Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 459036 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.

С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.

Ако се вземат предвид огромните интервали на двете линии - 20-25 минути в пик, а пък за уикенда пък въобще да не говорим, то да се аргументира промяната чрез наличен някакъв постоянен пътникопоток, особено в части от маршрутите, където има доста повече от 1 брой линия, е меко казано некоректно. Според мен предложението е единствено за да се спести някой лев от обслужване и ефект за пътниците не очаквам да има. Дано поне се откъсне малко пробег тази обединена линия да бъде на някакви по-разумни и кратни интервали делник и празник, за да се помни от хората. Барем така да се направи опит да се привлекат. Примерно за делник - 15-20-15-25 минути и 20-20-20-25 минути празник. Няма да правя опити да си помечтая за по-редовни интервали.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
То ако е 10-15 мин в час пик ще е добре, защото наистина би имало смисъл вече от такава линия

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Няма смисъл от панорамни обиколки - на практика е по-бързо човек да се придвижи пеша и да ползва друг транспорт.  :rolleyes:

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
За съжаление проблемът с тм3 се заложи още преди 25 години. Трябваше или трасето до Захарна фабрика да стане нормалнорелсово и до там да върви тм20 със закриване на тм3, или да бяха запазили възможността за движение от пл. Възраждане през ул. Стефан Стамболов и с три релси по Екзарх Йосиф до Младежкия театър за маршрут на тм3. Втората възможност не е невъзможно някога да се реализира.

Мисля си за вариант тм3 да се движи от Захарна фабрика до Съдебната палата, тм8 се пренасочва до Ц. гара, а тм1 се запазва (може би с добавяне на 1 кола, за да има някакъв смисъл от нея).

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Преди години беше предлагано ТМ8 да бъде с маршрут Люлин 5 - Стамболийски - Ботев - Македония - Иван Вазов
Според мен трябваше да бъде пуснат след премахването на ТБ7 през петте кьошета заради ремонта на Опълченска.
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Точно ако бяха ремонтирали между Константин Величков и Захарната на 1435, проблемът с тройката приключваше - хем се закриваше, хем под друг номер се възстановяваше същия маршрут, който си беше бая натоварен едно време. Става въпрос за няма и един километър трасе....
По рейс и по жена не се тича!

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
А защо този ремонт на 1435мм на 3ката не го направят в днешно време. Не намирам логична причина да не може се направи

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Понеже нали има други, по - калпави и по-спешни участъци - Стамболийски, Мария Луиза покрай гарата и къде ли още не.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Точно ако бяха ремонтирали между Константин Величков и Захарната на 1435, проблемът с тройката приключваше

А защо този ремонт на 1435мм на 3ката не го направят в днешно време. Не намирам логична причина да не може се направи

Ако по Цар Симеон се направи нормалнорелсово трасе не остава място за пълноценни ленти за автомобили, габаритът е само 12 метра. По-скоро логиката е да се върне 1009 мм по Пиротска, след като плановете за нормалнорелсов трамвай в Овча Купел бяха погребани окончателно.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
темата с трамвайните маршрути и възможни драстични промени в тях ми е прелюбопитна, но в сегашната ситуация в която отчаяно търсят кусури на управляващите не е реалистично да се прекъсне нито една налична връзка. Дори да има една едничка баба, която да се е возила от захарна фабрика редовно до орландовци- ако и прекъснат директната връзка и и забавят пътуването с един трансфер: тя ще е медийна звезда по всички телевизии колко несгоди са и причинени. Единственото за което не става бунт е когато добавят нова линия.

Иначе- краткосрочно ще е полезно да се направи връзка Орландовци- гарата- триъгълника- Скопие- Константин Величков- някъде на запад (може до западен парк или до Люлин)... до Захарна Фабрика смисъла е по- малък.

Иначе- дългосрочно ще е хубаво да се стандартизират 1435мм трасетата да са на 1009 за да могат да правят източна връзка с южния рингов трамвай. Не ми се ще да започват ново трасе 1435, а да ги връщат на 1009мм..
« Last Edit: 10.11.2024, 09:30:04 by iashu »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Забравете нещо, което вече е направено за 1435, да се върне обратно на 1009. Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат. За Овча Купел трамваят се предвиждаше, понеже тогава не се знаеше кога и дали изобщо в близко бъдеще щеше метрото да стигне дотам, но вече това е направено. Даже май част от неговото трасе и това на предвиждания преди 20 и кусур години трамвай е същото. Въобще с тази перешивка сме уникален случай с две междурелсия, след като чехите приключиха с Либерец - Ялонец. Друг е  въпроса доколко беше необходимо - но тогава никой не произвеждаше модулни трамваи с каквато искаш дължина. Даже в СССР преработиха всичко без Лвов, Виница, Калининград и Пятигорск, но във всичките тези градове въобще не са и почвали. Но няма да е прецедент - през 1987а направиха в посока Гео Милев голям ремонт на теснорелсовото трасе. И още на следващата го разбиха и го направиха 1435. Няма да се учудя ако им дойде друг акъл, та го направят по Овча Купел и по петицата....че и по Стамболийски, по Графа.....Също и ринговия трамвай, ако въобще се случи и той...
« Last Edit: 09.11.2024, 22:39:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Забравете нещо, което вече е направено за 1435, да се върне обратно на 1009. Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат. За Овча Купел трамваят се предвиждаше, понеже тогава не се знаеше кога и дали изобщо в близко бъдеще щеше метрото да стигне дотам, но вече това е направено. Даже май част от неговото трасе и това на предвиждания преди 20 и кусур години трамвай е същото. Въобще с тази перешивка сме уникален случай с две междурелсия, след като чехите приключиха с Либерец - Ялонец. Друг е  въпроса доколко беше необходимо - но тогава никой не произвеждаше модулни трамваи с каквато искаш дължина. Даже в СССР преработиха всичко без Лвов, Калининград и Пятигорск, но и в трите града въобще не са и почвали. Но няма да е прецедент - през 1987а направиха в посока Гео Милев голям ремонт на теснорелсовото трасе. И още на следващата го разбиха и го направиха 1435. Няма да се учудя ако им дойде друг акъл, та го направят по Овча Купел и по петицата....че и по Стамболийски, по Графа.....Също и ринговия трамвай, ако въобще се случи и той...

Е как така нещо направено за 1435 да не може да се върне на 1009 мм? Това да не е Хеопсовата пирамида че да остане за 5000 години без да се пипа? Животът на едно трамвайно трасе е преко сили 25 години, след което му предстои цялостна подмяна и съответно може без проблем да се промени и междурелсието.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Ако примерно по Ботевградско или към Дружба се направи тясно, трябва да се претаковат и спирките - иначе бая ще трябва да се разкрачиш, за да се качиш на трамвая. А има детски колички, трудно подвижни пътници. Другият вариант е да се направи по-близо до бордюрите, но тогава трябва да се бъзика и по контактната мрежа. Отделно радиусите на кривите за различните междурелсия имат разлики. Това не е Лего или ж.п. моделите в Германия вкъщи.
По рейс и по жена не се тича!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
след като чехите приключиха с Либерец - Ялонец.
Kaкто приключиха Либерец - Яблонец, в Братислава след дълго пъшкане се появи 1435.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат.
Тъй ли? Защото на Патриарха направиха една велоалея на мястото на спиращи само за малко и се вдигна вой до небесата…
По Графа съм чувал, че не може 1435, заради завоя към Алабин.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Единственото за което не става бунт е когато добавят нова линия.
Не баш. Някакви феодали се оплакваха, че 15-ката ще претовари Графа и т.н. Експертът всичколог Контрера извади същата позиция за Алабин.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат.
Тъй ли? Защото на Патриарха направиха една велоалея на мястото на спиращи само за малко и се вдигна вой до небесата…
По Графа съм чувал, че не може 1435, заради завоя към Алабин.
Там идеята е била отгоре да остане 1009 мм тм 2 до Хладилника, а отдолу от Строителния до Пирогов да има подпаважен 1435 мм тм 25 от Дружба до Княжево. Нали и М3 по едно време го планираха като такъв подпаважен трамвай.
« Last Edit: 10.11.2024, 20:59:16 by AROS »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Забравете нещо, което вече е направено за 1435, да се върне обратно на 1009. Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат. За Овча Купел трамваят се предвиждаше, понеже тогава не се знаеше кога и дали изобщо в близко бъдеще щеше метрото да стигне дотам, но вече това е направено. Даже май част от неговото трасе и това на предвиждания преди 20 и кусур години трамвай е същото. Въобще с тази перешивка сме уникален случай с две междурелсия, след като чехите приключиха с Либерец - Ялонец. Друг е  въпроса доколко беше необходимо - но тогава никой не произвеждаше модулни трамваи с каквато искаш дължина. Даже в СССР преработиха всичко без Лвов, Калининград и Пятигорск, но и в трите града въобще не са и почвали. Но няма да е прецедент - през 1987а направиха в посока Гео Милев голям ремонт на теснорелсовото трасе. И още на следващата го разбиха и го направиха 1435. Няма да се учудя ако им дойде друг акъл, та го направят по Овча Купел и по петицата....че и по Стамболийски, по Графа.....Също и ринговия трамвай, ако въобще се случи и той...

Е как така нещо направено за 1435 да не може да се върне на 1009 мм? Това да не е Хеопсовата пирамида че да остане за 5000 години без да се пипа? Животът на едно трамвайно трасе е преко сили 25 години, след което му предстои цялостна подмяна и съответно може без проблем да се промени и междурелсието.
Че може може, ама е малоумие. Ние не сме с най тесните улици на света че да имаме по тясно междурелсие. Стандартното междурелсие дава по голям избор и по евтин трамваен парк поради по голямото предлагане на трамваи.Само ватманите в София се борят с вятърни мелници и ни обясняват малоумия, как трябва да вървим назад а не напред.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Че може може, ама е малоумие. Ние не сме с най тесните улици на света че да имаме по тясно междурелсие. Стандартното междурелсие дава по голям избор и по евтин трамваен парк поради по голямото предлагане на трамваи.Само ватманите в София се борят с вятърни мелници и ни обясняват малоумия, как трябва да вървим назад а не напред.

Това са някакви отживелици от времето на Трамваен завод "6 Септември". Няма разлика в цените и няма разлика в предлагането днес в зависимост от междурелсието. Всеки уважаващ себе си производител на модерни трамваи може да ти произведе трамвай с каквото искаш междурелсие. Няма и сериозна разлика в скоростта на мотрисата, а разликата в превозния капацитет идва само от ширината на кошовете и може лесно да бъде компенсирана с по-дълга мотриса или като се поръчват мотриси които могат да работят в СМЕ.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Глупости на търкалета. Всеки европейски производител предлага трамваи както за тясно, така и за нормално междурелсие.