Author Topic: Швейцария подарява на София 28 трамвая втора ръка  (Read 100281 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Трагично е било по ТМ6 в какво отношение? За линия 2 биха били наистина оптимални, най после големи трамваи по Графа. С тези малки ЧКДта пъплещи в индийска нишка не си е работа. Пък и с тези отварящи се стъпенки са оптимални за да се качват стари хора от ниските тротоари там.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3430
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Говори се, че ще са за Банишора. Разбира се, засега всичко е клюки. А с каква система на управление са - джойстик или педали, или може би контролер?  :rolleyes:
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
« Last Edit: 20.12.2012, 22:04:18 by mgk »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Не знам дали са с контролер , но са с въздух.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Кнорова спирачка, което най-вероятно означава кран-машинист :angel:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1867
    • View Profile
Видяхте ли странните мигачи във видеото от София 70?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Какво им е странно на мигачите? По принцип мигачите на трамваите в Швейцария се пускат и като тръгва трамвая от спирка като допълнително предупреждение за пътниците. Трамваите преминават през много централни пешеходни улици и е полезна допълнителна синализация.

На горния въпрос, до колкото си спомням са с педали. Тези в Цюрих са с много странен кран, прилича на волан на рейс.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Мигач от 2 тела, които тела се редуват в мигането (когато единия свети, другия не свети, когато първия изгасне, втория светва) ;) Нашите Дювази не са ли били така?
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Ok, това не ми се струва толкова странно. Мигач като мигач. Вратите определено ще бъдат по-трудни за свикване от пътниците.

Ето още едно добро видео което ги показва в действие:


Най-много ми допадат подовите настилки, дебела гума с добро сцепление и дълбок релеф. Като едно време в София 70.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Още едно предимство на Софиите :D А някой забеляза ли, че тия трамваи нямат стопове? Това по ЗДвП не е ли незаконно в България?
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Дано да ни дадат и ремаркета за тях. С уговорката, че не се опитвам да кажа "хоп" преди да съм скочил, но не е ли най-разумно ако дойдат се ремаркета да ги пуснат по Тм5, а Инекон-ите да вървят по новото трасе по България.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2598
    • View Profile
Такъв трисекционен трамвай с ремарке би паснал на петицата като песница на нос !  :D
Няма да остават хора по спирките в сутрешния пик.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2642
    • View Profile
Трагично е било по ТМ6 в какво отношение?
В отношение на отопление, а и салонът на тези с пластмасови седалки на нищо не прилича.
За стоповете - след пристигането им ще бъдат изпратени специалисти от Искър, които ще монтират "модерни" стопове ала Т6Б5, не се притеснявайте. ;D
Предвид, че Красна поляна се издъниха с динозаврите и липсата на кошници там,  смятам, че е най-логично даренията да се зачислят в Банишора. Освен това от психологическа гледна точка, пътуващите по ТМ5 са свикнали на нови трамваи и няма да са много доволни да ги сменят с употребявани.
« Last Edit: 21.12.2012, 11:13:04 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4590
    • View Profile
Съмнявам се трамваи произведени през 90-91г да са с непосредствено управление и контролер, в Банишора няма специалисти разбиращи от електронни системи независимо дали тиристорни или транзисторни.  :( Също голям проблем е въздушната спирачка - сложна за поддържка и постоянно замръзваща през зимата. Не съм убеден, че имат по-високо отношение мощност/маса от ЧКД и работеща защита срещу боксуване за да са удачни за 10.  :rolleyes: Интересно ми е  дали старите Дюваг в Швейцария са модернизирани - все пак контролерите са енергоемки и сложни за поддръжка - изискват чистене, смазване, регулиране електронните системи работят само с веднъж годишно почистване от прах и периодична смяна на дефектирали блокове и платки.  :)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Съотношението маса/мощност може да си го изчислиш от техническите данни които съм постнал по-горе. Улиците в Базел са доста стръмни, има наклони по-големи от тези в гората в София и трамваите се справят чудесно. 2 мотора по 150 kW са ок.

В момента най-голямата единица, която може да се направи е тройна комбинация от ЧКД - Т4Д-C или Т6А2. Ако имаше желание по тм5 да се пуснат трамваи които да събират нормално всички чакащи отдавна да са го направили, но явно не искат. Според мен Инеконите ще се въртят трайно на тм5. Тройна композиция с Т6А2 събира 380 правостоящи и 84 седящи, комбинацията с тези трамваи и ремарке B4 би събирала правостоящи/седящи 327/85.

По въпроса с управлението - управлението е SIBAS-16, на ремаркетата трябва да е монтиран 60-чифтов контролер, което е направено за ремаркета с номера 1429-1506, за да се закачат за тези трамваи. Ремаркетата са произведени между другото между 1962 и 1971 г. на 4 серии, т.е. са доста по стари от трамваите.
« Last Edit: 21.12.2012, 13:06:22 by sofianec »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Състав от три моторни вагона по 5 е невъзможен - стрелките на Бъкстон, Македония и Съдебна Палата нямат необходимите блокировки и при два или повече вдигнати пантографа дерайлиране е неизбежно - стрелките се превключват от всеки пантограф.   :rolleyes:
Пейчев ,
Първо - на Бъкстон няма автоматична стрелка.
Второ- на Македония и Съдебна палата ИМА необходимата блокировка на стрелките.
Трето- липсва такава на Никола Петков и Овча Купел.
Четвърто - ЦКД разполагат с бутон за преминаване през стрелките.
Дювазите в Базел са с контролери ,както нашите , по 22 , с тая разлика , че в Базел работят в СМЕ.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
O

Ето още едно добро видео което ги показва в действие:



На 50 - та секунда преминава един , който харесвам като изпълнение , вратите са без степенки и тележките са на геленгите.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Мисля, че вече го обсъждахме този въпрос подробно - Татрите могат да се движат като Großzug - т.е. в тройка и с един пантограф след минимално преустройство, повечето в Хале са преустроени за такова движение. Т6А2 са вече снабдени с всичко необходимо за движение по 3 с един пантограф и ако сцепките им не бяха изпочупени и зарязани така също могат да се впрегнат.
Швейцарските могат да се движат и по 4 ако става въпрос. Ето на тази страница могат да се видят всички възможни комбинации - за тм5 могат да се пуснат по 2 в СМЕ, това биха били 440 места, но близо 60 метра дължина, т.е. проблематично по спирките.

« Last Edit: 21.12.2012, 14:35:19 by sofianec »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Мислех, че няма да вкараме по-големи боклуци от Т4-ките. Но явно съм мислил грешно.
На тези трамваи им давам две години движение у нас, последната от която ще бъде пагубна. И причината не са толкова стъпалата, колкото това, че гелензите висят и нашия хубав релсов път ще ги разбрица тотално.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ето как изглежда пултЪТ на тези вагони:

От него си мисля, че доста неща по управлението на вагоните ще може да си обясните.
А ето как изглежда салонЪТ, погледнат от нископодовата секция към кабината:

« Last Edit: 21.12.2012, 20:43:28 by difian »