Author Topic: Нова номерация на линиите на ГТ - предложение  (Read 19462 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз разбирам доста от разписания. Ако искаш, направи едно на 54, че е по-лесно и ще ти го проверя, как си се справил. После ще си говорим :)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Надявам се страстите да са се поуспокоили вече. Хубаво е че във форума си имаме поне половин дузина специалисти по правене на разписания. Ричи, радвам се на ентусиазмът ти, но би ми било интересно след 10-тина години как ще гледаш на коментарите които си писал. За форумците за които транспортът е професия те звучат малко несериозно. Много от тях, познавайки сложността на правенето на разписания, не биха се захванали с тази тематика. Аз пък съвсем не съм с транспортна професия - само хоби ми е тук и нямам претенции да разбирам от каквото и да било....

... освен от това че промяна в номерацията на ГТ е необходима. Затова - след като вече има някакъв консенсус около нуждата от нова номерация (виж ти колко съм бил далновиден преди 7 години  :D :D :D), може да преминем и към предложенията. Интересно ми е дали emm държи на схемата, която е предложил пак в тази тема през 2012.

Моите виждания са следните:
10-тина маршрутни номера за метрото (може би би била подходяща схема като в Берлинското метро, където при създаването на споделена линия между U1 и U2 беше създадена линия U12).
40-тина номера за трамваи. Никога не сме имали повече от 25 различни трамвайни номера, но с цел запасяване, да ги направим 40.
40-тина тролейбусни номера. Никога не сме имали повече от 13 тролейбуса, но с оглед настъпването на зелени транспортни средства и бъдещото разработване на вътрешноквартален транспорт, тези линии може да бъдат осъществени и с тролейбуси. Държа на идеята си за тролей номер 0, въртящ по малкия ринг.

Така основата на гт номерата между 0 и 100 се запазва за електротранспорта. Всичко над 100 - автобусни линии. В тази номерационна схема може да се включат и автобусни линии в малките населени места около София. Например номерата на всички линии в Перник да започват с 6хх.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
...
... Интересно ми е дали emm държи на схемата, която е предложил пак в тази тема през 2012.
...
Предполагам имаш предвид моето мнение написано в тази тема под № 10. За това си позволих в него отговор да отбележа някои уточнения, които съм направил там.
1. Изрично съм написал, че става дума за пример. Като съм уточнил най-долу: "* Това е само един пример за номерация, възможни са и други варианти. ..."
2. Уточнил съм, че става дума за "случай, че се започва изграждане на чисто нова транспортна система на града"
3. За съществуващото положение съм написал: "Сега вече има създаден навик у хората (има линии, които не са променяни от години) и евентуална промяна ще създаде по-скоро усложнения от колкото улеснение."
Сега като си го припомних ми се струва, че идеята е добра, при горните уточнения.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
...
... Интересно ми е дали emm държи на схемата, която е предложил пак в тази тема през 2012.
...
Предполагам имаш предвид моето мнение написано в тази тема под № 10. За това си позволих в него отговор да отбележа някои уточнения, които съм направил там.
1. Изрично съм написал, че става дума за пример. Като съм уточнил най-долу: "* Това е само един пример за номерация, възможни са и други варианти. ..."
2. Уточнил съм, че става дума за "случай, че се започва изграждане на чисто нова транспортна система на града"
3. За съществуващото положение съм написал: "Сега вече има създаден навик у хората (има линии, които не са променяни от години) и евентуална промяна ще създаде по-скоро усложнения от колкото улеснение."
Сега като си го припомних ми се струва, че идеята е добра, при горните уточнения.

Баш! Разбира се че ще има голям брой маршрути, които и при новата схема ще се запазят. И ако номерата на тези маршрути отговарят на новата схема за номериране, те могат да бъдат и запазени. Например при решение трамвайните номера да са между 20-59, номера 20-23 може да се запазят, като на останалите номера се добави 30. Или пък при запазване на маршрута на А102 и номерация на автобусите от 100 нагоре, номерът 102 да се запази. В същото време линии като ТБ2 ще загубят своята значимост и този номер ще изчезне, по същия начин както изчезнаха и ТМ2 и ТМ9.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Не виждам смисъл да се правят такива големи числа. Най - добре си е с малки и в момента където има дупки, просто по горните номера да се изместват надолу. Пример: 3 да стане 2 и нагоре всички линии да падат надолу, така е много по - добре, а не да имаме 10 трамвайни линии и някакви номера 67, 41, 33... няма смисъл.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
аз съм ЗА нова транспортна схема и преномериране. Смятам, че не трябва да има автобус, тролейбус и трамвай с №5. За да стигна до Младост 2 знам, че ми трябва номер 5. Като има ремонт ще дойде автобус, но пак си е търсеният от мен номер.
При този пример не виждам смисъл да се дават определени номера за трамваи, автобуси и тролейбуси. Просто не трябва да има съвпадащи номера. Пък хората си научават какво им трябва. Като иска да отиде до Захарна фабрика ще чака №3, пък му е все тая, че №2 е автобус.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Нова транспортна схема и прогнозно развитие на транспортната схема на София е крайно наложително. Все като се открие отсечка от метрото промените са правени на парче. Потоците са променени много от годините, когато е направена основата на сегашната схема. Вече няма нужда от някои прекалено дълги линии, но пък има полза от квартални и междуквартални линии. Заедно с това трябва да се направи план-прогноза за бъдещо развитие на транспорта. Ако ще се открие метро или ще заима най-накрая трамваи- какви би биле редните промени и прочее.

За номерацията- това определено е нужно от оперативно удобство. Метрото то вече си тръгна с номерация М1, М2 и М3. "Трамваите" примерно да станат с номерация Т1 Т2 Т3 и тн. Тролейбусите да станат в обща номерация с тази на автобусните линии (примерно 701 702 703...). Това ще улесни много ежедневието на транспорта. Пътниците нямат заблуда какво да ползват- номерът си е за линията. В същото време ако падне отсечка от трамвайните трасета и се пуснат автобуси на Т5 ще е естествена логика къде би ходило това чудо. Тролейбусите още по-лесно. Ако се счупи нещо по маршрута свободно може за курс, два, пет да излезе автобус.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
С риск да бъда захапан от всякъде и бързо разкъсан ще кажа, че номерацията на маршрутите не е най-големия проблем на МГТ в София.
В няколко теми пиша (обаче никой не обръща внимание) от известно време, че системата е пред срив.
Инфраструктура се строи, возила се доставят, хора няма. Няма и да има.
Та, нека първо наземният МГТ да оцелее, пък после ще се мисли за промени на маршрутите и номерацията им.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T6M700

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
И защо ще бъдеш захапан, като говориш абсолютната истина? Номерацията няма никакво значение, даже се учудих, че има такава тема. Далеч по-важни неща има за оправяне.
По темата: Според мен няма нужда от коренни промени, по-скоро опростяване. Например трамвайните линии да са 1-14, тролейбусните да са 1-9 и автобусните линии да са на този принцип. Много по-лесно е, отколкото да има произволни числа или числа като 604, 404, 505, 285 и други. :)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Ами, аз предлагам номерация подобна на виенската.
Метро- М1, М2, М3...
Трамваи- Т1, Т2, Т3...
Автобуси- 1, 2, 3...
Тролеи- 1А, 2А, 3А...
Така няма да има кой знае какво объркване.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Не беше ли мислено да са с номера 5**, поне като им правиха първите планове преди години.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Нова номерация на линиите има смисъл само с въвеждането на нова маршрутна схема, а това може да се случи чак след пуска на МД3 и внимателен и задълбочен анализ на пътникопотоците!
« Last Edit: 03.09.2019, 19:04:32 by RADOCVET »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А! Точно казано, ама туй последното за съжаление не го вярвам...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Ама за какво ви е да се правят големи числа и тъпи букви. Само усложняват всичко и ще има обърквации.
« Last Edit: 03.09.2019, 21:13:16 by davidcho10 »
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Ми тогава да взема и аз да направя едно разписание , пък може и да ми се получи...

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Аз бих започнал с преномерация на ТМ18 на ТМ2.Преди закриването си беше с този маршрут.Така в Орландовци ще са 2,3,4....

Offline simpes

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Извинявайте, но така и не разбрах какво ще се постигне като полза за пътниците и работещите в транспора?! Нищо, даже ще се постигне объркване. Ако има логика и конкретна обосновка защо да се преномерира линията ок, но само защото на някого му е интересно да има нова номерация няма нужда да се говорят празни приказки. Хората не са малоумни и се справят с това да запомнят кой номер транспорт до къде ходи. Логичната подрадба не улеснява много пътниците, те не учат всипки линии, а само тези които ползват. Дадения пример с номериране на тролейбус с номер А1 е безумен. А се асоциира с автобус и какво ни дава този номер, нищо. От прочетените мнения липи единствено интерс на някой за игра с цифри и числа. Проблемите са съвсем други и далеч по-сериозни! Ако пътник Х има удобен, редовен и даващ му важни връзки транспорт му е все едно дали ще е 1, ТБ 6 и ТМ 22 или 200, 400 или 501.... Айде малко по-сериозно, стига чешане на езиците. А някой предложи ако автобусите са от 100 нагоре, 102 да си запазел номерацията... Логика никаква :) само да въртим едни цифри.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Извинявайте, но така и не разбрах какво ще се постигне като полза за пътниците и работещите в транспорта?! ...
...
Нищо.
Както повечето неща писани във форума.
Седи си човек на балкона (у дома или офиса), или пък чака да дойде "неговия" автобус и си мисли неща, които са различни от проблемите му. Сиреч мозъкът му си почива от обичайните мисли. Така се забелязва, че няма никаква математическа зависимост при номерацията на линиите, няма еднакви табели, няма еднакви по ръст водачи, някой водач е отворил или затворил вратата по-рано или по-късно, един водач вкарва возилото в "джоба" друг - не ... Прочие неща, които са различни от личните и служебни проблеми. След като се качи и започне да зяпа през прозореца идват гениалните идеи и планове за цялостни и глобални решения. Ако е участник във форума вечерта запознава останалите с гениталните си идеи, ако ли пък не ... просто тези идеи остават за доразвиване при следващо пътуване или в забвение ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Знам че претоплям отдавна изстинала манджа, ама реших, че пускане на нова тема, засягаща долу-горе този въпрос ще бъде неуместно.
Та на въпроса, който ми се върти от много време в ума.
В момента повечето линии прибирайки се към депо се придвижват частично по своя маршрут, но от някаква точка отклоняват за депо и се почва едно поставяне на табелки "за гараж", почват се едни крясъци в салона - слизайте аз съм до тук. И понеже прелитащите покрай спирките празни превозни средства действат изключително дразнещо за пътниците, особено тролеите по Цариградско шосе, които подреждайки се зад редовна линия стоят просто на спирката и не отварят. А и понеже необичайния маршрут може да бъде удобен за част от пътниците, които нормално го правят с прикачване. Защо не се въведат номера - примерно от 900 нагоре, с които да се издвижват тези коли за гараж. Така те ще си имат разписание, ще ги има на спиркознака (даже може да се впише, че те движат от - до часа) и на когото му е удобен маршрута да си пътува, който пък не, ще знае, че тролей 902 върви по 2-ката до СУ и нагоре е по тролей 4 към Дружба и ще може да си го пътува така. По този начин хем намаляваме празния ход, хем намаляваме пътническото недоволство, защото тези линии ще извозват точно в часовете на разреждащи се линии

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В момента повечето линии прибирайки се към депо се придвижват частично по своя маршрут, но от някаква точка отклоняват за депо и се почва едно поставяне на табелки "за гараж", почват се едни крясъци в салона - слизайте аз съм до тук.

Проблемът не е от вчера. От нова номерация няма нужда, защото до повечето депа си има линии, които вече си имат номер, достатъчно е колата за гараж да си смени номера на тази линия. Но явно има нежелание да се прави това, защото последните курсове искат бързо-бързо да ги опразнят за да се приберат по-рано и да приключат работа. Така че предложението е хубаво, но не е за нашите географски ширини където всеки гледа да претупа работата.