Бедната латиноамериканска Доминиканска република се сдоби с метро.
На 23 декември започна пробната експлоатация, която ще продължи до 6 януари.
Като казвам „пробна експлоатация”, имам предвид, че метрото функционира, а превозването на пътниците е безплатно.
Първия влак е подкаран лично от... Президентът на републиката, Леонел Фернандес.
&NR=1
За сега метрото им има 15 станции (4 надземни, 1 наземна и 10 подземни), съединяващи направлението север-юг на столицата, 10 подземни коридора и 6 ескалатора. Обща дължина на трасето – 16 км.
Работите по изграждането започват през 2005 г.
За сега строителството възлиза на 735 млн долара.
Естакадните станции са досущ като нашите – покрити са с подобен пластик. Иначе наземната част на естакадите е изцяло открита.
Подземните станции им са също като нашите(от новото строителство), със странични платформи. Облицовка - бедна. Макар че, може да не са довършени.
Влакчетата са тривагонни. Доста симпатични.Токоснемането - с пантограф.
Планира се изграждането на още две линии.
Ето три клипчета.
Първото е от 2007 г. – показва строителството на метрото.
Има само текст, но представлява презентация и всичко е много нагледно и ясно.
&feature=related
Второто (в две части) е церемонията по първото пускане на първия влак . По същество, откриването на метрото.
Интересното е, че (както ще видите) е изграден само левия коловоз. През по-голямата част на трасето десният коловоз въобще не е положен.
Явно много са бързали...
&feature=related
&feature=related
А третото показва в какво състояние се намира съществуващият им градски превоз...
Откриването е било съпроводено със синдикални протести на транспортните им работници (предимно на маршрутните таксита) от страх, че новото метро ще ги остави без работа.
Вижте с каква скорост линията на (нещо като) трамвая се превръща в „покрита” „капъла чарши”...
Всъщност това май е дизелово влакче, защото не видях пантографи.
&feature=related