Проблема е твърде дългото седене на границите. Иначе Гюргево-Букурещ през Виделе е преко сили 2 часа, ако го нямаше това стоене дори от Русе щеше да се взима за 2.20 мнути цялото някъде през Виделе. Което мисля пак е по-бързо отколкото с кола като сложиш висенето на Дунав мост и задръстванията в Букурещ, или поне времето е сходно.
Да се надяваме че до края на годината тия проверки ще отпаднат. Аз лично не намирам никаква логика пътник в самолет, пътуващ до Букурещ да не минава никаква проверка, а такъв във влак да го проверяват 2 пъти като събират личните карти. Всмисъл, с какво единия е по-различен от другия пътник? Трябваше този Шенген да важи и за влаковете и да проверяват само автомобилите.
Но при положение че половин Европа връща поетапно граничните проверки съм малко скептичен доколко ще отпаднат точно на Дунав мост, по-скоро тенденцията е навсякъде да се връщат проверките, дори връзките между отделните ЕС държави май ще стават по-лоши. Дано не съм прав, но до към 2017-2019-та имаше много повече международни влакове, по-бързо се минаваха границите и като цяло имаше по-добра свързаност.