Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 175838 times)

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Нормалното решение е втори коловоз на обръщалото в Княжево и е уместно това да се направи докато трае ремонтът - пътят и растителността позволяват с минимално засягане на развалините. :rolleyes:

Много добро предложение. Ако добавим и премахване на ламаринения навес, обръщалото може да придобие европейски вид.
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2344
    • View Profile
    • Email
. Въпросът е кой е собственик на терена и ако нд е общински, отчуждаването сигурно ще струва много.

Общински е. Точно приключва ремонта на градинката за доста пари, сега ако се разкопае пак и се започне преустройство на трамвайното трасе ще настане голямо освиркване от всякакви групички разбиращи граждани.

На площад Знаме на Мира е чудесно място за изграждане на обръщало за тм 11. И без това хората в този район имат едно умряло 107. 6 да си остане както е сега , с нормални трамваи , не с български дараци, които не можеш и да ги засилиш.

На бас че хората в района предпочитат детската площадка пред трамвайно обръщало на площада. Освен това той е на 380 метра от  Цар Борис.
« Last Edit: 01.03.2020, 11:10:00 by fafan »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2634
    • View Profile
    • Email
Именно за това няколко пъти съм предлагал тм 7 с маршрут Борово - Македония - Княжево , на интервал 4 минути , без 4-ки ,без 11-ки . На площад Знаме на Мира е чудесно място за изграждане на обръщало за тм 11. И без това хората в този район имат едно умряло 107. 6 да си остане както е сега , с нормални трамваи , не с български дараци, които не можеш и да ги засилиш.

Аз съм категорично против да се пипа ТМ4. В този ѝ вид е достатъчно актуална като линия и хората си я чакат и я ползват. ТМ 7 пусне ли се в твоя вариант, това значи да се закрие ТМ5, защото две редовни линии по трасето са безсмислени.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Да, тм4 е с хубав маршрут в момента. Лошото е, че е по-нарядко. Много е удобна понеже минава през метростанцията и Халите. Иначе тм 5 си е класика и не бива да се затрива. А и след ремонта ще е като леко метро. Може би за тм 7 трябва да се помисли при ремонт на трасето по Ботев, да се обособи така, че да се поддържат по-високи скорости и колите да стоят настрана. Тм 11 си се ползва в южната част, просто трябва по-нови мотриси за него. Оставам с впечатление, че това е най-пренебрегваната линия, откъм нов ПС.
« Last Edit: 01.03.2020, 15:39:10 by UF0 »
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
    • View Profile
Нормалното решение е втори коловоз на обръщалото в Княжево и е уместно това да се направи докато трае ремонтът - пътят и растителността позволяват с минимално засягане на развалините. :rolleyes:
Мислиш ли, че с  втори кръг ще решиш проблема. Колко трамвая ще побере този кръг. На Боророво втория кръг хваща само един трамвай. Така че това не е панацея.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5523
    • View Profile
Вторият коловоз спокойно може да побере два 30-метрови трамвая и това ще е напълно достатъчно за осигуряване на почивка.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13197
    • View Profile
    • Email
А защо трябва трамвая да почива, като може ватмана да отпочива? Трамвая да не е кон та да почива :) Може много по-лесно и евтино да се измисли без въобще нищо да се пипа. Например пристига един трамвай, ватмана си ползва позволената по закон 30 минутна обедна почивка, отива да яде някъде и като се върне взима друг трамвай, който сега е пристигнал, съответно отива неговия ватман да си ползва обедната почивка и така. Така хем ватманите ще си ползват почивките без някой да дава зор, хем трамваите ще се движат постоянно. Хитро нали?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По този начин са организирани почивките на машинистите в метрото. При трамваите е малко по различно, най-вече поради зачисленията. Естествено твоето предложение не е невъзможно.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1045
    • View Profile
Вторият коловоз спокойно може да побере два 30-метрови трамвая и това ще е напълно достатъчно за осигуряване на почивка.  :rolleyes:
Ама как така спокойно говориш. Кръга на Княжево и на Борова горе долу са едни и същи. Та на Борово ако в единия кръг има 2 трамвая в другия кръг не може да премине друг трамвай  без да се правят маневри. Иначе на Княжево "спокойно" и  трети кръг могат да направят. Ама като знаеме как правят.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3675
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Спокойно може да се направи голям външен кръг на Княжево, на мястото на пешеходната траншея, която съществува сега и е покрита с ламаринен таван. За пешеходците ще се използва тротоарът на бул. Цар Борис III.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13197
    • View Profile
    • Email
Може ама абсолютно безсмислено, при положение че проблема може да се реши по много по-лесен и евтин начин, както предложих. Дори за много по-малко пари може да се построи една стая за почивка с тоалетна, с отопление и климатизация където да се ползват обедните почивки. Едни такива временни преместваеми постройки със всички екстри са не повече от 15 -20 000 лева. Нов коловоз със съмнителен ефект би излезнал в пъти по-скъпо и пак почивките няма да може да се ползват пълноценно заради честия интервал на трамваите.

А пък навеса и стъкления павилион са си класика за там и може да се реставрират. Дори може стаята за почивка да се направи в стъклено-каменната постройка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5523
    • View Profile
Не е безмислено - втори коловоз побиращ два трамвая не е много по-скъп от временна постройка за почивка, а осигурява ползване на почивките без да се нарушават зачисленията.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2344
    • View Profile
    • Email
Почивка в превозното средство при липса на нормална тоалетна и условия не може да се сравнява с почивка в специално помещение. В някои от помещенията за почивки в метрото има даже мека мебел и телевизори.