Author Topic: Швейцария подарява на София 28 трамвая втора ръка  (Read 100160 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Т8М-900 са може би най-добрите български трамваи - и мисля, че те трябва да са последните бракувани Български - преди това трябва да се изчистят Т6М-400 и Т8М-300.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Т8М-900 са може би най-добрите български трамваи - и мисля, че те трябва да са последните бракувани Български - преди това трябва да се изчистят Т6М-400 и Т8М-300.
Това си е лично твое мнение. Аз пък съм на обратното мнение - първо трябва да си идат именно Т8М -900 или поне да се лишат от пришитите им средници. Те и като къси едвам вървяха...

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
ЩО ? Аз говоря като пътник - много по-комфортни са ми от Т6М-400, Т8М-300.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Отоплението на 9** в новия вариант е между другото адски силно и хубаво. А и може да не са най-бързите трамваи, но са големи, удобни, а и най-вече като за нашите условия. :) Тези швейцарски трамваи са интересни, но имам чувството, че са адски тесни и ще се катурнат. Швейцария е планинска държава, градовете им са изпълнени с баири, което до някъде със сигурност им дава един плюс като качество, но не знам колко ще издържат у наше село :)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Трамваите са много здрави. Не са по-тесни от българските гробници. Ето техническите параметри:

http://www.g-st.ch/trambasel/rm/rm_bvb_659.html



година на производство:   1990-1991
производител:   Schindler Waggon AG, Pratteln, Siemens AG, Erlangen
ел. инсталации:   Asean Brown Boveri AG, Baden (ABB), Siemens AG, Erlangen (D)
цена при производството:   SFr. 1‘907‘500.- (цена за преустройството на средната платформа: + FrS 550‘000.-)
дължина   20‘370 mm (след преустройството: NFT: 29‘030 mm)
най-голяма ширина   2‘200 mm
най-голяма височина   3‘742 mm
височина на пода над релса   855 mm (при платформата: 370 mm)
разстояние между осите   1‘750mm
разстояние между средите на колоосите   2 x 6‘400mm
разстояние между колоосите на платформата   4.600 mm
радиус на задвижващото колело   670 mm
маса    26‘500 kg (с платформа NFT: 31‘570 kg)
маса на адхезия   ca. 21‘100 kg.
общо седящи/правостоящи   167: 43+1/124 (с платформа NFT: 219: 59+1/160)
V max.   60 km/h
мотори   2 ABB 4 ELO 2052 T à 204 PS
спирачки:   електрическа; въздушна спирачка Knorr;
магнитна спирачка за напрежението на ККМ/батерията
хидромеханична спирачка за позиция паркиране;
контролер за въздушни спирачки на ремаркето,

промени: 4.1997-8.1998 : IBIS уред, автоматични табла за спирките, външни говорители, подмяна на хидромеханичните спирачки с пружинни
1997-1999: вграждане на средна нископодова платформа
2000-2002: климатична инсталация за кабината на ватмана
« Last Edit: 19.12.2012, 00:44:41 by sofianec »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile


промени: 4.1997-8.1998 : IBIS уред, автоматични табла за спирките, външни говорители, подмяна на хидромеханичните спирачки с пружинни
1997-1999: вграждане на средна нископодова платформа
2000-2002: климатична инсталация за кабината на ватмана

С маркираното да се счита, че сме се простили в първото тримесечие на трамваите тук.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Т.е. още в депото, защото надали ще излязат през първите 3 месеца  :D :P

Поне са дълги и ма-а-алко нарушават практиката наземният градски транспорт да се преориентира само към къси возила.
I'll be back®

Offline TD4

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
С този темп на взимане на подаръци и купуване на возила втора ръка скоро София може да кандидатства за най-големия открит музей на трамваи с действащи експонати... Или да включи броя на наличните модели в кандидатурата за културна столица... и без друго няма много други забележителни неща.

Трамваите са леко ръбати, някой с право ги кръсти крокодили, Т4 са доста по-симпатични, но каквито и да са, със сигурност са по-добри от която и да е каруца 3хх/4хх.
Само че ми се струва, че след поредната порция подаръци на старо може да се разминем с чисто новите трамваи... и тогава да не се наложи да броим зъбите на харизания кон...
« Last Edit: 19.12.2012, 12:53:11 by TD4 »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Неприятното е отварящите се навън врати и падащите степенки , но докато се ремонтират колоосите , може да се оправят и вратите.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
, може да се оправят и вратите.

Т.е да свалим високотехнологичните врати от бракуваните софии и да ги монтираме на тези? :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Има нещо друго, отварящите се навън врати много пречат на видимостта, и в огледалото няма как да се вижда дали има някой на вратите.

Стъпенките пък ще пречат на спирки с перон, така като ги гледам има още куп работи дето ще пречат, иначе трамваите изглеждат хубаво. Всяко нещо се пригажда за нуждите на даден град, в техния град инфрастуктурата е една, при нас друга.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Има нещо друго, отварящите се навън врати много пречат на видимостта, и в огледалото няма как да се вижда дали има някой на вратите.

Е то това не е сериозно да се говори - как си ги позват в Швейцария, тука ватманите пак ще писнат... Крайно време е да се цивилизоваме.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Предполагам, че там като се подаде сигнал за затваряне на вратите никой не се качва и слиза, а тука дали ще е така?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Вратите са автоматични и се затварят сами когато няма никой на стъпалата след 3-4 секунди. Да се "оправят" вратите може да означава че ще имаме поредните T4D-C, които ще се теглят към депото всеки ден защото нямаме кой да се научи да ползва нормална техника по нормален начин.

Трамваите имат прякор, швейцарците наричат този модел "краставица"  :P

Някои бройки имат в стъпалата вградени контакти за автоматично броене на пътниците. Интересно кога в СО ще им хрумне да броят пътниците по този начин, а не да твърдят нагло, че наличните превозни средства са предостатъчно за пътникопотока.
« Last Edit: 19.12.2012, 14:06:21 by sofianec »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
    • View Profile
Чета,чета и си мисля да вземем да ги откажем ! Нашите си български хубави трамваи произведени преди 30 и години спокойно ще изкарат още толкова ,докато дойдат чисто новите ни след Н-на брой обществени поръчки . Защо са ни такива на 20 години ? Да си преправяме манталитета ли ! Не . Да си ги скрапосват там и въобще да не ни ги доставят ! На нашите ватмани климатици не им трябват . Те са калени като Червеноармейци . Всички удобства само ще им пречат и изнежват.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Факт е обаче , че не се разделят с Дювазите си.
Надявам се да са 6-осни , които се движат в състав с коментираните по-нагоре модели.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Базелските Дювази са в перфектно състояние, а явно поддръжката им излиза минимална. В крайна сметка финансовата страна е най-важна при решаването за един или друг модел ПС.

Ето едно хубаво видео, трамваите по трасе подобно на нашето в гората:


Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3009
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Перфектното техническо състояние на Дювазите в Базел е едно на ръка, не трябва да пропускаме обаче и обстоятелството, че подобен тип трамваи, които вече заслужават статут на класики, създават атмосфера в града, което в много случаи е доста по-ценно от много икономически аргументи. Не са никак малко градовете в Европа, които продължават да експлоатират подобен род возила именно за да направят пейзажа си по-характерен. Но щом един град е опрял до подобен "проблем" като това кои возила повече ще подхождат на атмосферата, очевидно е надживял фазата на нашите проблеми тук... За съжаление, тук всичко, което се движи безотказно и безопасно, явно е добре дошло.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2642
    • View Profile
Ето едно хубаво видео, трамваите по трасе подобно на нашето в гората:

Много ще се радвам да ги видя по ТМ2 (някога в бъдещето). За 10 - искам да си остане с ЧКД :P
В предния пост споменах бракуване на 9ХХ, защото в момента 3ХХ и 4ХХ са не повече от 15, а все пак ще дойдат 27 мотриси. Отделно съм останал с впечатления от миналата зима, че положението с Т6М-900 по ТМ6 беше трагично и не знам дали се е променило.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
За 10 - искам да си остане с ЧКД :P
Ама куплирани...