На този финансов хал на СО по-реално (или по-малко нереално, ако щете) е да пуснат нещо повече по А72, отколкото удължаване на А75.
Всъщност неефективността на А75 се получава, тъй като по маршрут тя силно се припокрива с А404, а по начална и крайна спирка - и с А9. След прекарването на А404 през Смирненски и районът около ПЖИ получи допълнително обслужване и вече А9 там не е единствен. Двете неща биха могли да се съчетаят, като А9 се прекара наляво по Слатинска река през Смирненски до старото обръщало на А75 или някъде в района, а А75 се закрие. По този начин се получава даже по-качествено обслужване на Смирненски, тъй като А9 е по-редовен от А75 и покрива липсващата връзка до Орлов мост.
Остава непокрита единствено борсата на Булгарплод - дотам може да се удължи А5 или 6 с автобус повече.
Друг вариант, но изискващ допълнителни ресурси (а значи и неособено реален) е А75 да се удължи до КАТ (когато направят колелото там). Така се получава полезна напречна връзка.