Еййй, не разбраха, че това качване от първа врата само ще бави целия превоз! Да разгледаме следната ситуация: БРТ линията, пиков час, около 18:00. 30 човека се качват от спирката на МБАЛ от първа врата, 15 от тях са без електронна карта, а трябва да си купят билет. Всеки пътник се обслужва за около 6-7 секунди, вкл. приемане на сумата, връщане на ресто, късане и даване на билета (по наблюдения от софийския ГТ). 15x6=90 сек. бавене само на едната спирка. Ако се използват съществуващите спирки, например, по лъча за Изгрев, това са някъде около 30 спирки, на помня точно. 90х30=2700сек., т.е. около 45 мин. в най-лошия случай в час-пик, което е много! Дори и да са 5-6 човека без билет, това са минимум 15 минути забавяне. Като сложим и бутането в пълния автобус, пак ще има бавене с качването и съответно закупуването на билет.
И пак нищо не се казва за крайградските линии. При тях няма да има сигурно къде да се валидираме. Дали билетът за пътуване в рамките на града ще остане 1 лев или и той ще скочи с 50%, принуждавайки ни задължително да пътуваме със Соларисите, ако не ни се кихат тези 50 ст. отгоре?
Ами логично е
в градски условия да се плаща 1,50 и в крайградски автобус. Никой не може да те задължи да пътуваш в Соларис, да не говорим, че и ТЕДОМ-ите са част от вътрешноградската и кварталната мрежа на ГТ. Вероятно ще бъдат монтирани валидатори поне в старите градски автобуси, Конектата със сигурност ще се сдобият с такива.