Author Topic: Градски и жп транспорт в Румъния  (Read 150065 times)

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #380 on: 10.10.2023, 23:42:31 »
Возих се на новите Цитаро, както и на къс Отокар. Еми Отокарът работи по - хубаво от Цитарото.  :help:
Мерцедес много за занижили нивото, направо съм ужасен. Последните хубаво работещи автобуси на Мерцедес са старите Цитаро и Лфките. Нищо хубаво не ни чака!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #381 on: 11.10.2023, 00:32:30 »
Отокар също се сглобява в Турция. И на мен ми хареса и са доста пъргави. Обаче и Ситаро Хибрид ми харесаха, и те много вървят, но отзад до двигатля доста грее. И са ги поръчали с всички екстри. Прави ми впечатление, че там никъде не видях автобуси на метан в техните градове, навсякъде карат само на дизел или хибрид. Хибрида си е дизел-електрически автобус, каквито има още от преди 60 години като технология, като така се избягва скоростната кутия. Не знам дали е по-доброто и ефективно решение, но като че ли хибридните по-рядко се срещат.

И доста дизелови мотриси карат там където линиите са електрифицирани.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #382 on: 11.10.2023, 09:16:38 »
В Румъния метан няма. Нито метанстанции, нито превозни средства, работещи с метан. Явно нямат изградена мрежа за пренос и дистрибуция.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #383 on: 11.10.2023, 10:28:45 »
А пък и те имат находища на нефт до Плоещ, може поне за обществения транспорт да им стигат и да ги ползват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #384 on: 20.10.2023, 00:48:26 »
Видеото по-долу ме провокира да потърся какви са възможностите, които предлага актуално разписание на родното БДЖ. Открих, че и ние не падаме по-ниско от румънците.
КПВ 10211 от 19:10 до 20:15 - 42 километра
БВ 8657 от 21:20 до 06:25 - 547 километра
БВ 2602 от 07:30 до 14:55 - 543 километра
МБВ 361 от 15:30 до 19:06 - 212 километра
Тотал - 1344 километра. Разбира се, тази схема разчита в някаква степен, че първите два влака няма да закъснеят прекалено много. След това вече се гарантира връзка между 2602 и 361. Но и там разчитаме да няма закъснения, за да се вместим точно в 24-те часа с едни 4 минути запас. Ако някой изнамери още по-оптимален вариант - бих се радвал да го сподели! :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #385 on: 24.11.2023, 14:25:29 »
 
Quote from: Фейсбуук група Българи в Румъния
Румъния - Alstom
Първите влакове Alstom Coradia Lint 41 на TFC влязоха в търговска експлоатация и направиха първото движение по маршрута Bucharest Nord - Brașov.
Те ще се движат главно по метрополитните маршрути на Букурещ като Русе - Гюргево - Букурещ Север - летище Отопени, Букурещ Север - Плоещ, Букурещ Север - Росиори Север и др.
По маршрута Русе - Гюргево - Букурещ Север - Летище Отопени cor ще се движи от декември 2023 г. със завършването на работите по модернизацията на линията Гюргево - Комана - Букурещ Север
Alstom Coradia Lint 41 е локомотив, съставен от два вагона в дизелова или водородна версия (като първият водороден влак на френския производител, водородната версия скоро ще бъде видяна и в Румъния). Влакът разполага със 130 седящи места, от които 16 в първа класа.Като оборудване разполага с климатична инсталация, контакти (по един за 2 места), масички между седалките и система за информация на пътниците. Максималната скорост е 160 км/ч. На решетките отвътре можете също да намерите бутони "STOP" или диспенсери за хартиени билети.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #386 on: 04.01.2024, 07:11:56 »
Китайчета на Букурещ са тръгнали по улиците, всичките 100 са доставени между Ноември и Декември 23г. Мисля, че тези се опитаха и тук да пробият но не стана работата.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #387 on: 04.01.2024, 14:54:08 »
Хайгър и Ютонг изглеждат доста по-"квалитетно".
« Last Edit: 05.01.2024, 04:16:07 by bagercho »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #388 on: 08.01.2024, 09:29:44 »
Quote from: Фейсбуук група Българи в Румъния
Румъния - Alstom
Първите влакове Alstom Coradia Lint 41 на TFC влязоха в търговска експлоатация и направиха първото движение по маршрута Bucharest Nord - Brașov.
Те ще се движат главно по метрополитните маршрути на Букурещ като Русе - Гюргево - Букурещ Север - летище Отопени, Букурещ Север - Плоещ, Букурещ Север - Росиори Север и др.
По маршрута Русе - Гюргево - Букурещ Север - Летище Отопени cor ще се движи от декември 2023 г. със завършването на работите по модернизацията на линията Гюргево - Комана - Букурещ Север
Alstom Coradia Lint 41 е локомотив, съставен от два вагона в дизелова или водородна версия (като първият водороден влак на френския производител, водородната версия скоро ще бъде видяна и в Румъния). Влакът разполага със 130 седящи места, от които 16 в първа класа.Като оборудване разполага с климатична инсталация, контакти (по един за 2 места), масички между седалките и система за информация на пътниците. Максималната скорост е 160 км/ч. На решетките отвътре можете също да намерите бутони "STOP" или диспенсери за хартиени билети.

    Фалшива новина ли е пътуването за 5 евро от Русе до летището в Букурещ?

Всъщност,  май се оказва, че новината, копирана от всички медии, на този етап вероятно е партенка. Не знам дали ремонтът на жп линията ще приключи,  но силно ме съмнява,  че до влизането ни в Шенген ще се осъществи подобна линия с подобни времена за пътуване. От Гюргево вероятно ще се случи,  но надали и от Русе. Теоретично е възможно двустранните гранични проверки да стават на гара Русе, но това иска организация и двустранно съгласуване.
« Last Edit: 08.01.2024, 12:19:48 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #389 on: 08.01.2024, 11:33:01 »
Браво на Румънците! Още нови влакове успяха да вземат, освен че имат сума ти международни влакове. Пускането на такива до Русе е напълно резонно защото е в ареала на Букурещ, а интересът е сравнително голям. Освен всичко друго, четох че скоро ще има и директен полет Букурещ-Ню Йорк на HiSky на цени от около 350 долара втора класа и около 2 000 долара първа класа, и времепътуване под 10 часа.

Аз се надявам нашите да пробват да се договорят нещо с Румънците да дръпнат поне един хубав международен влак да идва до нас. Много изолирани оставаме иначе тука, дори Украйна има влакове до Виена, до Полша и до къде ли не, тука оставаме като някакъв изолиран остров. Вярно че от нас пътуването би било около 20 часа до средна Европа, но при хубави вагони и атрактивни цени според мен интересът ще е голям в днешно време.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #390 on: 08.01.2024, 12:31:08 »
Освен всичко друго, четох че скоро ще има и директен полет Букурещ-Ню Йорк на HiSky на цени от около 350 долара втора класа и около 2 000 долара първа класа, и времепътуване под 10 часа.

При действително пускане на добра връзка Русе - Букурещ Отопени ще се ползва от русенци и други съседи в североизтока за всички полети, които излизат изгодни. Дано има повече от 2 влака дневно по направлението. Разбира се, сегашното положение - 3 часа от Русе, 10 часа от София с 2 прехвърляния (и то до гара Букурещ, не до летището) е смехотворно и не знам защо БДЖ са се похвалили с него в отговора на запитването.

Специално от София за Щатите - по-удобно е полет (или влак) до Истанбул, а оттам Turkish Airlines предлагат полети не само до NY, а до доста градове оттатък океана.
« Last Edit: 08.01.2024, 12:38:34 by blagun »

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #391 on: 08.01.2024, 21:30:28 »
Трите часа пътуване от Русе до Букурещ не са вина на БДЖ, а по вина на CFR, защото минават по старо обиколно разбито румънско трасе през Виделе, защото прякото от 15 години е прекъснато. Сега точно него са модернизирали и затова времетраенето драстично пада с пускането на новия влак.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #392 on: 09.01.2024, 01:32:36 »
Виделе си е Виделе,  но 20 минути престой на Гюргево не е ОК. А за пътуващите от София  - още 30 минути на Горна и 45 минути на Русе. Всъщност 45-те минути се отнасят и за русенци,  които трябва да са на гарата за граничните проверки.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #393 on: 09.01.2024, 11:52:27 »
Проблема е твърде дългото седене на границите. Иначе Гюргево-Букурещ през Виделе е преко сили 2 часа, ако го нямаше това стоене дори от Русе щеше да се взима за 2.20 мнути цялото някъде през Виделе. Което мисля пак е по-бързо отколкото с кола като сложиш висенето на Дунав мост и задръстванията в Букурещ, или поне времето е сходно.

Да се надяваме че до края на годината тия проверки ще отпаднат. Аз лично не намирам никаква логика пътник в самолет, пътуващ до Букурещ да не минава никаква проверка, а такъв във влак да го проверяват 2 пъти като събират личните карти. Всмисъл, с какво единия е по-различен от другия пътник? Трябваше този Шенген да важи и за влаковете и да проверяват само автомобилите.

Но при положение че половин Европа връща поетапно граничните проверки съм малко скептичен доколко ще отпаднат точно на Дунав мост, по-скоро тенденцията е навсякъде да се връщат проверките, дори връзките между отделните ЕС държави май ще стават по-лоши. Дано не съм прав, но до към 2017-2019-та имаше много повече международни влакове, по-бързо се минаваха границите и като цяло имаше по-добра свързаност.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #394 on: 09.01.2024, 13:15:17 »
На Дунав мост рядко се чака толкова дълго - пътувал съм няколко пъти с автобус преди пандемията до Букурещ в четвъртък или петък за фестивала Metal Gates и от Русе се стига спокойно за час и половина, с кола сигурно е малко повече от час. Обиколката през Виделе определено отблъсква пътници и само неудобното разписание на автобусите позволява на влака да е конкурентоспособен. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #395 on: 09.01.2024, 19:57:53 »
Аз лично не намирам никаква логика пътник в самолет, пътуващ до Букурещ да не минава никаква проверка, а такъв във влак да го проверяват 2 пъти като събират личните карти. Всмисъл, с какво единия е по-различен от другия пътник? Трябваше този Шенген да важи и за влаковете и да проверяват само автомобилите.
Логиката е, че случаен човек без документи или с нередовни такива не може да се качи на самолет, а на влак или кола - може.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #396 on: 13.01.2024, 15:36:54 »
Ето пак инфо за пускането на румънския влак до Русе през март, от сериозен източник на английски. Времетраенето от Русе до гара де норд ще е само 50 минути. :fan: Пак друга държава ни урежда връзка, БДЖ-то за нищо го не бива. Край на алчните таксита, с този влак ще си пътувам за България.
https://www.railjournal.com/regions/europe/new-bulgaria-romania-cross-border-open-access-passenger-service/?fbclid=IwAR0CpkiCi6pPaBcDTkRgDQVqMGERl4v0rYLPnb1ROlUNwjQH_BQTeUroMCw
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“


Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #398 on: 19.01.2024, 16:18:12 »
Поне да пуснат директното трасе до Букурещ и да не се обикаля през Виделе.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #399 on: 19.01.2024, 17:05:34 »
Поне да пуснат директното трасе до Букурещ и да не се обикаля през Виделе.  :rolleyes:
До година-две може и да го пуснат.  С него - 2-3 курса до Гюргево и обратно. За Русе трябва най-напред Шенген,  после - убедителен трафик. А това също ще е следствие от Шенген.
Не искам да съм саркастичен,  Русе е моят град на детството и искам всичко най-добро за града и жителите му.  Но се сещам за една песен на Емил Димитров по темата: