Author Topic: Изграждане на нови пътни артерии  (Read 123073 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #340 on: 08.11.2015, 11:30:08 »
Нов бул. "Рожен" и автогара в подстъпите на Северната скоростна тангента

Quote from: Градът.бг
Булевард "Рожен"
е част от главната улична мрежа на София. Във функционално отношение е ІІ клас – градска магистрала. Разработката на проектанта е в обхвата от надлез "Надежда" до Северната скоростна тангента с прилежащите територии.
В ситуационно отношение трасето на бул. "Рожен" следва трасето на приетото преди време комуникационно решение и се връзва в следата на Северната скоростна тангента от работния проект. Хоризонталните криви са прецизирани така, че да са спаси къщата, намираща се на ъгъла на ул. "Братия" – ул. "Далия", напомня проектантът. Използваната крива и контра крива са с радиус R250 м – R200 м и са в рамките на допустимите криви за ІІ клас градски магистрали с напречен наклон 6%, но при ограничение на скоростта 50 км/час в градски условия, напречният наклон може да се изпълни с 2.5–3%, което няма да доведе до закопаване на локалните платна.
В напречно отношение централното платно е решено с 2 платна по 2 ленти с ширина по 3.75 м и разделителна ивица с ширина 3.00 м.

Съществуващата трамвайна линия
е успоредна на пътното платно, отделена е с тротоар 1.50 м. Трамвайното трасе е на обособено платно с ширина 7.70 м със среден стълб. По предвижданията на ОУП, приет през 2009 г., е предвидено отпадането на трамвая и изграждане на метротрасе, което представлява отклонение от втори митродиаметър в частта след Централна жп гара. С настъпилите нови икономически условия и драстично намаляване на работещите в производствената зона "Илиянци-запад" изграждането на метро в тази зона на този етап не е рентабилно.
Сегашният бул. "Рожен", който е известен със стария си трамвай № 12 и множеството пукнатини, дупки и коловози по пътната настилка, ще запази трамвайното си трасе – и като направление и като дължина. Трамвайното платно върви успоредно на булеварда в дясната му страна, уточнява инж. Живка Зюмбюлева. Там, където има застрояване и е необходимо обслужване на парцелите, има и локално платно след него. От лявата страна също има локално платно.
Прилежащите територии на булеварда се обслужват от локални платна - както новопроектирани (където е необходимо), така и от съществуващите улици. Тъй като районът е предимно промишлен, новите локалните платна са проектирани с ширина 7.00м.

Нивелетата на бул. "Рожен" е повдигната
с около 40 см над терена, така че при напречен наклон на пътните платна 2.5% да не се получава закопаване на локалите, които обслужват съществуващата застройка. Теренът е равнинен и минималните напречни наклони са 0.3%.
От надлез "Надежда" до Северната скоростна тангента обвръзката с напречните улици е на ниво терен със светофарно регулирани кръстовища.
В северната част на булеварда в източна посока при ул. "Фрезия" срещу старото трамвайно ухо е предвидено ново. Сега съществуващата мини автогара за селските рейсове в тази посока е преместена при трамвайното ухо в източна посока, като е обособено място за изграждане на тоалетни, стаи за почивка на шофьорите и билетен център.
Организацията на движението е такава, че да обслужва населението с автомобилен, автобусен и трамваен транспорт. Старото автобусно ухо след складовата база на "Илиянци" е отпада и автобусите ще въртят така: бул. "Рожен" – ул. "Джерман" и обратно по старото трасе на бул. "Рожен",  и така покриват по-голяма територия с масов градски транспорт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #341 on: 13.11.2015, 15:06:59 »
А в момента пуснат ли е самия пробив покрай Токуда, или само кръстовището на Хладилника?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #342 on: 13.11.2015, 15:22:31 »
Пробивът е напълно готов от поне две седмици. Коли си минават и от преди това. Ама защо не е пуснат официално - никой не знае.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #343 on: 13.11.2015, 15:36:30 »
Изборите минаха и балотаж няма.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #344 on: 13.11.2015, 16:34:08 »
Пробива е готов от месец, това преди малко написах в другия форум... че явно чакат да се изгради кръговото на Вапцаров и тогава официално ще пуснат Дуков. А сега неофициално, никой няма да ви спре да минете. :D

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #345 on: 13.11.2015, 18:45:32 »
Само че за кръговото (преди дори беше подлез, ама някакси изчезна безследно) никой нищо не казва.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #346 on: 13.11.2015, 19:27:17 »
Ами в началото на годината ще го почват. Даже май нашия район го бяха обявили в някой от коментарите, на въпрос на гражданин във ФБ.
Подлеза с директен ляв завой беше заложен в първоначалния проект. Но проекта беше преработван и този метод беше премахнат. Но с оглед на потока от коли, който ще се пренасочи изцяло по Дуков и кръговото е добро решение.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #347 on: 16.11.2015, 22:55:43 »
А в момента пуснат ли е самия пробив покрай Токуда, или само кръстовището на Хладилника?

Днес ходих до "Парадайс" и в двете посоки минах оттам, има знаци за забрана на влизането, но доста коли го ползват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #348 on: 02.12.2015, 15:59:10 »
Продължават бул. "Царица Йоанна" към Банкя

Quote from: Градът.бг
Постоянната комисия по устройство на територията, архитектура и жилищна политика прие доклад на главния архитект на София Петър Диков по проект за ПУП – план за улична регулация на продължението на бул. "Царица Йоана" от м. "Люлин – разширение – запад" до ул. "Банско шосе" и изменение на плана за улична регулация на улица от от.832 до о.т.834, м. "Люлин – разширение – запад", район "Люлин".

Трасето на бул. "Царица Йоанна" е продължение на бул. "Тодор Александров". То завършва със съоръжение на две нива на Софийския околовръстен път, което е изградено като част от Западната дъга на СОП, участък 1, и вече се използва. На това място Околовръстният път на София минава на естакада, а под него остава кръгово кръстовище, което свързва бул. "Царица Йоанна" с околните територии.

Докладът на арх. Диков е за ПУП – план за улична регулация на продължението на бул. "Царица Йоана" от м. "Люлин – разширение – запад" до ул. "Банско шосе" и изменение на плана за улична регулация на улица от от.832 до о.т.834, м. "Люлин – разширение – запад", район "Люлин". Трасето е продължение на бул. "Царица Йоанна" до шосето за Банкя, което дава удобна връзка на цялата прилежаща структура - Банкя, Иваняне, Драгоман, посочи арх. Петър Диков. С изграждането му се дава възможност за преработване на кръстовището на шосето за Банкя с бул. "Сливница".

Наскоро на СОП и бул. "Сливница", като част от Западната дъга на СОП, участък 1, беше изградено и вече е в експлоатация кръстовище на 3 нива. На 200 м след него се появява кръстовище с леви завои, напомни арх. Диков, което обезсмисля голямото съоръжение на "Сливница".

При изграждане на продължението на бул. "Царица Йоанна" към Банкя ще се затвори опасният ляв завой и така на практика там няма да има кръстовище. Арх. Диков напомни, че след като стана ясно, че на първия етап  на изграждането на трасето София - Калотина магистрала няма да се строи, а четирилентов път, трасето през "Сливница" ще остане натоварено и е редно да бъде лесно проходимо.

Предложението следва да бъде прието на заседание на СОС на 3 декември 2015 г.

Дано покрай това удължение да довършат и северното платно между П. Владигеров и Добринова скала.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #349 on: 02.12.2015, 16:37:47 »
Добра идея е да отпадне левият завой към Пушкаров. Вероятно 47, 48 и 49 ще ги прекарат по кръговото при Баумит, но тогава не остават ли спирки в кв.Република без обслужване?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #350 on: 02.12.2015, 18:13:42 »
Губят се двете спирки на кръстовището на "Сливница" и "Банско шосе" и пред института "Пушкаров".

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #351 on: 02.12.2015, 18:32:48 »
И двете загубени спирки са в пешеходна достъпност до околовръстното и може спокойно да се направи една близо до кръговото. Левият завой към Банско Шосе е източник на задръствания, не е оправдано да се прави нов пътен възел за минималния брой завиващи, кръгово кръстовище е абсолютно неудачно поради асиметричните потоци.  :rolleyes:
« Last Edit: 03.12.2015, 07:11:00 by V.Peichev »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #352 on: 03.12.2015, 13:58:01 »
За шосето към Банкя няма проблем да се изгради, каза Диков. Повечето терени по трасето са общински, с тази цел са го изместили на североизток, и за да направят един, вместо два моста.

Приеха и план-изменение на регулацията на Източната тангента, която трябва да върви от ССТ, през Вл. Вазов и Ботевградско, до бул. Асен Йорданов и Г.М. Димитров. Там щяло да е по-трудно, понеже има много частни терени.

Offline ihristov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #353 on: 26.06.2016, 19:03:11 »
Някой има ли представа дали в обозоримо бъдеще има план да се построи връзката между ГМ Димитров и Сребърна покрай зоопарка. Мисля че е доста важна и ще отпуши доста трафика в района.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #354 on: 26.06.2016, 19:07:54 »
За близко бъдеше не, единствено се говори за пробива от Луй Айер до Парадайс център, и то само едното платно.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #355 on: 28.06.2016, 17:16:33 »
Някой има ли представа дали в обозоримо бъдеще има план да се построи връзката между ГМ Димитров и Сребърна покрай зоопарка. Мисля че е доста важна и ще отпуши доста трафика в района.
Петко да не лайква мнението на Михайло, защото не виждам на базата на какви факти то е достоверно. Проектът за бул. Тодор Каблешков, между Цар Борис  III  и Г. М. Димитров, е заложен в ИПГВР на София, т.е., до 2020-2022 год. би трябвало да се построи:

« Last Edit: 28.06.2016, 17:19:29 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #356 on: 13.06.2019, 13:43:45 »
Да изтупам темата от прахта  :D

В момента се изгражда нов булевард от Студентски град към жк. Малинова долина, за който липсва каквато и да е информация (или аз поне не съм намерил нищо). В нета също няма нищо, нито общината е публикувала информация за този проект. Той се явява продължение на ул. акад. Стефан Младенов и ще стига до блока на научните работници . Изграждането му започна есента на миналата година, вече има изградени тротоари и очевидно скоро предстои асфалтиране. Форматът ще е 2х2 ленти, без велоалеи и джобове за спирки. Има слухове, че някоя от студентските линии 94, 102, 280, 294 ще бъде продължена по новия булевард.

Някой има ли повече информация за този обект? Кой го изпълнява, какви са сроковете, дали има действително планове за промяна на маршрута на някой от автобусите?
Ще се радвам, ако някой даде инфо за този булевард.








Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #357 on: 13.06.2019, 14:13:25 »
Успях да открия единствено, че е на стойност 1,344 млн. лева.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #358 on: 13.06.2019, 14:43:21 »
След известно ровене намерих два документа, подробно описание на проекта:

https://platform.negometrix.com/Publ...ompanyId=20779

Обектът се изгражда от "Пътинженеринг - М" АД.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Изграждане на нови пътни артерии
« Reply #359 on: 13.06.2019, 15:06:39 »
Успях да открия единствено, че е на стойност 1,344 млн. лева.
Каква ще да е дължината на новия път... Днес четох, че за Президент Линкълн, към 3-4 км., общо взето горен пласт асфалт, скосяване на бордюри и подмяна на здрави антипаркинг колчета, ГБС ще приберат около 4,8 млн. лв.