Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 158118 times)

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
По въпросната улица премахнаха релсите

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk
Кога ги премахнаха?

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
За мен резонно е единият трамвай да се пренасочи към Връбница или Обеля - със сигурност ще е по-натоварен, отколкото до Илиянци, а и така ще се запази и дори увеличи пробега.

По-смислено е да се намали пробега, за да се стегнат разписанията на тм11. В момента е твърде нарядко и линията е твърде дълга.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5220
    • View Profile
ТМ11 не е чак толкова дълга линия - курсът е около 60 минути в посока и има възможности за намаление поради високия процент обособено трасе особено при качествен основен ремонт на участъка към Илиянци. След такъв качествен основен ремонт времепътуването от Илиянци до Надлез Надежда ще намалее сериозно и при въвеждане на адекватна система за таксуване ще може 26 и 27 да се върнат на Илиянци и да се увеличи пътникотопокът на ТМ11 и 12. :rolleyes: Уместно е да се направи двойно обръщало на Княжево като се премахнат развалините, така няма да има проблеми с почивките. :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
ТМ11 не е чак толкова дълга линия - курсът е около 60 минути в посока..

Това е доста, в момента е и най-дългата линия.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Остави го, знаеш, че той не знае какво пише.

При суперредовната 18 , 12 може да се разреди във времето от 10 до 16 часа.
11 линия е натоварена с пътници през целия ден . Разписанието е достатъчно съкратено и няма къде повече - в участъка от Княфево до Триъгълника. Надолу - при това положение с релсовия път няма мегдан за съкращаване . При евентуален ремонт на Илиенско шосе може да се съкратят 3 минути Триъгълника до Илиенци. В обратна посока няма мегдан за съкращаване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
По-скоро може да се мисли за намаляване времето на киснене по светофарите, защото и там се губят едни 10-на минути залудо. Това важи за почти всички светофари.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Е като светят червено светофарите как да се намали времето на тях :neznam: ? С новото споделено трасе по К. Величков тм11 допълнително се спъна, а общо са 32 спирки.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Не свети червено, а има три хоризонтални кръга, което е забранен сигнал.
Времето може да се намали като се оптимизират фазите по светофарите. Ще ти дам един простичък пример - кръстовището на Мария Луиза с Козлодуй. Преди да започнат да копаят за метрото, там никога не се е чакало и имаше една фаза за минаване по Мария Луиза и отделна фаза за Козлодуй (не съм сигурен дали нямаше и още една за завой на трамвая). Ако изпуснеш цикъл на светофара, чакаш не повече от 40 секунди (даже май бяха 30). След като сложиха глупавите светофари, фазите станаха 4 (за всяка една посока) и всяка от тях с доста голяма продължителност (поне по 30 секунди). Изпуснеш ли цикъл, чакаш над 2 минути, за това време се събират опашки от коли и автобуси, не всички успяват да минат и се получава задръстване. Когато ремонтираха Козлодуй, май върнаха за малко старите фази, нямаше никакво задръстване и се минаваше много бързо. Ако фазите на светофарите се нагласят така, че да не се чака много и да няма струпване на коли, може да се оптимизира доста време.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
Когато бяха динозаври по 11 линия от Рехабилитацията до Овча Купел давах 3 мин. сега 4. А до преди дни и от Овча Купел до Павлово - 3 минути при положение, че на 4 и 5 дават 2.Така за 2 спирки преди даваха 5 сега 7 минут. От тази седмица явно е протекла няква мисъл в ЦГМ и от Овча Купел до Пвлово дават 2.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Не е протекла никаква мисъл - правихме колективно предложение тази минута да се даде другаде.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
Не е протекла никаква мисъл - правихме колективно предложение тази минута да се даде другаде.
Знам, ама очаквах да е мисъл от ЦГМ

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Ще ти дам един простичък пример - кръстовището на Мария Луиза с Козлодуй.

Това кръстовище не е най-добрия пример, който може да се даде. Там пешеходците са доста ощетени, чака се много, а сигналът е толкова кратък, че не стига да се добереш до отсрещния тротоар. Така че няма перфектно решение за всички - автомобилен поток, трамваи и пешеходци.


Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Когато бяха динозаври по 11 линия от Рехабилитацията до Овча Купел давах 3 мин. сега 4. А до преди дни и от Овча Купел до Павлово - 3 минути при положение, че на 4 и 5 дават 2.Така за 2 спирки преди даваха 5 сега 7 минут. От тази седмица явно е протекла няква мисъл в ЦГМ и от Овча Купел до Пвлово дават 2.
А когато бяха Софии от рехабилитацията до Овча купел бяха 2 минут Курса беше 110 минути и даваха 2 за превъртане на Никола Петков  и стигаше времето. А задръстването на Овча Купел беше същото. Малко с аванс се ходеше там де.  После , с Динозаврите стана 119 и пак не им стигаше. Историята с вратите не се приема , особено откакто карам Краставица.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Това кръстовище не е най-добрия пример, който може да се даде. Там пешеходците са доста ощетени, чака се много, а сигналът е толкова кратък, че не стига да се добереш до отсрещния тротоар. Така че няма перфектно решение за всички - автомобилен поток, трамваи и пешеходци.
Е точно за пешеходците времето беше перфектно при предишната организация. Имаш два основни потока - пресичане на Козлодуй в източната част на кръстовището и пресичане на Мария Луиза в северната част на кръстовището. Мисля, че много добре ме разбираш за какво говоря, но ако търсиш под вола теле, винаги ще го намериш.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Да, разбирам те, и ти казвам - това кръстовище си промени доста натовареността от това време за което говориш до днес. Построиха глупавото кръгово на Лъвов мост, сложиха автогарата в средата на града и сега всички междуградски автобуси трябва да завиват там, затова са и отделните фази. Отделно се повиши макар и не с много трафика от тясната част на Козлодуй и като бонбон добавиха двупосочна велоалея, която се разпадна на втората година напряко през кръстовището. При всичките тези умнотии забравиха да добавят удължения на коловозите за завиващите трамваи или острови за пешеходците, но при всяка умнотия която добавяха им свиваха фазите за пресичане все повече и повече. Лично аз вече не пресичам там, ходя до Лъвов мост. Но така ще е докато се работи на парче, пробивът покрай автогарата явно няма да се случи скоро.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
За пробив Сточна-Централна гара вече не се говори от много години, а и не виждам техническа възможност как ще стане, бая сгради се строят/построиха по протежението на бъдещото трасе. За автобусите от двете автогари ми прави впечатление, че откакто пуснаха тангентата масово се минава по Мария Луиза към Надлеза и оттам по ул. 202 (знам, че има ново име, но умишлено не го пиша) и оттам през Малашевци по Чепинско шосе (Етап и Груп и без това се включват и изключват по този път). Доста малко автобуси използват Козлодуй за излизане от София.
За пешеходните фази - май навсякъде са орязани откакто се слагат жълтите светофари. Тези светофари приоритизират автомобилното движение за сметка на орязване на пешеходното и това не е тайна. Иначе идеята ми беше, че фазите на всяко едно кръстовище могат да се оптимизират и оттам да се спести много време, могат да се направят и трасета със зелена вълна. Нищо от това не се прави, евентуално има някаква мисъл по Тодор Александров, но дългата зелена вълна там е за сметка на чакане по всичките му перпендикулярни преки. Нищо не се прави и за приоритетно минаване на градския транспорт, въпреки че това беше извинението като слагаха тези светофари. Да не говорим колко тъпи монтираха светофарните уредби и премахнаха удобното дублиране на сигнала над пътя на достатъчно разстояние от първите коли на стоплинията, така че шофьорите да могат да виждат кога става зелено без да си въртят главите на 90 градуса.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2225
    • View Profile
    • Email
Ако имаш предвид да се оптимизират така, че да се отразят в орязване на минути в разписанията - да, възможно е, но не с тази техника, която е монтирана до момента. Трябват светофари, които реагират динамично на потока на МГТ и го приоритизират, нашия център за управление на трафика, който така и не стана ясно работи ли както трябва вече или не е примитивен в сравнение с това, което може да се постигне с една модерна система. В Мюнхен например работят от 10 години по такава система и са вдигнали средната скорост на трамваите с 5 километра в час, точността на разписанията с 30%. Това са цифри, за които можем само да мечтаем тук.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6948
    • View Profile
Седя, чета и съдейки, колко много е спаднал пробега в трамвайния транспорт си мисля че можем да се оправим и с едно депо за тясното междурелсие...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Йелте?Не мойте, молим вас!
Тц. Не мож да е едно депо. Две трябва да са . Надявам се даскалката да си замине тая есен и да я замести мислещ човек.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2168
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Е ок де, да изляза пак черната овца ама, предвид разговори проведени с хора извън България ми се поражда въпрос:
Толкова не могат ли да сложат датчици/бализи по релсите на определено разтояние от светофарите, че като стигне влакът до там да не се налага да спира? В Брюксел видях подобно нещо с трамвайни спирки, където отдясно на трамвая е автомобилен път (както преди бяха по К.Величков). Влаковете с влизането на спирката явно активират светофар, който се пада зад мотрисата и спира автомобилния поток. Това е само прост пример, но знам, че подобно се ползва и по кръстовища. Това малко или много би намалило времепътуването на така наречените "трамваи" в София.