Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563110 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1121 on: 04.02.2010, 23:04:27 »
Интересно значи вратите се затварят автоматично така ли? Предполагам, че може това да се изключи и да се отварят от пътниците, а да се затварят от шофьора. Така не би трябвало да има проблем със затискане.
Мисля, че при всички автобуси, които имат опция за отваряне на вратите от пътниците, вратите се затварят автоматично след няколко секунди(предполагам за да не се губи топлината зимата и за да не влиза жега и прах вътре лятото) или когато на датчика няма никой. Такива системи има в много автобуси-Мерцедес О 305 Г, О 405 Г, О 530 Г Ситаро, МАН СГ272, СЛ202, Неоплан и др. Същото беше когато докараха пред 1992-ра, 1993-та год.първите автобуси Мерцедес О 305 Г в София-тогава 2-ра и 3-та врата се отваряха от копче от пътниците, като ако няма никой на датчика или след няколко сек.се затваряха. За сажаление обаче махнаха тази система още първите години. Просто трябваше още тогава да почне лека по-лека да се въвежда тази система. Докато сега в повечето О 305 Г ги няма копчетата, и не знам дали работят тези системи. Може би само в някои от по-запазените.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1122 on: 05.02.2010, 13:03:10 »
Иво, съжаление, поправи го, тъй като това е от досадните грешки.


А това е копчето, което е за 3 и 4 врата, но неговата функция се изчерпва дотова да позволи отварянето от страна на пътниците.

Offline kalashnik

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1123 on: 05.02.2010, 17:12:19 »
Сумата която трябва да се плати за преправянето на системата, а това не включва само копчето, а и софтуер е доста висока, освен това такива действия по закон не могат да правят и гаранцията на автобусите ще бъде нарушена. На първата пратка къси, на които имаше датчици тъй като не сме били в ЕС е нямало проблем системата да се премахне, защото поради някакъв новоприет документ всички автобуси произведени за ЕС трябва да са по тази система.
THE BEST AUTOBUS - 9099

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1124 on: 07.02.2010, 16:50:38 »
 Това е лошо. При перманентната тъпканица проблема е нерешим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1125 on: 08.02.2010, 23:00:50 »
Все още никой не ме е оборил за това, че фирма "Карат С" взима безбожно висока сума за не дотам качествената услуга, която предоставя... Защо някой не се опита да поправи моята сметка... Ако докаже обратното, ще се извиня пред всички, но ако аз съм прав искам вие да ми се извините...

Едно интересно нещо, на което случайно попаднах:
http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=16&sub_open=45060&nxt=0
Не знам дали ще ви се отвори правилно, за това го цитирам:
Quote
Автобусни линия 66 и 103, обслужващи Алеко и Бонсови поляни ще се движат през двата почивни дни
22.1.2010 г.

Извънградската автобусна линия ще бъде обслужвана от Столичен автотранспорт след преустановяване на пътуването от частния оператор.
Напомняме на гражданите и гостите на София, че въжена линия Симеоново- Алеко също работи. До лифтът се стига с автобусна линия 123.

Това е новина от виртуалния пресцентър на официалния сайт на общината. Замислих се за няколко неща като я прочетох - първо: защо общината не рекламира собствената си фирма (Столичен Автотранспорт) като даде повече информация за тези автобуси (цени, възможности за отиване и връщане и т.н.) за да може да привлече повече хора към тях, ами рекламира частната въжена линия???; и второ: защо е споменат само автобус 123?... Може би защото го обслужва фирма "Карат С"... Не е ли очевадно как общината поддържа интересите на частни фирми, за които не се знае колко "честно" са получили концесиите.... Това много ясно говори за сделки "под масата", корупция и т.н.

Твърдя, че това, което съм написал е по темата, зашото аз коментирам фирма, която държи Концесионирани линии на МГТ. Щях да си коментирам в темата, която започнах в раздел "Автобуси", но властелините на форума я затвориха, защото не им изнасяше информацията, която бях написал там...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1126 on: 08.02.2010, 23:07:07 »
Статията е писана от некъдърен чиновник. Предложи ти статия за ВИК, ако не разбираш, да видим какво ще излезе...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1127 on: 08.02.2010, 23:09:05 »
Статията е писана от некъдърен чиновник. Предложи ти статия за ВИК, ако не разбираш, да видим какво ще излезе...
то и за градски транспорт да предложи, пак ще е същото ;)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1128 on: 08.02.2010, 23:13:23 »
Все още никой не ме е оборил за това, че фирма "Карат С" взима безбожно висока сума за не дотам качествената услуга, която предоставя...
Не можеш да бъдеш оборен за нещо, което не си доказал.
Иначе и аз мога да твърдя, че има разумен живот на шестата планета от звездата Гама от Орион, хайде обори ме!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1129 on: 08.02.2010, 23:19:43 »
Ще се опитам да направя една проста сметка...
Ще взема автобусна линия 3. Доколкото знам дължината и е 56 километра. Според сайта на ЦГМ, тя има по 18 курса/делник и 16/празник. 56х18 = 1008 км. на дем през делнични дни; 56х16 = 896  км. през празнични дни. На месец има средно 22 делнични дни и 8 празнични - 22х1008 = 22176; 8х896 = 7168; 22176+7168 = 29344 км. средно на месец за линията, закоте "Карат С" получават 29344х3,52 = 103290,88 лева. Разбира се, не твърдя точност в тези данни, но според мен са много близки до реалните. Доколкото знам един автобус изхабява около 30 литра дизел на 100 км. => за 29344 км са необходими 8800 литра, да кажем 10000, защото първо не съм напълно сигурен в средния разход, второ ще е по-лесно за смятане. Според сайта на Лукойл България, крайната цената на 1000 литра дизелово гориво е 1758.00, което за 10000 литра значи 17580 лева. За тази линия на месец ще са нужни 8 шофьора (дори това не е точно така, защото тези шофьори не се движат само на тази линия, ами и на други и за това не би трябвало да се пресмятат целите им заплати като разходи за тази линия, но аз ще го направя така) Нямам конкретна представа колко е една заплата в "Карат С", но да предположим, че е 1000 лева (което изобщо не ми се вярва), значи 8х1000 = 8000. Сигурните разходи по линията са 17580 + 8000 = 25580 лева. Трябва да се добавят разходите за поддръжка, почистване, застраховка и други служебни разходи, които се изчисляват като сумата, която се дава от фирмата за тези неща се разделя на броя на автобусите, които притежава. Нямам предства колко точно е това, но да предположа 5000 лева на месец на автобус. За линия 3 се използват 3 автобуса най-много, което значи  още 15000 лева, което прави 40580 лева на месец разходи за тази линия. Сега да добавим и лизинга на трите автобуса и това, което се нарича амортизация; едва ли лизинга е повече от 3-4 000 лева на месец плюс още по 500 на автобус за амортизация и се получава крайно осреднено, като е завишено нагоре - 55000 лева. Това са разходите за тази линия, а общината даваше колко? -  103290,88 лева. И ако 50% от прихода е печалба, това със сигурност е свръхпечалба. Ако някой знае конкретните стойности, които аз не знаех, нека да пише и да направим по-конкретна сметка (по този начин или да потвърди това, което говоря или да го обори).

Разбира се, това е само една линия, но е доста показателно какво се получава като крайна калкулация, защото сигурно при подобна сметка и за другите линии се получава същото...

Аз съм го доказъл... Това е начинът, по който смятам, че съм го доказъл... Нека някой да го обори...

А иначе за статия и аз съм съгласен, че е написана абсурдно, дори с граматическа грешка, но ясно си проличава желанието на някой в общината да изтъкне лифта. Ето това не разбирам - защо??? Защото някой си има връзки в общината... Сега за автобуси 122 и 123 съм склонен да предположа, че е пропуск на този, който е писъл статията, но за лифта е очевидно - говори се за автобуси, а пък се споменава лифт...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1130 on: 08.02.2010, 23:21:07 »
Като отвори дума за граматика, вземи се погледни какво пишеш !

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1131 on: 08.02.2010, 23:44:40 »
защо е споменат само автобус 123?... Може би защото го обслужва фирма "Карат С"... Не е ли очевадно как общината поддържа интересите на частни фирми, за които не се знае колко "честно" са получили концесиите.... Това много ясно говори за сделки "под масата", корупция и т.н.
На Карат им е все тая дали ще има пътници за 123, че да се рекламира линията в техен интерес, както си мислиш.
« Last Edit: 08.02.2010, 23:46:48 by conecto »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1132 on: 08.02.2010, 23:51:10 »
Отделно, че на Карат - С им е все тая дали ще има пътници за 123, че да се рекламира линията в техен интерес, както си мислиш.
Не би ли трябвало ако една линия няма пътници да се закрие... Поне това е нормалната логика... Или това не важи за линия дадена на концесия на "Карат С"??? Плюс това казах, че може да се предположи, че пропуска на автобус 122 е случаен, но основното, което забелязах, че е имало желание да се акцентира върху лифта, а не върху линия 66, въпреки че това е новина за нея... Това нещо подсказва, че общината поддържа чужди интереси, а не тези на гражданите си...

Относно граматиката ми, бих казал, че се старая да пиша коректно спрямо всички правила в българския език. Разбира се, осъзнавам, че допускам грешки, но все пак това е интернет форум, където аз само си изказвам мнението, а не правя официално съобщение и някоя и друга грешка е допустима, дакато тази статия е пусната в официалния сайт на Столична община, където това вече е недопустимо!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1133 on: 08.02.2010, 23:58:01 »
Това, което си "казъл" е от голямо значение! Като представител на СО утре ще проведа разговор със служителката, допуснала тази грешка в публикуваното пресс съобщение. А относно линия 122 и 123 - обмисля се в скоро време да бъдат закрити. Уважаеми г-н petur1111, в случай, че сте недоволен от предоставяната на Вас услуга, с радост ще съдействам за закриването и!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1134 on: 09.02.2010, 01:18:31 »
Отделно, че на Карат - С им е все тая дали ще има пътници за 123, че да се рекламира линията в техен интерес, както си мислиш.
Не би ли трябвало ако една линия няма пътници да се закрие... Поне това е нормалната логика... Или това не важи за линия дадена на концесия на "Карат С"???
Не, не е нормално, точно защото е дадена на концесия и частната фирма си е направила разчетите с въпросната линия. Става дума за договорни отношения, ако това ти говори нещо.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1135 on: 09.02.2010, 01:33:38 »
Отделно, че на Карат - С им е все тая дали ще има пътници за 123, че да се рекламира линията в техен интерес, както си мислиш.
Не би ли трябвало ако една линия няма пътници да се закрие... Поне това е нормалната логика... Или това не важи за линия дадена на концесия на "Карат С"???
Не, не е нормално, точно защото е дадена на концесия и частната фирма си е направила разчетите с въпросната линия. Става дума за договорни отношения, ако това ти говори нещо.

Добре де, в този договор не е ли отделена клауза, която да казва, че ако общината реши линията се закрива (или променя поне)? Ако не е така, то това би бил много ощетяващ за данъкоплатците договор, защото така излиза, че ако една линия се окаже излишна, но има договор за нея за още определено време, то те (данъкоплатците) ще плащат тя да съществува без да има смисъл....

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1136 on: 09.02.2010, 01:40:49 »
Има много такива линии, които от години ощетяват данъкоплатците, но защо точно за тази реши да надаваш вой?

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1137 on: 09.02.2010, 01:50:22 »
Аз говоря по принцип... Никъде не съм изразил мнение, че една или друга линия трябва да се закрие или нещо подобно в последните ми няколко поста...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1138 on: 09.02.2010, 10:44:43 »
Почти всичко, да не кажа абсолютно всичко, което е написал petur1111 отговаря на истината. И мисля, че всички го разбирате, обаче приемате постовете му хумористично.
Остава да се надяваме, че след като на карат им плащат повече пари за 1 км. пробег, то и контролът върху тях е много сериозен. Именно - искам да ги следят страпно сериозно за нередовни и неизвършени курсове и респ. да им превеждат по-малко пари или изобщо да не им превеждат за тези километри.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1139 on: 09.02.2010, 14:02:31 »
На мен 30 литра на 100 км ми се вижда малко.