Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 563024 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1760 on: 04.02.2013, 20:03:43 »
Освен, че е "най-отдолу" е и на друга (последната за момента 33-та) страница :D - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3099.msg317996#msg317996

Нима някой би купил машини, без да има гарантирана работа за тях. Кой е толкова наивен да си го мисли.
Този Петко Ангелов, може би има намерение да си подновява парка и да му трябват автобуси така или иначе и в такъв случай има резон и в това да ги купи, след като СО "се назландисва" - не си плаща масрафа, мисли схеми, ама и тех не плаща е нормално Карат да търсят варианти да се отърват от част от резерва. И без друго СО не е имал намерение да купува и него.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1761 on: 04.02.2013, 20:11:28 »
Този Петко Ангелов, може би има намерение да си подновява парка и да му трябват автобуси.

Няма какво да подновява, той е нов играч в тази сфера, досега е имал бизнес с камиони, около 270-300 камиона има.  ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1762 on: 04.02.2013, 20:31:31 »
Може, не съм запознат. Интересно е, че нищо не ми говори и фирмата му, макар до преди 5 години да работех в тази сфера и да ми бяха познати не само основните, но и голяма част от малките играчи, но като че ли не се сещам нищо за него. Изглежда е пораснал покрай последната криза. Разгледах сайта му, изглежда повечето му камиони са Волво, че някой беше писал за договор с Балкан Стар...
Значи действително няма логика в това да купи тези автобуси, освен ако:
а. няма сигурност, че поема Х-брой линии на предстоящите търгове
б. няма уговорка да върне автобусите в Балкан Стар или да ги препродаде на трети ако не му трябват
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1763 on: 04.02.2013, 22:49:24 »
а. няма сигурност, че поема Х-брой линии на предстоящите търгове
б. няма уговорка да върне автобусите в Балкан Стар или да ги препродаде на трети ако не му трябват

Ами може и да има, уговорка, иначе снимките са стари, сега повечето са Мерцедес, а иначе има бая камиони и работи с "Марс", но тук вече се отдалечаваме от темата.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1764 on: 05.02.2013, 11:20:36 »
Голям майтап ще стане ако СО реши да поема линиите на Карат. Може би ще трябва да купи 9029 по пазарни цени.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1765 on: 05.02.2013, 12:44:26 »
Голям майтап ще стане ако СО реши да поема линиите на Карат. Може би ще трябва да купи 9029 по пазарни цени.

Вече няма да се учудя ако и това стане. В последно време Карат С като че ли откровено се подиграва със СО, но след като това им се позволява - защо пък не...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1766 on: 05.02.2013, 16:33:06 »
Не знаем кой на кого се подиграва. Ако СО продължават да бавят плащанията Карат може да спрат изобщо някоя сутрин да обслужват линиите си(хипотетично казано ако например нямат пари да закупят нафта).
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1767 on: 05.02.2013, 20:08:50 »
М. Столарски е в Турция да договаря нови автобуси, така че няма да спрат да зареждат линии. А П. Ангелов пък бил акционер в "Карат С".
Спрете си просташките мнения !

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1768 on: 07.02.2013, 07:51:19 »
М. Столарски е в Турция да договаря нови автобуси, така че няма да спрат да зареждат линии. А П. Ангелов пък бил акционер в "Карат С".
Дано договори съчленени тоя път!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1769 on: 07.02.2013, 11:49:41 »
Дано договори съчленени тоя път!
Няма никаква логика- струват по-скъпо, харчат повече, никой не го изисква, защо да закупуват такива!?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1770 on: 07.02.2013, 12:38:50 »
Един съчленен харчи по-малко от два къси, плаща се само една шофьорска заплата, прави се само една подръжка  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1771 on: 07.02.2013, 12:40:32 »
Един съчленен харчи по-малко от два къси, плаща се само една шофьорска заплата, прави се само една подръжка  :)

Но се получават два пъти по-малко пари от СО.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1772 on: 07.02.2013, 13:15:36 »
М. Столарски е в Турция да договаря нови автобуси, така че няма да спрат да зареждат линии. А П. Ангелов пък бил акционер в "Карат С".
Интересно, остава да кажеш и колко броя ще са. :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1773 on: 07.02.2013, 13:27:05 »
Разходът на гориво два единични автобуса е сравним с този на един съчленен, поддръжката на съчленението е доста скъпа и също сравнима с тази на допълнителен единичен автобус. Заплатите на шофьорите са твърде малко перо за да влияят сериозно върху общите разходи.  :) Също с единични автобуси може да се поддържа по-малък интервал, съчленените са по-скъпи и закупуването на същия брой  е трудно.  :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1774 on: 07.02.2013, 13:34:35 »
М. Столарски е в Турция да договаря нови автобуси, така че няма да спрат да зареждат линии. А П. Ангелов пък бил акционер в "Карат С".
Интересно, остава да кажеш и колко броя ще са. :D
Всичко е непотвърдена информация, говори се пак за 20 броя.
Спрете си просташките мнения !

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1775 on: 07.02.2013, 13:36:26 »
Хаха, глупости, съчлененият автобус харчи съвсем малко повече от единичен, дори има и такива, които са с еднакви двигатели :D Попринцип колкото по-голямо е едно ПС толкова по-голямо КПД има, съотношение мощност/ефективност. Например една кола със 140 коня вози само 4-5 гъзове, докато един О 305 Г със 190 коня може да вози и 200 човека, които ако се превозват с коли ще ти трябват цели 6-7000 коня общо, с един дизелов локомотив с 1200 коня можеш да превозиш и 2000 човека, ако се превозват с коли ще са ти необходими цели 60 000 коня и отгоре общо!!!  Демек с колкото по-голям ПС извършваш превоза, толкова по-малко мощност/човек ти е необходима.

Каква чак толкова поддръжка изисква съчлененито освен пълненето на телескопите че не разбрах?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1776 on: 07.02.2013, 13:48:11 »
Демек с колкото по-голям ПС извършваш превоза, толкова по-малко мощност/човек ти е необходима.

 Ама и ти какво каза... Това, че един съчленен автобус харчи два пъти повече от единичен принципно наистина е глупост, но и твоето изказване не е много по-смислено. Това, с което двигателите на автобусите и камионите превъзхождат тези на автомобилите, е стойността на максималния въртящ момент, т.е. реалната тяга, която се предава към задвижващите колела, а високият въртящ момент при ниски обороти от своя страна е следствие на големия работен обем на двигателя и на големината и налягането на турбото - ако има такова. Но КПД на двигателя няма нищо общо с пътниковместимостта на един автобус...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1777 on: 07.02.2013, 13:55:09 »
Освен пълненето на телескопите има и система срещу прегъване, която управлява телескопите и нейната поддръжка е доста сложна и скъпа. Също единичните автобуси имат по-добра динамика, съответно по-бързо достигат необходимата скорост и могат да се движат по-дълго по инерция, което допълнително спестява гориво.  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1778 on: 07.02.2013, 13:57:50 »
Toва, последното не го вярвам. Иначе за поддръжката на телескопи, съчленение и т.н може да почерпят опит от СА.   :laugh:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #1779 on: 07.02.2013, 13:59:06 »
И на Пейчев и на Иво теориите сериозно куцат. Нито разходът на гориво на съчленен автобус е два пъти по-голям от този на единичен от същия модел, нито пък цената му е два пъти по-висока, това с движенето по инерция също не е на място. Да не говорим, че Пейчев изтъква само поддръжката на съчленения автобус, но защо си премълчава частта с това, каква би била поддръжката на 2 соло автобуса и дали тогава излиза по евтино, но както и да е. На Иво разсъжденията и сравненията между лек автомобил, автобус и локомотив също са напълно неуместни. Към опровержението на теорията на Иво за мощността, от страна на колегата @The Freshmaker, ще добавя и разликата в целия предавателен тракт - скоростни кутии, редуктори, диференциали, откъдето въртящия момент подаван към колелата се увеличава още повече при големите превозни средства - камиони, автобуси и т.н..
« Last Edit: 07.02.2013, 14:01:52 by Svetoslav »