Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 134076 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Тоя тунел е някаква неописуема гавра. Аз бях толкова зарибен по него от случайно видени неща в нета, че на 18 се обърнах да успея да му хвана работното време, а то не само, че няма нищо общо с метро, ами е някаква жалка затворена кабина дето се движи с 10 км/ч и отстрани някакви абсурдни светлини и звуци се разнасят като в много евтина къща на ужасите.

Покъртително е! Как имат очи да го пишат това нещо в гайдовете за Шанхай не знам.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
На мен друго ми прави впечатление, че всички нови отсечки по света, които се откриват са с затворени коловози. Явно хората мислят за бъдещето когато ще го направят автоматично.
Може би. Но най-вече така е безопасно за пътниците по пероните. Няма как да се падне на релсите.

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
На 28 юли линия 1 на метрото в Ухан, Китай, е била удължена в двата си края. Преди тази дата линията е била дълга 10 км и се е състояла от 10 станции. След разширението тя има дължина от 28 км и 27 станции.








Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Информация за строежа  на още едно метро, този път в Алжир :
Както съобщава вчера АПТ (Алжирската информационна агенция) строителството на първия участък от Първа линия на Алжирското метро e напълно завършено.
Първият участък се състои от  10 станции, разположени на 9,5 км. Те преминават по протежението на морския бряг и през централната част на града.
Още през юни беше съобщено, че първите два вагона (Сименс) са извършили пробното си пътуване между станциите El-Hamma и 1er Mai, в присъствието на министъра на транспорта.
Влаковете са 6-вагонни, дълги 108 м., брой седящи места в един вагон: 208, а целият влак побира общо 1216 човека.
За откриването на метрото, обаче жителите на града явно ще трябва още да почакат:
По неофициални сведения     то ще се състои едва догодина през август месец.
Причината е, че френската компания строител се съди с EMA (The Subway of Algiers), компанията, която управлява метрополитена.
Според министърът им на транспорта имат претенции към сигурността. Строителите, пък, твърдят, че спорът е финансов: иск за забавяне строителството по вина на EMA ...
Първите идеи за построяване на метро в Алжир датират от 70-те години на миналия век. През 1982-1985 г техническата обосновка и плановете вече са готови. Тогавашните планове са предполагали няколко линии, с обща дължина 64 км. Сриването на цените на петрола, обаче, замразяват строежа до 1988 г. Едва след 1994 г. строежът продължава с по-интензивни темпове. По новите планове също се предполагат 3 линии, макар и с по-малка дължина.
Строителството на първото разширение вече започна, а в светлината на забавянето на откриването с година, твърде е възможно двата участъка да бъдат открити едновременно.









Депото :


Котлован на една от улиците:



Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Вчера в Гуанджоу, Китай са били открити нови отсечки на линиите 2, 4 и 8. Най-сериозна промяна е претърпяла 2 линия, която е била удължена и в двата си края, с което вече има дължина от 31 км и 21 станции. На 4 и 8 линия са открити съответно две и четири нови станции. От този момент метрото в Гуанджоу има обща дължина от 222 километра.

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Вчера, 27. 09. 2010 г., градовете с метро в Китай станаха с един повече.  Новото метро се намира в град Чънду, столицата на провинция Съчуан. Вчера беше открита първата линия, с дължина 18.5 км и 16 станции. Това е и първото метро в западен Китай.














Линията ще бъде обслужвана от 22 влака произведени от китайската компания Чанчун, която, поне според моите наблюдения, е основният китайски производител на метровлакове.













Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
зачетох се из уикипедия и съм по- склонен да си мисля, че има доста време докато Китайците стигнат до едно прилично ниво на транспортно развитие.

Някой от линиите в някой от градовете им си се обслужват всъщност от трамвай изглеждащи като нашите Дювази...

Градовете им с по 1-2 метро линии всъщност са с по 7-8-9 милиона души население, а ние за няма и 2 милиона ще си имаме 2-3 линии в скоро време. Струва ми се, че би трябвало да имат МНОГО повече метро от това което чувам в тази тема (и което всъщност ми е интересно- благодаря ви за редовните информации).

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
И китайците са избрали вариянта метро с пантограф!!!

Жалко, че ние се набутахме с тая лайсна по земята.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Какво не ти харесва на контактната релса?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Не може да се пресича на едно ниво и като паднеш на нея и те удря тока.

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
зачетох се из уикипедия и съм по- склонен да си мисля, че има доста време докато Китайците стигнат до едно прилично ниво на транспортно развитие.

Някой от линиите в някой от градовете им си се обслужват всъщност от трамвай изглеждащи като нашите Дювази...

Градовете им с по 1-2 метро линии всъщност са с по 7-8-9 милиона души население, а ние за няма и 2 милиона ще си имаме 2-3 линии в скоро време. Струва ми се, че би трябвало да имат МНОГО повече метро от това което чувам в тази тема (и което всъщност ми е интересно- благодаря ви за редовните информации).

Причината за всичко това е че китайският метро бум, ако може да се нарече така, е сравнително ново явление. До 90-те години там е имало само два метрополитена с доста скромни размери. През 90-те се откриват още два (едни от най-бързо растящите в момента - Шанхай и Гуанджоу). Така те посрещат новия век с четири метрополитена. В началото на този век започват да си личат големите усилия, които се влагат в метростроителството. В момента там има 11 функциониращи метросистеми, които се разширяват с много бързи темпове. Освен това в още поне толкова градове се строят метра, които ще заработят в близките години, а още по-голям брой градове са в процес на проектиране на такива системи.
Факт е че засега метрата са непропорционални на градовете, които обслужват, но това е резултат на късното начало и това е проблем във всички китайски градове. Но също така е факт, че там се строи с невероятни темпове и до 2020 нещата ще изглеждат по съвсем друг начин. Тогава  Китай вероятно ще бъде лидер и по брой метрополитени и по обща дължина.

Това за дювагоподобните не го разбрах. Би ли посочил точно какво имаш предвид, защото много се съмнявам в китайско метро да има нещо приличащо на трамвай . Аз не съм попадал на нищо подобно.

А въпроса за цялостната транспортна ситуация там е огромен, така че не може да го коментираме тук. Но е факт, че всичко там търпи развитие.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не може да се пресича на едно ниво и като паднеш на нея и те удря тока.
Че кой ще пресича метро на едно ниво?!
Няма да падаш, а ако паднеш, трябва много да се постараеш, че да те удари тока.
Всъщност не си прав... може да се пресича на едно ниво.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
С очите си съм виждал как метро пресича улица на едно ниво. Има си прелез с бариери. Намира се на южния радиус на първа линия на метрото във Валенсия. Ето и точните координати на прелеза: 39.432934,-0.436377. Потърси за тях в maps.google.com и ще видиш прелеза. Има и снимки.

Това е много умно и евтино решение за бърз транспорт от предградията и периферните населени места към центъра. Лично съм засякал около 20км до центъра се минават за 15 минути. Ако това го имаше и в Софийска област, отдавна да съм се изнесал на село!

П.П. Южният радиус продължава на около 65км извън рамките на града. Разбира се не всички влакове ходят до последната станция, даже след една от станциите, линията става единична.
« Last Edit: 28.09.2010, 16:47:22 by Borkata »

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
ето на тази страница http://en.wikipedia.org/wiki/MTR
видях товачка http://en.wikipedia.org/wiki/File:LRT_751_Tin_Wing.jpg което те май броят за леко метро... пък мен ми мяза слабо на дюваг

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
С очите си съм виждал как метро пресича улица на едно ниво. Има си прелез с бариери. Намира се на южния радиус на първа линия на метрото във Валенсия. Ето и точните координати на прелеза: 39.432934,-0.436377. Потърси за тях в maps.google.com и ще видиш прелеза. Има и снимки.
Само че примера, който си дал е от линията във Валенсия по която влаковете са тип Леко метро и са с пантограф. А те имат и линия със захранване с контактна релса.
Това просто е избор на вида метро и на подвижен състав.
Сега вече има и хибриден подвижен състав, който при излизане на повърхността може да се захранва с пантограф, а в подземния си участък с трета релса. Превключването на захранването става автоматично.
Това си е въпрос на концепция какъв тип метро изграждаш.
За сега нашето метро нямаше пресичания на едно ниво (и не бяха предвиждани такива) така че беше логичен избора на подобно захранване.

iashu, ами то на снимката си пише: LRT - това е междинното ниво между скоростен трамвай и Леко метро. Все пак подвижния състав не е трамваен, а жп.
Ето ти статията и на български:
Леко метро
« Last Edit: 28.09.2010, 17:51:25 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Нещо си се объркал. Валенсия няма метро, което да се захранва с релса отдолу и няма метро, което да не излиза на повърхността.

В тунелите, жиците са заменени с релса, която е над влака, но тока продължава да се снема през пантографа. А дали е леко или тежко -- не знам, но определено в града върви основно под земята, скоростите му са високи и е дълго като влак и като станции колкото нашите, ако не и повече.

Ето и снимка на станция. Ясно се вижда захранващата жица, а от дясно е влак от новите, но не се вижда добре.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Torrent_avinguda_station_valencia.jpg

Ето и още снимки:
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-espanya1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-valencia-sud1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-colon1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-lliria1.jpg

И последно, ясно се вижда, че няма долно токоснемане, релсата е отгоре:
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-aragon1.jpg
« Last Edit: 28.09.2010, 18:07:47 by Borkata »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Да, прав си - и в подземните си участъци захранването е  с пантограф. Това е широко разпространено у тях.
Но точно в статията на urbanrail.net има доста снимки с наземни участъци, тип LRT.
Макар че, като цяло, метрото им е отбелязано като "тежко", класическо.
« Last Edit: 28.09.2010, 18:14:06 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Във Валенсия считат трамваите като част от метро системата. Това са линиите ТХ (например Т4). Билетите важат и за двете, т.е. качваш се на метро, слизаш и прекачваш на трамвай. Тези трамваи са винаги в обособени трасета, но имат светофари. В миналото са имали класически трамваи, но както навсякъде из Испания, са ги премахнали.

Може би те ти изглеждат на леко метро.

Следните снимки са трамваи, които никога не слизат под земята:
http://www.urbanrail.net/eu/val/Valencia_Tram1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/Valencia_Tram3.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/Valencia_Tram2.jpg
« Last Edit: 28.09.2010, 18:22:56 by Borkata »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Липсата на пантограф е задължителна за подземния вариант - просто се спестяват хиляди кубици прокопани тунели (заради по-голямата височина).

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Липсата на пантограф е задължителна за подземния вариант - просто се спестяват хиляди кубици прокопани тунели (заради по-голямата височина).
какви са кусурите на третата релса, освен че можеш да се изпържиш... то всъщност това не е ли трудна работа- как точно трябва да застанеш, че да си проводник и често ли се случва (в световен мащаб)?