Author Topic: Градски и жп транспорт в Румъния  (Read 150054 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #420 on: 22.05.2024, 09:51:06 »
От 1 юни румънците пускат прякото трасе от Букурещ до Гюргево. Ще има 7 влака на посока на ден. За съжаление скоростта ще е все така ужасно бавна. 2 ч. и 10 минути ще отнема на влака това разстояние. Освен моста и още две-три места, линията не е пипана.
https://mobilitate.eu/mersul-trenurilor-giurgiu-progresu/
Аз го казах по-нагоре. През всичките тези години, румънците пропуснаха възможността поетапно да обновят цялата линия. Можеха да се напънат всяка година да отделят средства за по 2 километра. За двадесетте години можеха да обновят поне 2/3 от цялото трасе, при което най-важното - да изправят кривите между Giurgiu Nord и Comana чрез изцяло ново трасе, но не го направиха. Срамота как си направиха линията до Constanta, а важен, международен, транспортен коридор го оставиха в този вид!
« Last Edit: 22.05.2024, 09:53:22 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #421 on: 22.05.2024, 10:00:15 »
От 1 юни румънците пускат прякото трасе от Букурещ до Гюргево. Ще има 7 влака на посока на ден. За съжаление скоростта ще е все така ужасно бавна. 2 ч. и 10 минути ще отнема на влака това разстояние. Освен моста и още две-три места, линията не е пипана.
https://mobilitate.eu/mersul-trenurilor-giurgiu-progresu/
Аз го казах по-нагоре. През всичките тези години, румънците пропуснаха възможността поетапно да обновят цялата линия. Можеха да се напънат всяка година да отделят средства за по 2 километра. За двадесетте години можеха да обновят поне 2/3 от цялото трасе, при което най-важното - да изправят кривите между Giurgiu Nord и Comana чрез изцяло ново трасе, но не го направиха. Срамота как си направиха линията до Constanta, а важен, международен, транспортен коридор го оставиха в този вид!

Виждаме сламката в окото на другия но не и гредата в своето. А за същото време БДЖ колко км от същия коридор рехабилитира и вдигна скоростта? Румънците са си на български хал, няма какво да ги обвиняваме.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #422 on: 22.05.2024, 11:14:00 »
БДЖ може да рехабилитира релсите в някое локомотивно депо, но с коридори няма работа.

Добре знаем, че за румънците това е селска линия и не разбирам защо е чудно, че не са я направили за чудо и приказ. Това направление е важно за нас, но не и за тях.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #423 on: 22.05.2024, 11:15:06 »
То и сега с обиколката през Виделе е приблизително толкова.  :rolleyes:

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #424 on: 22.05.2024, 15:47:45 »
Те щото главните им линии са направени... Линията през Сибиу въобще не е електрифицирана, нито удвоена. Или поне когато пътувах през там 2018 г. не беше. Дачията тогава мина оттам. Единична и неелектрифицирана едва се клатушкаше по нея. И главната им по трасето Брашов-Сигишоара е по-зле, отколкото която и да е в България. И те нямат още нито една напълно завърщена линия, въпреки наливането на евросредства за линията от Букурещ през Брашов до унгарската граница.
Тази към Гюргево от една страна е селска за тях, но от друга е международна. До преди ковид си имаше влак не само за Истанбул, но и за Солун. А знаем колко те обичат да ходят на море в Гърция. Българските трасета в посока Гърция не са толкова зле и са по-бързи. И българската линия по тази логика не би трябвало да е електрифицирана до Кулата, защото е селска. Приморската им линия Констанца-Мангалия, която през лятото е особено атрактивна за тях, и тя не е пипана и е ужасно бавна.
Онзи румънец е качил видео и от пътуването си от Горна Оряховица до Русе и пак отзивите са много позитивни за нашите железници. Както от него, така и от коментарите. Щом им харесва нашето дередже, значи там наистина е по-зле, като изключим най-главните линии.
Quote
Едно нещо, което забелязах при българите е, че въпреки че все още имат проблемна инфраструктура, нямат порутени станции (включително кантоните), всички са здрави и добре поддържани. Отлично видео!

Бях на този маршрут преди 3 седмици. За българите няма голямо значение къде седиш, когато се возиш във вагони клас 2. Важното е, че при тях работят всички контакти, а не като при нас.

Къде са бурените и плевелите отстрани??!!! Как могат, а ние не?

Приличен! Кога ще отвори отново Гюргево Букурещ?   Можем ли да мечтаем за електрификация?

Българите все още поддържат линиите, не като нас. Ние сме последните в Европа не поддържаме железниците.

При българите е по-добре, отколкото при нас, там гарите и релсите са по-добре поддържани, за разлика от нас, където не харчим нито стотинка за поддръжка. Изключително видео, не спирайте да снимате.

За мен мрежата изглежда една-две стъпки по-добра от тази в Румъния! Станциите и пероните също са по-модерни и кокетни!

Струва ми се, че има повече цивилизация! Наистина не съм виждал боклуци до жп линията в България, докато тук в Румъния е пълно с боклуци.

« Last Edit: 22.05.2024, 15:51:21 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #425 on: 26.05.2024, 13:41:17 »
Автобуси в Тимишоара


Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #426 on: 27.05.2024, 21:16:31 »
В немския железопътен форум хората пак са коментирали Румъния и България, във връзка с откриването на трасето Букурещ-Гюргево. Един човек пише следното:
Quote
Чудя се обаче защо това трасе е все еднорелсово и не е електрифицирано. Бих очаквал експанзията да стане най-късно през 70-те години. Възможно ли е правителствата на Румъния и България никога да не са били наистина зелени? Освен управлението на влаковете, движението на електрическите локомотиви между двете мрежи би било напълно безпроблемно - само да има електрифицирани маршрути. В това отношение Румъния си остана неелектрифициран остров.
друг му отговаря:
Quote
Всъщност това е поразително. България има много високо ниво на електрификация на своите железници, включително всички пътища за достъп до съществуващите в момента гранични пунктове (с изключение на Добрич - Негру Вода и Радомир - Гюешево), докато всички съседни страни с изключение на Турция само искат електрифицират само свързващите маршрути през следващите няколко години или само в бъдеще. Ще бъде интересно да видим по кой маршрут ще пътувате първо от Централна Европа до България или Истанбул или всъщност Сивас - Малатия всъщност Димитровград? Или Гюргево? Вероятно не Крива Паланка (въобще трябва ли да е електрическа?), Видин, Нео Петрици или Орестиада.
Така че похвалени сме. Преди време вече бяха писали, че България по отношение на железниците, е Швейцария на Балканите. В друго мнение от тези дни, друг германец е писал, че е пътувал Карлово-София и че е имало закъснение 1 час поради ремонтите в София, но че цялото трасе от София до Карлово е перфектно модернизирано.
« Last Edit: 27.05.2024, 21:20:02 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #427 on: 07.06.2024, 22:16:01 »
Подробно видео за пуснатата на 1 юни директна линия Букурещ-Гюргево. Човекът е слязал на една спирка и върви по виадукта пеша, за да го снима. Бавно е и неелектрифицирано, обаче са модернизирали бая спирки и да наслагали табла, включително голямо и хубаво. И гарата в Гюргево изглежда супер.
При нас немислимо реновираните гари да изглеждат толкова добре и да имат табла. Все пак са по-напред от нас. Макар и не по скорости.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #428 on: 11.07.2024, 14:51:32 »
Romania , Baia Mare trolleybus 2024

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #429 on: 04.08.2024, 08:44:03 »
Върнах се в България и си тръгнах с Дачията Букурещ -Виена. На идване имах голям късмет. Бях в деня с най-малкото закъснение за целия юли, само 13 минути. В предходните дни праскаше по 100 и повече минути закъснения. И дори 3 часа.
На връщане сега на границата с Унгария в Куртич пристигна само с 13 минути закъснение, но там като закотви, няма тръгване. Два пъти румънците минаваха за проверка на документите. След като престоя там 2 часа, тръгна и после проверка и на Локосхаза от унгарците. Преди Будапеща мина кондуктора и каза, че понеже сме с 2 часа закъснение, влакът за Виена се отменя, да слизаме в Будапеща и оттам със същите билети с друг влак за Виена.
Същевременно и класиката ICE -то ми на Дойче бан от Виена за Хамбург е отменено да си търся друга връзка. Супер ден ще е днес. Сега райлджета тръгва от Будапеща за Виена. За 3 минути изтървахме предния преди 1 час.
И в двете посоки в Дачията пътувах в спалното с душ и тоалетна в купето. На идване в самостоятелно за 1 човек за 169 евро. На връщане сега в двойка спално за 113 евро, иначе абсолютно същото. Но другият човек се качи чак на Арад през нощта. Така че през цяла Румъния си бях сам имах късмет.
На идване нямаше бутилка минерална вода и сешоар, но всичко друго си имаше и всичко работеше. На връщане нямаше сапун и хартия за бърсане на ръце. Празни бяха. Но имаше бутилка минерална вода по една за двамата и сешоар. Климатикът си работеше и двата пъти перфектно въпреки жегата.
Румънските шафнери вече знаят английски, оправят се и са дружелюбни. Не са троснати като българските.
« Last Edit: 04.08.2024, 08:54:38 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #430 on: 06.08.2024, 22:32:05 »
Ето и снимки от пътуването с Дачията.
Настаняване в единичното спално с душ и тоалетна след качването във Виена в посока Букурещ.


Първа гара на унгарска територия 50 минути след тръгването от Виена, Хегьешалом

Между Медиаш и Сигишоара в Румъния беше достигната най-високата скорост 151 км/ч. Тук новото трасе е готово. Гарата в Сигишоара е прясно асфалтирана пероните. Затова пък след Сигишоара и чак до Брашов се влачеше 3,5 часа с 40 км/ч. Там още е по немодернизираното трасе. Но се виждаше, че се работи по новото трасе доста интензивно.

В Брашов по линията се работеше дори в неделя, това беше неделя.

Едно от забелязаните влакчета на гарата в Брашов, която не е модернизирана, няма и електронни табла по пероните.


Гледка към Карпатите край Синая

Гаричките в Карпатите по тази линия са много кокетни и обгрижвани, всички имат и електронни табла на самите гари отвън. Става дума за Предял, Азуга, Бущени, Синая.

Гарата в Букурещ не е модернизирана. И тази година ми проси едно цигане там, а миналата година таман двама възрастни и май не бяха цигани.

Но гарата е много оживена, не е като софийската.




Спалното купе на връщане.




Непредвидения престой на гара Келети в Будапеща след като Дачията я резнаха заради закъснението от 2 часа, което всъщност явно беше по вина на унгарците, защото на границата в Куртич пристигна само с 13 минути закъснение минавайки цяла Румъния, но в Куртич престоя 2 часа и чак тогава унгарците го пуснаха да влезе на Локошаза в Унгария.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #431 on: 06.08.2024, 23:10:04 »
Слез някой път в Синая там е много готино. Има лифт който те качва на над 2000 м. височина. Също и на Бущени. И в Брашов има много хубава въжена линия с уникални гледки към стария град.

Изобщо аз напоследък като ходихме на почивка в планината започнахме да ходим на някои от тези курорти. Много по уредени са от нашите и като транспорт и като въжени линии, атракции всичко. Хващаш си от София сутринта влака за Букурещ, прекачване до Синая, Бущени, Ажуга, Брашов... стига се до към 19.00 вечер таман за вечеря и настаняване в хотелите.

Харесват ми старите италиански лифтове от 40- те с големите кабини, като телекабина Синая и Брашов. Хората си ги ползват и поддържат.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #432 on: 06.08.2024, 23:51:21 »
Ходил съм и в Синая и в Брашов на екскурзия още 2008 г. и съм се возил на тези лифтове. Не бих казал, че Синая тогава изглеждаше особено благоустроена. Доста мизерно изглеждаше Румъния тогава. Сега прогресът е много по-голям. Брашов да и тогава си беше супер.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #433 on: 07.09.2024, 10:18:02 »
Quote from: Станислав Пейков
Пристигнахме на гара Bucharest North.
Потрес  - не си спомням да съм бил на толкова мръсна гара до сега.. Още с приближаването към входа ни лъхва миризма на урина.... Мизерията се усеща навсякъде, включително и по лепнещите по плочките обувки. Гарата е пълна с всякакви съмнителни личности и спящи по земята скитници. Чакалнята е една малка стая, която може да побере около стотина чакащи, но миризмата , която се носи вътре ни отказа да влезнем и да си изчакаме влака седнали. Остава една голяма част, която е открита и не ми се мисли зимата как се чака влак тук. За тези, които мислят, че Българската железница е зле, ще им кажа, че има и по-зле....
При този вид на гарата започнахме да се чудим в какъв ли влак ще пътуваме но това ще стане ясно след 2 часа.
За сега толкова.
Ето за всички, които леят дитирамби колко напред били румънците. Ами това описание напълно съвпада с впечатленията ми от това място от 1981 г.
В софийската гара поне можеш да прескочиш гнусотията, ако не минеш през подлеза. На Букурещи Норд тя е всеобхватна.
« Last Edit: 07.09.2024, 10:25:08 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #434 on: 07.09.2024, 13:46:24 »
Само дето през Букурещ Норд минават почти 10 пъти повече пътници на ден, а влаковете заминават и пристигат буквално на 5-10 минути. За това че всички вагони са климатизирани с вакуумни тоалетни, и че на гарата е пълно с живот и големи вериги заведения изобщо не споменавам. Има старбъкс, КФС, Макдоналдс, Ресторанти с местна кухня. Има 6-7 пъти на ден влакове до Будапеща и Виена, има даже до Кишинев.

Ще видим колко ще е чисто на нашата гара ако минават десетки хиляди пътници на ден и има по 6-7 международни влака на денонощие от които слизат стотици хора от други държави. То е ясно че като няма хора ще е по чисто  :P Дори според различни източници Букурещ е в топ 5 на най натоварените гари в Европа.

То съмнителни типове и мръсотия има дори на Виена, Хамбург и др.

Относно това дали румънците са по напред в транспорта. Само като инфраструктура и гари не, но като подвижнен състав организация и редовност според мен са много по напред. Имат дори вече луксозни по скъпи частни влакове. Румънската ж.п. мрежа е близо 25000 км. или четвъртата по дължина в Европа, а в спалните им вагони има дори баня и тоалетна в купетата и в края на вагона.
« Last Edit: 07.09.2024, 13:55:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #435 on: 07.09.2024, 18:06:05 »
Quote from: Станислав Пейков
Пристигнахме на гара Bucharest North.
Потрес  - не си спомням да съм бил на толкова мръсна гара до сега.. Още с приближаването към входа ни лъхва миризма на урина.... Мизерията се усеща навсякъде, включително и по лепнещите по плочките обувки. Гарата е пълна с всякакви съмнителни личности и спящи по земята скитници. Чакалнята е една малка стая, която може да побере около стотина чакащи, но миризмата , която се носи вътре ни отказа да влезнем и да си изчакаме влака седнали. Остава една голяма част, която е открита и не ми се мисли зимата как се чака влак тук. За тези, които мислят, че Българската железница е зле, ще им кажа, че има и по-зле....
При този вид на гарата започнахме да се чудим в какъв ли влак ще пътуваме но това ще стане ясно след 2 часа.
За сега толкова.
Ето за всички, които леят дитирамби колко напред били румънците. Ами това описание напълно съвпада с впечатленията ми от това място от 1981 г.
В софийската гара поне можеш да прескочиш гнусотията, ако не минеш през подлеза. На Букурещи Норд тя е всеобхватна.
Изучавах стари разписания и не мога да си обясня защо тогава, а и преди това, Панонията за Берлин през Букурещ има толкова големи престои на Букурещ Север. Майка ми като студентка е ходила в Чехия два пъти 76та и 77а, в кушет вагон и са им казвали - всички пердета пуснати плътно и никаква храна на масичката до прозореца - защото а хлапетиите с глави нула номер видят ядене, а веднага направо трошат джамовете. А тогава милицията не е давала да се минава през Белград, въпреки че и оттам е имало влак.
През 2001ва аз направих същата простотия да ходя в Унгария с 460/461 - не се мотахме много на Букурещ, скоростта към Крайова и нататък беше умопомрочителна, но влакът беше пълен с просещи циганета, които едва ли имаха билет, но кондукторите нищо не им казваха. Но пък се заяждаха с чужденците и им искаха пари за щяло и нещяло, билетът нещо не бил в ред. Иначе баш тогава правеха ремонт на гарата в Букурещ и имаше турникети, които обаче не спираха циганетата. Не посмях да тръгна през Белград, защото сърбите все още не бяха свалили Милошевич и си имаше простотии докато излезеш оттам. А влакът Белград - Виена тъкмо беше "нов", с току-що рециклирани вагони...Уиз Еър нямаше, а Малев деряха кожи....
Иначе гнусотията в Ротондата преди промените не беше чак такава - редовно сам слизах долу като си ходех с влака на село, за младостките рейсове или в Деница, или за да си взема марки от специалното магазинче, каквито колекционирах тогава. Не ме беше страх, а бях 10 годишен... Също при ремонта на трамваите в подлез Надежда, заместващите автобуси не спираха на спирката на 77, 213 и т.н., а точно където сега е локомотивът - паметник, на метри от коловоза, на които пристигаха влаковете от Кулата. Много рейсове ставали и не могли да се наредят на "голямата" спирка.
« Last Edit: 07.09.2024, 18:12:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #436 on: 07.09.2024, 18:29:42 »
Смятай каква мизерия е било а днес Румъния по стандарт мина нас, Унгария и Гърция, във влака почти всички пътуват с онлайн билети а градската среда вече се доближава до средноевропейската.

Браво на румънците, ама то даже по архитектурата си личи че има нещо по европейско в тях и облика им.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #437 on: 07.09.2024, 19:11:18 »
Една подсказка- около 50% от територията на днешна Румъния е била част от Австро-Унгарската империя  ;)

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #438 on: 08.09.2024, 21:40:31 »
Quote from: Станислав Пейков
Пристигнахме на гара Bucharest North.
Потрес  - не си спомням да съм бил на толкова мръсна гара до сега.. Още с приближаването към входа ни лъхва миризма на урина.... Мизерията се усеща навсякъде, включително и по лепнещите по плочките обувки. Гарата е пълна с всякакви съмнителни личности и спящи по земята скитници. Чакалнята е една малка стая, която може да побере около стотина чакащи, но миризмата , която се носи вътре ни отказа да влезнем и да си изчакаме влака седнали. Остава една голяма част, която е открита и не ми се мисли зимата как се чака влак тук. За тези, които мислят, че Българската железница е зле, ще им кажа, че има и по-зле....
При този вид на гарата започнахме да се чудим в какъв ли влак ще пътуваме но това ще стане ясно след 2 часа.
За сега толкова.
Ето за всички, които леят дитирамби колко напред били румънците. Ами това описание напълно съвпада с впечатленията ми от това място от 1981 г.
В софийската гара поне можеш да прескочиш гнусотията, ако не минеш през подлеза. На Букурещи Норд тя е всеобхватна.
Как си се подлъгал по това тенденциозно мнение от една група за пътувания във фейсбук. Тъкмо вчера го пльосна този човек и аз коментирах, че не виждам нищо мръсно, и че гарата си е съвсем добре, въпреки че не е модернизирана. И също споменах, че има Старбъкс, Макдоналдс и още много други неща. На гарата в София какво има въобще? Нищо.
Ако е очаквал през нощта да му е комфортно, няма да е и във Франкфурт, където на гарата убиха човек преди 1 месец...
Кой ходи с влакове с нощни престои по гари?
На гарата в Хамбург при багажното видях как се прескачат плъхове, и също миришеше на урина. Във великата Германия, която размахва пръст на целия свят...
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #439 on: 08.09.2024, 21:45:00 »
Смятай каква мизерия е било а днес Румъния по стандарт мина нас, Унгария и Гърция, във влака почти всички пътуват с онлайн билети а градската среда вече се доближава до средноевропейската.

Браво на румънците, ама то даже по архитектурата си личи че има нещо по европейско в тях и облика им.
Абсолютно, и пътищата им са перфектни. Докато през 2001 г. един поляк ми разказваше, че като е минавал през Румъния е било ужасно, разбити пътища, просещи хора. И после е започнал да минава през Сърбия, защото е бил ужасен от Румъния. А сега ние сме зловещо страшилище разнебитено, а Румъния в сравнение с нас е Германия.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“