Историята с билетите е малко сложна на пръв поглед, но доста разумна.
Няма един билет, а купони. Броят необходими купони е според зоната на града (общо 3). За трамвая ти трябват два купона по 18 крони всеки или общо 36 крони, което е около 7-8 лева (има и по-евтини, стига да знаеш къде да търсиш, но аз действах по лесната процедура
). Колосално много за нас, нищо пара за тях. Купоните се маркират (а не се късат като у нас) от кондукторката с точен ден и час. Важат 60 минути, като през това време можеш да слизаш и да се качваш колкото си искаш пъти и да се возиш колкото искаш. Аз например направих един пълен кръг на маршрута (той не, че е много...).
Купоните се продават в рецепциите на хотелите (без надценка), автомати на някои спирки (по-скъпи), техните версии на РЕП (по-евтини) и от кондуктора (само в трамвая го има това), но от него също са по-скъпи.
Има и SMS билети.
Имат и различни карти за 24, 48 и 72 часа, както и за седмица, месец, три месеца. Има и сезонни карти за по 4 месеца, както и годишна. Естествено има и преференциални цени, а за туристите има и допълнителна карта, която е 350 крони, но ти дава достъп до цялата транспортна мрежа плюс голяма част от музеите. Стандартната 24-часова е 100 крони. Повечето са електронни и се плащат 20 крони такса за издаване. После си остава за теб и можеш да я пълни с билети, абонаменти и т.н.
Някои от временните карти могат да се избират до кога да важат - до полунощ или до точния час, в който са били купени.
Глобата за гратисчиите е много яка - 1200 крони или малко над 300 лв. Да сложа нещата в перспектива - кило ябълки е 15 крони, биг мак меню с голяма кола и картофи в макдоналдс (на всяка крачка са там) е 64 крони, блуза е около 100 крони, обувките около 300. Костюм на Hugo Boss с все ризата и вратовръзката е 5700 крони. Всичко става дума за оригинални неща от официалните им магазини. Тоест, не си заслужава да си гратисчия, при положение, че можеш да похарчиш тия 1200 крони за къде-къде по-интересни неща
)
Интервалите на движение... Зависи много от линията и часа. Максимално къси са, доколкото им позволява трафикът, като преди и след края на работния ден шават бая автобуси, които и си се пълнят доста сериозно. В час пик леката железница е на 2-4 минути максимум (не знам дали има няколко маршрута, просто през толкова време профучава по някоя композиция
).
--
Автобусите са най-вече доста пооучкани визуално, явно не ги бива в габаритите
Но пък и в какви улички се завират, нормално е, макар и да беше малко изненадващо на общия фон на автомобилния парк на стокхолмци.