Да не прекалявам със скептицизма си, ама, не можах да се сдържа повече! Те казват, за тази комисионна, пардом програма:
'' 24 млн. евро е сумата, предвидена за закупуване на 28 метанови и 39 дизелови автобуса. Община Бургас реши да има и от двата вида, тъй като е трудно да се предвиди как ще се движат цените на различните горива през следващите години.''
Еми да питат някой екстрасенс или ако не вярват на такива, някой първолак. Та да вземе да им каже, кои горива, все по-често и по-често започват да се толерират, след като толкова са загрижени за ''транспортните проблеми''! А да не говорим, че и ''Евро–5'' да са, като се скапят за няколко години, ето ти вредни емисии точно за 2015-та – за която пък са предвидени да влязат квоти на вредните газове точно за този вид транспорт.
Пропуснах да кажа, че Сетрата S120 вече е на плаца и изглежда готова да излезе на линия...
Леле, тази Setra я доставиха деветдесет и втора, трета, някъде. Тогава нямаше толкова междуградски превозвачи, а май, от сегашните и никой. По това време започваха и опитите да се разбива монопола на БДЖ, това време се създава и ''БургасБус" в сегашния си вид. Тогава някъде се пуска и автобусна линия ''Бургас – София'', имало е линии до различни големи градове, но никога до Столицата. Това е обяснимо – просто достатачно влакове. И тази Setra, не че външно е различна от 11М4, обслужваше тази линия. Понякога пускаха и Чавдар-и. Тази линия продължи да съществува само няколко години, а въпросната Setra все още я има – дано така да стане, независимо от приближаващите черни облаци, донесени от някаква си програма!
EDIT от 26.10 По повод незнанието на експертите от общината с прогнозата на горивата, в едно от изказванията на П. Драгнев, по повод финансовото състояние на ''БургасБус", същият заявява нещо от рода (сега не мога да го цитирам дословно, не успях и да намеря къде го споменаваше това): въпреки увеличената цена на нафтата, наличието на метанови автобуси е смекчило загубите на дружеството поради относително стабилната цена на метана. Явно е обаче, че има интереси при доставките на горива, и по специално на някои, и това ще си окаже своето влияние!
Днес по 209 има: един Чавдар 120, старият ''Армеец'' – А 7817ВМ, MB-то O405N с реклама ''ДЗИ'' – А 9663КК и съчленените МAN-е NG; тривратият с реклама на ''HDI'' и четеривратият – А 0390КН. Тези четеривратите са започнали да им се образуват шупли от ръжда около калниците, само за две години откакто са тука. Или климата е много агресивен, или ламарините са слаби, а може би и двете

. И това са автобуси произведени през 90-те, които по качество биха отстъпили на тези произведени от 80-те, а какви ли биха могли да бъдат най-новите, когато с цел за по-ниски производствени разходи, са вложени и по-некачествени материали!?!
По 4 освен тръстиковският Den Outsten, има и един съчленен триврат MAN NG – А 0724КК, а и двамата са в различни курсове.