Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 193917 times)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Месец до завършването на централната спирка

Централната автобусна спирка на Бургас ще бъде готова до 9 април 2015 година.
Това бе обещано на 17 юли 2014 г. по време на церемонията по първата копка на обекта.
От тогава до момента бургазлии се подчиняват на поговорката „трай, бабо, за хубост“ и се тъпчат в ужасни задръствания на бул. “Сан Стефано” в участъка между “Стефан Стамболов” и “Христо Ботев”.
Днес скелетът на спирката стърчи победоносно, докато строителната техника бръмчи по пътното платно. Работата кипи усилено заради наближаващия краен срок.
Проектът„Интегриран градски транспорт на Бургас” 130 894 784,10 лв. и се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие”.
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до създаване условия за подобрена мобилност за хората, намаляване на задръстванията и емисиите на вредни газове, подобряване безопасността на градския транспорт.

Източник: http://burgasdream.com
ДИРЕКТЕН ЛИНК
« Last Edit: 06.03.2015, 18:41:27 by west_1 »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Quote
Новата автогара „Юг“ приема първите пътници през юли

Проектът за модернизация на автогара „Юг“ се реализира в срок. Издигната е вече сградата на терминала, напредват строително – монтажните работи по секторите и прилежащия паркинг.

Амбицията е в началото на лятото да се отвори за ползване поне част от територията на автогарата, съобщи за радио Бургас – Руска Бояджиева, ръководител на проекта „Интегриран градски транспорт“
„Сега, обаче има нова допълнителна задача, да се реши проблема с наводнениията в тази част на ЦГЧ, което е сериозно предизвикателство. Това е и абсолютна необходимост, за да се гарантира, че онова което сега се строи няма да бъде подложено на риск при бъдещи бедствени ситуации.
Подготвя се инвестиционен проект, работи се съвместно с ВИК – Бургас, има вече техническо решение, което предстои да се реализира“, каза още Бояджиева.

Крайният срок за реализацията на проекта за автогара „Юг“ е август тази година, но и след това ще продължат строително – монтажни работи за решаването на проблема с отводнителната система по улиците около Гаров площад.

Проектът предвижда преустройство и реконструкция на „Автогара Юг“ и прилежащата й територия, включително реконструкция на довеждащи и отвеждащи улични платна, светофарни уредби и съпътстваща техническа инфраструктура, като неразделна част от концепцията за въвеждане на Бърза автобусна линия (BRT) и оптимизация на транспортната схема на града. Стойността на проекта, без ДДС, е 6 210 262 лв.

Източник: http://burgascity.com
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Изграждат нова улица в "Изгрев" за автобусна линия

В бургаския к-с "Изгрев" изграждат улична отсечка, по която ще минава маршрут на новата бърза автобусна линия.

Обектът бе инспектиран днес от кмета Димитър Николов. Строителството е финансирано по проекта "Интегриран градски транспорт" ДБФП № BG161PO001/1.5-01/2010/01, изпълняван от Община Бургас в качеството й на бенефициент по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие. След изпълнението на всички предвидени дейности и обособяването на BRT линиите по цялата им дължина, пътуването с градския транспорт ще става два пъти по-бързо от едната до другата крайна точка: "Меден рудник" - "Изгрев".

"Тази нова пътна отсечка ще подобри цялостно транспортното обслужване в "Изгрев", тъй като е в близост до често посещавани локации - спортния комплекс на открито, търговските обекти при бившия РУМ "Велека", новия скейт парк. Ще я комбинираме с велоалея", каза кметът Николов.

Предвижда се изграждане на кръстовище, което ще свързва новата улица със съществуващата пътна мрежа. Движението ще се регулира от светофарна уредба. Общата дължина на улицата е около 200 метра. От дясната страна ще има нов тротоар с широчина  2.30 м. Предвижда се и изграждането на ново улично осветление по протежение на целия участък.

Източник: http://burgasdream.com
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Отвориха новото платно на “Сан Стефано”.

Новото разширено платно в участъка на “Сан Стефано” между улиците “Христо Ботев” и “Стефан Стамболов” вече е отворено за автомобили. Движението там бе спряно в средата на миналото лято, когато започна строителството на Централната автобусна снимка и ремонта на пътното платно. По него трябва да минава новата бърза автобусна линия по проекта за “Интегриран градски транспорт”.
От днес по обяд автомобилите вече минават свободно по чисто новия асфалт. За сметка на това обаче е затворена другата лента, която тепърва ще бъде ремонтирана. В момента тя се разкопава от багер, който демонтира стария асфалт и бордюри.
Очаква се цялостния ремонт да завърши в края на месец април или началото на май, когато да бъде официално открита и Центрaлната автобусна спирка.

Източник: http://e-burgas.com/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Централна автобусна снимка:laugh:

Възстановена ли е мрежата на Т2 ?

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Централна автобусна снимка:laugh:

Възстановена ли е мрежата на Т2 ?

Не е и силно се съмнявам, че ще я възстановят преди цялостното привършване на ремонта.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Quote
Прокопаха кръстовището на КАТ-Бургас, за да направят модерно кръгово

Разкопаното кръстовище на бул.“Яким Якимов“ с бул. „Янко Комитов“ до КАТ-Бургас създава предпоставки за инциденти, алармират шофьори за рубриката „Вашият сигнал до Флагман.бг“.

Огромните трапове, който се намират на метър от платното не са обезопасени и е въпрос на време да се случи тежък инцидент, смятат редовно преминаващи през този маршрут.

Най-опасно е положението откъм КАТ-Бургас, където пътната настилка е изрината. Единствената сигнализация са найлонови ленти.  Сериозно е и опасността откъм ул.“Янко Комитов“, където завоят е много остър, а траповете също толкова сериозни.

„Това са част от дейностите по проекта за Интегриран градски транспорт на Бургас. Там трябва да се изгради обръщало за автобусите, което ще облекчи значително и трафика в тази
част на града. Изкопите са толкова големи, за да може да се укрепи настилката и да няма пропадания в бъдеще. Съоръжението ще бъде изключително устойчиво“, каза пред Флагман.бг директорът на дирекция „Строителство“ на Община Бургас инж.Чанка Коралска. Тя уточни, че дейностите по изграждането на кръговото кръстовище ще приключат до началото на активния летен сезон.

Източник: http://www.flagman.bg
Директен линк

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Шест фирми искат да строят нови 30 км велоалеи за 3,16 млн. лв. в Бургас.

Шест фирми искат да строят нови 30 км от велоалеите по проекта за Интегриран градски транспорт на Бургас. Днес тръжната комисия обяви кои са кандидатите. Това са "Трейс", ДЗЗД "Велоалеи  Бургас" (в него влизат "Интегрирани строителни системи" и "Пътно поддържане - Сливен"), Обединение "Кселекс Инженеринг" (в него влизат "Кселекс - София" и "Пътинженеринг 30"), "Щрабаг ЕАД", "Бургас Пътстрой" и "Автомагистрали Черно море".

Прогнозната стойност на обществената поръчка е 3,16 млн. лв., без ДДС. Дейностите са част от мегапроекта Интегриран градски транспорт. Това е втори етап на мащабното изграждане на велоалеи с обща дължина 60 км. По първия, който включва направата на 30 км мрежа, се работи усилено от няколко месеца.

Според заданието, велоалеи трябва да се изградят извън маршрута на Бързата автобусна линия на Бургас, както и в Банево, Минерални Бани, Ветрен, Крайморие и Сарафово. Новото трасе трябва да се свърже с изграждащата се в момента алея на бул. “Иван Вазов“ и да продължава по надлеза към ул. “Индустриална“, ул. “Чаталджа“, Пътен възел „Юг“, където ще се свързва с велопътя за „Меден рудник“ и отклонява към Крайморие, където е крайната й точка. Алеите трябва да бъдат широки минимум 1 метър, сочат параметрите на заданието.

Припомняме, че първият етап на обществената поръчка на стойност 3,36 млн.лв. бе спечелен от „Пътстрой Бургас“ ЕООД. Това е дъщерната компания на варненската „Хидрострой“.

Източник: http://www.flagman.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК
« Last Edit: 03.04.2015, 13:53:17 by todorow_211 »

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Някой да знае дали тролеят ще се пуска през комплекс Меден Рудник по пътя на 211? И ако да, това означава, че ще трябва да се прави ново трасе.  :fan:

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Трасето (ККМ) отдавна е започнато, може и да е завършено вече.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Трасето, че е започнато-започнато е и то отдавна, но трябва се опъне мрежа от 2-рата спирка (посока автостанцията) покрай магазин Билла и Резвая, където изграждат вътрешна магистрала. До колкото знам обаче тока по мрежата в комплекса по трасето на 211 посока Центъра не е пуснат, но пък елементите по нея си стоят. Едно на ръка е също колко е остаряла, но пък хубавото е, че не е провиснала надолу към земята за разлика от тази в селото по трасето на Т1 и Т2. :)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Предстои основен ремонт на „Одрин“.

Община Бургас подготвя основен ремонт на улица "Одрин", най-натоварения основен маршрут за преминаване на тежки камиони. Той ще облекчи движението леките коли по "Стефан Стамболов" покрай МБАЛ-Бургас към кръстовището на "Трапезица".
Той ще даде възможност за удобно изнасяне на автомобилите към центъра и през "Одрин". Тя ще се ремонтира на етапи и бавно, тъй като се налага и отчуждаване на имоти по трасето. Общината вече търси пари по европейски програми, но е готова да започне работа и със собствени средства.
Предвижда се чисто нов асфалт, тротоари и осветление, "зелени огради" против шума и замърсяването, както и монтаж на омекотително покритие при преминаването на железопътните релси, каквото съществува на жп прелеза зад стадион "Лазур". Кръстовище "Трапезица" ще се превърне в кръгово, а над него ще минават два пешеходни надлеза ("пасарелки").
За тези обекти е осигурено финансиране по проекта „Интегриран градски транспорт“.

Източник: http://dariknews.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Едит от 29.04:

Quote
Асфалтират вътрешната магистрала в "Меден рудник".

Започна асфалтирането на новата вътрешна магистрала в к-с “Меден рудник” - така наречената Източна районна артерия. Вече е положен първият слой в участъка от кръстовището при бензиностанция “Лукойл” до храмовия комплекс “Свети Николай”. Днес фирмата изпълнител фрезова стария асфалт по дългото 500 метра шосе към Битака, подготвяйки и него за заливане с новото покритие.

Строителството на Източна районна артерия е мащабен и изключително важен проект, по който Община Бургас работи от години. Много време отнеха отчуждителните процедури, тъй като се наложи да бъдат закупени части от частни терени по предвиденото трасе. След това големи количества земна маса бяха премахнати, за да се оформи леглото на вътрешната магистрала.Този проект ще разтовари движението в комплекса и хората от целия “Меден рудник” ще имат възможност по-бързо да се придвижват до центъра на града и обратно.

”Реконструкция на Източна районна артерия” е част от изпълнението на Лот 2 на проект “Интегриран градски транспорт” ДБФП № BG161PO001/1.5-01/2010/01, изпълняван от Община Бургас в качеството й на бенефициент по Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие. Извършва се рехабилитация на участъка от кръстовището при Битака до бензиностанция “Лукойл”. Тя включва подмяна на бордюри, ремонт на тротоарни настилки, цялостно преасфалтиране на улицата, като ще се изгради велоалея от страната на зона “Б”.

От бензиностанция “Лукойл” до бул. “Захари Стоянов” ще се изгради нов път с дължина 1 километър. Габаритът на улицата включва две платна за движение с по три ленти по 3.50 м. Разделителният остров ще е с променлива ширина - от 1.75 м. до 2.4 м., решен със зелена площ. В дясната страна ще се изгради нова велоалея с ширина 2 м.
Източник
« Last Edit: 29.04.2015, 15:51:14 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
От "Тролейбусен транспорт-Бургас":
Днес минавайки покрай Новата поща видях, че е започнало възстановяването на контактната мрежа. :arrow:
Поетапно започват да опъват жиците, защото се прогнозира до началото на юни централната спирка да започне да функционира. Предишната прогноза беше за началото на април, да видим.

:arrow:
Quote
До дни пускат Централната автобусна спирка в Бургас

Централната автобусна спирка е ситуирана върху тротоара към двора на помощното училище и на остров оформен от новите бордюрни линии на северната и южна сегрерирани BUS ленти, отделени за движение на автобусите по Бързата автобусна линия. Разположението й по този начин осигурява безпрепятствения достъп до пероните на спирката.

Значението на Централната автобусна спирка е подчертано чрез атрактивен архитектурен дизаин, който има за цел да я превърне в разпознаваем и търсен елемент от новата схема на обществения транспорт на град Бургас.

Маршрутът на бързата автобусна линия по продължението на бул. „Сан Стефано“ е в обособено трасе с физически сегрегирани ленти за автобуси и за автомобили, което осигурява:
– Безконфликтно преминаване на автобусите на светофарно регулираните кръстовища с ул. „Христо Ботев” и ул. „Стефан Стамболов”.
– Необвързаност на времето за пропътуване по Бързата автобусна линия, спрямо насищането на трафика в пиковите часове, което дава възможност за точно спазване на разписанието, избягвайки задръстванията.

Пешеходното движение е организирано като продължение на ул. „Александровска“, пресичащо бул. „Сан Стефано” чрез регулируем светофар, което максимално защитава безопасността на пешеходците.

Транспортно-комуникационното решение, предвижда по две ленти за движение в посока по бул. „Сан Стефано” и по три ленти в кръстовищата с ул. „Христо Ботев” и ул. „Стефан Стамболов”.

Централна автобусна спирка, както и предвидените за реновиране спирки по трасето на Бързата автобусна линия ще бъдат оборудвани с отопляеми рампи и платформи и ще бъде осигурен лесен достъп на хора с увреждания.

Спирките по Бързата автобусна линия са проектирани така, че да дават най-добра възможност за прикачване към всички други градски и извънградски линии на обществения транспорт. По трасето на Бързата автобусна линия се предвижда изграждането и на нови автобусни спирки с дължина 18м всяка.

Предвижда се въвеждането и на пътен светофар с лунно бяла светлина за даване на предимство на автобусите в зоната на всички светофарно регулирани кръстовища по трасето на Бързата автобусна линия, дори и на кръстовища с неосигурена BUS лента, за да се осигури избягване на евентуални заблуди на останалите участници в движението относно предимството им.
Източник

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Колеги, какво се случва с централната спирка пред БСУ и терминалът в Меден Рудник? Има ли някой време да щракне някоя снимка на спирките? :))

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
На новата спирка, като гледам, ѝ трябват поне още 1-2 седмици време за доработване, вчера или онзи ден видях, че още липсват прозорци на покрива. Между другото, до нея са инсталирали и обикновена спирка, но не от същия тип като останалите спирки в града.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Две снимки от гаража за любителите на марката "Чавдар" :arrow:

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Този Чавдар много хубав са го направили! Да не го готвят за атракционен автобус, или пък за ретро музея във Варна? Сега и един Икарус ако стегнат така, няма да имат цена!
« Last Edit: 03.06.2015, 18:50:17 by go6o »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Реставрираният авариен 11М3 от Сливен. Значи при добро желание можело и качествено да се свърши работата...Скоро ще има голяма гледка от гаража, само това ще ти кажа ;). Интересно какво прави тая Скания Иризар в халето. Предполагам се ремонтира, но на кой превозвач е.
Edit: Да допълня нещо към горния пост – няма как да излезе като атракционен, тъй като вече няма ДК номера, а доколкото знам, не могат да регистрират наново бракувано ПС.
« Last Edit: 03.06.2015, 20:48:39 by $h@IdEr »

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Еххх... ако можеха да ни изненадат и с един Чавдар 120.. цена нямаше да имат!   :angel:

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Да допълня нещо към горния пост – няма как да излезе като атракционен, тъй като вече няма ДК номера, а доколкото знам, не могат да регистрират наново бракувано ПС.
Може, но трябва да мине Технотест, техническа оценка дали МПС - то е годно за движение по пътищата.
« Last Edit: 03.06.2015, 20:55:43 by Magirus deutz »