Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563134 times)

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1060 on: 31.01.2010, 16:38:04 »
Вярно е ,в Дружба мивката е голям проблем! Стане ли по-студено не работи, а иначе направо сваля боята

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1061 on: 31.01.2010, 18:07:15 »
И Автото даде няколко милиона за автобуси за 9 и 111, но като има само 2 линии срещу 22, естествено, че Карат ще даде повече пари за возила.
От постовете ти струи зрял социализъм...стига го защитавахте това авто!Това че не са има нови автобусите не е най-голямото зло-мръсни са,неподдържани,закъсняват и тн. Карат извършват една услуга за която си получават заслуженото. Техните автобуси изглеждат по-добре от 9 и 111,по-чисти са  и в крайна сметка предпочитам да се возя с тях от колкото с на автото гробниците.
То между каратските автобуси и 111 разликата е единствено в цвета - същите са.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1062 on: 31.01.2010, 18:23:56 »
Хаха, детински спор. Карат и Автотранспорт не могат да се сравняват, защото обслужват линиите по съвсем различни условия и критерии. Карат е концесионер изцяло, подал е оферти на определени цени, казал е, че ще достави следните автобуси и така. Под масата не знаем, как стоят нещата, интерпретации и слухове всякакви, но Автотранспорт обслужват само две линии като частно лице. Офертите, за колко пари да става това, сами са си ги правили... Така че мрънкането на sadesign е неоснователно!

Тиристоре, на Карат само серията оранжеви преди сегашната доставка бели е като на Автото(9080 и т.н.). Иначе имат 5 модификации някъде на късите, дори ако си говорим до цвят на автобуса, климатик, тапицерия, капака над предния ляв фар...

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1063 on: 31.01.2010, 19:00:45 »
Големия и всезнаещ Global Moderator  :D Първо, моето момче не мрънкам, а си казвам мнението! Освен това офертите може сами да са си ги правили, но нали някой им ги е одобрявал? Не мисля че от Автотранспорта са толкова глупави и са поискали по-малко пари отколкото са можели да вземат. Целия въпрос относно концесиите е много по-сложен и играят много повече интереси!

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1064 on: 31.01.2010, 19:07:31 »
Съгласен съм, че играят доста повече неща, но Карат не са виновни, че са им дали такова парче от баницата. 99% процента от линиите Автотранспорт ги обслужва на съвсем друг принцип, затова не можем да говорим, колко и как се плаща. Офертите се одобряват на базата на подадените параметри!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1065 on: 31.01.2010, 23:03:55 »
Съгласен съм, че играят доста повече неща, но Карат не са виновни, че са им дали такова парче от баницата. 99% процента от линиите Автотранспорт ги обслужва на съвсем друг принцип, затова не можем да говорим, колко и как се плаща. Офертите се одобряват на базата на подадените параметри!
Е тук вече и ти се изказа като дете. Как така не са виновни, имаше един запис, заради който Велизар Стоилов изгоря, та на тоя запис се гласяха линиите, не без участието на Столарски, после Велизар излетя, но договора на Карат беше подписан, ЕДИНСТВЕН от трите пакета с линии, те Карат не са виновни де, те са просто частна фирма изпълнител, работеща на печалба. Не са виновни, но въпроса около подписването за мен и досега е неизяснен. Автото няма как да е на печалба, т.к. работи на друг принцип от Карат и сравненията са абсолютно неуместни :)

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1066 on: 31.01.2010, 23:10:05 »
Съвсем случайно и Ивкони, и Автото, и сие също си запазиха старите линии. Оставаше и Сиббус да останат на 72 и вече не знам!  :P А какво правят в момента Ериданс по 260 едва ли някой може да отговори! Но това наистина е тема на слухове и спекулации, като аз съм най-малко компетентен, а и не знам някои друг във форума да е на такова високо ниво в далаверите.
Радвам се обаче, че някой е схванал най-важното. Парите, които се дават на Карат са на съвсем друг принцип!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1067 on: 31.01.2010, 23:13:04 »
Аз пък да ви кажа съм най-доволен от обслужавнето на Столичен автотранспорт и като цяло от техните автобуси. Също си мисля, че имат и много по-добра база, имат си 3 собствени гаража със сервизна инфраструктура, обучен персонал, с автомифки, административни сгради, дори имат и общежитие, макар че в момента не се използва(това пред гараж Земляне)
Автобусите им също ми харесват повече-имат много повече съчленени автобуси и обслужват натоварените си линии със съчленени автобуси. Освен това съчленените им Конекта са много по-удобни от малките Конекта ЛФ. В сълченените Конекто Г седалките са тапицирани, по-широки и по-удобни, отоплението е супер, и сигурно знаете, че и 50-те съчленени Конекта също са дошли чисто нови, направо от завода и не са ползвани преди никъде. О 305 Г и О 345 Г след ремонти  при добра поддръжка също са много по-комфортни. И наистина нископодовите им Конекта на автото са същите като 90ХХ и 91ХХ, разликите са по-скоро козметични. Абе като цяло повече ми харесва обслужването на Столичен автотранспорт. Освен това ползвам най-вече линии, обслужвани от тях.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1068 on: 31.01.2010, 23:40:13 »
Е Иво, както винаги си затваряш очите за най-съществените неща. Какво като имат три гаража, за персонала и инфраструктурата няма да спорим, в днешно време в зависимост от финансовите параметри, по-евтино може да е обслужването и в Балкан стар директно. Качеството по-гаражите няма да го коментирам. При Карат най-големият проблем е липсата на черната ивица на 9003 отпред, докато новите Конекта на Автото са на нищо вече, а са една идея по-нови. Всичките съчленени нископодови са с тапицерия. А какви да са автобусите го определят условията на конкурса! На Карат им дреме с какви автобуси ще работят, може и двойно съчленни, само да могат да ги изплащат и да са на печалба!!! Това последното го подчертах, защото това е причината Автото да има проблеми. Няма колективна отговорност и стимул нещата да са наред. Всеки е там да върти собствената си далавера. А Карат са търговско дружество с цел печалба и на собственика му пука повече- капиталът е негов, а не на 1 млн. софиянци. И в световната практика е доказано, че публичната собственост е по-лошо управлявана от частната!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1069 on: 31.01.2010, 23:45:12 »
Ето това е, последния пост на Дифиан казва всичко точно и ясно

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1070 on: 01.02.2010, 00:04:09 »
Ето това е, последния пост на Дифиан казва всичко точно и ясно

От който става ясно, че всички вие (основните потребители на форума) защитавате негласно фирма "Карат С" и изобщо не уважавате мненията на другите хора, твърдите, че не им вярвате или пък постоянно им противоречите, само и само да наложите вашето мнение (както малко по-нагоре difian се опитва да противоречи на мнението на Ivo)...



"Карат С" са върха, само защото предлагат нови и модерни автобуси, които в повечето случаи са чисти и шофьорите им са с костюми. Други характеристики не ни интересуват. Със сигурност си заслужават 3.5 лева на километър, които пари всъщност им осигуряват свръхпечалба и нямат никаква вина, че общината им е предложила тези пари в офертата (и по този начин ощетява данъкоплатеца, когото същите тези шофьори ругаят редовно). Няма нищо, което да се върши "под масата", няма никакви тайни договорки и т.н.
Това е директно интерпретирано в думи вашето отношение по повод "Карат С"(без това в скобите), което се усеща в повечето мнения.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1071 on: 01.02.2010, 00:15:27 »
Ама ние целия форум сме на заплата в Карат, то това е ясно, какво има да говорим въобще

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1072 on: 01.02.2010, 00:17:48 »
Със сигурност си заслужават 3.5 лева на километър, които пари всъщност им осигуряват свръхпечалба
Можеш ли с документи и разчети да докажеш, какво разбираш като приемлива печалба и какво е свръхпечалба! Все пак настоящият форум е за сериозни, а не кръчмарски аргументи!
Ама големи финансови експерти се правите! Защо не се включи ти в търга и не предложи по-ниска цена, като много знаеш? На базата на какъв опит, познания, стаж и квалификация даваш оценка, дали една фирма има печалба или загуба? Имаш ли си изобщо представа, колко взема една одиторска фирма и за колко време, с какви ресурси и срещу какво заплащане прави анализ, какво е приемлива цена по сделка от подобен мащаб?

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1073 on: 01.02.2010, 00:44:39 »
От който става ясно, че всички вие (основните потребители на форума) защитавате негласно фирма "Карат С" и изобщо не уважавате мненията на другите хора, твърдите, че не им вярвате или пък постоянно им противоречите, само и само да наложите вашето мнение (както малко по-нагоре difian се опитва да противоречи на мнението на Ivo)...
"Карат С" са върха, само защото предлагат нови и модерни автобуси, които в повечето случаи са чисти и шофьорите им са с костюми. Други характеристики не ни интересуват. Със сигурност си заслужават 3.5 лева на километър, които пари всъщност им осигуряват свръхпечалба и нямат никаква вина, че общината им е предложила тези пари в офертата (и по този начин ощетява данъкоплатеца, когото същите тези шофьори ругаят редовно). Няма нищо, което да се върши "под масата", няма никакви тайни договорки и т.н.
Това е директно интерпретирано в думи вашето отношение по повод "Карат С"(без това в скобите), което се усеща в повечето мнения.
Аз противореча единствено с аргументи! По отношение мнението на Иво съм изнесъл, какво мисля по въпроса с качеството на двете фирми. И то доста безпристрастно. Децата се кефят наивно на новите и шарени автобуси и имат подобни пристрастия!
А тези 3,5 Карат са поискали за километър, като са си изчислили разходите за лизинг, заплати, поддръжка, гориво, амортизации и куп други работи, плюс печалбата разбира се!!!  :D
« Last Edit: 01.02.2010, 00:48:31 by difian »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1074 on: 01.02.2010, 01:25:11 »
Със сигурност си заслужават 3.5 лева на километър, които пари всъщност им осигуряват свръхпечалба
Можеш ли с документи и разчети да докажеш, какво разбираш като приемлива печалба и какво е свръхпечалба! Все пак настоящият форум е за сериозни, а не кръчмарски аргументи!
Ама големи финансови експерти се правите! Защо не се включи ти в търга и не предложи по-ниска цена, като много знаеш? На базата на какъв опит, познания, стаж и квалификация даваш оценка, дали една фирма има печалба или загуба? Имаш ли си изобщо представа, колко взема една одиторска фирма и за колко време, с какви ресурси и срещу какво заплащане прави анализ, какво е приемлива цена по сделка от подобен мащаб?

Признавам, че не съм икономист, но твърдя, че имам някои познания в областта (доста бегли, но достатъчни) и особено по математика.

Ще се опитам да направя една проста сметка...
Ще взема автобусна линия 3. Доколкото знам дължината и е 56 километра. Според сайта на ЦГМ, тя има по 18 курса/делник и 16/празник. 56х18 = 1008 км. на дем през делнични дни; 56х16 = 896  км. през празнични дни. На месец има средно 22 делнични дни и 8 празнични - 22х1008 = 22176; 8х896 = 7168; 22176+7168 = 29344 км. средно на месец за линията, закоте "Карат С" получават 29344х3,52 = 103290,88 лева. Разбира се, не твърдя точност в тези данни, но според мен са много близки до реалните. Доколкото знам един автобус изхабява около 30 литра дизел на 100 км. => за 29344 км са необходими 8800 литра, да кажем 10000, защото първо не съм напълно сигурен в средния разход, второ ще е по-лесно за смятане. Според сайта на Лукойл България, крайната цената на 1000 литра дизелово гориво е 1758.00, което за 10000 литра значи 17580 лева. За тази линия на месец ще са нужни 8 шофьора (дори това не е точно така, защото тези шофьори не се движат само на тази линия, ами и на други и за това не би трябвало да се пресмятат целите им заплати като разходи за тази линия, но аз ще го направя така) Нямам конкретна представа колко е една заплата в "Карат С", но да предположим, че е 1000 лева (което изобщо не ми се вярва), значи 8х1000 = 8000. Сигурните разходи по линията са 17580 + 8000 = 25580 лева. Трябва да се добавят разходите за поддръжка, почистване, застраховка и други служебни разходи, които се изчисляват като сумата, която се дава от фирмата за тези неща се разделя на броя на автобусите, които притежава. Нямам предства колко точно е това, но да предположа 5000 лева на месец на автобус. За линия 3 се използват 3 автобуса най-много, което значи  още 15000 лева, което прави 40580 лева на месец разходи за тази линия. Сега да добавим и лизинга на трите автобуса и това, което се нарича амортизация; едва ли лизинга е повече от 3-4 000 лева на месец плюс още по 500 на автобус за амортизация и се получава крайно осреднено, като е завишено нагоре - 55000 лева. Това са разходите за тази линия, а общината даваше колко? -  103290,88 лева. И ако 50% от прихода е печалба, това със сигурност е свръхпечалба. Ако някой знае конкретните стойности, които аз не знаех, нека да пише и да направим по-конкретна сметка (по този начин или да потвърди това, което говоря или да го обори).

Разбира се, това е само една линия, но е доста показателно какво се получава като крайна калкулация, защото сигурно при подобна сметка и за другите линии се получава същото...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1075 on: 01.02.2010, 01:54:36 »
Забравил си да включиш данъците ;) Нулевият пробег (от гаража на Карат до самата линия) май също е за сметка на Карат.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1076 on: 01.02.2010, 06:40:26 »
Иво, моля те, оправи си "автомифката", някъде по предните постове го беше написал.

От мен честито на ползващите линия 204, с пожелания да не се тъпчете много по автобусите и да ви се затворят вратите.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1077 on: 01.02.2010, 10:04:39 »
Автобусите са дълги, що годе редовни и отоплени.Най-добро впечатление ми направи това, че не спират на посред платното, а си влизат в очертанията на спирката.Наистина да ни е честито!
Просто не мога  да разбера защо някои не харесват Карат.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1078 on: 01.02.2010, 10:09:11 »
Автобусите са дълги, що годе редовни и отоплени.
Първите 7 са дълги, за останалите 9 ще кажеш ти.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1079 on: 01.02.2010, 11:21:19 »

Просто не мога  да разбера защо някои не харесват Карат.

Прочети цялата тема, отговори на въпросите ми от пост 750 http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=587.msg135001;topicseen#msg135001 и ще разбереш.


По другите засегнати теми. Съгласно най-вече доста крайни констатации на Stahlgewitter и други хора. Съгласете се, че 204 е първата трудна линия, която поема карат. Разбирам да обсулжват 204, 280 и 213/214 и тогава да ги сравнявате с автото. Всички останали линии са от сорта на 42, 54 и други крайгрсдски линии или изключително тежката 114.
Що се касае до автобусите - в два каратски нови мерцедеса съм влизал и съм виждал надраскани седалки и плоскости. Тук имаше снима на мерцедес с тапицирани седалки, който беше с изкубната тапицерия и поне 3 месеца не беше поправена. А ако целенасочено тръгна из София да снимам автобусите на карат съм сигурен, че ще открия десетки надраскани седалки. А от няколко човека вече чувам, че 9009, 9019 и доста други от първата партида са се разтропали отвсякъде и в никакъв случай не са по-добри от конектата на Автото.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/