Ако търсим исторически корелации, то 6 трябва да е 1, 7 да е 6, а 27 - 7.
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.
С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.
Правено ли е проучване тези пътници какви навици имат? Данни на база камерите, не са меродавни, защото не дават отговор на важни въпроси. Дали пътниците слизащи на Лъвов мост пътуват от Иван Вазов или са се качили по маршрута, дали същите нарочно са изчакали 20 минути за да се качат точно на съотвения трамвай или случайно са улучили същия. Дали тези пътници са склонни да се прекачват и пр..
Същото се отнася и за 3. Дали пътниците към Сливница и Гарата са от Св. Троица или са се качили някъде по Стамболийски. В такъв случай може да се мисли вариант в посока на 8 към Гарата.
В крайна сметка когато се правят оптимизации, е редно да се помисли и за добавената стойност. Не само какви пътници в повече ще привлече 1+3 през Гарата, спрямо отделните линии , но и колко би привлякла по краткия маршрут в сравнение с дългия, като се отчете загубата на потърпевшите от промяната.