Author Topic: Метрото в другите градове по света  (Read 134071 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Днес се очаква в Пекин да бъдат пуснати 2 нови линии на метрото и експрес до летищата им ! Като има някакви новини ще ги спомена :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Линиите, които се пускат в Пекин са 3 доколкото разбрах и има някакви скандали в момента защото пускът се забавил с 2 седмици  :rolleyes:
« Last Edit: 20.07.2008, 14:49:04 by Repcho »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Линиите, които се пускат в Пекин са 3 доколкото разбрах и има някакви скандали в момента защото пускът се забавил с 2 седмици  :rolleyes:
Е 3 са де - 8 и 10 линия на метрото + експрес до летището им , които е с 4 станции и 28.1 км ! А 8 линия е дълга 4.5 км , а 10 - 25 км . Това прави около 58 км линии на метро ! Е това ако не е рекорд  :fan:
« Last Edit: 20.07.2008, 14:49:14 by Repcho »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Това прави около 58 км линии на метро ! Е това ако не е рекорд  :fan:
Разделено на 1.5 милиарда китайци, това прави по 0.038 милиметра на китаец  :P

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
Poland, China: Chinese want to build the second subway line in Warsaw
- Chinese companies are interested in realisation of the investments for UEFA Euro 2012 in Poland. They offer prices reduced by half - said the Polish Minister of Sport, Mirosław Drzewiecki, after coming back from Beijing.

 

On the 30th of July, Warsaw authorities did not accept the high costs for building the second subway line, offered by the companies, which participated in the tender. The authorities wanted to assign 2.8 billion PLN (840 m EUR) for this purpose, but the bids were more than twice higher.

- When Chinese heard about an annulment of the tender, they said that they would dream to do it for the half of the price offered so far - said the Minister.

- After last 7 years, they gained knowledge and experience. If the european companies offer us 2-3 times higher prices, we will find someone else to build these structures - he added.

Eййй и на нас ни трябват едни китайци, ама кой да се сети...

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Ха, кой говори за Москва като за ужасен град??? Москва е един свръхбогат мегаполис, който е на светлинни години от нас, макар и със соц миналото си! Бил съм в 4 от 5-те най-големи града на Русия. Много сме далеч от истината... И навсякъде, с изключение на Нижни Новгород (бившият Горки, родният дом на волгите ;), метрото е по-добре уредено, отколкото ще бъде и след 5-6 години в София!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
много кич

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Е, не забравяй, че това е източен стил - възприятията за красиво  не са точно европейски...
Нека се порадват хората - доста години са чакали, до колкото разбрах.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
off :
Difian, хубаво е да си модератор, но в българския език нямаме определителен член за множествено число –ЩЕ .
Определителните членове са :  -ЪТ, -ТА, -ТО, -ТЕ.
Така че, тук имаме местоимението НАШ (НАШИ) + -ТЕ , което дава словоформата НАШИТЕ и съкратения й вариант НАШТЕ.
Просто няма откъде да се появи "Щ"!
Същото се получава и когато членуваме съществително, завършващо на -Ш  :
Пустош + -ТА --> пустошта.
Съвсем отделен въпрос е, че това е разговорната (и остаряла) съкратена форма на членуваното местоимение.
Иначе как да „модерираме” дядо Вазов и неговото :

Аз съм българче. Обичам
наште планини зелени,


Стихотворението
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
оК

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
На 22.12 в Буенос Аирес са открити 2 нови метростанции на най-старата линия на метрото А ! Станциите са много модерхи и хубави ! Поздравления :)

Puan



Carabobo


Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Бедната латиноамериканска Доминиканска република се сдоби с метро.

На 23 декември започна пробната експлоатация, която ще продължи до 6 януари.
Като казвам „пробна експлоатация”, имам предвид, че метрото функционира, а превозването на пътниците  е безплатно.
Първия влак е подкаран лично от... Президентът на републиката, Леонел Фернандес.
&NR=1

За сега метрото им има 15 станции (4 надземни, 1 наземна и 10 подземни), съединяващи направлението север-юг на столицата, 10 подземни коридора и 6 ескалатора. Обща дължина на трасето – 16 км.
Работите по изграждането започват през 2005 г.
За сега строителството възлиза на 735 млн долара.
Естакадните станции са досущ като нашите – покрити са с подобен пластик. Иначе наземната част на естакадите е изцяло открита.
 Подземните станции им са също като нашите(от новото строителство), със странични платформи. Облицовка - бедна. Макар че, може да не са довършени.
Влакчетата са тривагонни. Доста симпатични.Токоснемането - с пантограф.
Планира се изграждането на още две линии.
Ето три клипчета.

Първото е от 2007 г. – показва строителството на метрото.
Има само текст, но представлява презентация и всичко е много нагледно и ясно.
&feature=related

Второто (в две части) е церемонията по първото пускане на първия влак . По същество, откриването на метрото.
Интересното е, че (както ще видите) е изграден само левия коловоз. През по-голямата част на  трасето  десният коловоз въобще не е положен.
Явно много са бързали...
&feature=related
&feature=related

А третото показва в какво състояние се намира съществуващият им градски превоз...
 Откриването е било съпроводено със синдикални протести на  транспортните им работници (предимно на маршрутните таксита) от страх, че новото метро ще ги остави без работа.

Вижте с каква скорост линията на (нещо като) трамвая се превръща в „покрита” „капъла чарши”... :1eye: :blink:
Всъщност това май е дизелово влакче, защото не видях пантографи.
&feature=related

« Last Edit: 04.01.2009, 13:20:15 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Интересното е, че (както ще видите) е изграден само левия коловоз. През по-голямата част на  трасето  десният коловоз въобще не е положен.
2. Вижте с каква скорост линията на (нещо като) трамвая се превръща в „покрита” „капъла чарши”... :1eye: :blink:
Всъщност това май е дизелово влакче, защото не видях пантографи.
1. Странно, че даже метростанциите са едноколовозни - може би има две влакчета, които се разминават на една МС по средата.
2. Подобни картинки съм виждал по Дискавъри за влакове в Перу между Титикака и Мачу Пикчу. Това ми прилича на влак, а не на метро. От предното клипче се вижда все пак, че метрото е на ток - пантографът хвърля доста искри, докато това на последния клип е дърта дизелова мотриса.
И все пак - 14 км за 3 години е впечатляващо, даже и за едноколовозно изпълнение. При това, по официални статистики (CIA Factbook) Доминикана е почти 2 пъти по-бедна от нас.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
1. Странно, че даже метростанциите са едноколовозни - може би има две влакчета, които се разминават на една МС по средата.

И все пак - 16 км за 3 години е впечатляващо, даже и за едноколовозно изпълнение. При това, по официални статистики (CIA Factbook) Доминикана е почти 2 пъти по-бедна от нас.
Явно имат още доста работа по изграждането му. Но наистина: да изградиш за три години 14 км е впечатляващо.
И само за 735 млн долара - отиде му "хвалбата" на Братоев, че нашето метро е най-евтиното??
Иначе последното клипче не беше от метрото, беше просто екзотика. Както видях от останалите клипове в youtube.com хората си имат нормален градски транспорт, макар и предимно автомобилен.
Впрочем именно заради откриването на метрото са предвидили и разкриването на автобусни линии като довеждащи да станциите.
« Last Edit: 04.01.2009, 13:39:27 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
      Да, наистина впечатляващо за една "ужким" бедна държавица. Макар, че в момента не е "тежко" метро има потенциала в бъдеще да го преоборудват.Нормално е да построят такава железница, като е видно в какъв град е построена - градът е доста разпръснат и не така гъсто застроен.
     Защо пък да не построят такова в Пловдив или във Варна например - нали градът гони вече милион жители, :D

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Мотрисите, които съм виждал в тунелите се движат с почти сгънат пантограф. Височината на тунелите се увеличава не повече от 50см. Не знам каква е разликата между S-Ban и метро, но ми се струва, че метрото с пантограф върши 100% същата работа като метро със свалячка-на-ток-от-ниското или както там се нарича. И все пак мисля, че и при нас се възприема тази идея имайки предвид, че трети диаметър е замислен като скоростен трамвай и вероятно ще е с пантограф. Останалите два вече са били започнати по руски стил (може би стилът идва от Великобритания, където дори влаковете не са с пантографи).

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Не са ли наблизко линиите? А тук едни драми стават ако каже някой, че иска метро под 'България"...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline buzpedsed

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Не са ли наблизко линиите? А тук едни драми стават ако каже някой, че иска метро под 'България"...
Не са на близко линиите. Картата е в много голям мащаб. Иначе под "България няма нужда от метро. Има си трамвай...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Естествено, как, най-добре да закриеме метрото и да пуснеме трамваи по неговите маршрути - това е бъдещето! Ще ми мислите за метро, вместо за трамваи, а?  :D :D :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Естествено, как, най-добре да закриеме метрото и да пуснеме трамваи по неговите маршрути - това е бъдещето! Ще ми мислите за метро, вместо за трамваи, а?  :D :D :D

Притеснени от кризата, двама депутати обсъждат чии средства да спрат.
 - Дай да закрием метрото. - рекъл единия.
 - ??
 - Що бе, ти ползваш ли го? За какво ти е?  :D
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !