Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 81346 times)

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4331
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Иран винаги са били Ислямска република и винаги ще останат с религиозното деление. Все пак обаче там е доста по-европеизирано от страни като ОАЕ, Саудитска Арабия, Катар, Кувейт и пр. В изброените страни жените трябва задължително да носят бурки, да си скриват цялото тяло, докато в Иран - поне в Техеран, само един шал е достатъчен.

@Kaiser Kar: Където и да отидеш, трябва да се съобразяваш с местните порядки. Ако не си съгласен да пътувате с жена си разделени, няма да ходиш в Иран. Коментари кое било изостанало или не са напълно излишни, защото всяка страна си има свои порядки и обичай, които трябва да се спазват от всички граждани на нейната територия.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
В Техеран жените и мъжете могат спокойно да пътуват заедно в един и същи вагон. За тези, които се притесняват да пътуват с мъже има отделни вагони и обикновено това е първият вагон от мотрисата, а не знам дали и последният не е за тях. Така че която дама иска отделно, която иска може да с мъжете ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14061
    • View Profile
    • Email
http://news.ibox.bg/news/id_350958839
Quote
--------------------------------------------------------
Китай пусна метро под р. Яндзъ
30.12.2012, 05:38 (обновена 30.12.2012, 06:05)

В Китай завърши строителството на метрото под река Яндзъ в град Ухан. По този начин Пекин демонстрира, че притежава опит за строителството на големи инфраструктурни обекти под големи водни басейни, коментира АФП.
Метрото е дълго около 28 км. Линията има 21 спирки. Допустимата максимална скорост на мотрисите е около 80 км/ч. Властите прогнозират, че всекидневният поток от пътници ще достигне 500 хиляди души, което значително ще намали трафика в град Ухан.

Строителството започна през 2006 година и при него са използвани най-нови технологии. Най-трудната и високотехнологична част при строителството на метрото е била сондирането на тунели, на такава дълбочина се работи за първи път в страната.
Quote
--------------------------------------------------------

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1263
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Лондонското метро в цифри

Във връзка със 150-годишнината на лондонското метро тази седмица Франс прес предлага някои интересни цифри:

- Метрото има 270 спирки.
- Най-късият маршрут е 300 метра между площад Лестър и Ковънт Гардън.
- Билетът струва 5,5 евро. Това е по-висока цена на километър, отколкото на Ориент Експрес.
- Най-дългият маршрут без смяна на линията е 54,9 км между Уест Руислип и Епинг по Централната линия.
- Мрежата на метрото покрива 402 км и превозва около 1,1 милиарда пътници на година.
- Спирка Ейнджъл държи рекорда за най-дълбокия ескалатор в Западна Европа - той слиза на 60 м под земята.
- Лондонското метро изминава разстояние, равно на 90 отивания и връщания от Земята към Луната всяка година.
- Около 175 000 лондончани спят в метрото всяка нощ в началото на Втората световна война, за да се предпазят от бомбардировките в разгара на Светкавичната война.
- Планът на лондонското метро, дело на Хари Бек, който се превръща в един от символите на Лондон, е отпечатан за първи път през 1933 г.
- Метрото е използвано за превозването на ковчега на премиера Уилям Гладстон през 1898 г.
- През 1969 г. кралица Елизабет II, облечена в палто от бизон, се качва на метрото за първи път от началото на царуването си за откриването на линия... Виктория.
- Смята се, че около половин милион мишки са избрали метрото за свой дом.


Източник

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Старите вагони на метрото в Буенос Айрес стават библиотеки



Вчера, в петък, след близо сто години вярна служба, линия А на метрото в Буенос Айрес за последен път е била обслужена от старите вагони, наричани  La Brugeoise. Вагоните са в употреба от декември 1913-та година - близо век - и са една от атракциите на града. Направени с ретро прецизност и красиви детайли, съвсем обяснимо е, че жителите на Буенос Айрес не искат да се разделят с един от красивите и любими символи на своя град. Затова кметството е измислило нещо чудесно - старите вагони ще бъдат превърнати в обществени читални и библиотеки! На десет площада в града ще бъдат сложени по два вагона, като първоначално общината ще дари книги, а после за това ще се грижат гражданите. Страхотна инициатива, нали?



http://www.momichetataotgrada.com/article/shtastlivi/neshto-interesno/starite-vagoni-na-metroto-v-buenos-aires-stavat-biblioteki

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14061
    • View Profile
    • Email
Старите вагони на метрото в Буенос Айрес стават библиотеки
Значи ако някой си мисли за бракуване на номерните състави, ще трябва да почака още 75 години  :rolleyes:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За мен беше любопитно да разбера, че метрото в Буенос Айрес навършва 100 години скоро! Доста здрави машини са излезли тези, чие ли производство са?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4537
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Колеги, от снощи съм се разровил за метрото в Пхенян (КНДР). Стана ми много интересно, че там вратите на влаковете се отварят ръчно (с ръце) и се затварят автоматично. Обаче за графика му на движение нищо не намерих, а е доста любопитно. Пише, че не допускат чужденци, което няма логика - те паспорт ли искат на входа?!
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15821
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Барселона примерно също все още има ръчно отваряне на вратите, в Берлин и Париж също... Има си ръчка, не отдалечаваш крилата с голи ръце и силен напън. Даже, композициите в Пхенян са втора ръка от Берлин и оттам е наследен този принцип. Там не само в метрото е ограничен достъпа, цялата страна е силно изолирана от целия свят и това трябва да го знаеш от обща култура. Скоро даваха филм по Нешънъл, как под прикритие тв екип беше успял да влезе и тайно да снима кадри от страната. Направо е лудост и жесток тоталитаризъм. Метрото им май се води най-дълбокото в света и е такова не от технологични причини, а пак някакви паранои да е защитено от нападение...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4331
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Само да отбележа, че и при нас в Хамбург, на третата метролиния - U3 - на старите DT3-E и DT3-LZB, също вратите се отварят ръчно от пътниците, само че си се дърпат, и то яко. Няма ръчки за отваряне.....

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6459
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ето какъв е проекта за една от станциите на метрото в столицата на Саудитска Арабия - Риад:
Проекта е изготвен от Заха Хадид, и трябва всичко да е завършено през 2017 година. Строежа на метростанцията е съобразен с новия финансов център около нея, които ще носи името на краля.
Ето и как изглежда самата станция:







Метростанцията и заобикалящия я финансов център:




Информация и сники: http://econ.bg/ и http://www.zaha-hadid.com/

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Кой се оплакваше, че в нашето метро е блъсканица в час пик? :rolleyes:

Вижте културно настаняване във влак на метрото във Венецуела :

Все едно по радиоуредбата са чули следното съобщение: "Вратите се затварят. След 5 мин. настъпва краят на света. Внимание - последен влак." :laugh:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Хайде, да честитим първи метрополитен на Централна Америка! Панама вече си имат метро!

http://www.dnes.bg/world/2014/04/06/panama-stana-pyrvata-strana-ot-centralna-amerika-s-metro.221472


Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Благодарение на интернет, дори едно такова екзотично (поради ограничения достъп на чужденци в него) като метрото в Пхенян става "достъпно".
Благодарение на събираната снимка след снимка тема в руския nashtransport.ru, ви предлагам линк (публикуван там), на който ще можете да видите доста от станциите, за които до сега нямаше свободно достъпни снимки.

Ето само някои от тях:

Hyoksin, ("Renovierung", Hyoksin-Linie)


Konguk, ("Nationales Fundament", Hyoksin-Linie)


Samhung, ("3 Herkünfte / Quellen", Hyoksin-Linie)


Tongil, ("Wiedervereinigung", Chollima-Linie)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15821
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лондонското метро изглежда да е доста бавно. Така едно време като малък правех с трамваите по Стамболийски - слизах на Константин Величков и се качвах отново на Димитър Петков! ;)
« Last Edit: 26.02.2018, 14:48:52 by difian »

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 380
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
http://en.rocketnews24.com/2014/11/19/1200-japanese-workers-convert-above-ground-train-to-subway-line-in-a-matter-of-hours/

В Япония преправят станция на наземен влак в метростанция само за четири часа.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Откриха първото метро в Субсахарска Африка http://money.bg/news/id_1658053260

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Новата Линия 4 в Рио:











За повече снимки тук: https://www.flickr.com/photos/metrolinha4/
ex-putnik

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14061
    • View Profile
    • Email
Лоши новини за и без това проточилото се във времето Солунско метро: https://dariknews.bg/novini/sviat/otkriha-dreven-grad-pod-solun-snimki-2080824. Специално за Солун, чиято обитаема ивица от древни времена до днес е широка само 2-3 километра, единствен шанс при разкопките за метро да не се попадне на археология е то да се направи подводно или на естакада.
« Last Edit: 26.02.2018, 09:46:02 by blagun »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
ГТ на Пекин
Цена: от 2 юана за автобуси/тролейбуси, от 3-10 юана за метро, в зависимост от разстоянието
Интервали: минимални експлоатационни интервали от 1 минута в час пик. Извън час пик - 5-6 минути, в зависимост от линиите
Език: Китайски и Английски

Здравейте, Колеги

В началото на месец Септември 2018 бях за 9 дни в Китай, в Пекин и бих желал да споделя с вас своите впечатления и преживявания от транспорта в китайската столица. Сигурен съм че много от вас с интерес са проследили развитието на транспорта в страната през последните десетилетия. Тук -> https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Subway#/media/File:History_of_Beijing_Subway_en.gif намерих един интересен гиф с развитието на метромрежата в града от нейното основаване до сега. Също намерих това видео, което донякъде описва това, което ще ви разкажа ->


Малко история (мисля че е важно). Пекин (Beijing - Bei - север, Jing - столица, заедно - Северна столица), става столица на Китай по време на династията Мин (Минг), началото на 15ти век. Въпреки че градът е съществувал и преди, урбанистичното му оформление днес може да се проследи именно до това преустройство в началото на 15ти век. Тогава в сърцето на града е построен правоъгълния Забранен град и около него е обособен вътрешния град, отново заобиколен от правоъгълна стена. Тази правоъгълна структура се разширява и запазва и до днес. Стените на вътрешния град се преобразуват във втория ринг на града, под който е построена в последствие и кръговата втора метролиния. Следват трети, четвърти и пети ринг на града, като основно под четвърти и отчасти под трети, в момента е разположена метролиния 10, или втора кръгова.

Хотелът в който бях отседнал се намира на трети ринг, на спирка Renmin University на линия 4 на метрото. Тази линия преди е била планирана да бъде наречена 3та, но планът е бил променен и сега носи номер 4. Линията е строена след 2000 година и е довършена след олимпийските игри 2008 година. Влаковете, до колкото можах да проследя, са 8 вагонни, 160 метра дълги. Всички станции по линията са еднотипни и не се отличават една от друга с дизайн, освен разположението на изходите и табелите за имена на станции. Освен по 4та линия се возих и на 1ва, 2ра и 10та.

Станциите не са много просторни във височина, но пероните са достатъчно широки, на око колкото старите по МД1. В час пик влаковете имат интервал от 1 минута. На всички станции има прегради с врати и на перона и на влака. Веднъж се случи влакът леко да се размине с вратите, за което машиниста моментално се извини на пътуващите (до колкото разбрах, китайски не говоря). На земята пред всяка врата има разчертано къде хората да чакат вратата да се отвори, така че да не препречват пътят на слизащите от влака. Пътниците се редят в колона пред вратите в оказаните от маркировката на земята места, за да се качат. Ако във влака няма място, чакат следващия. Много културно, хората си чакат, блъскане може да има само във влака, за да можеш да се измъкнеш на станцията, на която искаш да слезеш. По линии 1 и 2, това са най-старите, вратите на пероните не са колкото цял ръст, а някъде около 1.5 метра. Явно там тези врати са слагани по-късно, след началото на експлоатацията на линиите.

Билетите за метрото се купуват от автомати директно на входа на станцията. Цената зависи от разстоянието, което пътникът планира да измине. Минималната цена е 3 юана, което е малко под левче. Максималната цена е 10 юана. В града на разстоянията на които се возех, плащах между 3 и 5 юана - все под великите 1,60лв. Билетите се валидират и на влизане и на излизане - така се оценява колко плаща пътникът. Имат карти за еднократно ползване - получаваш карта и на излизане я пъхаш в турникета за да излезеш, или карти за многократно ползване, които се валидират на влизане и излизане.

На всяка метростанция на входовете има проверка на багажа и метал детектори. Този род пасивна сигурност много ми допадна, защото паспорти и лични карти не проверяват, а само багажа - наистина е сигурност, а не следене. Във влаковете има Security - доброволци в черни дрехи и с червени ленти на ръцете - отговарят за сигурността. Всички проверяващи и осигуряващи сигурността както на станциите, така и във влаковете, са млади хора и ми е направило впечатление че към края на час пик-а усърдието им е доста по-ниско отколкото в началото на смените.

Оповестяването в метрото на всяка станция се извършва и на китайски и на английски. Споменават се всички възможни прекачвания и на двата езика. Табелите и информационните табла навсякъде са изключително двуезични. Не ми се е налагало нито за момент да питам някого за упътване - всичко безкрайно лесно и много точно като информация. Светлинните информационни табла над вратите на влаковете са спесифични за всяка линия. По кръговите линии станционните индикатори са подредени в кръгче (беше прекалено пълно във влака като пътувах в тях да снимам).

Във всички станции се върти приятна музикална тема - усещането за влизане в метрото е успокояващо и много приятно по този начин. Навсякъде цари неповторима чистота - нито има боклучета, нито някой си е позволил да драска. Вмирисани хора не съм усетил да има.

Като цяло начинът по който изглеждат станциите в Пекин би бил един добър пример за това, което очакваме да видим в МД-3.

Този текст съм го писал още Септември, но съм забравил да го сложа във форума, за което се извинявам. Снимките към текста ще гледам да прикача следващите дни.


Едит:
Сетих се да добавя за още един момент в схемата на градския и обществен транспорт. Тъй като метрото в часовете пик е изключително натоварено, а разстоянията между станциите не са пренебрежими, особено в районите намиращи се перпендикулярно на линиите, довозването в града често се осъществява с велосипеди. Велосипедите са почти изключително под наем, като месечния абонамент срува по далечни спомени 10-20 юана. Властите са обезсмислили ползването на лични велосипеди, като са заляли града с такива, които всеки може да си вземе под наем. Отключването става с бар код и приложение на телефона (приложението се казва WeChat и обединява в себе си чат, метод за безконтактно разплащане с бар код в магазини, ресторанти и т.н. и социална мрежа). Кражбата на велосипедите е напълно обезсмислена от ниската цена на услугата и огромната масовост на колелетата.
« Last Edit: 08.05.2019, 15:59:43 by fizik »