Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 96164 times)

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Липсата на пантограф е задължителна за подземния вариант - просто се спестяват хиляди кубици прокопани тунели (заради по-голямата височина).
какви са кусурите на третата релса, освен че можеш да се изпържиш... то всъщност това не е ли трудна работа- как точно трябва да застанеш, че да си проводник и често ли се случва (в световен мащаб)?

Трябва да бъркаш под защитния кожух...  :P

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Не е нужно пантографа да е напълно изпънат в тунела. Ето тук на тази снимка се вижда ясно:

http://www.cuerpo8.es/STOL/reportajes/imgtrenesrenfe/MetroValencia.jpg

Не вярвам да се спестява чак толкова. И без това тунелите са със сводеста форма, винаги оставя място.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
По-скоро аварийността при контактната релса е по-малка.Все пак се развиват по-високи скорсти от метрото от колкото от трамвай,което би означавало по-голям риск от счупване на пантограф или проводник,а и износването на проводника със сигурност е бързо.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Е, това вече няма как да е вярно.

Ами влаковете? Те развиват далеч по-високи скорости от метрото, дори и тези на БДЖ. А що се отнася до проводника, ясно се вижда, че в закритите части го заменят с релса, но отгоре.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 661
    • View Profile
    • Email
Да, ама ако БДЖ беше с контактна релса, нямаше да останат мангари в българия, а сега виж как се роят... Третата релса е по-надеждна, но и по-опасна, затова се приема компромисното решение с жицата
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Поправка на един пропуск. На 27. 09. в Китай се откри още едно метро. Този път градът е Шънян, центърът на провинция Ляонин. Линията (номер 1) е дълга 27.8 км и има 22 станции. Това метро пък се смята за първото в североизточен Китай.















Не намерих хубави снимки на самите станции, затова ето няколко рендера.

















Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
На 03 ноември в Китай беше пусната в експлоатация първата междуградска метролиния в страната. Тя носи името Гуанфо линия, понеже свързва градовете Гуанджоу и Фошан.  В следствие на урбанистичните процеси двата града почти са се слили, затова през 2009 г. администрациите им са приели решение за обединяването им в един - Гуанфо. Допълнителна крачка към това е построяването на тази линия, която да съединява метросистемите на двата града. Интересното е че метрото на Фошан още се строи, така че новооткритата линия ще бъде и първо метро за града. Гуанфо линията е дълга 20 км, има 14 станции и е изцяло подземна.

Друго интересно е, че по случай 16-те Азиатски игри, които ще започнат след 8 дни в Гуанджоу, тамошното метро работи безплатно. Поради това на 1 ноември е отбелязан рекорд от 6 милиона пътника, при средни стойности - 4 милона.








Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14604
    • View Profile
    • Email
Quote from: dnes.dir.bg
Стотици ранени при катастрофа в шанхайското метро
 12:26  |  27 септември 2011 | По света / Редактор Гергана Мишева /

Над 240 души бяха ранени при сблъсък на два влака в шанхайското метро, но повечето от тях са получили леки наранявания, предаде АФП, като се позова на данни на компанията оператор "Шанхай метро".
Управата на компанията съобщи на блога си във "Вейбо" - китайския аналог на "Туитър", че към 14,10 ч. (местно време) един влак получил повреда, което принудило диспечерите да управляват ръчно наближаващите влакове, предаде БТА.

Сблъсъкът станал в 14,51 ч. в близост до станцията "Ю Юоан" в центъра на икономическата столица на Китай, посочва Ройтерс. Единият влак блъснал другия отзад по линия 10 на метрото, уточнява агенция Синхуа. Кадри, излъчени от националната телевизия, показваха как медицински екипи изнасят ранените извън метростанцията. На снимки се виждат пътници с окървавени лица, а също пожарникари във вагоните.

Според Франс прес, която цитира интернет изданието на всекидневника "Дунфан Цзаобао", вероятна причината за случилото се е повреда в автоматичната сигнализация. ИТАР-ТАСС отбелязва, че по дължина на линиите шанхайското метро е на първо място в света с 420 километра.

Катастрофата става два месеца след сблъсъка на два свръхскоростни влака на 23 юли край град Вънчжоу, Източен Китай, при която загинаха 40 души, а репутацията на китайските високоскоростни железници доста пострада, напомня АФП.

Преди дни президентът на голямата японска железопътна компания "Джей Ар Хокайдо" се самоуби заради катастрофа с влак на фирмата, при която бяха ранени десетки хора.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Очаква се откриването на още едно дълго и мъчително строено метро – в Алжир.
Започнато още през  80-те години на миналия век, по-късно спряно и отново възобновено  строителството през 2003 г. Сроковете на откриване са отлагани многократно : 2009, 2010 и сега настъпи дългоочаквания момент.
Стартовият участък е дълъг 9,5 км, а на него са разположени 10 станции.


След последното отлагане започна и изграждането на втория участък (на северозапад) с 4 км и 4 станции. Очакваше се двата участъка да бъдат открити едновременно, но явно проблемите  (финансово-политически) между управляващата фирма (Ема) , френския строител и Сименс вече са уредени и откриването би трябвало да се състои на 1 ноември.
Снимките са малко, а проблеми при строителството имаше колкото щеш – в това число срутване на тунел и то в централната част на града. Част от станциите са дълбоко заложение, друга част плитко и надземно. Пероните (поне това, което съм видял) са странични, а влаковият състав е на Сименс.

Ето няколко снимки на станции




Един вестибюл с турникетите:


И влаковият състав:



През 2013 г. твърдят, че ще открият и двете станции в източната част на града.
На тази карта се вижда, че от последната североизточна станция (за сега) ще започва Втората линия, а в бъдеще се предвижда и Трета линия.



Всички снимки са от skyscrapercity.com
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
И да продължа започнатото от колегата Tergo днес е отворена първата линия на метрото в Алжир! Да им е честито :)
Това е второто метро в Африка след Кайро  :fan:

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Все пак успяха да ме изненадат - с 20 г закъснение, но пък един ден предсрочно - съвсем по нашенски. :D
Но днес е било само официалното откриване - церемонията, или както казват официално: инагурацията му.
Днес се е повозил само президентът им - за граждани : от утре.

Както и да е: честито да им е!
Много са го чакали, заслужават си радостта. :)
Като гледам как се радват в skyscrapercity, утре сигурно ще е стълпотворение. :D
Интересното при тях е, че не само строежа, но и управлението на метрото ще бъде с френска помощ: компанията, която управлява Парижкото метро.
Любопитен съм да прочета отзивите им за подвижния състав - какво са сътворили Alstom  и Siemens, защото това е някаква съвместна разработка, до колкото разбрах.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Ами те французите сега се бутат да помагат и в Белград :)
Ще отпуснат пари за проектиране, изграждане и управление, като единственото им условие е да се използват техни влакове  ;)
Да бяха ни предложили и на нас такава оферта за МД3 :)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Всички снимки са от потребители в skyscrapercity.com :)

Хубави са им влаковете на Алжирското метро и като като чета коментарите хората са доста доволни!






Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Тази събота - 05.11.2011 г., в Техеран бе открита още една станция по Линия 4 :)














Като цяло аз съм голям фен на тяхното метро :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6356
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
ЕС и Франция дават 940 млн. евро за метрото в Кайро

Европейският съюз и Френската агенция за развитие (AFD) подписаха с египетското правителство договор за 940 милиона евро, с които ще бъде финансирано разширяването на метрото в Кайро, съобщи европейската мисия в Кайро, цитирана от "Франс прес". С осигурената сума френското правителство покрива почти половината от ангажиментите си, поети към Египет през 2011 година на срещата на високо равнище в Довил, предназначена да събере средства в подкрепа на Арабската пролет.

Френската агенция ще предостави 300 милиона евро, а Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) - 600 милиона евро под формата на заем за 25 години с лихва под 2 процента, уточняват от европейската мисия. Франция вече оказа на Египет финансова и техническа подкрепа за съществуващите две линии на метрото в Кайро, построени през 80-те години на миналия век.

Третата линия - чиято първа отсечка работи от март - ще превозва до 1,8 милиона пътници на ден. Покани за международни оферти ще бъдат отправени в началото на 2013 година, а завършването на проекта се очаква да отнеме осем години.

Метрото позволи да се подобри движението по улиците в Кайро, известни със задръстванията си. Официални египетски медии съобщиха, че до 2019 година се планира да бъде построена и четвърта линия на метрото в столицата.

http://www.dnevnik.bg/sviat/2012/09/24/1912220_es_i_franciia_davat_940_mln_evro_za_metroto_v_kairo/?ref=rss
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline plamena_ivanova

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Аз съм ходила само в Лондонското метро, но и това не е малко
Използва се от адски много хора, влаковете са и нови и стари, шумно е, винаги е пълно, но може да отидеш с него абсолютно навсякъде. Табелите са много добре поставени и изписани - всеки може да се ориентира къде да тръгне и как да стигне. Винаги има кого да попиташ.
Не е направено красиво, а удобно. Не е като в България - лъскаво, защото вече е на много години.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Тази събота - 05.11.2011 г., в Техеран бе открита още една станция по Линия 4 :)

Като цяло аз съм голям фен на тяхното метро :)

Отделни вагони само жени:



Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 430
    • View Profile
offtopic: къса ми се сърцето, че в 2012 дори в относително цивилизовани страни (с 4 метролинии!) има дотолкова затънали в порядките и религиозното си минало общества, че да съществува подобно изчадие като вагон само за жени.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4697
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Значи, ако отида в Техеран и река да пътувам с жена си, ще трябва да се качим в отделни вагони? А отделни станции за жени дали има :angry:
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13555
    • View Profile
    • Email
При тях и съчленените автобуси са така, отпред за мъжете, в ремаркето за жените, даже май имат само съчленени по този повод. Странно е така наистина, ама по-хубаво ли е по цял свят всики да сме еднакви, като машини? Много по-добре различни хора, различни култури, представяте ли си където и в който град да отидете всичко да е еднакво?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР