Author Topic: Градски и жп транспорт в Румъния  (Read 150055 times)

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
  • o_o
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #400 on: 05.02.2024, 14:08:59 »
Първите 15 нови тролейбуса Соларис са пристигнали в Букурещ. По модефициран маршрут на 61 ще ги пуснат. https://www.puterea.ro/noile-troleibuze-cumparate-de-nicusor-dan-din-polonia-sunt-defecte-inainte-de-lansare/?fbclid=IwAR15i5Yqp2RJITLznrUG3N9CaSDNK4y00Se0VWAqUjMXq2iE77EXvIpoua4_aem_AcIxdKBLI0Wq4eDbp2OtsWxbME26127OP2cT75yT3dt8og1v4-lAknig-r9WUW4ySi-MkKSpIczn0Quvvckp2Vrg

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #401 on: 05.02.2024, 15:29:51 »
Логично решение - 61 и 336 са силно дублиращи се линии със само три различни спирки. За разлика от София са закупили тролейбуси с възможност за продължителен автономен ход.  :) Архиепископ Датев Акобян гарантира безпроблемната работа на новите тролейбуси.  :)
« Last Edit: 05.02.2024, 15:35:50 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #402 on: 27.02.2024, 08:23:24 »
Брашов Румъния. Имат съчленени тролейбуси Соларис, които в историческия център и част от града се движат като автобуси на батерии, а по към кварталите се закачат за мрежата. Напълно автоматично и става много бързо буквално за секунди. Много ми хареса колко бързо карат като на състезание, съобщават се спирките и връзките, както и това че валидирането на картите е задължително. Имат и съчленени електрически автобуси марка Менарини или нещо подобно, малко съчленени дизелови Карсан, както и малки електрически СОР, които минамат по много тесни улички в историческия център. Транспорта е много ползван и стават големи тъпканици, много удобно е че има карти за 3 дена за всички линии, карти за 24 часа и важат от първата валидация нататък. Залепят се плътно до бордюра наповечето места.

Като цяло учудващо в Румъния даже в малките населени места имат доста уреден транспорт, дори с електрически и хибридни ПС и са много ползвани. Тъпканици както бяха у нас преди 20 години и си ги ползват предимно млади и работещи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivan Semov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #403 on: 26.03.2024, 15:14:54 »
.
« Last Edit: 16.11.2024, 14:17:21 by Ivan Semov »

Offline Ivan Semov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #404 on: 26.03.2024, 16:49:24 »
.
« Last Edit: 16.11.2024, 14:25:55 by Ivan Semov »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #405 on: 26.03.2024, 18:31:43 »
Ivan Semov, Спалния вагон на този влак е много комфортен има даже собствен баня и тоалетна в купетата. Пода е с мокет като в луксозен хотел, има и бутилка вода и принадлежности за всеки. Аз го пробвах от Виена до Букурещ. Билети взех онлайн от вкъщи и ми ги пратиха на мейла.

Като цяло много ми харесват вагоните правени в Арад. Нищо не се усеща вътре, на въздушно окачване са, и салонните и спалните са супер. Има и вагон ресторант. Определено доста са почнали интериора.
« Last Edit: 26.03.2024, 18:36:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #406 on: 27.03.2024, 15:06:27 »
До преди 2 години не можеше да получиш онлайн билет. Резервираш и плащаш онлайн в сайта, но трябваше да си вземеш билета от касата на гарата в Букурещ. Така се налагаше да правя Нямаше друг начин. Чак след това вече стана възможно да си изтеглиш онлайн-билет.
Най-зле е участъкът Брашов-Сигишоара, ужасно бавна скорост, каквато и в България не съм виждал. Мъчително повече от 3 часа се лангъркаш до едно толкова кратко разстояние.
Дано да са пуснали трасето от Букурещ до Русе в края на юли, когато се връщам отпуска, за да го ползвам. Вече имам билети за ICE Хамбург-Виена доста евтини по около 50-60 евро. За Виена-Букурещ още няма билети за тогава, засега само до юни са пуснати в продажба.
Два пъти съм пътувал в това спално купе с тоалетната и душа. Билетът за него тогава беше 99 евро.
Тази година гледам, че билетите са доста поскъпнали. CFR са вдигнали цените, но не и качеството на услугата.
Миналото лято пътувах от Будапеща до Виделе в четворка кушет за 29 евро. Тази година доколкото виждам, под 73 евро за Дачията от Виена до Букурещ няма. Преди 5 години тройката спално струваше толкова. Все по-непосилно откъм цени ще става пътуването с влак, навсякъде. Санта Клаус нощния влак от Хелзинки до Рованиеми през 2019 г. в спално купе е бил 116 евро, купен в същата вечер преди заминаване, а сега дори 6 месеца предварително, е 189 евро.

« Last Edit: 27.03.2024, 15:11:11 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #407 on: 27.03.2024, 23:10:15 »
Да, обаче преди Сигишоара има доста дълъг участък в който си карат със 150-160, а като оправят и Русе-Букурещ и Сигишоара-Брашов то от Русе до Виена почти целия път ще се пътува с над 100км/час, в една голяма част със и над 160. Има и още един по-лош участък преди Локоешаза( не мога да го произнеса точно) в Унгария.

Иначе билети от румънския сайт, само с тръгване от София не можеш да си вземеш все още и трябва от касата.  На международната каса на гарата в Брашов обаче ми издадоха билети чак до София с места с прекачванията, включително и за нашия влак на БДЖ и местата си бяха заедно в едно купе, значи в румънските гари са вкарани в системата и местата в нашия вагон.

Интересно дали може да ти издадат билет и места за влак на БДЖ от касата в Хамбург или от Виена. Примерно ако поискаш вариант Хамбург-Виена-Букурещ-София или през Крайова и Видин. Онлайн не разрешава да си го купиш по целия маршрут, трябва на части. Хамбург Алтона-Виена има директен влак ИСЕ един път на ден.  yogimax, до преди ремонтите имаше влак Русе-Шумен, който щеше са ти е удобен. 3 часа пътува, през Каспичан само с един вагон и няма много пътници по 1-2 ма в купе, ама гледам са го спрели.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #408 on: 28.03.2024, 00:05:41 »
Ще се надявам Дачията да е навреме, тогава ще мога да хвана митробуса на Пегасус за Русе, Шумен и Варна, който тръгва от хотел Хороскоп в центъра в 16:15 ч., а дачията вече пристига в 15:05 ч. и би трябвало да се хване. Преди пристигаше в 16 ч. и нямаше шанс. Само трябва да се ориентирам в метрото, защото не ми се качва на таксита, карани от румънски цигани, казващи твърда двойна цена на маршрутите, вместо да пуснат брояча. Метрото пътува обиколно и му трябват 20 минути докато стигне от гарата до центъра. Този микробус пристига за 3,5 часа от Букурещ до Шумен. Много е удобно и бързо. На връщане Пегасус не пасва по време.
Какви точно ремонти правят по линията Каспичан-Русе и докога ще продължават някой знае ли?
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #409 on: 28.03.2024, 10:01:06 »
Какви точно ремонти правят по линията Каспичан-Русе и докога ще продължават някой знае ли?
Основни ремонти. :) Подмяна на релсов път и контактна мрежа. За пример, направи сравнение между вютата от 2019 и 2022 година ето тук. Всъщност, за контактната мрежа не съм сигурен къде я подменят, но имаше някакъв проект, според който трябва целият релсов път между гарите Каспичан и Русе Разпределителна изключително (тоест, без въпросните гари) да бъде подменен, включително във всички гари вътре във въпросния участък. В момента работят между гарите Хитрино и Висока поляна, поради което през деня между Самуил и Каспичан е с автобус. Съдейки по напредъка до момента, би следвало вече да са на приключване с релсовия път - до началото на лятото да са готови, но това има чисто пожелателен характер.

edit: Може би няма пари... Във всеки случай, отчитам пропуснатата възможност през всичките тези години без трафик да изправят малко трасето. Видях, че има около 160-градусова крива с радиус ~350 метра при село Comana. Нека запознатите кажат каква е максималната скорост там, но на мен ми се струва, че е не повече от 70 км/ч (колегата bdz43r беше споменавал за точно такова ограничение на стрелките с радиус 500 метра). Но не е само тя. Между Giurgiu Nord и Comana има и други криви с радиуси между 300 и 500 метра. Самата гара Comana е в крива с радиус 370 метра. Но, извън този участък, би могло да се постигнат трицифрени скорости. Тоест, от тези 64 километра (или колкото бяха), 32 са със скорости 70-80 км/ч и 32 със скорости 120-130-160. Ако спира и на Comana, то значи ~30 минути дотам и още 15-20 след това до Букурещ. Така Guirgiu Nord - Bucuresti Progresu едвам ще падне под 1 час, а разстоянието и релефът са като на Варна - Добрич по автомобилния път.
« Last Edit: 28.03.2024, 13:14:23 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivan Semov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #410 on: 28.03.2024, 12:17:27 »
.
« Last Edit: 16.11.2024, 14:38:41 by Ivan Semov »

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #411 on: 28.03.2024, 13:20:33 »
Има едно ново много депресиращо видео за железниците в Румъния. Разруха на гари, бездомни кучета и мизерия.
Те поне се възмущават, прави им впечатление разрухата и правят предавания за това. В България е същото, обаче на никой не му пука, никой не се смущава от рушащите се гледки.

А в коментарите под видеото четем следните:
Quote
@marianechita3570
преди 9 дни
Влакът отдавна е изгубен. Железниците са катастрофа, да не говорим за вагоните, седалките са мръсни, баните оставят много да се желае. От Piatra Neamt до Бакъу с персонал отнема 2 часа или повече.60 км. Тежко ни

@01titicu
преди 6 дни
в Северен Тимишоара купиха покриви за платформите, които падат върху теб и вали през тях и познай какво направиха паркинг от новия покрив😂

@mariaapetrei9201
преди 9 дни
😢😢😢 НЯМАМЕ НИЩО ХУБАВО В ДЪРЖАВАТА.ВСИЧКО Е ИЗОСТАВЕНО И РАЗРУШЕНО. ТОВА Е РУМЪНИЯ В ДЕМОКРАЦИЯТА 😢😢😢

@vasiledragos229
преди 9 дни
Може би не знаете, но ние сме в ЕС, но не сме много развити като страна. 😢😢 Тъжно много тъжно.

@adrianflaviusgavril7219
преди 9 дни
Надявам се, че снимките са правени наскоро в Украйна, в никакъв случай в Румъния в мирно време!!!

@adventuresinthemountains7185
преди 7 дни
Десетки?.......Почти всички са в окаяно състояние

@DacianRider
преди 9 дни
Чернобил изглежда по-красив...

@leopardul1048
преди 8 дни
За съжаление C.F.R. е закъснял с милиарди години. от всички гледни точки. Жалко, тъжно, непоправимо.

@klausputoare1989
преди 9 дни
МНОГО ДОБРЕ! НИЩО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВИ В СТРАНАТА НА КРАДЦИТЕ И ГЛУПАЦИТЕ!

@gvee1445
преди 9 дни
Влакът отдавна го няма...и никога повече няма да дойде...за съжаление...!

@celestindimitriu3675
преди 9 дни
Пакистан от Европа

@bogdan.ivan.
преди 4 дни
откраднати заедно в продължение на 34 години

@valentinds96
преди 7 дни
Румъния е развалина.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #412 on: 28.03.2024, 13:52:21 »
На тях поне подвижния състав им е горе-долу модерен. Почти всички вагони са им климатизирани със салон, на доста влакове има и бюфет. Имат и хубави частни влакове. При нас пък част гарите са модернизирани и чисти, като София, Стара Загора, Пловдив, Бургас, други в момента се модернизират но по подвижен състав, честота на движение и свързаност изоставаме доста от тях.

Друго че по-големите им гари може да са запуснати но са доста живи, и има големи вериги заведения като макдоналдс, старбъгс, KFC, и др, докато у нас са по-лъскави и чисти, но доста по пусти и няма от големите вериги по тях.

Тази гара Байле Херкулане е  интересна има курортно градче в планината с минерални извори там. Това е на главната линия от Крайова към Арад и Будапеща.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #413 on: 28.03.2024, 14:07:46 »
Гарите по линиите, които модернизират, също са модернизирани. Например Арад. Но Тимишоара не е модернизирана, миналото лято минах през там за първи път с влака Мунтения и слязох на Виделе.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #414 on: 28.03.2024, 14:12:49 »
Тимишоара се модернизира в момента, но от архитектурна гледна точка ефектът е доста спорен.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #415 on: 28.03.2024, 16:14:49 »
А това са вагоните, които се правят в Арад, на АстраВагон. Първия е втора класа седящ, втория е спалният като на Дачията и др. международни влакове с баня и тоалетна в купетата. Доста добре изглеждат. Като спалния има и по-бутиков вариант в менюто с моделите.

https://avcactive.com/vagon-ava-200-aek-z1/

https://avcactive.com/vagon-ava-200-p-adk-dormitor/

И сайта https://avcactive.com/en/wagons/ Правят си ги хората, ползват си ги повечето им влакове са със съвременни вагони тяхно производство. Имат и стари немски спални и седящи, както и модернизирани в този завод, включително двуетажните съчленен вагони каквито имахме и ние ги имат модернизирани. А гледам че и трамваи произвеждат в този завод.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #416 on: 02.04.2024, 21:02:58 »
Вече няма да се заобикаля от Giurgiu през нивите към Videle 118km до жп гара Bucuresti Nord.На видеоклиповете се вижда завършването на 136метровият фермов мост,който е част от 1384метров

След 19 години чакане движението по моста Градище получава ново отлагане.
Ако първоначално властите казаха, че през май ще можем да пътуваме по директния маршрут Гюргево - Букурещ, през моста Градище, сега моментът отново е отложен за края на юни. През май ще започнат тестовете на новия мост.

20 години за еднопътно трасе без резерва да бъде ъпгрейднато до двупътно, а също без ККМ ! А се лееха тиради колко са напреднали румънците и как ще правят коридор север-юг.
Видно от гъстата гора от колони на моста, явно са се отказали от мераците Букурещ да стане морско и дунавско пристанище.
« Last Edit: 02.04.2024, 21:07:13 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #417 on: 02.04.2024, 21:47:05 »
Все едно не знаете колко години се запъваха като магаре на мост за моста при Видин-Калафат....Понеже не ги устройва - трафикът минава през много малка част от територията им. Да не говорим, че цялата им западна част е с унгарско и българско население - Банат, Трансилвания....Тимишоара реално е Тьомьошвар. Ако бяхме предложили вторият мост да е пак при Русе или при Тутракан, щяха да кандисат веднага. То и без прословутата цигания при Виделе влакът между Гюргево и Букурещ едвам креташе, въпреки че цепи директно на север посред къро....Но стой, та гледай между Букурещ, Крайова, Арад и унгарската граница - не бях виждал такъв пердах в България.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #418 on: 03.04.2024, 21:27:29 »
Това за унгарците в Тимишоара е било валидно едно време. Сега си живеят в голямата си част румънци.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #419 on: 21.05.2024, 21:28:02 »
От 1 юни румънците пускат прякото трасе от Букурещ до Гюргево. Ще има 7 влака на посока на ден. За съжаление скоростта ще е все така ужасно бавна. 2 ч. и 10 минути ще отнема на влака това разстояние. Освен моста и още две-три места, линията не е пипана.
https://mobilitate.eu/mersul-trenurilor-giurgiu-progresu/
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“