото - слизане по стълби, вадене на карта, минаване през турникет - при трамвая няма такива неща, него го виждаш в далечината, затичваш се и се мяташ. От Сердика до Опълченска същата работа. Трамвая в идеалния център печели на къси разстояния от всякъде.

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2105
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Е уаууу водата е мокра, а Земята е кръгла... нормално за къси разстояния трамваи, автобуси и тролейбуси да са по-удобни. Дори с тия влачещи се така наречени трамваи.
Е аз дадох сравнение де... 15 километрова трамвайна линия в София се минава за същото време за което се взема 20 километрова във Франкфурт...