Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 193931 times)

Offline peyodp

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 537
    • View Profile
    • Email
  – И аз не съм... но след като на два пъти пренесоха датата на отваряне на последния търг, при това без да кажат нищо, а после се оказа, че кандидата бил един. Не беше ли редно да разтръбят (както правят впрочем за всичко друго), че да може и други да участват, а по този начин и да влязат легално пари от такса или купени тръжни документи. А мина всичко тихомълком, сакаш правилният да спечели. Тоест като приемаш всичко за чиста монета, може да не видиш телето под вола. А тези приказки са точно за такива като тебе, защото аз съм я слушал преди, по времето на соца беше за ''Светлото бъдеще'', с тази разлика обаче, че ''твоите'' са лицемери, а онези поне си вярваха. И ако ти си мислиш че летоброенето почва от твоето осъзнаване, какво друго да ти кажа, освен това, че много лесно те хващат за калдаринка!

Че не приемам всичко за чиста монета и как го приемам, щеше да разбереш, ако беше вникнал в това, което написах по-горе. С риск да се повторя: да, подкрепям критичния поглед върху обществените процеси, но не и неконструктивното мрънкане и всячески отпор срещу всичко ново. Конкретния казус не мога да го коментирам, тъй като не съм го следял, а и не съм запознат детайлно с процедурите за провеждане на обществени поръчки. Естествено не изключвам да имаш право и действително да е имало нередности, но първоначалният ти пост с така нахвърлените определения си остава чиста проба заяждане, а не обоснована критика.

Иначе разбирам, че имаш едни по-други (крайни) виждания, затова и изказах моето виждане с цел да се види един по-различен поглед и да се получи полемика.

  – Нищо не си разбрал от това за което казах, с това което отговаряш.

Еми, бях сигурен, че съм разбрал. Отново прочетох поста ти и не намирам нови смисли в него. Но е вярно, че много трудно се чете написаното от теб.

Останалата част от поста ти също няма как повече да коментирам, защото просто не виждам смислова връзка нито между изреченията ти, нито със дискусията. Иначе да, видях новите спирки.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Само аз ли не разбирам функционалността на новата транспортна схема?
Казах го и пак ще го кажа- цялата философия с тази нова транспортна схема се върти, заради т.н. „Бърза автобусна линия“. Аз също не разбирам функционалността ѝ (на новата транспортна схема), но нищо не можем да направим, защото вече всичко е решено.

Всъщност аз очаквам по тази линия да започнат да се движат съчленени автобуси...
Честно казано аз не мисля, че ще се движат съчленени автобуси по 15-ката, въпреки че бул. „Демокрация“ ще бъде обслужван само от тази линия. До колкото знам, в кв. „Сарафово“ ще бъдат разкрити две нови спирки, като едната от тях ще бъде обръщало и крайна. Предполагам, че разписанието на 15-ката ще бъде променено на интервал от 10 минути, точно заради това, че по бул. „Демокрация“ има голям пътникопоток, който в момента 12 и 12А поемат. Другите ''захранващи'' автобусни линии ще бъдат на 10-15 минути. Т1 ще бъде на 5 минути, което е логично, защото зони Г и Д в к-с „Меден рудник“, познати като „селото“, ще си останат само с тази линия, както беше преди да пуснат Т2.
Интересно ми е на какъв интервал ще бъде Т2 и дали тролеите по тази линия ще успяват да побират пътниците или ще трябва да пускат по два тролея наведнъж в пиковете часове, защото видиш ли сутринта между 6:00 и 8:30, 211 се пълни само от 2-ра и 3-та спирка, а какво остава за другите две. :D

Друг голям минус е промененият маршрут на линията за кв. "Долно Езерово" Не виждам причина, поради която тази нова линия 7 да не се движи по Ботева, след като BRT -то ще спира на спирката зад НХК - то, а по сегашната схема линиите до квартала спират на тази спирка.
На крайната спирка в к-с „Славейков“, жителите на тези два квартала, отново ще имат възможност да се прикачат на BRT -то, така че и аз не виждам причина защо новата 7-ца няма да се движи по бул. „Хр. Ботев“.
Много интересна гледка ще се разкрие през лятото на пл. „Трапезица“, когато трафика е по-интензивен, а автобусните линии, които ще минават през това кръстовище, меко казано ще се движат със огромни закъснения, защото почти никой няма да дава предимство на градския транспорт, понеже ще бъде забързан и нервен, че е карал само на 1-ва от МБАЛ/Околовръстното до малкото кръгово движение. :rolleyes:
« Last Edit: 08.02.2016, 11:09:28 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
15-ката, след като ще е единствената през "Демокрация", няма да е зле да мине на дълги, понеже според мен ще започне да се пълни в посока Славейков, поне до спирката преди колелото на "Метро", но има нещо друго: Само на БРТ-то ще му трябват поне, ако не и повече от 20 съчленени, както го мислят на 3-минути (поне в пиков час, защото все си мисля, че извън пик ще бъде разредена поне на интервал от 5 минути), 3-ката (30-ката) ще остане с три дълги сигурно, 6-цата (61-цата) ще иска и тя два дълги (нарочно я включвам, понеже след въвеждането на новата схема, най-вероятно ще искат да спрат старите автобуси от нея; ако бройките за БРТ, 3, и 6 не стигат, най-вероятно по 6 ще се включват стари дълги автобуси, както е сега все още) и горе-долу 25 от 28 дълги ги наместихме, така че за 15-ката общо взето дълги автобуси не остават, защото два са разбити, а все се намира поне един, който да е скапан и да се ремонтира. Дано есента, като пристигнат 7-те нови бройки и станат общо 35 да се закърпи положението, чак тогава ще могат да изкарат дълги и на 15.
« Last Edit: 05.02.2016, 03:52:58 by $h@IdEr »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Бяха споменали още преди, че на 15 ще му намалят още интервала. Ако помните когато в ''Господари на ефира'' нещо не им ''съвпадал'' полета с удобен за тях курс... Мисля, че сега ще го направят, за да оберат ''градското'', както казвате. Но поне по мои наблюдения, вече и в пиковите часове не се пълнят автобусите, камо ли на дълги да минат или да разреждат.

Иначе разбирам, че имаш едни по-други (крайни) виждания, затова и изказах моето виждане с цел да се види един по-различен поглед и да се получи полемика.
Полемика не търся, другото както искаш го разбирай!
 –А то е, че с твоето осъзнаване не започна света, защото има толкова много увод да се спомене, преди да дойдем на която и да е от сегашните дискусионни тези. Но след като той (уводът) очевидно не ти е ясен, как да ти обясня ''дървените философии'' с две думи или свободните ти интерпретации за ''превъзпитанието на пътниците''. Та те толкова ясно са го казали!
 –Ясно е също че си глашатай на управляващите и споделяш мнението, че ако не бяха те, нямаше едва ли не и асфалтирани улици да има, а сега вече предстои организиран и високотехнологичен ГТ, които едва доскоро съставляваше парк от чисти каруци и при това хаотичен!
« Last Edit: 07.02.2016, 18:16:47 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Друг голям минус е промененият маршрут на линията за кв. "Долно Езерово" Не виждам причина, поради която тази нова линия 7 да не се движи по Ботева, след като BRT -то ще спира на спирката зад НХК - то, а по сегашната схема линиите до квартала спират на тази спирка.
На крайната спирка в к-с „Славейков“, жителите на тези два квартала, отново ще имат възможност да се прикачат на BRT -то, така че и аз не виждам причина защо новата 7-ца няма да се движи по бул. „Хр. Ботев“.
Според мен това не е разумен довод за промяна на маршрута на линия 7. Ако толкова "се налага" бул. "Христо Ботев" да се освободи единствено за BRT - то, защо не пренасочиха и тролеите да се движат през Мария Луиза (бившата Москва)? А и по този начин се създава неудобство за живущите в двата квартала (Лозово и Долно Езерово) по придвижването им до работните местта или училища за учащите. Сутрешните курсове в 06:10, 06:30 и 06:45 от Долно Езерово в посока центъра са препълнени с ученици.


Интересно ми е на какъв интервал ще бъде Т2 и дали тролеите по тази линия ще успяват да побират пътниците или ще трябва да пускат по два тролея наведнъж в пиковете часове, защото видиш ли сутринта между 6:00 и 8:30, 211 се пълни само от 2-ра и 3-та спирка, а какво остава за другите две. :D
По така обявената транспортна схема Т2 ще се движи сегашния маршрут на 211. Въпросът с интервала на движение на спомената линия наистина е доста интересен. Сутрин между 7 и 9 часа автобусите идващи от комплекса са претъпкани, като често се случва точно в този времеви интервал да се получават закъснения от по 3  до 5 минути. Което пък налага да се взема решение от диспечера на последна спирка в Меден Рудник даден автобус да потегля от....... Лакомата спирка, за да може следващият го да не се препълва. Предполага се, че този пътникопоток би трябвало да бъде поет от малката 9- ка, която след начална спирка ще се движи по околовръстния път и ще прави връзка с Т2 на Лакомата спирка. Което пък ще създаде голямо неудобство с оглед на факта, че за се придвижиш до ЦГЧ ще трябва да направиш две прекачвание - едно от линия 9 на Т2 на Лакомата спирка и второ от Т2 на бързата линия на Мосю Бриколаж или на стадион "Черноморец". И всичко това в рамките на един час, поради факта, че таксуването ще бъде по време т.е. един билет ще важи един час.

......ако бройките за БРТ, 3, и 6 не стигат, най-вероятно по 6 ще се включват стари дълги автобуси, както е сега все още) и горе-долу 25 от 28 дълги ги наместихме.......
Според мен и разсписанието на линия 6 ще се сгъсти.Все пак трябва да изпълняват предизборни обещания, включващи подобряването на качеството на обслужване към квартал Рудник. А ако не достигат дълги коли по линията ще се пускат Тедомите (и без това си има зачислен тамошен титуляр на Тедом).
« Last Edit: 19.02.2016, 23:27:19 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Абе от доста време чета коментарите ви за нефункционалността на новата транспортна схема и честно казано почвам да се дразня. Първо, Диян ми обяснява, че би било по добре 7-цата да минава по "Ботева", защото така хората щели да стигат по лесно до работа или до училище. Ами до кое училище отива 7-цата в сегашния си вид, бе Дияне, аз не се сещам, всички ученици сега слизат на болницата и от там хващат друг автобус за да стигнат било ТОХ, Механото, Автото и др. Та според мен упражнението ще е същото, само че ще се прави на крайната в Славейков и квартална линия няма да натоварва трафика допълнително, което е много добре. По същия начин ще е с останалите квартални линии .Второ, за "Демокрация", всички в един глас изревавате, че много малко автобуси щели да минават от там. Аз поне не виждам причина от там пък да минават повече линии по простата причина, че там няма ситуирано нищо съществено, нито банки, нито кметсво, просто е един широк булевард и си е напълно достатъчно да минава само една линия. Другият проблем за спирката след Химията по "Стамболов" в случая и аз мисля, че са малко ощетени жителите на "Славейков" и "Изгрев", които живеят накрая и то по скоро при прибирането им, отколкото при излизането им, всъщност се губи една спирка, което не е болка за умиране, да малко повечко ще повървят ама нейсе. Аз като вървя по 10 минути сега за да хвана 12 или 12а да си ме чул да мрънкам, е сега с бързата вече няма да вървя толкова ама такъв е животът. Един въпрос и към Тодоров, в времето съм останал с впечатление, че живееш в Германия, може и да бъркам, но все пак ти като искаш да отидеш до определено място в Германия с един автобус ли стигаш от точка А до точка Б или сменяш няколко вида транспорт, аз също съм ходил няколко пъти и съм сигурен, че не можеш да стигнеш от А до Б с една линия. В Бургас се опитват да го направят по същия начин с единствената разлика, че се качваш от автобус пак на автобус, а там ползваш трамваи, метро и автобуси. Така че от човек видял и изпитал, най- малко ти трябва да спреш да мрънкаш.
Зирка, приятелю, ако тези, които подкрепяш бяха свършили на 50% от това което направи Николов като кмет, сега Бургас щеше да изглежда 100 пъти по- добре, ама изгубено време какво да се прави. Винаги и навсякъде по света има корупция важното да е в поносими размери.
« Last Edit: 19.02.2016, 23:35:20 by west_1 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
^ E, точно аз кои подкрепям е друго на вона на общото, но мен ме кефеше стария кмет, може би първият и част от втория мандат. Редовно се возише по автобусите, знаеше всичко свързано с тях. Ако не бяха затворили завода в Ботевград, тук още 1997 г. щеше да има изцяло нов подвижен и унифициран състав, както Ви харесва и както впрочем сега се спукаха да се хвалят! Но обстоятелствата се стекоха иначе, прозорлив човек е и разбра бързо какво стана, така третият му мандат за съжаление се запомни повече с лошо! Само вмъквам, че и не очаквам от сегашния кмет да се вози по автобусите, то и мястото не му там. Но за разлика от него, старият нямаше подобна възможност за финансиране. А покрай това ударно усвояване на средства, много безсмислици стават. Съвсем не съм съгласен, че ако не се усвоят, са загубени – тук трябва да вметнем какво представлява цялата тази система: като почнем от републиканския бюджет, през еврофондове, в общинския със съфинансиране и накрая пак се завърта. Но докато тука се радват на охолство, примерно в друга община, с реални нужди, такова нещо недостига. Даже и да кажем, че не са си направили проектите, пак няма да е достатъчно вярно, заради политиката на управляващите с удобните кметове. А подобни деформации водят до други лоши последици, но повече не е нужно да задълбавам!
Сега конкретно – новите спирки. След като автобусите се накланят, защо са нужни подобни естакади? Да не говорим, че приличат на недовършен сеновал и има вложени материали за цял бункер – ама хайде, едното е лично мнение, за другото да кажем, че икономиката се нуждае от консумация на материали. Ама да влезеш под навеса и пак да се намокриш от дъжда май вече не е редно! Да не говорим пък, че както разбрахме са и опасни, ако си застанал накрая, да не те тресне огледалото на пристигащия автобус. И жълтите ленти, както казва Драгнев, съмнявам се да свършат работа, защото и шофьорите ще пазят да не създават обсег на огледалата, а така още една причина да не спират плътно. И се получава една дупка, повече от нормална разкрачка, която би затруднила повече от половината средностатистически пътници, а къде остават старите хора и количките... и за какво е всичко, като при нормалните спирки такова проблеми нямаше!
 
« Last Edit: 19.02.2016, 23:34:56 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Тук започва да ми намирисва на леекичко лично удовлетворение:

Първо, Диян ми обяснява, че би било по добре 7-цата да минава по "Ботева", защото така хората щели да стигат по лесно до работа или до училище. Ами до кое училище отива 7-цата в сегашния си вид, бе Дияне, аз не се сещам, всички ученици сега слизат на болницата и от там хващат друг автобус за да стигнат било ТОХ, Механото, Автото и др. Та според мен упражнението ще е същото, само че ще се прави на крайната в Славейков и квартална линия няма да натоварва трафика допълнително, което е много добре. По същия начин ще е с останалите квартални линии .Второ, за "Демокрация", всички в един глас изревавате, че много малко автобуси щели да минават от там. Аз поне не виждам причина от там пък да минават повече линии по простата причина, че там няма ситуирано нищо съществено, нито банки, нито кметсво, просто е един широк булевард и си е напълно достатъчно да минава само една линия. Другият проблем за спирката след Химията по "Стамболов" в случая и аз мисля, че са малко ощетени жителите на "Славейков" и "Изгрев", които живеят накрая и то по скоро при прибирането им, отколкото при излизането им, всъщност се губи една спирка, което не е болка за умиране, да малко повечко ще повървят ама нейсе. Аз като вървя по 10 минути сега за да хвана 12 или 12а да си ме чул да мрънкам, е сега с бързата вече няма да вървя толкова ама такъв е животът.
Пропускаш (надявам се несъзнателно) френската гимназия и ПМГ.

Сещам се за Райфайзенбанк, Пощенска банка, Уникредит Булбанк, Си Банк - четири на пръв прочит и всички с клонове на бул. "Демокрация", а може и още да има, но не се сещам в момента. А и май банкерите не ползват обществения транспорт, но това е друга тема.

Идеята на "Проект Интегриран градски транспорт" е да се научат хората да се качват в BRT линията/те. И тук идва противоречието - защо ми е на мен да сляза на някоя си спирка, за да се кача на друга линия, след като мога да си пътувам с един автобус. Та нали това е една от причините за обединението на 11 и 219 през 1995 година - да се избегне точно този момент с прикачването от автобус на автобус. И на база новосъздадената тогава линия  211 с лекичко модифициран маршрут ще се появи BRT линията.

А на конкретния въпрос за 7- цата, пак ще кажа. Според мен е безсмислено да се променя маршрутът и, след като има обща спирка с BRT - линията на спирката зад НХК- то.
« Last Edit: 19.02.2016, 23:37:23 by west_1 »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Зирка, ами защо фалира заводът в Ботевград точно през 97 година сещаш ли се? И спомняш ли си, че тогава освен БСП на власт бяха и СДС и на всички градове с СДС-арски кметове им закупиха Мерцедеси, а ние понеже бяхме с червен, можехме да си позволим само Чавдари и за капак не ги платихме и заводът отиде в небитието. На това му се казва "класика".

Дияне, ами по твоята логика не е ли по- добре примерно 30-ската, пък и 61 от Новата поща да завиват наляво, после по "Демокрация" през Гарата, по"Москва" и чак тогава на автогара "Запад"?  Така ще са удовлетворени всички, а пък че трафикът ще е ужасен не е проблем.
« Last Edit: 19.02.2016, 23:40:00 by west_1 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
^ Абсолютно си прав! Но както тук СеДеСарите ощетяваха града заради БеСеПарския кмет, така и сега някои общини са ощетени заради неГЕРБатжийското си управление, особенно в I -я манда им мандат, понеже бяха повече. А според тази логика – ''Интереса клати феса'', която е толкова контрапродуктивна, колкото е била и досега, и ти сам я виждаш, и разбираш, и даже след като е така, нали е ясно, че по тази схема след време, ако не се промени нещо, всичко ще се върне до изходно положение, тук са I-ва цигулка по отношение на усвояване на средства, къде смислени, къде не, а за други места дори няма нищо. Точно това е страшното, в колелото на историята без промяна! 
  – Само като допълнение, помня прекрасно онези събития, че Заводът затваря 1999. Но причината, не е че тези автобуси не бяха платени, а в самата нагласа на тогавашните реформатори, че останките от социализма трябва да бъдат премахнати, вкл и символиката – а ''Чавдар'' беше и двете. Дори и да бяха, пак нямаше парите да отидат по предназначение. Само партийната им каса щеше да напълни. Разбирайки прекрасно това, той това и направи.   
                                       
Виж само последните новини от вчера и днес: ''Премиерът прекратяване обществени поръчки''. Те дали нямат нещо общо с онези доклади от Брюксел... само че не закъсняха ли много? ... В този ред на мисли, все ми се струва, че нещо с последната поръчка за новите... може да не е наред – наред до големите поръчки, на официалната страница на Соларис поне не се споменава и тази, което освен че си е постижение, е и реклама. Освен това те не излизат на ден с по няколко съобщения, че да се отсяват.   

« Last Edit: 18.02.2016, 23:13:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile

Един въпрос и към Тодоров, в времето съм останал с впечатление, че живееш в Германия, може и да бъркам, но все пак ти като искаш да отидеш до определено място в Германия с един автобус ли стигаш от точка А до точка Б или сменяш няколко вида транспорт, аз също съм ходил няколко пъти и съм сигурен, че не можеш да стигнеш от А до Б с една линия. В Бургас се опитват да го направят по същия начин с единствената разлика, че се качваш от автобус пак на автобус, а там ползваш трамваи, метро и автобуси. Така че от човек видял и изпитал, най- малко ти трябва да спреш да мрънкаш.
Аз живея ту в Германия, ту в България, но това с прекачването от автобус на трамвай/метро и обратно съм го изпитал във Марсилия (Франция).
Тук в Германия ми се е налагало да ползвам два- три пъти автобус без прекачване (разхождах се из селата), макар че в големите градове като Берлин, Хамбург, Мюнхен, Дрезден и Хановер си прав, че придвижването от точка А до точка Б става с прекачване, обаче аз си мисля, че малък град (поне за мен не е толкова голям, колкото го изкарват хората от съседните градове) като Бургас няма нужда от Бърза автобусна линия и прекачването от автобус на автобус ще дойде малко в повече на хората, които ползват градския транспорт (предимно учениците и пенсионерите).
Също така на мен ми е ясно какво искат да направят в Бургас, но N-ти път ще повторя, че зони А и Б в „Меден рудник“, които са най-пренаселени и си позволяват да пълнят 211 по шевовете, ще останат без редовен транспорт какъвто имат сега и няма да имат друг избор, освен да се прекачват, а това ще накара повече хора да се качат в колите си, от колкото да ползват Т2 или 9 за да се прекачат на Бързата автобусна линия.
Отделно- велоалеите в града изобщо не мога да ги нарека велоалеи. Единствената велоалея, която ми хареса е тази. Да не забравяме и че станахме за смях пред цял свят с прочутите велоалеи на най-добрият град за живеене. Варна, Плевен и Русе също не остават по-назад.
Бус- лентите, които са пак по Проект „ИГТ“ са начертани по абсурден начин. Новите спирки не предпазват от дъжд, сняг, вятър и слънце, плюс това за капак са хлъзгави, иначе много ни бива в изливането на тонове бетон, чоплене на семки, а защо не и някоя друга клюка, барем мине по-бързо времето. :help:
Върхът на сладоледа беше някой умник да си помисли, че когато пл. „Трапезица“ стане кръгово движение, трафикът на коли няма да е толкова голям, но от камерата на Kanal 0, която гледам ежедневно, аз не мисля така, а все още е зима. :rolleyes:
« Last Edit: 19.02.2016, 23:42:50 by west_1 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email

Дияне, ами по твоята логика не е ли по- добре примерно 30-ската, пък и 61 от Новата поща да завиват наляво, после по "Демокрация" през Гарата, по"Москва" и чак тогава на автогара "Запад"?  Така ще са удовлетворени всички, а пък че трафикът ще е ужасен не е проблем.

Би било прекалено да им се удължи толкова маршрутът, но пък по твоята логика бъдещата 3-ка ще бъде добре едва ли не да тръгва от Пети километър, а 6-ицата - от гробищата, че да минават през минимален брой спирки в същинската част на града.
« Last Edit: 19.02.2016, 23:40:41 by west_1 »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
От "SOLARIS URBINO 18:
Quote from: todorow_211
Май на госпожицата, която се оплаква (като вдовица за... да не казвам какво) ѝ убягва фактът, че автобусите по 211, точно на това място не могат да вземат десният завой, ако карат по Бус лентата, защото от лявата им страна почти постоянно има автомобили и също така шофьорите трябва да се оглеждат дали не идва някой от горната страна от магазин „Лидъл”.
Значи си правете сметка колко хубаво е измислена бус-лентичката.... Тъй като ще се обслужва от дълги автобуси, не ми е ясно как ще завият там, без да навлязат в съседната лента, за да се изнесат достатъчно. Като погледнем и как на "Стамболов", след кръговото на "Мираж" в посока "Метро" трасето преминава от крайна дясна лента в крайна лява, долу-горе става ясно...
Ето ви снимка на едно истинско BRT трасе, това е в Истанбул, не само там е така, просто го давам като пример. Разбира се, това не е приложимо в Бургас, а от това, което се гради в момента в Бургас, просто няма смисъл, както и от смяната на маршрутите. но да не дъвча едно и също!

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Значи си правете сметка колко хубаво е измислена бус-лентичката.... Тъй като ще се обслужва от дълги автобуси, не ми е ясно как ще завият там, без да навлязат в съседната лента, за да се изнесат достатъчно. Като погледнем и как на "Стамболов", след кръговото на "Мираж" в посока "Метро" трасето преминава от крайна дясна лента в крайна лява, долу-горе става ясно...
Бус лентата в „Меден рудник“ си е измислена много добре. :)
Има поставен знак на светофара, че тя (бус лентата) е само за направо, както е по сигнализацията и маркировката. :arrow:
Маркировката, обаче явно няма да важи за Т2, след като новата транспортна схема вече стане факт. За тази бус лента на бул. „Стефан Стамболов”, те подкрепям изцяло, че не е направена както трябва и можеха да се постраят малко повече. :rolleyes:
Това, че линии 8, 16, 17, 211 и Т1/Т2 не карат по бус лентата на „Океански риболов” в посока кв. „Победа” и „Меден рудник”, също има обяснение и вероятно то е същото като това, което казах по-горе, а именно маркировката, защото е начертана така, че да продължава по ул. „Спортна”.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
И сега на моста става тапа, защото тези, които искат да завият към "Спортна", трябва да го направят на светофара, а не както преди през отбивката (нали вече е само за ГТ). Така стават излишни задръствания, според мен, а автобусите към Комлука и тролеите се налага малко нагло да пререждат останалия трафик, като се престроят от бус лентата в последния възможен момент, за да си смогнат на разписанието.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Недоволство срещу новата транспортна схема на Бургас

Мега проектът за „Интегриран градски транспорт“ в Бургас породи сериозно недоволство сред шофьори и експерти.
Възражения за нередности, както и за грешна маркировка, която е в нарушение на правилата за движение, подготвят от КАТ- Бургас, предаде БНР.
Новите, изнесени на уличното платно спирки, създават предпоставки за катастрофи и блокират движението на колите зад автобусите, твърдят контролните органи.
Шофьорите пък се се питат каква ще е тази бърза автобусна линия, която ще минава през кварталите.
Те не приемат и блокиране на цяла пътна лента само за автобусите на бързата линия, а в другите ленти да се образуват опашки от коли.
Не може на всяка пресечка да има светофари в центъра на града, недоволстват още шофьорите в Бургас.

Източник: http://www.burgasnovinite.bg/Burgas_Novini.html
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Шофьорите май не правят много разлика между жилищните комплекси и кварталите. :D
За новите спирки съм съгласен, че ще създават предпоставки за инциденти (изключение е само Централната автобусна спирка), защото там автобусите нямат конфликт, с другите участници от движението. :)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Референдум за транспортната схема в Бургас иска Евгений Мосинов

Местен референдум да определи дали да бъде въведена новата транспортна схема в Бургас. Това предлага общинският съветник от БСП Евгений Мосинов. За да се инициира местно допитване е необходимо 1/3 от общинските съветници или 12 души да подкрепят идеята.
Мненията относно новата транспортна схема са противоречиви и затова трябва да се попитат бургазлии дали промените да бъдат въведени, каза Евгений Мосинов.
„Видимо, транспортната схема е въпрос от местно значение, което касае управлението на града ни. Предлагам да свикаме местен референдум, в който бургазлии да кажат „за“ или „против“ са новата транспортна схема. С всичките й елементи – бус – лентата, разположението на спирките, на светофарите, премахване на съществуващи спирки, трасета и линии, всички елементи. Нека тогава, със общественото становище и мнение, да кажем „Да, това е начинът“. Ако не – да не унищожаваме нещо, което вече функционира“, каза Мосинов.
Шофьори и браншови организации вече се обявиха срещу новата организация на движение в града, добави Евгений Мосинов. Промените не трябва да бъдат въведени, ако хората не са съгласни, подчерта той.
Цялото интервю с него можете да чуете в прикачения файл.

Източник: http://bnr.bg/burgas
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Quote
Поредното грешно наливане на средства

Експерти от КАТ и общината ще поправят сгрешена пътна маркировка в Бургас. Става дума за нововъведения, свързани с изгражданата схемата за интегриран градски транспорт. Създадена е обща комисия от служители на Пътна полиция и общината, набелязани са всички места със сгрешена маркировка. Ще отстраним нередностите в най-кратък срок, увери началникът на КАТ Иван Ишкиев.
В Бургас вече има бус ленти, в които ще се движат високоскорстни градски автобуси. Пътни знаци и светофари ще помагат на шофьорите да се ориентират кога и къде да се престроят, за да не навлизат в бус лентите, допълни Пламен Николов, началник група „Организация на движението и пътен контрол“ в КАТ.
Ограничават скоростта в Бургас до 35 км/ч. Вече имало десетки санкционирани шофьори, които са глобени с по 50 лв. заради навлизане в бус лентите. От КАТ се заканиха да санкционират и пешеходци, които прескачат заграждения и нарушават правилата за движение. Намаляването на скоростта след въвеждането на схемата за интегриран градски транспорт в Бургас ще стане по естествен път. Дали моторните превозни средства ще се движат с 35 или 30 км/ч не може да се прогнозира от сега, но със сигурност скоростта ще падне. „Това ще се отрази много благоприятно на целия град, особено в жилищните зони, където ежедневно има пътни инциденти с деца и възрастни хора“, сподели Ишкиев. На ден в КАТ се регистрират средно по около стотина коли, а в същото време са много малко бракуваните.
„До няколко години градът няма да може да поеме този трафик, да не говорим за малките населени места. Ако нямаме един обществен транспорт, който е улеснен и се движи с нормална скорост, автомобилите ще станат толкова много, че „тапата“ ще стане естествена“, коментира началникът на пътните полицаи в Бургас.

Източник: http://www.tvmix.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Струва ми се, че Евгений Мосинов малко е позакъснял с идеята си за референдума. Вече всичко е почти готово. Да се беше сетил преди да започнат да изграждат новите спирки, бус ленти и да слагат оборудване в автобуси и тролеи. Много хитър начин да си вдигне рейтинга и този на неговата партия. Сега какво? Толкова пари да отидат на вятъра ли? Не съм против идеята за референдум, но просто тя е много закъсняла.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Вчера към 15:10 на кръстовището на OMV беше възникнало ПТП между дълъг Соларис и лека кола- при излизане от "Лазар Маджаров" посока "Ст. Стамболов" на новия знак STOP не е дадено предимство и колата беше със съборена броня.
Заради тази нова транспортна схема стават белите и философът, на който му хрумна да обърка движението в градът с нова пътна маркировка и знаци. Категорично смея да твърдя, че влезе ли в експлоатация новата транспортна схема, ще виждаме ежедневно катастрофи със участието на Солариси, ТЕДОМ-и и Шкоди.

Quote
Шофьорите на автобуси в Бургас ще продават билети

Шофьорите в общинската фирма превозвач "Бургасбус" ЕООД, които изпълняват курсове по градските линии, ще продават билети на пътниците. Това са едни от промените, които ще станат факт след въвеждането на електронната система за таксуване в автобусите. Тя е част от проекта "Интегриран градски транспорт", който община Бургас изпълнява от години. Вече се монтират устройствата, на които пътуващите с карти ще се чекират, когато се качат в автобусите. Това обаче ще стане факт, след като бъде извършена подмяна на сегашните хартиени карти с пластини с чип, подобни на дебитните, с които се теглят пари от банкоматите. Тези карти ще бъдат зареждани със съответна сума и при чекирането парите в картата ще намаляват. Останалите, които пътуват с билети, ще трябва да ги купуват от шофьорите. Цената на билета ще зависи от разстоянието, което пътникът иска да пропътува. В автобусите са монтирани и таблата, на които ще се изписват спирките по линията, която съответният автобус обслужва. Преди много години шофьорите в общинската фирма също продаваха книжни билети. Тогава пътниците се качваха от първа врата, за да минат през шофьора и да си купят билет, който след това продупчваха. На места в Европа се използва такова обслужване на пътници. Във Великобритания например пътниците чакат на опашка, за да се качат от първа врата и с точни пари да си купят билет от шофьора. Как ще заработи нововъведението в Бургас - е въпрос на време да стане ясно. Отсега обаче има недоволни сред шофьорите на "Бургасбус", които не искат да се занимават с продажба на билети. Кондукторите, които сега правят това, ще пътуват в автобусите, но в ролята на стюардеси и ще помагат да пътниците да се ориентират как да ползват новата електронна система. От община Бургас очакват доклада на консултантите по проекта. След като той бъде получен и обсъден, ще влезе за гласуване в Общинския съвет в морския град. Едва тогава ще заработи и новата транспортна схема, част от която е т.нар. "бърза линия". Това обаче няма да стане по-рано от юни. Според новата схема, ще бъдат премахнати седем линии, сред които и трите, които сега се обслужват от частния превозвач "Комфорт". Маршрутките с номера 1, 2 и 2а ще спрат да пътуват, а линиите закрити. Те реално дублират в по-голямата си част бързата линия, която ще свързва комплексите "Меден рудник" с "П.Р.Славейков" и "Меден рудник" с "Изгрев". За да се използва пълноценно бързата линия обаче, ще се наложи живеещите в тези комплекси да се прекачват на нея, защото тя ще пътува по определен маршрут, а не както директно го правят това маршрутките.

Източник: http://www.chernomorie-bg.com/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Ха, доскоро казваха, че през април ще започне да действа новата схема, сега я отлагаме за юни. Накрая да не стане така, че Соларисите вече да бъдат за брак, когато най-накрая прословутата бърза линия започне да се обслужва  :crazy:

Едит от 18.03: започнал е монтажът на информационни табла на някои спирки. Над тях има и камера, та ако някой вандал реши да ги троши, ще го има на запис.
« Last Edit: 18.03.2016, 18:06:11 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!