Абе не знам, ама като впечатления, Варна веднага на пръв поглед впечатлява повече. Модерни нископодови климатизирани тролейбуси, съчленени нископодови автобуси, с една фирмена ливрея, ел.табла по спирките, плазмени дисплеи на които се изписва маршрута, сайт на който можеш докато чакаш на спирката да гледаш точно колко време остава докато дойде следващият автобус и дори каква марка автобус ще дойде. Индустрията впечатлява още когато пътуваш към Варна, поне 30-40 километра преди влака да навлезе в града има огромни производствени мощности, пристанища на изкопан канал, сухи докове за кораби, фериботи и какво ли още не. Да не говорим за централната гара-входната врата на всеки град, е Варненската изглежда много по-добре.
В Пловдив какво ми прави впечатление при последното ми посещение-много автобусчета тип"камион", от типа на Исузу, Ивеко итн. без ел.табла, без табла в салона, за съобщаване на спирки и такива неща да не говорим. Тогава нямаше и сайт на който можеше да гледаш кога идва следващият автобус. Кьорав съчленен автобус не видях, тролеи вече няма, докато във Варна има много съчленени автобуси. Още повече, че все по-упорито се говори че Варна вече е втория град у нас и че е минал Пловдив по население. Мои роднини и приятели, които живееха в Пловдив, се преместиха в София и Варна. Хора, в Плевен който е сигурно наполовина по-малък имат почти 100% екологично чист електротранспорт с почти 100% чисто нови климатизирани возила. В Пловдив ако бяха умни също можеше да е така и всичко това да дойде безплатно по еврофондове. И сега вместо в автобусчета тип"камион" и Пловдивчани да се в модерни нископодови съчленени автобуси и тролеи, както във Варна, Стара Загора, Плевен и тн и да имат тяхното качество на ГТ.
ПС.с това най-малко искам да засегна някой от Пловдив, напротив-града ви е страхотен, уникален като история, забележителности, центъра е приятно обновен, но такива неща като транспорт, централнта ж.п.гара веднага правят впечатление че доста изостава от други областни градове в това отношение, за което вие местните нямате абсолютно никаква вина. Просто на хората им се втълпи за "старите тролеи че не им трябват", на принципа на" тълпата" че и без това не бяха виждали дотогава чисто нов модерен тролейбус номера ще мине, хората се вързаха на приказките, и покрай това изпуснаха и те да намажат. Обаче хората пътуват, гледат и рано или късно ще започнат да се питат"абе защо в съседна Стара Загора имат такива хубави модерни тролеи а при нас махат мрежата" още повече ако разберат че са ги взели без пари по еврофондове. Много добре помня какво беше преди, и аз съм ходил много пъти там през 90-те, помня че ме впечатляваше колко редовни и бързи тролеи имаше и колко много се пълнеха, впечатляваше ме че тогава имаше повече тролейбусни линии от колкото в София и Варна! Нищо чудно и повече коли на линия. Помня и съм пътувал от автогара Родопи и се сещам колко много автобусни линии имаше по селата, колко много автобуси и то все големи, много пътници.