Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563118 times)

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2740 on: 09.10.2018, 21:49:51 »
Ако си въртеше на Илиянци нямаше да има нищо забранено. :angry:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2741 on: 09.10.2018, 21:53:13 »
Не искам да влизам в еквилибристика на думите ми, но не смятам, че е удачно да сравняваме едно нарушаване на ЗДвП със транспортната задача която изпълнява А27.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2742 on: 10.10.2018, 16:15:36 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:09:20 by София 70 »

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2743 on: 11.10.2018, 22:21:49 »
Е, както се очертава, на Карат-С им остава един месец. Може би ще им остане само 204 до доставката на 60-те съчленени. Макар че според мен може да съберат 15-тина съчленени от трите гаража и да си приберат линията още сега.

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • |MCMXLVIII|
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2744 on: 11.10.2018, 22:35:14 »
Е, както се очертава, на Карат-С им остава един месец.
Тази пък информация откъде е? Нали им удължиха договора до 2020-та... :neznam: Тъкмо ще уредят дотогава новите автобуси да пристигнат и ще си поемат и последните линии, останали от тях.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2745 on: 11.10.2018, 22:48:39 »
Удължиха договора до пристигане на нови автобуси за автото (както беше с пакета - 42, 54, 84...). За 204 вероятно ще изчакат новите дълги манове.
А дали ще има готовност с набирането на шофьори за тея линии...
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2746 on: 11.10.2018, 23:06:29 »
А дали ще има готовност с набирането на шофьори за тея линии...

С тези заплати,- НЕ.
Спрете си просташките мнения !

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2747 on: 12.10.2018, 00:33:15 »
Като освободят 100 шофьора от Карат С щат не щат ще карат и за Автото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2748 on: 12.10.2018, 00:36:09 »
Като освободят 100 шофьора от Карат С щат не щат ще карат и за Автото.

Ще си говорим след 6 месеца............
Спрете си просташките мнения !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2749 on: 15.10.2018, 15:46:03 »
Като освободят 100 шофьора от Карат С щат не щат ще карат и за Автото.

И аз си мислих същото, но Карат имат междуградски и международни линии, на които могат да отидат да работят шофьорите на градските. Отделно имат и курсове за Италиянския лицей, където в момента работят предимно пенсионери.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2750 on: 15.10.2018, 16:21:50 »
Ами ще имат възможност да направят качествен подбор на персонала ! Ще оставят най-кадърните и връзкарите !  :crazy:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2751 on: 17.10.2018, 09:05:15 »
Така е, но утайката от подбора познай къде ще отиде.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2752 on: 26.01.2019, 00:53:58 »
Quote
"Столичен автотранспорт" ще поеме автобусните линии на "Карат С" от лятото

т лятото на 2019 г. "Карат С" няма да обслужва линии на градския транспорт в София. Услугата ще се поеме от общинското дружество "Столичен автотранспорт" и ще се извършва с 90 нови автобуса, чиято доставка се очаква през юни. Това съобщи в интервю за "Капитал" Христиан Петров, изпълнителен директор на "Център за градска мобилност". Компанията се разплаща и отговаря за контрола върху транспортните оператори в София: столичните "Електро-" и "Автотранспорт", "Метрополитен" и трите частни превозвача - "Карат С", "МТК Гроуп" и "Еридан транс". Най-знаковата линия на "Карат С" е на автобус 204, като обслужването й ще се поеме от нови съчленени автобуси на газ, посочи Петров. Решението е очаквано, след като миналата година Столичният общински съвет отказа да гласува удължаване на договорите за 11-те линии на "Карат С".

Така "частните" автобусни линии в София ще намалеят до около 5-6%. "Еридан транс" обслужва само линия 260, а "МТК Гроуп" - 17 линии със срок на договор до 2024 г.


Концесионирането на автобусните линии започна в периода 2007-2008, още по времето, когато премиерът Бойко Борисов беше кмет на София. През 2008 г. Столичната община беше разтърсена от скандал, който доведе до оставката на тогавашния зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Беше публикуван 40-минутен запис на т.нар. оперативка между зам.-кмета и собствениците на "Карат-С", МТК и "Юнион Ивкони". На масата се разпределят 60% от автобусните градски линии в София.

Основният въпрос, който от години стои по отношение на договорите с "Карат-С" за градски линии, е защо частната компания вози на 3.56 лв. на км, а общинската - на 3.00 лв. По думите на Христиан Петров сега цените на частните и общинските превозвачи "са сходни, около 3 лв. за километър пробег".

Годишният разход за транспортната услуга в София е около 180 млн. лв., като основната сума е общинска субсидия. Директорът на ЦГМ посочи, че през 2018 г. превозвачите са глобени с 600 хил. лв. заради нередности. Това може да са неспазване на разписанието, сигнали на граждани заради поведението на водача, липса на парно и т.н. През 2019 г. е планирано увеличение на честотата на някои линии, сред които трамваи 7 и 11, автобус 76, 111 и др.

Христиан Петров отчете, че приходите от продажба на карти и билети се увеличават с всяка изминала година и за 2018 г. по предварителни данни са от порядъка на 120 млн. лв. Градският транспорт се субсидира с още около 120 млн. лв. от бюджета на Столичната община и на държавата.

Нови паркинги на Централна гара и в "Надежда"


След като в края на миналата година ЦГМ обяви, че ще инвестира 2.75 млн. лв. в довършването на буферния паркинг до метростанция "Национален стадион Васил Левски", сега дружеството се готви да изгради още два паркинга за още около 200 автомобила. Единият е подземният буферен паркинг до метростанцията на Централна гара със 73 места, а другият е надземен и е в кв. "Надежда" (130 места). Предстоят процедури за избор на изпълнител, съобщи Хритиан Петров. Тъй като все още се работи по техническите проекти, няма прогноза колко ще струват двете съоръжения, каза още той.

Буферният паркинг на метростанция "Люлин" ще остане за 2020 г. заради проблеми с регулацията в квартала, посочи мениджърът.

Три строителни компании поемат тротоарите в синя и зелена зона

Търгът за строителството на паркинга до Националния стадион беше спечелен от "Калистратов груп" през декември. По-малко от два месеца по-рано компанията е сключила още един договор с ЦГМ - за текущ ремонт и поддържане на синя и зелена зона в райони "Сердика", "Възраждане" и части от "Средец". Той е за срок 1 година и е за около 800 хил. лв. с ДДС.

Христиан Петров обясни, че от миналата година ЦГМ вече има задължение да поддържа тротоарите и настилките в зоните на платеното паркиране, докато преди това не е имал право да прави ремонти. За целта София е разделена на три зони, за чиято поддръжка е проведен конкурс. Първа зона е спечелена от "Калистратов", втора ("Красно село", "Лозенец", "Триадица") - от "Пътинженеринг М", а трета ("Оборище" и части от "Средец") - от обединение "Градска мобилност 2018" ("ПСТ Груп" и "Сет къмпани"). И трите договора са за 1 година, всеки за 792 хил. лв.

"Там, където свалихме колите от тротоарите, се разкриха счупените плочки. Хората се оплакваха и вече имаме възможност да ги ремонтираме", обясни Петров. Вече е започнала подмяна на настилките на улиците "Странджа", "Братя Миладинови" и "Лайош Кошут". Предстоят ремонти в "Лозенец" и на улиците "Самуил" и "Княз Борис I".

Засега няма планове за допълнително разширяване на платените зони за паркиране, каза Петров и уточни, че това все пак се решава от общинския съвет по предложение на районните кметове, а не от ЦГМ. Приходите от синя и зелена зона са около 25-26 млн. лв. годишно.

Профил

Христиан Петров е изпълнителен директор на "Център за градска мобилност" от август 2016 г. Той наследи на поста Симеон Арнаудов, който си тръгна заедно със зам.-кмета по транспорт Любомир Христов след скандал с обществена поръчка за ремонт на спирки на градския транспорт. Петров е част от политическия кабинет на Бойко Борисов от 2009 г. По време на първия му мандат е негов съветник по международни въпроси и инвестиции. През 2015 г. се кандидатира за общински съветник от ГЕРБ, но не успява да влезе в градския парламент. За няколко месеца в началото на 2016 г. е назначен за директор на Столичната агенция за приватизация и инвестиции. Завършил е Сорбоната и Института по политически науки в Париж, специализирал е в Националната школа по администрация в Страсбург и в Московския държавен институт по международни отношения.
Източник: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/01/24/3379151_stolichen_avtotransport_shte_poeme_avtobusnite_linii/

Значи все пак скоро предстои Карат да се оттеглят. Забележете - нищо не се говори за прекратяване на концесията на Еридантранс, която май наистина е безсрочна  :D

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2753 on: 26.01.2019, 01:20:41 »
Толкова глупости наскоро на 1 място не бях чел. "90 нови автобуса" - МАН са 60, всичко останало вече е тук (+/- 1 китаец). Какви са тия другите 30 не се разбира. И на дете е ясно, че по 10 и 14 никога няма да тръгнат чисто нови автобуси повече, всички останали са под въпрос. А7 е възможно да го закрият изцяло.

Иначе е забележително как се опитват да хвърлят вината за собствените си грешки относно А204. Хайде да видим с колко (жокер - поне 5) минути ще се удължи курса след прехвърлянето, справка 84 и поне още дузина други. Хайде да видим и как ще отрежат поне 3 коли от линията заради дългите автобуси. Да видим и как ще се влачат автобусите на +15, справка А304. Така хаосът ще е още по-пълен и реално единственото подобрение ще са климатиците, които на Конекто ЛФ са си слаби. Точно така се печелят пътници и е пределно ясно, че точно така ще станат нещата.

С две думи - честито на печелившите, чието обслужване отново ще зависи от пълната пародия на оператор "Столичен Автотранспорт", дирижирано от пълната пародия на контрол от ЦГМ. С извинение за романа.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2754 on: 26.01.2019, 10:41:40 »
30-те вероятно са електробусите на СЕ, които ще са с горно зареждане от мобилни станции. И колкото и да е невероятно, те трябва да се движат точно по 10 и 14 (+84, 42, 47 и 48). За другото съм съгласен.


P.S. По 7 нищо не пречи да пуснат TEDOM - една кола е, дори да се повреди, ще я сменят с друг. Същото важи и за 123 през делниците.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2755 on: 26.01.2019, 11:25:18 »
При представянето на електрическите ютонги беше заявено, че електрическите за елктрото ще са 15, а не 30.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2756 on: 26.01.2019, 12:12:51 »
15+15 са не си разбрал :)

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2757 on: 26.01.2019, 12:31:35 »
Първо трябва да дойдат 15 (за 84 и вероятно 10), после, ако експеримента е успешен, ще дойдат още 15 (за 14, 42, 47, 48). Срокът между двете доставки по договор е само няколко месеца, а първите 15 вече трябваше да са дошли.

Offline asdasd55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2758 on: 26.01.2019, 13:20:17 »
Това пък що за безсмислица е по 14 и 42 електробуси. Нали целта на електробусите е по-чист въздух в центъра на София, а не по крайните квартали.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2759 on: 26.01.2019, 13:42:32 »
Това пък що за безсмислица е по 14 и 42 електробуси. Нали целта на електробусите е по-чист въздух в центъра на София, а не по крайните квартали.

Е как иначе ще си проличи умствения багаж на пишещите............
Спрете си просташките мнения !