Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 75528 times)

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4281
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Иран винаги са били Ислямска република и винаги ще останат с религиозното деление. Все пак обаче там е доста по-европеизирано от страни като ОАЕ, Саудитска Арабия, Катар, Кувейт и пр. В изброените страни жените трябва задължително да носят бурки, да си скриват цялото тяло, докато в Иран - поне в Техеран, само един шал е достатъчен.

@Kaiser Kar: Където и да отидеш, трябва да се съобразяваш с местните порядки. Ако не си съгласен да пътувате с жена си разделени, няма да ходиш в Иран. Коментари кое било изостанало или не са напълно излишни, защото всяка страна си има свои порядки и обичай, които трябва да се спазват от всички граждани на нейната територия.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
В Техеран жените и мъжете могат спокойно да пътуват заедно в един и същи вагон. За тези, които се притесняват да пътуват с мъже има отделни вагони и обикновено това е първият вагон от мотрисата, а не знам дали и последният не е за тях. Така че която дама иска отделно, която иска може да с мъжете ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
http://news.ibox.bg/news/id_350958839
Quote
--------------------------------------------------------
Китай пусна метро под р. Яндзъ
30.12.2012, 05:38 (обновена 30.12.2012, 06:05)

В Китай завърши строителството на метрото под река Яндзъ в град Ухан. По този начин Пекин демонстрира, че притежава опит за строителството на големи инфраструктурни обекти под големи водни басейни, коментира АФП.
Метрото е дълго около 28 км. Линията има 21 спирки. Допустимата максимална скорост на мотрисите е около 80 км/ч. Властите прогнозират, че всекидневният поток от пътници ще достигне 500 хиляди души, което значително ще намали трафика в град Ухан.

Строителството започна през 2006 година и при него са използвани най-нови технологии. Най-трудната и високотехнологична част при строителството на метрото е била сондирането на тунели, на такава дълбочина се работи за първи път в страната.
Quote
--------------------------------------------------------

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Лондонското метро в цифри

Във връзка със 150-годишнината на лондонското метро тази седмица Франс прес предлага някои интересни цифри:

- Метрото има 270 спирки.
- Най-късият маршрут е 300 метра между площад Лестър и Ковънт Гардън.
- Билетът струва 5,5 евро. Това е по-висока цена на километър, отколкото на Ориент Експрес.
- Най-дългият маршрут без смяна на линията е 54,9 км между Уест Руислип и Епинг по Централната линия.
- Мрежата на метрото покрива 402 км и превозва около 1,1 милиарда пътници на година.
- Спирка Ейнджъл държи рекорда за най-дълбокия ескалатор в Западна Европа - той слиза на 60 м под земята.
- Лондонското метро изминава разстояние, равно на 90 отивания и връщания от Земята към Луната всяка година.
- Около 175 000 лондончани спят в метрото всяка нощ в началото на Втората световна война, за да се предпазят от бомбардировките в разгара на Светкавичната война.
- Планът на лондонското метро, дело на Хари Бек, който се превръща в един от символите на Лондон, е отпечатан за първи път през 1933 г.
- Метрото е използвано за превозването на ковчега на премиера Уилям Гладстон през 1898 г.
- През 1969 г. кралица Елизабет II, облечена в палто от бизон, се качва на метрото за първи път от началото на царуването си за откриването на линия... Виктория.
- Смята се, че около половин милион мишки са избрали метрото за свой дом.


Източник

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Старите вагони на метрото в Буенос Айрес стават библиотеки



Вчера, в петък, след близо сто години вярна служба, линия А на метрото в Буенос Айрес за последен път е била обслужена от старите вагони, наричани  La Brugeoise. Вагоните са в употреба от декември 1913-та година - близо век - и са една от атракциите на града. Направени с ретро прецизност и красиви детайли, съвсем обяснимо е, че жителите на Буенос Айрес не искат да се разделят с един от красивите и любими символи на своя град. Затова кметството е измислило нещо чудесно - старите вагони ще бъдат превърнати в обществени читални и библиотеки! На десет площада в града ще бъдат сложени по два вагона, като първоначално общината ще дари книги, а после за това ще се грижат гражданите. Страхотна инициатива, нали?



http://www.momichetataotgrada.com/article/shtastlivi/neshto-interesno/starite-vagoni-na-metroto-v-buenos-aires-stavat-biblioteki

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Старите вагони на метрото в Буенос Айрес стават библиотеки
Значи ако някой си мисли за бракуване на номерните състави, ще трябва да почака още 75 години  :rolleyes:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
За мен беше любопитно да разбера, че метрото в Буенос Айрес навършва 100 години скоро! Доста здрави машини са излезли тези, чие ли производство са?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Колеги, от снощи съм се разровил за метрото в Пхенян (КНДР). Стана ми много интересно, че там вратите на влаковете се отварят ръчно (с ръце) и се затварят автоматично. Обаче за графика му на движение нищо не намерих, а е доста любопитно. Пише, че не допускат чужденци, което няма логика - те паспорт ли искат на входа?!
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Барселона примерно също все още има ръчно отваряне на вратите, в Берлин и Париж също... Има си ръчка, не отдалечаваш крилата с голи ръце и силен напън. Даже, композициите в Пхенян са втора ръка от Берлин и оттам е наследен този принцип. Там не само в метрото е ограничен достъпа, цялата страна е силно изолирана от целия свят и това трябва да го знаеш от обща култура. Скоро даваха филм по Нешънъл, как под прикритие тв екип беше успял да влезе и тайно да снима кадри от страната. Направо е лудост и жесток тоталитаризъм. Метрото им май се води най-дълбокото в света и е такова не от технологични причини, а пак някакви паранои да е защитено от нападение...

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4281
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Само да отбележа, че и при нас в Хамбург, на третата метролиния - U3 - на старите DT3-E и DT3-LZB, също вратите се отварят ръчно от пътниците, само че си се дърпат, и то яко. Няма ръчки за отваряне.....

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ето какъв е проекта за една от станциите на метрото в столицата на Саудитска Арабия - Риад:
Проекта е изготвен от Заха Хадид, и трябва всичко да е завършено през 2017 година. Строежа на метростанцията е съобразен с новия финансов център около нея, които ще носи името на краля.
Ето и как изглежда самата станция:







Метростанцията и заобикалящия я финансов център:




Информация и сники: http://econ.bg/ и http://www.zaha-hadid.com/

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Кой се оплакваше, че в нашето метро е блъсканица в час пик? :rolleyes:

Вижте културно настаняване във влак на метрото във Венецуела :

Все едно по радиоуредбата са чули следното съобщение: "Вратите се затварят. След 5 мин. настъпва краят на света. Внимание - последен влак." :laugh:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Хайде, да честитим първи метрополитен на Централна Америка! Панама вече си имат метро!

http://www.dnes.bg/world/2014/04/06/panama-stana-pyrvata-strana-ot-centralna-amerika-s-metro.221472


Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Благодарение на интернет, дори едно такова екзотично (поради ограничения достъп на чужденци в него) като метрото в Пхенян става "достъпно".
Благодарение на събираната снимка след снимка тема в руския nashtransport.ru, ви предлагам линк (публикуван там), на който ще можете да видите доста от станциите, за които до сега нямаше свободно достъпни снимки.

Ето само някои от тях:

Hyoksin, ("Renovierung", Hyoksin-Linie)


Konguk, ("Nationales Fundament", Hyoksin-Linie)


Samhung, ("3 Herkünfte / Quellen", Hyoksin-Linie)


Tongil, ("Wiedervereinigung", Chollima-Linie)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лондонското метро изглежда да е доста бавно. Така едно време като малък правех с трамваите по Стамболийски - слизах на Константин Величков и се качвах отново на Димитър Петков! ;)
« Last Edit: 26.02.2018, 14:48:52 by difian »

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
http://en.rocketnews24.com/2014/11/19/1200-japanese-workers-convert-above-ground-train-to-subway-line-in-a-matter-of-hours/

В Япония преправят станция на наземен влак в метростанция само за четири часа.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Откриха първото метро в Субсахарска Африка http://money.bg/news/id_1658053260

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Новата Линия 4 в Рио:











За повече снимки тук: https://www.flickr.com/photos/metrolinha4/
ex-putnik

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Лоши новини за и без това проточилото се във времето Солунско метро: https://dariknews.bg/novini/sviat/otkriha-dreven-grad-pod-solun-snimki-2080824. Специално за Солун, чиято обитаема ивица от древни времена до днес е широка само 2-3 километра, единствен шанс при разкопките за метро да не се попадне на археология е то да се направи подводно или на естакада.
« Last Edit: 26.02.2018, 09:46:02 by blagun »