Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563136 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1080 on: 01.02.2010, 13:56:43 »
Единственото за което ще се съглася  е,че 204 е първата линия от такъв калибър която се поема от концесионер и то не само от Карат,но и от който и да е друг концесионер.
Днес,като ежедневно ползващ 204 се возих в конекто глф и мога смело да заявя,че разликата е от земята до небето.Ако автото си поддържаха поне малко автобусите и не пестяха гориво може би разликата нямаше да е толкова драстична.
Колкото до драсканиците и скъсаните седалки-тук вината е в ниската култура на пътниците,не в превозвача.Не знам Карат какви усилия полага за да заличи тези повреди,но автото определено полага минимална. Разбира се не е за подценяване и Дружбенския гений(говоря за квартала не гаражас в случая) довел до ново качествено ниво издевателствата в/у всяко достижение на цивилизацията.
Основните проблеми за мен са два- късите автобуси и отварянето на вратите с бутон. Като тази фотоклетка явно денс не работеше защото хората си седяха в/у маркираното пространство а вратие се затваряха без проблем.

просто автото не се грижи за това което има- вижте само новите конекта по 111- със счупени стъклени прегради(които явно никой не смята за нужно да сменя) със допълнително вкарани елементи от сорта на талашит и шперплат в ограждането на кабината, с кабини накичени като каруца на циганска сватба. А по 64 се возих на ново конекто с разкъсан под при 3 врата.
Емо,когато казваш че Карат пускат стари конекта или къси нови или ги критикуваш  по всякакъв друг начин,забравяш,че не е луд този който яде баницата,а този който му я дава. А също така не забравяй ,че и автото пуска старо конекто и 345 по 111 и БМЦ по 9.
Има много други линии които са за съчленени возила-нека поговорим за 74,също на концесионер _ивкони с по-неприятни автобуси,нека поговорим за автото и 604...нека мерим всички с еднакъв аршин.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1081 on: 01.02.2010, 14:12:05 »
БМЦ-тата отговарят на изискванията - нямаха 5 г. към срока на сключване на договора за концесия.

Между другото карат щяха да подобрят значително обслужването ако бяха закупили автобуси с климатик, тапицерия на седалки и система за съобщаване на спирките. Ако последното го бяха направили, щях да ги призная за най-добрите. Но те купиха възможно най-евтиното, опирайки се на договора.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1082 on: 01.02.2010, 14:15:19 »
Карат имат известно количество автобуси с климатици и тапицирани седалки ;)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1083 on: 01.02.2010, 14:21:29 »
БМЦ-тата отговарят на изискванията - нямаха 5 г. към срока на сключване на договора за концесия.

Между другото карат щяха да подобрят значително обслужването ако бяха закупили автобуси с климатик, тапицерия на седалки и система за съобщаване на спирките. Ако последното го бяха направили, щях да ги призная за най-добрите. Но те купиха възможно най-евтиното, опирайки се на договора.

Тук е виновна Голяма Столична община...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1084 on: 01.02.2010, 14:21:55 »
Карат имат известно количество автобуси с климатици и тапицирани седалки ;)

Е оставаше и да не знам. Ама тяхното пребиваване в София е плод на случайност. Върнати от Румъния, неплатени за Естония...
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1085 on: 01.02.2010, 14:35:49 »
Не са идеални изобщо,но от това което има са най добрите. Нима БМЦ-тата и кобрите са по-добри и конекто? Не мисля изобщо.Обаче по адрес на Ивкони и МТК не говориш. Защо винаги гледате да оплюете най читавото,пък дори и то да е далеч от идеала?
Да съгласен съм,че трябва седалките да са тапицирани и да имат климатици и система за оповестяване на спирките(ама не гласова а визуална),но и нов нископодов автобус е по-добър от икарусите,хюлиезите 0 305 ,0345,БМЦ и тн.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1086 on: 01.02.2010, 14:45:58 »
Трябва да има и гласова, и светлинна в салона.

Какво да кажа за МТК - нали тези линии 30 и 90 ги спечели карат? Защо не си ги обслужват. Същото питам и за 72, и 73.

Ако сравнявам кобрите и мерцедесите на карат - разлика от гл.т. пътник няма. Кобрите са по-разтропани, заради идиотските пътища, по които се движат.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1087 on: 01.02.2010, 15:15:25 »
Как да няма разлика от гл.т. пътник, особено от гл.т. на възрастен/инвалид. Като редовно използващ кобри, не мога да кажа че са по-разтропани, то няма и какво да им тропа. Но Ивкони са големи боклуци. Откъм поддръжка са зле, нафта нямат, заплати- ниски,а през първия месец дори и не дават. Изскубаха всички dvd плейъри, свалят екрани, камери, високоговорители...
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1088 on: 01.02.2010, 21:33:40 »

Просто не мога  да разбера защо някои не харесват Карат.
Прочети цялата тема, отговори на въпросите ми от пост 750 http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=587.msg135001;topicseen#msg135001 и ще разбереш.
Напълно съм съгласен с нещата, коментирани в тези въпроси!!! Добавям ги към моите критики към "Карат С".

Днес,като ежедневно ползващ 204 се возих в конекто глф и мога смело да заявя,че разликата е от земята до небето.Ако автото си поддържаха поне малко автобусите и не пестяха гориво може би разликата нямаше да е толкова драстична.
Не мислиш ли, че това зависи от общината, защото това е общинска фирма и първо: финансите зависят от там; второ: правилата идват от там. Ако примерно общината не е била толкова подкупна и не е дала 3.5 лева на километър на "Карат С", а примерно 2 лева на километър, щеше спестените пари да ги прави на автотранспорт и те да се реализират в тези неща, които ти критикуваш...

просто автото не се грижи за това което има- вижте само новите конекта по 111 - със счупени стъклени прегради(които явно никой не смята за нужно да сменя) със допълнително вкарани елементи от сорта на талашит и шперплат в ограждането на кабината, с кабини накичени като каруца на циганска сватба. А по 64 се возих на ново конекто с разкъсан под при 3 врата.
Ти самият съвсем малко по-нагоре в поста си говориш как проблеми от този род не зависи от оператора, а от пътниците:
Колкото до драсканиците и скъсаните седалки-тук вината е в ниската култура на пътниците,не в превозвача.
И както вече казах финансирането на автотранспорта идва от общината и понеже то е недостатъчно за това тези неща не се поправят или се поправят по доста прост начин. Аз предполагам, че ако техниците по гаражите на автотранспорта разполагат с повече средства и материали, ще поправят тези проблеми качествено...

Емо,когато казваш че Карат пускат стари конекта или къси нови или ги критикуваш  по всякакъв друг начин,забравяш,че не е луд този който яде баницата,а този който му я дава. А също така не забравяй ,че и автото пуска старо конекто и 345 по 111 и БМЦ по 9.
Да, така е, но автотранспорта получава, до колкото знам, доста по-малко пари на километър от "Карат С" за тези две линии, докато "Карат С" не трябва да си позволява да мърда и сантиметър от подписаното в договора, след като получава безбожните 3.5 лева на километър.

Защо винаги гледате да оплюете най читавото,пък дори и то да е далеч от идеала?
А защо всички гледат да подкрепят нещо, само защото е ново и лъскаво и чисто (това по български и по детски), а не се гледат купищата нередности около това нещо??? Не мислите ли, че не е най-важното автобусите да са нови, модерни и чисти, ами също така е важно мило и приятно обслужване от страна на шофьорите, спазване на правилниците (този за градски транспорт и Закона за движение по пътищата), да не карат все едно карат картофи; освен това обслужването да е съобразено с условията - след като една линия има нужда от дълги автобуси, то трябва само от такива да се обслужва (не стига, че получават толкова много пари, ами изобщо не предлагат съобразена услуга!!!) и други фактори, по които може да се мери услугата градски транспорт.



Доколко забелязах никой не се е опитал да ме обори в простата сметка за умопомрачителната печалба на "Карат С". Защо така? Аз съм отворен за отговори и някой да се опита да ме обори... Може и да бъркам с изчисленията... Ако някой знае точните параметри по следните неща: среден разход на гориво на новите мерцедеси, размер на заплатите в "Карат С", размер на застраховката на един автобус, сумата, която се заплаща на някаква фирма за почистване (предполагам) или ако имат собствен персонал за тази задача, то колко човека са и колко им е заплата на човек, какви точно данъци плащат (за автобусите, за дейността) и каква е точната цена на автобус и за колко време е разсрочен??? Ако някой ми каже тези неща с точност, ще докажа, че дори по-малко разходи се правят от тези, които аз изчислих по предположения в горния си пост.
Забравил си да включиш данъците ;) Нулевият пробег (от гаража на Карат до самата линия) май също е за сметка на Карат.
Чесно казано, за данъците не бях се сетил, но предполагам, че те не увеличават експлоатацията на един автобус с повече от 2-3 000 лева. Нулевият пробег изобщо няма да го добавям, защото при условие, че сметнах, че имат нужда от 8800 литра дизелово гориво на месец, аз го закръглих на 10000 литра - в тези 1200 литра можем спокойно да сложим този пробег и със сигурност остава още доста...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1089 on: 01.02.2010, 21:36:18 »
Трябва да има и гласова, и светлинна в салона.

Какво да кажа за МТК - нали тези линии 30 и 90 ги спечели карат? Защо не си ги обслужват. Същото питам и за 72, и 73.

Ако сравнявам кобрите и мерцедесите на карат - разлика от гл.т. пътник няма. Кобрите са по-разтропани, заради идиотските пътища, по които се движат.
Гласовата е досадна,аз ще откача ако слушам да ми казват спирките всеки ден по два пъти.Които го интересува,да прочете какво пише на свтлиното известяване.Единствените ощетени ще са гражданите с влошено зрение,но...пълно щастие няма.
Не знам защо тези линии които ги изброи не ги обслужва карат и чесно казано не ми пука,така са преценили,така правя.Конектото е по-добър автобус от бМЦ и Кобра,независимо от оператора.Понеже отвори дума за кобрите-задните седалки върху двигателя са крайно неудобни с тези стъпала и това нещо което не мога дори да го опиша,но трябва да се отваря и за тваря за да седнеш.Малоумно е.Кабината на шофцора не е отделена,първа и трета врата са маломерни.Задната табелка е на куцо място.А всички техни предимства в същото време ги имат и кънектата-изцяло нископодови,с добра салонна компоновка,добро осветление и отопление,добри табели.И кобрите в крайан сметка не се движат в по-идиотски пътища от мерцедесите.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1090 on: 01.02.2010, 21:49:55 »

Гласовата е досадна,аз ще откача ако слушам да ми казват спирките всеки ден по два пъти.Които го интересува,да прочете какво пише на свтлиното известяване.Единствените ощетени ще са гражданите с влошено зрение,но...пълно щастие няма.


Пълна глупости! Гласовите уредби са с голямо практическо приложение за информация на пътниците. Я ходи ти на волана, да видиш колко е приятно през 10 минути да дойде някой да пита дали рейсът спира на следващата спирка и къде е тя.

По тая логика не са необходими и будките за продажба на билети - който иска, да си изкара карта или да си закупи билет от Мария Луиза 84 (примерно).

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1091 on: 01.02.2010, 21:54:56 »

Гласовата е досадна,аз ще откача ако слушам да ми казват спирките всеки ден по два пъти.Които го интересува,да прочете какво пише на свтлиното известяване.Единствените ощетени ще са гражданите с влошено зрение,но...пълно щастие няма.


Пълна глупости! Гласовите уредби са с голямо практическо приложение за информация на пътниците. Я ходи ти на волана, да видиш колко е приятно през 10 минути да дойде някой да пита дали рейсът спира на следващата спирка и къде е тя.

По тая логика не са необходими и будките за продажба на билети - който иска, да си изкара карта или да си закупи билет от Мария Луиза 84 (примерно).
А ти какъв си,че да ми казваш аз дали говоря глупости ли не?Можеш ли да ми обясниш? Имаш се за нещо повече или?
Аз съм за свтлинната сигнализация-като в тб 9,тогава няма да има кой да пита шофьора за маршрута,но в тм 5 примерно ми е адски досадно да го слушам това нещо постоянно.
колкото за това с будките-някаква формална логика търсиш.Не виждам къде е проблема в това да прочетеш направлението вместо да го чуеш.още повече че когато е изписано можеш по всяко време да се поинтересуваш от маршрута,отколкото когато се съобщава гласово.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1092 on: 01.02.2010, 21:59:27 »
Веднага ти отговарям - абсолютно навсякъде в цивилизования свят има както светлинна, така и звукова сигнализация.
Половинчати работа няма - ще е табло, ама без звук......
Още повече че по уредбата могат да се съобщават и за внезапни промени в маршрута и тн - нещо, което би отнело много повече време за да се изпише на таблото.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1093 on: 01.02.2010, 21:59:46 »
А ти пък какъв си, че да ми казваш, че съм зрял социалист? Може ли да ми обясниш?

Защо не вземеш да разкараш Инеконите от ТМ5, все пак Княжево е на майната си, също както и Кокаляне, което според теб няма нужда от съчленени автобуси, защото било село. Така тамън ще си спестиш и слушането на звуковата уредба и ще можеш да се возиш на модерните 311, 314 и събратята им. Съжалявам само, че не мога да ти осигуря личен автомобил с шофьор, който пристига, когато пожелаеш, за да не ти се налага да седиш на студено, докато чакаш превоз.

Offline kalashnik

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1094 on: 01.02.2010, 22:08:43 »
petur1111 изпускаш неплатените курсове, независимо по вина на водача, транспортния оператор или някоя друга причина.
THE BEST AUTOBUS - 9099

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1095 on: 01.02.2010, 22:12:52 »
petur1111 изпускаш неплатените курсове, независимо по вина на водача, транспортния оператор или някоя друга причина.

Не мисля, че от 50000 лева печалба на месец само от линия 3, ще е голяма загуба да се приспаднат още малко разходи под формата на тези неплатени курсове... Едва ли е голяма сумата...

Пък и аз лично имам съмнения, че след като очевидно има някакъв "чадър" от СО към тази фирма, може би тези курсове се заплащат, независимо дали са изпълнени или не.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1096 on: 01.02.2010, 22:14:04 »
А ти пък какъв си, че да ми казваш, че съм зрял социалист? Може ли да ми обясниш?

Защо не вземеш да разкараш Инеконите от ТМ5, все пак Княжево е на майната си, също както и Кокаляне, което според теб няма нужда от съчленени автобуси, защото било село. Така тамън ще си спестиш и слушането на звуковата уредба и ще можеш да се возиш на модерните 311, 314 и събратята им. Съжалявам само, че не мога да ти осигуря личен автомобил с шофьор, който пристига, когато пожелаеш, за да не ти се налага да седиш на студено, докато чакаш превоз.
Е тебе ако те обижда социалист проблема си е в твоя телевизор.
Колкото до Кокаляне-независимо дали ти харесва или не си е село.Не съм против инеконите,напротив,просто не ми харесва тази система.Това някакъв грях ли е? Или не може човек да мисли различно?
А приказките за шофьора и ала бала ги отправи към друг адресат.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1097 on: 01.02.2010, 22:36:33 »
Гласовата е досадна,аз ще откача ако слушам да ми казват спирките всеки ден по два пъти.Които го интересува,да прочете какво пише на свтлиното известяване.Единствените ощетени ще са гражданите с влошено зрение,но...пълно щастие няма.

Това мисля, че е чиста проба дискриминация. Аз съм съгласен, че в България много малко хора с увреждания използват публичното пространство изобщо (и за това не ги виждаме и си мислим, че няма много такива хора у нас, но всъщност цифрите са огромни), но това не значи, че не трябва да се прави колкото се може повече за тяхната интеграция в обществото. Това е първата причина да има гласово оповестяване. Втората и много по-съществена е, че това оповестяване е в пъти по-удобно за всички пътници. Май не е много удобно постоянно да следиш какво пише на екранчето, ами ако нямаш пряк визуален контакт с него??? Да не говорим за хората, които не са от София или пък са от София, но не са ходили в някоя част на града ни - гласовото оповестяване би било много полезно за тях. Няма да се притесняват и само да следят къде трябва да слязат, само ще очакват да го чуят по уредбата и ще си слязат на спокойствие. Гласовото оповестяване е удобно също за хора, които са по-разсеяни. Като чуят коя спирка следва и ще се сетят, че трябва да слизат. Според мен двата типа оповестяване вървят ръка за ръка и в никакъв случай не трябва да се игнорира единия или другия.

Аз пътувам редовно в метрото и вече знам всички спирки на изуст, но не се дразня, че ги чувам всеки отново, защото знам, че това е много полезно за много други хора...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1098 on: 01.02.2010, 22:49:09 »
Ти съдиш по себе си,а говориш за всички.На мен не ми е по-удобно гласово.Никой не е казал че постоянно трябва да се взираш,достатъчно е преди спирка да го погледнеш.И както по твои думи помага на някои,на други им пречи.Винаги едните ще бъдат ощетени.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1099 on: 01.02.2010, 22:54:39 »
Ти съдиш по себе си,а говориш за всички.На мен не ми е по-удобно гласово.Никой не е казал че постоянно трябва да се взираш,достатъчно е преди спирка да го погледнеш.И както по твои думи помага на някои,на други им пречи.Винаги едните ще бъдат ощетени.

Ами ако не знаеш къде е спирката и не знаеш кога да я очаваш, както ти остава? - да гледаш постоянно... Ами ако нямаш директен визуален контакт с таблото, примерно в блъсканицата в час пик? - трябва да се буташ през хората за да отидеш на място, от където ще го виждаш...

На мен лично не би ми било полезно (изобщо не ми трябва никакво оповестяване), защото мисля, че познавам доста добре всички маршрути на градския транпорт в София, но съм толерантен и към двата начина на оповестяване, защото знам, че са полезни на хората, които изброих по-горе...