Author Topic: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи  (Read 35012 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Aми като секциите не са 3, а 5, няма да има проблем.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
@ТD4 Говориш пълни глупости. Сименс, Алстом и Бомбардие предлагат и са продавали в същата конфигурация. Шкода 14Т е в същата конфигурация. 15T може да се модифицира лесно за това изискване.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това изискване за вратите е като да е писано да спечели точно определен производител.
Интересно как този 6-осен модел е по-дълъг от 8-осните и как ще се впише в някои криви без да си остави престилките по бордюрите...
Няма якобс талиги. На Шкода 15Т са такива и трисекционен трамвай е с 8 оси, докато при другата комфигурация талиги има през една секция, като междинната е висяща. Има вариант и във всяка секция да има талига, да има самостоятелна ос, но това вече са изключения. Така на петсекционен трамвай с три геленка (по-къси секции с повече прегъвания и съответно по-малки радиуси на завиване и необходим габарит, въпреки общата по-голяма дължина) са му достатъчни три талиги в първата, средната и последната секции с общо 6-оси... ;)

@ТD4 Говориш пълни глупости. Сименс, Алстом и Бомбардие предлагат и са продавали в същата конфигурация. Шкода 14Т е в същата конфигурация. 15T може да се модифицира лесно за това изискване.
15T си е концепция с Якобс талиги и няма да е този модел, ако се преправи на такъв с талиги в секциите... Новият изцяло нископодов трамвай на Шкода с тази концепция е 26Т...

« Last Edit: 26.03.2013, 00:00:49 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
Полската PESA ще достави 20 нископодови трамвая

Милена ВАСИЛЕВА

25.03.2013

През 2014 г. ще бъдат доставени 20 нископодови трамвая с финансиране по оперативна програма "Околна среда", които ще притежават рампи за инвалидни и детски колички. Те ще бъдат доставени от полската компания "Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч"АД ( Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A), каза изпълнителният директор на "Столичен електротранспорт" Евгени Ганчев. Цената, на която ще бъде сключен договорът, е 33.200 млн. евро. Стойността на лесно чупливите детайли, също включени в поръчката, е 354 385 хил. евро, на бързо износващите се материали и резервни части -106 409.99 евро, на диагностичното оборудване -123 931 евро. Общо цената става 33 784 726 евро без ДДС. Прогнозната стойност без ДДС на поръчката е до 50 млн. евро.
Две компании подадоха оферти за доставка на 20 нископодови трамвая за междурелсие 1009 мм по оперативна програма "Околна среда", офертите им бяха отворени на 21 ноември 2012 г. Това са:
•Консорциум "Астра Вагоане Калатори" АД (S.GAstra Vagoane Calatori S.A.), водещ партньор - "Реджия Аутономъ де Транспорт Букурещ" PA (Regia Autonoma da Transport Bucuresti RA) c поддоставчик "Сименс" (Siemens), Австрия.
•Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., Полша.
Според инж. Евгени Ганчев Консорциум "Астра Вагоане Калатори" АД (S.C.Astra Vagoane Calatori S.A.) с водещ партньор "Реджия Аутономъ де Транспорт Букурещ" PA (Regia Autonoma da Transport Bucuresti R.A.) и поддоставчик "Сименс" (Siemens), Австрия, е отстранен от участие в обществената поръчка, защото в офертите на румънската компания липсва списък на основни договори и референции за доставка на трамваи за последните 3 години. По този начин липсват доказателства за добрите технически възможности на участника. Изискване на поръчката е да бъдат доставени нови, изцяло нископодови трамваи с асинхронни двигатели, съобразени с техническите спецификации на възложителя. Според инж. Ганчев "Сименс" участва в поръчката, но играе роля на поддоставчик, с което основният участник - румънската фирма, не отговаря на изискванията на тръжната процедура.
Сред закупилите миналата година документи за участие в търга 14 компании фигурираха имената на "Бомбардие", КАФ, "Сименс", "Шкода".

Източник: Строителство Градът - стр. 13

Offline TD4

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Така. А как ще разходят останалите средства до 50млн. без ДДС? И защо Песа твърдят, че ще доставят 22 трамвая, а тук пише 20?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За София:


"Столичен електротранспорт трамвай оператор от София избра Бидгошч PESY оферта в търг за доставка на 20 нисък под трамваи. Тяхната стойност е 50 млн. евро. В допълнение, договорът обхваща части и диагностично оборудване със стойност от 16,8 милиона евро. Споразумение между страните трябва да бъде подписано през април, а първите коли ще отидат в България през 2014 г.. София Pesa, ще достави петсекционни Swings, които ще се движат по мрежа от линии 1 009 мм релси. Това е още една чужда договор за доставка на трамваи PESY. Преди това на полския производител успя да подпише договори в Румъния и Унгария. Интересът към българския пазар вече потвърди миналата седмица, заместник-председател Робърт Świechowicz PESY. Спомнете си, че Pesa участва и в друг конкурс в столица - столицата на Унгария - Будапеща.

http://infotram.pl/text.php?id=54632
« Last Edit: 26.03.2013, 17:33:06 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Изглеждат симпатични! По кои линии ли ще се движат? :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Това е хубава новина. :)
Първо нека да произведат вагоните, да ги доставят в София пък тогава да му мислим по коя линия ще са. Линии колкото искате, вагоните липсват.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Най-вероятно по рехабилитираното трасе на седмицата и по новото трасе към Дървеница. Не бих се очудил това да бъде една нова линия.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
В Калининград същия модел е в експлоатация от декември 2012 г.
http://news.mail.ru/inregions/nordwest/39/society/11290056/
Ще трябва да намеря някой калининградец да го разпитам какви са впечатленията от пътуването с този модел :D

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..
За да се обслужват трамваите адекватно вече не могат да се ползват тесли, щанги, тиксо и масло в изобилие! Предполагам, че ще се купуват сервизни диагностични машини, разни стругове и т.н.
« Last Edit: 26.03.2013, 22:27:26 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TD4

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..
За да се обслужват трамваите адекватно вече не могат да се ползват тесли, щанги, тиксо и масло в изобилие! Предполагам, че ще се купуват сервизни диагностични машини, разни стругове и т.н.
Абе, квито и машини да купуват, да не строят цял завод?! То вярно, че тука нивото на поддържащата техника в последните години е под нулата, но... София се нуждае от доста повече от 20 машини. Ако бяха сключили договора така, че да се закупи и ноу хау и да се сглобява, а защо не по-късно и проектират тук нови трамваи щее да е много по-добре за икономиката ни, която и без друго никаква я няма. Но имам предвид не да учат занаятчиите в Трамкар да боядисват ламарини с пистолет, а не с баданарка, а да се направеше един малък но съвременен завод, който да бълва качествени изделия.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Защото, момчета млади, ако не се договори и достави това оборудване няма да е възможно качественото обслужване на мотрисите. И тогава със същия сърдит тон вие щяхте да попитате защо, аджеба, никой не се сети да договори и купи това оборудване ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
А освен това трябва и персонала дасе обучи да използва това оборудване илипък да се командироват специалисти от Полша, които да помагат. Поне в първите няколко месеца след доставката ще има нужда от такива хора.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
А случайно не ви ли навежда на мисълта , че по-натам ще се поръчват още бройки?

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
На втория клип аварийната върви след него , ако скъса мрежата да се поправи бързо . Такава гледка предстои и в София

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Мда, и си е емоция такъв трамваи. И при нас първите дни сигурно ще предизвикат сензация, както преди години тестовете на Кончара.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
На втория клип аварийната върви след него , ако скъса мрежата да се поправи бързо . Такава гледка предстои и в София
За контактната мрежа не знам, ама като знам какъв ни е прекрасен релсовият път, горките трамваи...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.