Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563072 times)

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2680 on: 19.07.2017, 18:35:37 »
Е, така поне и Земляне ще намажат от концесията.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2681 on: 19.07.2017, 18:44:38 »
Вярно че между Курило и Зебра подлеза е с височина 3 метра, а Проситито и като цяло CNG автобусите са високи ~3,3м.
Честито и на мен  :P
А защо не са си поръчали автобуси, отговарящи на характеристиките на линиите от търга? Според мен, договорът можеше да се отмени, поради невъзможност/нежелание на изпълнителя да предостави автобуси, с които може да обслужва линиите от пакета... Но престъпните действия в София, а и не само продължават да се мултиплицират...

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2682 on: 19.07.2017, 19:46:34 »
Хайде сериозно. Вие ако сте на общината и знаете, че пари за автобуси "няма" бихте ли развалили договор, с който получавате 60 нови автобуса, просто защото били по-високи. Или ще размените няколко линии, за да се напаснат нещата. Знаем че концесията е престъпна, че парите за нея стигали за не знам си колко съчленени Цитаро с плазми в салона, ама всички знаем и че това няма да се случи. От цялата работа - ще спрат да текат парите в джоба на хората с връзки в автото за ремонти и боя на кочините О305 и ще потекат в джоба на МТК. С тая разлика, че вторите предоставят нови автобуси с климатик и на газ.
Да, знаем че всички концесии в София са под масата и с цел да се точат едни пари. Но в момента са по-добрата алтернатива (според мен).

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2683 on: 19.07.2017, 23:48:39 »
Вярно че между Курило и Зебра подлеза е с височина 3 метра, а Проситито и като цяло CNG автобусите са високи ~3,3м.
Честито и на мен  :P
А защо не са си поръчали автобуси, отговарящи на характеристиките на линиите от търга? Според мен, договорът можеше да се отмени, поради невъзможност/нежелание на изпълнителя да предостави автобуси, с които може да обслужва линиите от пакета... Но престъпните действия в София, а и не само продължават да се мултиплицират...

Аааа нимой! Г-жата Кмет вече се похвали с 60 нови автобуса. Ако развалят концесията, ми то друго автобуси няма...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2684 on: 19.07.2017, 23:57:23 »
Хайде сериозно. Вие ако сте на общината и знаете, че пари за автобуси "няма" бихте ли развалили договор, с който получавате 60 нови автобуса, просто защото били по-високи. Или ще размените няколко линии, за да се напаснат нещата. Знаем че концесията е престъпна, че парите за нея стигали за не знам си колко съчленени Цитаро с плазми в салона, ама всички знаем и че това няма да се случи. От цялата работа - ще спрат да текат парите в джоба на хората с връзки в автото за ремонти и боя на кочините О305 и ще потекат в джоба на МТК. С тая разлика, че вторите предоставят нови автобуси с климатик и на газ.
Да, знаем че всички концесии в София са под масата и с цел да се точат едни пари. Но в момента са по-добрата алтернатива (според мен).

Твоята логика е жестока:
Краде се много. Дай да разрешим на още един да краде, ма поне тоа ше ни хвърля прах в очите.

Вместо да се стремим да изкарваме на светло кражбите, да им противодействаме и да сигнализираме за това, ние развиваме Стокхолмски синдром.

Е затова нито София, нито България скоро ще се оправи!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2685 on: 20.07.2017, 00:42:29 »
Е затова нито София, нито България скоро ще се оправи!
Излизам в офтопик, но наистина, с вмоментъшното управление, София трудно я виждам да се оправи и не говоря само за градския ѝ транспорт. Но! Бургас, например, в сферата на МГТ си се оправи що-годе добре. Само нови автобуси, новата транспортна мрежа обхваща по-голяма част от града спрямо старата, пътната инфраструктура, спрямо вашата, е на светлинни години напред, макар че 2-3 булеварда си искат ремонт вече... Единствен проблем остана липсата на достатъчно автобуси, поради което през делнични дни се случва да няма резерви. То си е до кадърно управление.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2686 on: 20.07.2017, 15:41:12 »
А защо не са си поръчали автобуси, отговарящи на характеристиките на линиите от търга?
Няма такова мъгливо понятие - характеристика на линия. Има (или няма) в обществената поръчка описание на минималните изисквания за возила и това описание може да е на ниво маршрутна линия. Това, че някой в предната концесия беше пропуснал А204, а сега - А86, си е проблем на писачите на тръжна документация.
Макар че съчлененият статус на А86 е дискусионен за разлика от очевадната необходимост по А204.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2687 on: 20.07.2017, 16:01:30 »
За 86 също е задължително съчленен автобус, поне в участъка от Лъвов мост до Свобода и обратно. Нищо дискусионно няма в това. А какво ще има - вече е ясно.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2688 on: 20.07.2017, 16:22:26 »
То дискусионно е изобщо омешването в един пакет на разнородни по същността си линии...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2689 on: 20.07.2017, 17:04:57 »
На много хора не им харесва концесията, а лично за мен единственият проблем е, че много се забави. трябваше още март месец МТК да поемат линиите. Живот и здраве, скоро ще се движат метанови БМЦ-та по тези линии, произведени 2017 г. А ако не беше концесията, 2670, 1539 и 2501 и всичките им събратя щяха да продължават да обслужват линии в София, а още по-вероятно, щяха да възкръснат и десетината спрени в Земляне и Дружба.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2690 on: 20.07.2017, 18:00:48 »
А защо не са си поръчали автобуси, отговарящи на характеристиките на линиите от търга?
Няма такова мъгливо понятие - характеристика на линия. Има (или няма) в обществената поръчка описание на минималните изисквания за возила и това описание може да е на ниво маршрутна линия. Това, че някой в предната концесия беше пропуснал А204, а сега - А86, си е проблем на писачите на тръжна документация.
Макар че съчлененият статус на А86 е дискусионен за разлика от очевадната необходимост по А204.
При търговете за услуги е редно да има техническа спецификация, където са описани такива неща, макар че тази процедура е от преди хиляда години и вероятно документите са правени по стария ЗОП. И колкото и да шикалкавиш, не можеш да ни обедиш, че МТК не са нагли в претенциите си. Като са печелели линиите и като са се чудели, с какво ще ги обслужват, е трябвало да преценят, с какви автобуси ще могат. Де факто, с това което се случи, се изменят първоначалните условия на търга! Като в стария виц: "Продадохме компютри на Япония" и последващото изявление "Не били компютри ами компоти, не било Япония ами Виетнам и не сме продали, а са ни ги върнали".

Най-интересно, за чий интерес играят от Московска 33, след като е имало съдебни дела, тази концесия да не се случи. Изведнъж нещата са ок и концесионерът само ще си решава и ще променя всичко!  :rolleyes: ;)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2691 on: 20.07.2017, 19:26:11 »
Де факто, с това което се случи, се изменят първоначалните условия на търга!
Най-големият проблем е, че всичко по тази концесия е нагласено. Взима се решение преди съда да се произнесе окончателно, купуват се почти най-скапаните автобуси и след това се сменят линии заради височината на моста в Нови Искър (сякаш този мост са го вдигнали преди 3 месеца и не се е знаело от самото начало какъв ще е маршрута на линиите). Масово се опитват (дори хора от този форум) да ни представят как това е една прекрасна концесия и как трябва да се радваме, че идват нови автобуси от марка, която вече е експлоатирана по родните пътища и общо взето са ни известни всички техни проблеми (първото скъсано шаси беше на по-малко от 2 години експлоатация) и как ако не дойдели тези сме щели да таралянкаме още дълго време всичките дараци като 2501, 28хх, 15хх и други подобни. Само че парите, които сега се дават за тази концесия, можеха да се използват за нови автобуси, които автото щеше да закупи и да останат актив на предприятието и след изтичане на концесията от 8 години. А един автобус, макар и стар, може да бъде в много добро техническо състояние (2502 например), стига да има достатъчно добра поддръжка и да попадне в добри ръце.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2692 on: 20.07.2017, 20:07:37 »
Хайде, ползващите 86 да са доволни от новите си автобуси :)

Новите консерви копърка ли?
Хайде и линия 386, както 304. Не е като да не сме го гледали тоя филм.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2693 on: 20.07.2017, 21:22:15 »
нови автобуси от марка, която вече е експлоатирана по родните пътища и общо взето са ни известни всички техни проблеми
Ами ще видим през следващите години, кои автобуси ще се представят по-добре - Ютонгите или ВМС-тата.
Може да има по-чисти и по-малко чисти частни превозвачи, но съм сигурен, че няма частен превозвач, който да избере автобусите си по критериите на великия търг за 110+30 автобуса. Нека припомня - "китайците" изпреварват по разходи другите участници след 107000 км пробег според депозираните официално данни на участниците: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7728.msg100133211#msg100133211.
« Last Edit: 20.07.2017, 21:25:44 by blagun »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2694 on: 20.07.2017, 21:28:41 »
Изглежда българина свикна да го крадат поголовно и когато му подадат и една трошица, се радва като малко дете на близалка. Сякаш не са се знаели габаритите на този тунел, та концесионера си е поръчал по-високи автобуси. Този злосторник концесионер, който щеше да осъди общината за милиони левове (поредната инсинуация) и изведнъж се прави всичко възможно да му се угоди. И за дете от втори клас вече е ясно, че всичкото това беше един театър, за да се уреди нашия човек със сигурен доход за 8 години напред и загрижените за северните райони общински съветници да вземат комисион. По толкова безочлив начин се краде от народа, че чак се отвращавам. Жалко за хората, че ще трябва да чакат повече по спирките (заради намалената транспортна задача) новите турски боклуци и да се тъпчат в единични автобуси. За А27 не знам дали трябва да се радваме, в случай че му се намали транспортната задача, не знам какво чудо ще е.
« Last Edit: 20.07.2017, 21:34:37 by UMSofia »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2695 on: 20.07.2017, 21:37:13 »
Е нали намалената транспортна задача намалява приходите на концесионера? Нещо май се оливаме в детинщини! Дискусията се кретенизира тотално!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2696 on: 20.07.2017, 21:55:15 »
А защо трябваше да се дават на концесионер? Самият факт, че Фандъкова не присъства на гласуването на концесията в СОС, е достатъчно красноречив, че причината не е съдебното производство.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2697 on: 20.07.2017, 22:06:17 »
Защото Юридическата дирекция на общината - който не я е хванал, той не я е бил. Нито концесиите, нито наредбите за билетите, нито за общинските такси се доглеждат. Нещата през 2016 са били отписани вече. Формално погледнато, концесионерът би могъл да оперира по техническите критерии от 2009 - съдът нито от Евро 6 се интересува, нито от стойността на концесионната такса.

Причината е някъде в първите страници на темата: през 2007 бяха обявени три големи пакета - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=587.msg24777#msg24777, после се даде частичен заден ход (което също може да е подозрително - пускаме нашите концесионери, спираме чуждите). После през 2012 Любомир Христов се правеше на герой, че ще прекрати незабавно концесиите. Изобщо политиката на СО по концесиите е едно безкрайно лашкане във всички посоки. Дали по користни подбуди или от управленска недостатъчност - няма да го коментирам.

За любопитните припомням третия неосъществил се пакет:  56, 57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213 и 214 - малко селско-цигански линии, но и някои твърдо съчленени.
« Last Edit: 21.07.2017, 10:33:32 by Dragon »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2698 on: 23.07.2017, 04:00:34 »
Хайде и линия 386, както 304. Не е като да не сме го гледали тоя филм.
Смесени чувства за концесионирането, пък и линия 81?! По отношение на единичните автобуси за линия 90 вариант е да се открие маршрутна линия. Пътници ще има. Всъщност в момента, в който СО спряха машрутките, защото вече имало метро, започна нова вълна от автомобили втора употреба. А е имало много интересни дестинации. Това е заради непоследователна политика на безотговорни избраници.
------------------------

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2699 on: 23.07.2017, 10:24:39 »
Всъщност в момента, в който СО спряха машрутките, защото вече имало метро, започна нова вълна от автомобили втора употреба.
Никой не е спирал маршрутките - те се самоспряха. Даже Владайската М22, която е далеч от всякакво метро. Но това е друга тема, нямаща нищо общо с обсъжданата.