Author Topic: Градският транспорт в Румъния  (Read 81819 times)

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #260 on: 19.06.2021, 20:43:32 »
Няколко снимки от Крайова. :)
 :arrow:Електрически Соларис Ърбино 18.
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr

 :arrow:Соларис Ърбино 12.
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr

 :arrow:Ман (не зная точно този модел) :)
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr

 :arrow:БМЦ Просити.
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr

 :arrow:Ман
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr

 :arrow:И един трамвай,който за съжаление не стана много добре снимката му.
Craiova/Romania by Antonio  Mitkov#2, on Flickr
Транспортът във Видин

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #261 on: 14.07.2021, 18:00:32 »
Казват, че снимката е от днес или от вчера...По чаушесково време това са били селските рейсове там...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4587
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #262 on: 14.07.2021, 22:50:30 »
Тук публикуват няколко снимки от букурещки зелени релси на трамвай, които били от забит квартал на румънската столица, които очевидно са в доста по-добро състояние от тези на руски паметкик!
https://lupa.bg/news/fotobomba-v-lupabg-nai-izostanaliyat-bukureshtki-kvartal-zasrami-quotruski-pametnikquot_128041news.html


Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #263 on: 14.07.2021, 23:55:37 »
Казват, че снимката е от днес или от вчера...По чаушесково време това са били селските рейсове там...

От поне две гледни точки може да се разсъждава:
1. Няма читав, здрав, приемлив и нормален автобус, който да изпълни съответния курс и са изпратили този трактор с ремарке да го покрие;
2. Това е някаква гавра, подигравка с обществения транспорт и т.н.

От ситуацията могат да бъдат изведени няколко извода, но основно:
по т. 1: отразява се желанието на превозвача да обслужи съответната линия въпреки липсата на нормален подвижен състав, било то общински/държавен или частен;
по т.2.: приема се за вярна само тогава, когато нищо по точка първа не е вярно или не се изпълнява;

Но колкото и смешно да изглежда отстрани, трябва да се признае, че някой все пак се старае да обслужва съответната линия и хората да не бъдат оставени без транспорт, което според мен е най-важното в ситуацията. За справка - у нас масово малки (че дори и по-големи) населени места от години са оставени без редовен обществен транспорт, дори от подобен на снимката тип.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4839
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #264 on: 15.07.2021, 09:27:11 »
Аз приемам трета гледна точка, че Румъния, както и България, е държава на неограничените възможности. Просто в България са по-неограничени.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #265 on: 15.07.2021, 13:10:29 »
Мнението на Сикскилър ми звучи като да са дали задание (тази снимка) и да са казали, да се сглоби дисертационен труд.. Не искам да го засегна, напротив, евалата за труда и размишленията...  :fan:  :fan:


Ако снимката беше в раздел Забавно, всичко щеше да си е на мястото. :)
« Last Edit: 15.07.2021, 16:11:19 by difian »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #266 on: 16.07.2021, 03:07:22 »
Нищо подобно, просто се опитах да намеря логична причина такъв състав да вози хора в европейска държава през 2021 година. Но преди да я коментираме, мисля че е най-правилно някой да даде повече информация - оригинален източник, повече подробности и т.н. Може да е с цел атракционен туризъм, може този състав да е музеен и т.н. Не бива да се съди прибързано  :rolleyes: защото наличието на транспорт винаги е по-добро от неговата липса.

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 473
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #267 on: 23.11.2021, 08:45:06 »
Една статия от вчерашното представяне на метрото в Клуж-Напока, което ще се реализира 2023-2030г. И намерението май, да сложат край на тролейбусният си транспорт. https://media9.ro/metroul-clujului-va-fi-driverless-fara-conductor-si-va-circula-la-90-de-secunde-date-interesante-despre-proiect/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 431
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #268 on: 23.11.2021, 14:39:25 »
И намерението май, да сложат край на тролейбусният си транспорт.

Странно, защото имат съчленени Солариси IV-та генерация.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
  • 9060
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #269 on: 23.11.2021, 14:58:54 »

 :eek: :eek:
Какво метро в град с такова население?

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 431
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #270 on: 23.11.2021, 15:12:27 »
Много напомня на случая с Варна с намерението за метро, а в същото време града остана с отвратителна КМ за тролейбусите, без експлаотация от години на линия 86 от Аспарухово до Почивка. Тогава какво да очакваме за нещо повече? Въпросът ми е за нашия случай.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1862
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #271 on: 23.11.2021, 16:44:58 »
Уви, жителите са на път да станат жертва на собствените си управляващи и техните лични, финансови интереси. Защото всички останали аргументи, начело с логиката и трезвата мисъл, сочат запазване на тролейбусите. Само ако се направи една съпоставка между първоначална инвестиция и последваща поддръжка при тролейбуси и метро... и финансовите везни веднага натежават в полза на първите. Уви, някой иска да крадне и затова така се получава. Същото, каквото се опитват да приложат и във Варна с цялата тази сага - то не беше BRT, то не бяха банкоматите - не е някаква самоцел просто да съкращаваме гадните тролеи и техните маршрути. Никому от властниците не пречи линия 86. Въпросът е, че интересите им изискват да се съкрати тя, а ККМ да бъде оставена на доизживяване, за да дойде новата трапеза (под формата на оперативни програми), на която да седнат. :help: И това не е само в сектор "Транспорт". Видяхме със санирането какво стана като цяло в България, репортажите за детски площадки в села, където не живее нито един непълнолетен жител и т.н.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 473
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #272 on: 23.11.2021, 17:33:27 »
Тук не е тема да сравняваме нашите лоши примери във всичко с тях. Отделно че агломерацията с Флорещи, от където ще започва метрото и Джилъу прави около 450 хиляди души. И за край отворете CTP CJ и вижте новите тролейбусни линии 2,10,14 и 23 как се движат буквално ги няма. А и вече не се говори и за останалите 4 планирани тролейбусни линии.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
  • 9060
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #273 on: 23.11.2021, 18:34:30 »
Всички експерти в глобален мащаб и всички направени проучвания в сферата сочат, че метрото е логична инвестиция за градове гонещи 1 милион души население и нагоре и то такива, които изпитват затруднения с трафика. Метро на град с 300 000 души население и някаква 'агломерация' с още 100 хиляди в нея сочи единствено, че някой важен пич има леля с фирма, която рязко ще се преквалифицира в копаенето на тунели. Румънците ги мислите за по-светци от папата май.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #274 on: 23.11.2021, 20:10:59 »
Всички експерти в глобален мащаб и всички направени проучвания в сферата сочат, че метрото е логична инвестиция за градове гонещи 1 милион души население и нагоре и то такива, които изпитват затруднения с трафика. Метро на град с 300 000 души население и някаква 'агломерация' с още 100 хиляди в нея сочи единствено, че някой важен пич има леля с фирма, която рязко ще се преквалифицира в копаенето на тунели. Румънците ги мислите за по-светци от папата май.
Зависи от параметрите на "метрото". Ако е нещо като скоростен трамвай, който само на места (в централната част) влиза под земята, няма нужда градът да е с над 1 млн. население. Вижте Страсбург, градът и като общ брой население, и като гъстота на населението, много наподобява Пловдив. До началото на 90-те Страсбург е задръстен от автомобили, общественият транспорт разчита само на автобуси. От тогава развиват 5 трамвайни линии с множество буферни паркинги и добро тарифиране и ето, днес е съвсем различно положението там.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1862
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Румъния
« Reply #275 on: 23.11.2021, 22:06:13 »
Простете невежеството ми, но ако съберем първоначалната инвестиция и последващата поддръжка, кое в сметката води до извода, че трамваят е по-ефективен/евтин? Бих бил съгласен, ако става въпрос за поне двойно-съчленени мотриси (8-осни или с друга конфигурация на осите), макар че от Швейцария има не едно и две клипчета в тубата снимани двойносъчленени тролейбуси. Дали са били балами, според вас, че да предпочетат току-така "заклеймените" тролейбуси пред превъзходните трамваи :? :rolleyes: Ако някой не ме е разбрал коректно - НЕ съм против релсовия транспорт, против съм употребата и предпочитането му в неподходяща обстановка, с неподходящ пътникопоток.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!