Poll

Какви трамваи искате за София?

Siemens
12 (14%)
Alstom
5 (5.8%)
Bombardier
5 (5.8%)
Koncar
17 (19.8%)
Skoda
29 (33.7%)
Caf
2 (2.3%)
Solaris
5 (5.8%)
Друг - отговорете в темата.
2 (2.3%)
Все ми е тая.
9 (10.5%)

Total Members Voted: 86

Author Topic: Каква марка искате да са новите трамваи за 1009mm?  (Read 20897 times)

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
...
..., но този тип трамваи според мен имат един неприятен недостатък - малко седящи места и сравнително тесен салон с обособени места за "натъпкване" пред вратите, ...

Когато беше в София 2282 представителя на Кончар каза, че ще ни поставят седалки където и както поискаме, а на този трамвай са така защото такова е желанието на община Загреб.
И това е така естествено, но аз говорех за нископодовите трамваи, които съм виждал/пробвал, тъй като опита ми с такива се свежда до виенските ULF-ове и Кончара, както разбира се и нашите нови тролеи и автобуси :) Също така обаче имам създадено впечатление (от гледане на снимки), че повечето предлагани модели изцяло нископодови ПС притежават в различна степен въпросните недостатъци. Шкода 15Т е светло изключение от горното правило именно заради описаните от Дифиан разлики с останалите модели.
А колкото до мерака ми за ватманстване - шегувах се, имам си отдавна вече професия :)
« Last Edit: 11.09.2012, 15:20:05 by kernel32 »

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
  • нетолерантен
    • View Profile
Трамкар дали ще участва в конкурса !!!  :crazy:

И аз това исках да питам!  :laugh:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4518
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Трамкар дали ще участва в конкурса !!!  :crazy:

И аз това исках да питам!  :laugh:
Само в сънищата на питащите! :help: :help: :help:
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6161
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Че що не? Аз ще се зарадвам на един по-европейски и съвременен вид на 303, 304, 306, 309 и пр. Те са си създадени неразрушими, така че да им отдадем нужната почит и заслужения шанс за нов живот под формата на модернизация :crazy:

Сега сериозно - надявам се много на Шкоди. Според мен са достатъчно здрави, а и както на тролеите се научиха, така ще стане и с мотрисите. Всичко с време и желание. Кончар за мен ще е грешка - онзи който дойде тук се разглоби след едва 1 месец на линия. Не са за нашите релси.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
За кончара е спорно точно какво му е било. Имаше хора, които казваха, че е бил в много тежко състояние, други казват, че си е бил наред. Но определено здравината трябва да е сред водещите критерии, защото 'убав релсов път скоро няма да има :angel:
I'll be back®

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
...

... Кончар за мен ще е грешка - онзи който дойде тук се разглоби след едва 1 месец на линия. Не са за нашите релси.

Това категорично не е вярно!!!
Присъствах на разтоварването при пристигането и на товаренето при заминаването му - нямаше никакви повреди. Представителите на "Кончар" също потвърдиха, че мотрисата е в отлично състояние и се надяват да получат поръчка за производство на трамваи за София.
Фолклор от типа "я, колко съм интересен" винаги са на лице, но не са верни.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
То те си я бяха получили май-май, ама някои общинари от опозицията нададоха вой, че не може така и всичко пропадна. Благодарение на тях сега имаме T4D-C с неясна продължителност на живот и надежди, че поне тоя търг ще мине и ще се избере нещо качествено :) А иначе щяхме да имаме 25 Кончара и евентуално защитно покритие на коловозите на Красна, ама нейсе  :rolleyes:
I'll be back®

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3192
    • View Profile
А иначе щяхме да имаме 25 Кончара и евентуално защитно покритие на коловозите на Красна, ама нейсе  :rolleyes:
Какво точно имаш предвид като защитно покритие - шатра с пилони и платнище ли? Ако е това, би било много хубаво - удължава се с години здравината на конструкцията на мотрисите.
████████████████████████ Епилог

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Да, това беше един от слуховете, който витаеше като допълнително предложение от кончарците, като бонус към поръчката на трамваите.
I'll be back®

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Да и Сименс ми харесват ама аз съм си фен на Шкода,защото те са се наложили като марка в София и затова мисля,че щом тролейбусите са ни Шкода що и трамваите да не са и те.Разбира се това си е мое мнение не го налагам.
Нека не забравяме, че тролеите и трамваите шкода освен марката нямат общо. Иначе по темата - със сигурност съм за сименс. От седмица съм в Швейцария и тук всички градове, в които съм бил до сега са на 1000 мм, а най-хубави ми се виждат сименсите

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 608
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Само на мен ли Кончарът не ми хареса? Много беше симпатичен, ама поздравяваше пътниците с удар в бъбреците за всяка заварка по пътя. В доста модели трамваи съм се возил, ама такова чудо не съм срещал другаде.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2101
  • 506
    • View Profile
    • Email
А дали заварката е била качествена? Особено по Граф Игнатиев трасето е много лошо. Иначе от нископодовите съм се возил в кончара(поне 20 пъти), във виенските ULF, в двата вида трамваи във Франкфурт и в двата вида в Истанбул. От тези най-много ми харесват сименсите във Франкфурт(тип R). Те ми харесват, за разлика от Комбино.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile

По темата - Škoda 15T FTW дето се вика, но някак си ми е нереално да го видя по софийските улици. За да имаме такъв тип трамваи инфраструктурата трябва да е на изключително високо ниво, тоест обратно пропорционално на височината на пода на трамвая :D
Точно обратното. 15Т е от малкото а можеби единственият 100% нископодов трамвай конструиран за разбити трасета изпълнени с криви с малки радиуси. Именно поради тази причина е и единственият напълно нископодов с традиционните талиги. На останалите подобни, талигите са по-скоро фиктивни. Мисля че въпросните иновации свързани с този модел ги бяхме обсъждали в друга тема.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
Разбити трасета ОК, но едва ли чак толкова разбити, колкото това по България. Днес си припомних колко точно е разбито... Иначе да, и аз четох, че талигите му са нормални завиващи, но това е по-скоро направено за по-добро вписване в криви с малки радиуси както казваш, отколкото за повече издръжливост по разбит път. Все пак трамвая си остава с доста по-малък пътен просвет, отколкото примерно Т4 или нашите родни дръгели.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6848
    • View Profile
Т4 и Т6 са с едностепенно окачване докато Шкодата е с двустепенно, което също не е за пренебрегване ако трябва да ги сравняваме.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 419
  • Fail!
    • View Profile
Колкото повече чета, толкова по-хубави ми се струват 15Т, тъй че дано се оборудваме с такива, но все пак пожеланието за безупречен път остава, дори и да не ни е безкрайно необходим... това като обобщение :D В крайна сметка ако докарат пътя до вида, който има ремонтирания участък от Стамболийски, ще бъде прекрасно.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1140
    • View Profile
Какво се хванахте сега за тея Шкоди. Първо не отговарят на условията на търга, нямат доставени за 1000 мм трамваи. Второ си представете това по софийските улици: http://en.wikipedia.org/wiki/File:%C5%A0koda_15T,_kryt_podvozku.jpg .
Забравили сте Stadler в анкетата. Имат не лоши модели за 1000 мм.
The Grand Tour

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1855
    • View Profile
Второ си представете това по софийските улици: http://en.wikipedia.org/wiki/File:%C5%A0koda_15T,_kryt_podvozku.jpg .
Да, точно това си помислих. За 2 седмици ще са станали на задник  :rev: А ние едни скоростомери не можем да поддържаме изправни, камо ли пък такива луксове :/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9591
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Луксове, луксове, ама докога ще се оправдаваме с това, вместо да научиме ватманите и персонала в депата на нормална поддръжка и на елементарно разбиране към модерната техника. Верно, че не са ми симпатични такива свръх-модерни концепции, ама какво да правим иначе, да изкупуваме кой откъде си продава старата техника за втора употреба и да сделаме разни боклуци в завода ли. А техниката се развива само защото има точно такива държави като Германия, Австрия и т.н. които от нашия поглед изразходват излишни средства за нови трамваи, вместо да си тътрят старите машини до разпадане както някой от участниците тук искат да се прави със софиите и българиите. Дори и да ми са наложи да се возя в някой от реновираните трамкарски измишльотини, които освен добър външен вид нямат нищо повече, зимата и да замръзна по-скоро бих оплюл завода отколкото да похваля българиите или софиите, че в тях било по-топло и замръзвали по-малко. И аз не мога да си ги представя такива трамваи на мръсните софийски улици с разбития релсов път, разбитите тротоари и изобщо доста неприятния пейзаж, тук, но за да има нови модерни трамваи трябва да се направят и компромиси.
П.С.:преди да постна прочетох всичко написано тук до момента и не си избивам постове. :)

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1855
    • View Profile
Общо взето, бла-бла. Мисля, че няма (или са единици) град, в който всички трамваи да са нови, т.е. да няма трамваи на по 20+ години. И във Виена, и във Берлин и къде ли не, стари трамваи си има. Само дето там пътищата са безупречни, а нашите - на вълнички. Но да оставим това на страна. Вгледай се в яките „четчици“ по капака на талигата. Колко четчици са останали от тези, които ги имаше по вратите на O345? Колко от капаците на талигите стоят върху нормалнорелсовите T4-ки? На колко от превозните средства им работят скоростомерите? На колко от превозните средства им работят електронните табели? Мога да продължа да си задавам въпросите. Не можем да поддържаме всички заводски функции на возила, произведени след '90 година и това си е.
Разбира се, че искам да се возя на нови превозни средства, ама докато се научим да се грижим за такива возила, трамваите, които обсъждаме, че ще ни доставят вече отдавна ще са заприличали на кочини, уви!