Author Topic: Проект за Интегриран градски транспорт - Бургас  (Read 193930 times)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
А като е така, защо пък да не се качиш направо от втора или трета врата ами ще се редиш на опашка през първата?
За да става качването и слизането по-бързо, не с изчакване на слизащите и тогава да се качват новите пътници. За БРТ-то такава система на качване и слизане си е задължителна....

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Ще чакаме докато монтират, кво друго ще правим. :blink:

Просто така е половинчата работата. Ако искаш да се прекачиш от 12 на Т2, трябва явно втори билет да купуваш, въпреки че от 12 на 211 няма да ти се налага.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Другият вариант е за момента в тролеите кондукторите да продават билети,  въпреки че 45-минутният билет вероятно няма да важи за тях... Поне докато не инсталират валидаторите, които, предполагам, са поръчани.


Sent from my iPod touch 6G using Tapatalk

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
А пък и изобщо липсва каквато и да е информационна кампания. Имам предвид разяснителни бележки по спирките и в автобусите или в средствата за масово осведомяване. Не всеки чете статии в интернет.
И на мен ми направи впечатление, че няма много информация, а схемите с новите маршрути объркват хората, които не знаят, че още не са актуални.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Да не трябва и на слизане да се чекираш с картата.
Ще е нужно основно при слизане от автобуса - иначе рискуваш да загубиш стойността, която не си използвал.

Според един от моите познати шофьори, вече работят и устройствата за продажба на билети от шофьорите.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
В сайта на БургасБус са публикували доста подробно обяснение за новата електронна система за таксуване. Има и видеоклип към нея.
 :arrow:http://burgasbus.info/burgasbus/?p=5313

Offline roshko25

  • Писател
  • **
  • Posts: 32
    • View Profile
[...]А пък и изобщо липсва каквато и да е информационна кампания. Имам предвид разяснителни бележки по спирките и в автобусите или в средствата за масово осведомяване. Не всеки чете статии в интернет. [...]
Плакатът забелязах вчера на спирка „Никола Петков“ (бивша ОУ „Кл.Охридски“), има такъв и от другата страна. :arrow:

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Ай честито!
Quote
Хаос и паника в Бургас, заради електронните билети

Хаос и паника са обзели бургазлии, заради въвеждането на електронната система за таксуване в обществения транспорт, установи проверка на екип на "Черноморие". От днес влизат в сила новите карти за пътуване и правилата за качване и слизане в автобусите. Така постепенно трябва да заработи системата и да бъдат пуснати и т.нар. "бързи линии", които ще свързват трите комплекса на града - "Меден рудник", "П.Р.Славейков" и "Изгрев".
Промените са част от проекта "Интегриран градски транспорт", който Община Бургас изпълнява от 2008 година.
Въпреки че за нововъведенията се говори и пише от месеци, днес малцина знаеха какво и как се случва. Пред всички гишета в Транспортна къща се виеха опашки от сутринта. Това е единственото място в града, където хората, които ползват карти с преференции могат да си извадят нови. Причината за това е, че те трябва да бъдат снимани. Електронните пластмасови карти са с различни цветове - червени - за пенсионери, учащи и други групи граждани, има зелени, лилави и оранжеви. На картата са изписани имената на пътуващия и са със снимка. Ако картата е редовна и с нея не се ползват намаления, тя е синя на цвят и на нея няма име и снимка на пътника. Такива карти се вадят от автогара "Юг", автогара "Запад" и на терминала в комплекс "Меден рудник". Опашка от желаещи да си извадят редовна карта тип пластина се вие и на автогара "Юг". Ваденето на новата карта и зареждането й с пари става само от едно гише там. На другото се издаватDSC_1928 хартиени карти с намаления, които ще продължат да важат още няколко месеца. Заради малкото пространство на автогара "Юг", където са разположени касите на общинската фирма превозвач "Бургасбус" и на частните фирми, почти няма място за свободно разминаване на хора. Служители от частните фирми негодуваха, че техни клиенти не могат да стигнат до гишетата, заради липсата на място и опашката от желаещи да си извадят електронни карти за градския транспорт на Бургас.
"Вадим карта на дъщеря ми, която е ученичка. Но не бързаме да й вземем електронна карта. Купуваме хартиена с намаление. Слава Богу, че на мен не ми се налага да ползвам обществен транспорт", сподели бургазлия, който също беше на опашката пред касата в автогара "Юг".
"Вече си взех пластина и я заредих с 20 лева, но не съм я ползвала. Пътувам основно с тролея, а там няма валидатори и таксуването става с хартиени карти или хартиен билет, закупен от кондуктора", сподели Златка Златева и показа новата си карта.
"Пълен хаос е. Хората не знаят, какво се случва. Но с времето ще свикнем", призна Тодор Йорданов. Мъжът е пенсионер и пътува редовно с карта с намаление. Преди две седмици отишъл в Транспортна къща, за да си извади нова карта за електронно таксуване. "Все още не е заредена с пари, защото старата ми хартиена карта важи. Но мисля, че като сложа 50 лева в картата ще имам за дълго време", обясни Йорданов. Според него, хората са в паника, защото не знаят как точно се случват промените. "Аз чета и се информирам. Знам как ще се таксувам с новата карта", убеден е Тодор Йорданов.
"Хората са в паника, защото не искат да приемат промените и както става всеки път чакат последния момент, за да започнат да се информират. Лошото е, че не четат и не питат, когото трябва, а си предават невярна информация един на друг", коментира служител на Община Бургас. Жената е една от многото, които са поставени на спирките, за да раздават листовки с информация как ще работи новата електронна система на града.
Пътниците са възмутени най-много от промените при качване и слизане в автобусите. От днес качването става само от първа врата. От втора врата могат да се качват хора със затруднено движение, майки с колички. хора с увреждания. Слизането става от втора, трета и четвърта врата. "Не съм възмутена. Отвратена съм. Нещо ужасно е в автобуса. Хората са се струпали на първите две врати и никой не мърда назад. Щяха да премажат сина ми. Едва се качихме с количката в автобуса. Пътувам рядко, но ще се постарая да не го правя повече", сподели възмутена Мария Тодорова. Жената се е качила в автобус №211 от комплекс "Изгрев" и слезе на Централна автобусна спирка срещу Стаматология. Бургазлийката беше толкова ядосана от пътуването, че попита как да се оплаче на кмета за случващото се.
На всички автобуси са залепени стикери, които разясняват от коя врата става слизането и от коя качването. Както всичко у нас обаче, никой не гледа и не чете, за сметка на това коментарите и караниците са в повече. Най-потърпевши в момента са служителите на общинския превозвач "Бургасбус" - шофьори и кондуктори, които разясняват на пътниците промените и в същото време изтърпяват лавината от думи и на моменти псувни, които, иначе културните бургазлии, бълват докато се качват в автобуса.
При спирането на рейса шофьорът отваря първа врата, за да могат пътниците да се качат и да се придвижат напред. След около десетина секунди се отварят и останалите врати, за да слязат пътуващите. Това обаче всява паника у тях, че едва ли не водача е забравил да отвори вратите и те няма да могат да слязат. "Какви са тези глупости? Никъде го няма това нещо по света", възмущава се бургазлийка и малко след това пояснява, че е обиколила света, стигнала е и до Африка, ама такива работи в обществения транспорт там няма. Кондукторката търпеливо мълчи и изслушва всички недоволни.
"Само четири жалби са пуснати по електронна поща до "Бургасбус" през четирите почивни дни. Едната е от днес и е от възмутен гражданин, който недоволства, защо качването става само от първа врата", коментира за "Черноморие" управителят на общинската фирма превозвач Петко Драгнев.
Новите електронни карти ще могат да бъдат зареждани от вендиг автоматите, когато от НАП сертифицират софтуера. Засега зареждането на пластините с пари ще става само на четири места - Транспортна къща, автогарите - "Юг" и "Запад" и на терминала в "Меден рудник". Докато заработи напълно електронната система за таксуване, ще важат хартиените карти и хартиените билети, които кондукторите продават в автобусите. Първото пътуване с новата карта ще струва на пътника 1 лев, след като той се чекира на валидатора в рейса.DSC_1847
Новата транспортна схема на Бургас бе приета на сесия на Общинския съвет на 26-и април с 37 гласа "за", 0 "против" и 9 "въздържал се". Тогава съветниците реши цената за пътуване да бъде:
1. За градски линии на обществения транспорт:
Еднократно пътуване с едно превозно средство:
Базова цена - 1,00лв.
В електронна карта – 0,95лв.
Билет, закупен от водача – 1,50лв.
Билет закупен от водача в часови интервал 0:00 до 04:30 часа – 2,00лв.
Пътуване за определено време при ползване на повече от едно превозно средство:
В електронна карта – 1,00лв.
Закупен от водача – 2,00лв
Едно пътуване с времеви билет – отчитат се 45 мин. от валидиране на превозен документ в едно превозно средство до валидиране на същия превозен документ в друго (или последното в пътуването) превозно средство
Базова цена за абонаментна карта:
Базова цена за карта за цялата градска транспортна схема за 1 месец – 70,00 лв.
Лимит за правоимащи граждани, определени с решение на Общинския съвет – 50 броя времеви пътувания
Лимит за правоимащи ученици и студенти редовно обучение, определени с решение на Общинския съвет – 90 броя времеви пътувания
2. За междуселищните линии на обществения транспорт
- Еднократно пътуване по направления – тарифна ставка 0,132лв./км.
- Абонаментни карти по направления – тарифна ставка 0,077лв./км. при 50 броя пътувания
Цена на билет за нередовен пътник – 20,00 лева
.
Директен линк
Не мога да разбера, обаче, какъв е този лимит за 50 времеви пътувания.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Според мен това се е очаквало, но изказвания от типа "Никъде го няма това нещо по света", са крайно неверни.
Относно лимита може би се има предвид, че в картата се зареждат не повече от 50 пътувания (билета). Като свършат - ново зареждане.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Правоимащи -разбирайте пенсионери.Ще имат по 50 безплатни пътувания на месец. Няма да е както досега-неограничен брой. Учениците по 90.Надявам се по този начин, автобусите да се разтоварят усезаемо.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Правоимащи -разбирайте пенсионери.Ще имат по 50 безплатни пътувания на месец. Няма да е както досега-неограничен брой. Учениците по 90.Надявам се по този начин, автобусите да се разтоварят усезаемо.
Малко е странно това. Т.е. ако искат да пътуват повече от 50, съответно 90 пъти на месец, то трябва да е по редовна тарифа, а не на преференциална цена?

Sent from mTalk for Windows 10

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Не съм сигурен на 100%,но предполагам, че това е идеята.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Правоимащи -разбирайте пенсионери.Ще имат по 50 безплатни пътувания на месец. Няма да е както досега-неограничен брой. Учениците по 90.Надявам се по този начин, автобусите да се разтоварят усезаемо.
Малко е странно това. Т.е. ако искат да пътуват повече от 50, съответно 90 пъти на месец, то трябва да е по редовна тарифа, а не на преференциална цена?

Sent from mTalk for Windows 10
За пенсионерите ще са 50 пътувания,а за учениците 70,след това си плащаш като поп.От цялата работа най ми харесва това с пенсиите,сега няма да се таралянкат по цял ден в автобусите или да ходят по 2-3 пъти до Кауфланд,Лидъл и други.А от всичко най много се кефя,че още не са го разбрали и след 1-2 месеца като се ориентират ще има такъв вой,че не ми се мисли.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Цялата система на пръв поглед е измислена много добре, но не разбирам някой неща, свързани с електронните карти. Каква е логиката за въвеждане на ограничение за броя пътувания за преференциалните карти (т.нар. правоимащи) и на каква цена са те - важат ли цените на карти, обявени в сайта на Бургасбус, защото ако е така - например - за граждани над 65 г. - цена номинал 33.75 лв., а за пенсионера - 13.50 лв. с лимит 50 пътувания е справедливо. От друга страна, карта за всички линии на цена 70 лв. следва да е безлимитна относно брой пътувания в месеца?

Не се разбира от статията с новата система запазва ли се опцията да се купува/зарежда карта само за 1 или 2 линии, или просто зареждаш определен брой пътувания - 50, 60....100 и ползваш която искаш?
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Бърз въпрос.Ако се кача в автобус 4 посока ЖП гара,от кого трябва да купя билет?

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Бърз въпрос.Ако се кача в автобус 4 посока ЖП гара,от кого трябва да купя билет?
Видях, че кондукторката носеше някакви билети, така че за момента и от нея може.

Иначе днес сефте пътувах с електронна карта, направи ми впечатление, че валидаторите четат картите малко по-бавно от софийските, но далеч не е проблем. Твърде малко бяха хората, които не знаеха, че вече качването се случва само от първа врата, а от вътрешна и външна страна са залепени зелени стикери, обозначаващи вратите за слизане и качване. Добре е измислено. :)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Ето разяснението за броя пътувания:
Quote
Ще има ли специални карти за пенсионери?

Всеки пенсионер ще има електронна карта със снимка  и име. Картата е „червена“ на цвят. В зависимост от своите права и в съответстие с възрастта, пенсионерът ще може, на специална цена с общинско намаление, да закупи към електронната си карта абонамент от 50 пътувания. Тези пътувания са за един месец. Ако  тези 50 пътувания свършат преди края на месеца, всеки пенсионер ще може да си зареди в картата електронни билети на намалена цена  от 80 ст. за един билет.

А с какви карти ще пътуват учениците  и студентите?

Със „зелени” електронни карти, които дават право на 90 пътувания с общинско намаление. Тези пътувания имат срок от един месец. При изчерпване на тези 90 пътувания, ще могат да добавят към картата си електронни билети на намалена цена от 70 ст. за билет
Цялата статия в сайта на БургасБус

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Quote
Инж. Петко Драгнев: Следващият етап след заработването на новата транспортна схема в Бургас е въвеждането на зоните за пътуване в града

13 Октомври 2016 | 15:51 | Агенция "Фокус"

Бургас. Следващият етап след заработването на новата транспортна схема е въвеждането на зоните за пътуване в града. Това каза за Радио „Фокус” – Бургас инж. Петко Драгнев, управител Общинско предприятие „Бургасбус”. „Централна градска част ще стане една зона, кварталите ще станат втора зона, а селата на територията на община Бургас ще бъдат трета зона. Маркирам ги условно, защото определянето на конкретните зони ще стане след решение на Общински съвет“, уточни Инж. Драгнев. Той конкретизира, че цената на пътуването съвсем естествено ще бъде по-ниска за тези, които пътуват в рамките на една зона и по-висока за онези, които пътуват от първа във втора зона. За гражданите, които пътуват от първа до трета зона, тоест през една – за тях цената на пътуването ще бъде най-висока. „След като пътникът се качи в автобуса той трябва да се валидира на първа или на втора врата, а при слизане ще трябва да се валидира на трета или на четвърта врата, за да може системата да отчете, че пътникът е пропътувал точно определено разстояние“, уточни Петко Драгнев. Той обясни, че ако пътникът не се валидира при слизане, системата ще отчете по-дълго разстояние от реалното и съответно таксуването ще бъде по-високо. Инженер Петко Драгнев обобщи, че въпросът за качването от първа врата обвързан с бъдещата транспортна схема и по-конкретно с начина на таксуване. Той допълни, че нововъведенията при таксуването и валидирането на пътника са с цел коректност спрямо ползваната услуга. „Ползваната услуга и пропътуваното разстояние могат да се отчетат коректно само при качване и слизане от превозното средство и съответно правилно валидиране“, заключи инж. Драгнев.
Силвия ДОНЧЕВА

Добра новина за живеещите в Центъра - ще пътувате по-евтино.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Quote
До дни тръгва новата транспортна схема

До края на месеца ще стартира новата транспортна схема, въпреки че като краен срок бе определено това да стане до Нова година.
По думите на управителя на общинското предприятие „Бургасбус“-инж. Петко Драгнев стартът ще бъде даден в почивни дни – събота и неделя, така че хората да не се стресират и да няма дискомфорт. Спокойно да могат да огледат и изберат маршрута, по който ще стигат до работното си място или до други важни за тях места.
„Ние имаме пълна готовност за даване на старта на новата транспортна схема. Това обаче трябва да стане със заповед на кмета Димитър Николов“, обясни Драгнев.
Преди автобусите да тръгнат по новите си маршрути предстои обаче поставяне на карти по спирките, показващи отделните линии, така че всеки гражданин да може да се запознае детайлно с тях.
За улеснение на гражданите в почивните дни, когато ще бъде даден стартът на новата транспортна схема, на спирките отново ще има служители от Общината и „Бургасбус“, които ще помагат и упътват гражданите. Те ще раздават също флаери, съдържащи нужната информация.
Драгнев успокои също, че най-големите промени по маршрутите са до 30%, а имало и такива, които си остават същите. Като пример шефът на общинския превозвач посочи, че бързата линия се дублира до голяма степен с тази на досегашния автобус номер 211 като изменението в „Меден рудник“ е това, че ще минава по новата улица „Александър Георгиев-Коджакафалията“, а в „Изгрев“ ще минава пред бившия магазин „Велека“, а не на гърба му. През комплекса в „Меден рудник“ ще върви една от линиите на тролея, където все още няма валидатори и не важат новите електронни карти.
След като голяма част от гражданите вече свикнаха с влизането през първа врата в градския транспорт, сега предстои да се свикне и с новите маршрути и с прекачването, ако то се налага.
Източник

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Имам информация, че новата транспортна схема ще влезе в експлоатация на 19-ти или 26-ти ноември, което означава че Шкодите и автобусите от 2-ра автоколона, които вървят по 61 ще бъдат оборудвани с валидатори, както Карсаните и Исузутата.
Наскоро коментирахме с познат шофьор кои са минусите на новата транспортна схема и той каза така: '' Според мен няма смисъл Бързите линии да минават през ж.п. гарата, защото това въртене, което ще правят е напълно излишно, при положение че когато идват от „Меден рудник”, могат да правят ляв завой от бул. „Иван Вазов” към бул. „Хр. Ботев” и да спират на спирката на 12А („Областна управа”), а когато идват от „Славейков” и „Изгрев”, могат да спират на спирката срещу Транспортна болница ''. Човекът изброи още много минуси.
На мен пък не ми е ясно как всички автомобили паркирани в джобовете на спирките, разположени на бул. „Тракия” в ж.к. „Славейков” ще изчезнат, за да може БРТ-то да се придвижва без проблеми. В „Меден рудник” също съществува този проблем (там също има паркирани автомобили по трасето на БРТ линиите). Трябва и да се обмисли вариант за закупуване на дълги Шкоди, защото Т2 няма да може да успее да побере хората, които се качват и слизат от 1-ва, 2-ра и 3-та спирка на 211 в „Меден рудник”.