Author Topic: Общи теми и Въпроси  (Read 592861 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #380 on: 09.08.2016, 12:18:36 »
https://news.plovdiv24.bg/661583.html Какво мислите за това? Става въпрос за закриване на 15,37,44 и 222. Според вас как трябва да се променят/добавят/премахнат линии?

Трябва да се премахнат 6 или 66, 16/116, 17/24, 21,25,93 и да се скъси маршрута на доста от линиите:
-1 да не ходи до Коматево
-10 да не ходи до Скобелева майка и края на Смирненски, а да е от Гребната база до жп. Гара Тракия
-11 да не влиза в Шекер махала
- 17/24 да се скъси маршрута, а не да правят сумати врътки из града, 15/37 също.
Ако махнат 6 Прослав остава без най-използваната и редовна линия, която има. Както блокираха ЖП линията, за да направят подлез отдолу, така могат да блокират и Пещерско, ако някой умник от общината реши да закрие 6,15 или 24 😃

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #381 on: 09.08.2016, 13:27:56 »
Според мен трябва някак си 7/27 да се оптимизират, примерно 7 да минава през съединение и руски, защото няма смисъл тези две линии да се препокриват на 80%.

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #382 on: 09.08.2016, 18:45:27 »
Линиите, които могат да се закрият без проблем би трябвало да са 15, 16, 44 и 25. Всичко друго си е добре, има си пътници и оборот за всички. 7 и 27 не се покриват освен от Панаира до Байкал. и то минават в различни посоки. По тази логика 4 и 99 също се припокриват.

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #383 on: 09.08.2016, 22:49:24 »
15 е единствената линия която свързва повечето от кършиака и гагарин със съединение и смирненски, според мен поне малки автобуси са повече от оправдани за нея. 16 обслужва целия гагарин, и тя става с малки автобуси. 44 трябва да го има за да не се препълват другите автобуси за езиковите гимназии. 25 мисля че наистина може и без нея, ама на мен просто не ми се е налагало да я ползвам въпреки че минава близо до нас. а 7/27 се препокриват от разклона за зха родина до сточна, през събота и неделя от рогочки гробища до сточна, което е около 60% от маршрута им.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #384 on: 10.08.2016, 23:37:51 »
Както се вижда не съм от най-активните посетители тук - иначе щях да реагирам още на момента. Силно съм учуден, че хора, които се водят за редовни форумци, предлагат и дискутират закриването на линии /още повече на изброените от общината/! А съм учуден, защото вие най-добре би трябвало да познавате ситуацията с градския транспорт в Пловдив. Какво закриване - какви 5 лева??? Пловдив е градът, който изостава най-много по отношение на транспорта от всички областни градове и не може да си позволи да закрива ключови транспортни връзки. Извинете, ама някой да ми каже коя е алтернативната линия на 222 или на 37, а да не говорим за 15. Дори 44 няма препокриване в по-голямата си част. Никой ли на си прави елементарни наблюдения върху натовареността? Ако някой излезе с тезата, че 222 може да бъде засечена почти празна, ще кажа че това е типична пикова линия по отношение на определени целеви групи /ученици и студенти/ и в такъв момент не ви пожелавам да се пробвате с нея. За преразглеждане на маршрутите съм съгласен в известна степен, че има нужда. 21 се разви изключително добре напоследък /основно поради редовността си/, 25 също е със специфичен маршрут, който е безалтернативен. Не зная тиквоподобните Тотев и заместника му Златин Велев къде го виждат този излишък. 29 линии са изключително малко за град от порядъка на Пловдив. Друг е въпросът, че транспортът не е добре организиран нито като разписание, нито маршрутна мрежа, но затова пак са виновни тия същите. Като дойдоха на власт започнаха да флиртуват с превозвачите и да им уреждат увеличен пробег, повече линии и т.н в замяна на комисионни под масата., а сега май им свършват парите и дай да резнем и малкото останали хора, дето го ползват тоя ГТ. Това ще е поредната стъпка към тоталното унищожаване на транспорта в Пловдив. Станали сме за посмешище в цялата страна - медиите ни дават за пример /лош разбира се/.

Моля ви, не се поддавайте на подобни PR-ски провокации, които сондират обществото за "ефекта" от подобни мерки. Не се знае като се пуснем по тая пързалка докъде ще стигнем. Оптимизацията е едно, а рязането на линии е всичко друго, но не и оптимизация /визирам точно и само ситуацията в Пловдив/. Въпросът /удобно пуснат през отпускарските месеци/не търпи никакво обсъждане, а само отпор. И хората в този форум трябва да са сред първите, които да го дадат.
« Last Edit: 10.08.2016, 23:43:02 by eco_power »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #385 on: 19.08.2016, 23:51:55 »
Някой знае ли какво е станало на срещата между общината и превозвачите на 16.08, ако въобще се е състояла? Нали трябваше да се обсъжда закриването на 4 линии? :neznam:

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #386 on: 20.08.2016, 04:52:10 »
Някой знае ли какво е станало на срещата между общината и превозвачите на 16.08, ако въобще се е състояла? Нали трябваше да се обсъжда закриването на 4 линии? :neznam:

http://www.marica.bg/%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-44-%D0%B2-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BB%D1%8F-news624947.html

линия 225  :D :D :D

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #387 on: 20.08.2016, 14:01:44 »
http://www.marica.bg/%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-44-%D0%B2-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BB%D1%8F-news624947.html
линия 225  :D :D :D
Ужас..явно дори Хебросбус не държат на 15, а тя е по-нужна от 222. Съгласен съм, че има нужда от оптимизация на маршрутите, но не и закриване!
« Last Edit: 29.08.2016, 18:49:10 by lud_pi4 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #388 on: 20.08.2016, 15:41:44 »
Линията е една от най-старите и не трябва да се закрива, но трябва да се коригира маршрута и да минава през прелеза на 6-ти септември, а не по Свобода.

Offline iliqn__vlasev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #389 on: 26.08.2016, 00:53:48 »
Някои случайно да знае какви ще са тези "изцяло нови автобуси" за №6 ?

Offline PorscheBulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
  • Гастролиращият фотограф
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #390 on: 26.08.2016, 08:55:38 »
Вероятно Isuzu Citibus, или поне така се надявам.

:taz:

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #391 on: 26.08.2016, 14:25:58 »
Някои случайно да знае какви ще са тези "изцяло нови автобуси" за №6 ?
Дано да са 12 метрови, с по 3 врати, че иначе не го виждам в час-пик тоя автобус...

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #392 on: 28.08.2016, 23:02:38 »
Защо превозвачите не си поддържат климатиците на старите автобуси? Примерно на метанките, другите стари мерцедеси и на VDL-овете?

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #393 on: 28.08.2016, 23:58:22 »
Защо превозвачите не си поддържат климатиците на старите автобуси? Примерно на метанките, другите стари мерцедеси и на VDL-овете?
На някои от старите автобуси си работят, на други пък не са им обслужени. Климатиците на VDL-kite пък имат някакъв дефект и почти не стига хладен въздух след втора врата.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #394 on: 29.08.2016, 01:31:57 »
Защо превозвачите не си поддържат климатиците на старите автобуси? Примерно на метанките, другите стари мерцедеси и на VDL-овете?
Темзите по 15 също имаха климатици, но не работят. Питах веднъж кондукторката защо не работят, тя каза, че не са заредени. Писах мейл на хебросбус и ги попитах защо при температури близки до 40℃ не им работят климатиците но отговор вече месец нямам. Те са много над нещата...Метрополитен отговарят на всички питания по имейл, но Хебросбус не се занимават с комфорта на пътниците... :angry:

Offline lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7479
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #395 on: 29.08.2016, 18:50:31 »
Дано да са 12 метрови, с по 3 врати, че иначе не го виждам в час-пик тоя автобус...

С три врати може, но 12 метрови по-скоро не, а по скоро 9-метровите варианти.  ;)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #396 on: 30.08.2016, 02:42:13 »
Дано да са 12 метрови, с по 3 врати, че иначе не го виждам в час-пик тоя автобус...

С три врати може, но 12 метрови по-скоро не, а по скоро 9-метровите варианти.  ;)
9 е повече от 6, така че пак е по-добре. От текущия автопарк в Пловдив най ми допадат Irisbus на Хебросбус, за жалост А6 е на Чолаков и няма как да ги пуснат там, поне на този етап  :/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #397 on: 02.09.2016, 17:57:15 »
Абе не знам, ама като впечатления, Варна веднага на пръв поглед впечатлява повече. Модерни нископодови климатизирани тролейбуси, съчленени нископодови автобуси, с една фирмена ливрея, ел.табла по спирките, плазмени дисплеи на които се изписва маршрута, сайт на който можеш докато чакаш на спирката да гледаш точно колко време остава докато дойде следващият автобус и дори каква марка автобус ще дойде. Индустрията впечатлява още когато пътуваш към Варна, поне 30-40 километра преди влака да навлезе в града има огромни производствени мощности, пристанища на изкопан канал, сухи докове за кораби, фериботи и какво ли още не. Да не говорим за централната гара-входната врата на всеки град, е Варненската изглежда много по-добре.

В Пловдив какво ми прави впечатление при последното ми посещение-много автобусчета тип"камион", от типа на Исузу, Ивеко итн. без ел.табла, без табла в салона, за съобщаване на спирки и такива неща да не говорим. Тогава нямаше и сайт на който можеше да гледаш кога идва следващият автобус. Кьорав съчленен автобус не видях, тролеи вече няма, докато във Варна има много съчленени автобуси. Още повече, че все по-упорито се говори че Варна вече е втория град у нас и че е минал Пловдив по население. Мои роднини и приятели, които живееха в Пловдив, се преместиха в София и Варна. Хора, в Плевен който е сигурно наполовина по-малък имат почти 100% екологично чист електротранспорт с почти 100% чисто нови климатизирани возила. В Пловдив ако бяха умни също можеше да е така и всичко това да дойде безплатно по еврофондове. И сега вместо в автобусчета тип"камион"  и Пловдивчани да се в модерни нископодови съчленени автобуси и тролеи, както във Варна, Стара Загора, Плевен и тн и да имат тяхното качество на ГТ.

ПС.с това най-малко искам да засегна някой от Пловдив, напротив-града ви е страхотен, уникален като история, забележителности, центъра е приятно обновен, но такива неща като транспорт, централнта ж.п.гара веднага правят впечатление че доста изостава от други областни градове в това отношение, за което вие местните нямате абсолютно никаква вина. Просто на хората им се втълпи за "старите тролеи че не им трябват", на принципа на" тълпата" че и без това не бяха виждали дотогава чисто нов модерен тролейбус номера ще мине, хората се вързаха на приказките,  и покрай това изпуснаха и те да намажат. Обаче хората пътуват, гледат и рано или късно ще започнат да се питат"абе защо в съседна Стара Загора имат такива хубави модерни тролеи а при нас махат мрежата" още повече ако разберат че са ги взели без пари по еврофондове. Много добре помня какво беше преди, и аз съм ходил много пъти там през 90-те, помня че ме впечатляваше колко редовни и бързи тролеи имаше и колко много се пълнеха, впечатляваше ме че тогава имаше повече тролейбусни линии от колкото в София и Варна! Нищо чудно и повече коли на линия. Помня и съм пътувал от автогара Родопи и се сещам колко много автобусни линии имаше по селата, колко много автобуси и то все големи, много пътници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #398 on: 02.09.2016, 18:19:47 »
В Пловдив какво ми прави впечатление при последното ми посещение-много автобусчета тип"камион", от типа на Исузу, Ивеко итн. без ел.табла, без табла в салона, за съобщаване на спирки и такива неща да не говорим. Тогава нямаше и сайт на който можеше да гледаш кога идва следващият автобус. Кьорав съчленен автобус не видях, тролеи вече няма, докато във Варна има много съчленени автобуси. Още повече, че все по-упорито се говори че Варна вече е втория град у нас и че е минал Пловдив по население. Мои роднини и приятели, които живееха в Пловдив, се преместиха в София и Варна. Хора, в Плевен който е сигурно наполовина по-малък имат почти 100% екологично чист електротранспорт с почти 100% чисто нови климатизирани возила. В Пловдив ако бяха умни също можеше да е така и всичко това да дойде безплатно по еврофондове. И сега вместо в автобусчета тип"камион"  и Пловдивчани да се в модерни нископодови съчленени автобуси и тролеи, както във Варна, Стара Загора, Плевен и тн и да имат тяхното качество на ГТ.

Значи не си идвал от доста време.  :) Автобусите са си същите, но са оборудвани с предни и салонни електронни табели, система за съобщаване на спирките, валидатори и автомати за билети. (Скоро и новодоставените автобуси ще бъдат оборудвани.) На повечето от спирките са монтирани електронни табла и като цяло системата малко по малко заработва. Освен това си имаме сайт за проверка на автобусите, който мисля, че е още от 2012-а или 2013-а година.

Също така, просто вече не знам колко пъти се повтори, че транспортът в Пловдив е напълно частен и няма как да се финансира по европейски програми.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Общи теми и Въпроси
« Reply #399 on: 02.09.2016, 23:10:38 »
На колегата Ivo  да внеса малко корекции в наблюденията.
- Онова на 30-40 км по магистралата и  или линията е Девня. Така, че не е Варна, но топли доста варненци, като място за работа.
- Сайт за автобусите наистина има отдавна от 3 години поне, даже има два сайта. Единия със смартфони, другия по европроекта. И накрая има сумайти автобуси дето не излизат нито в единия, нито в другия.
- Инфо табели има, ама повече прилича на място, където някой се учи на професията или си пише дипломната работа.

Относно ЖП-Гарата в Пловдив - имам наблюдения от Великден и от последните 30-35 години.
Просто са и рзказали играта! Честно! Същите седалки, пейки и други детайли от спомените ми как майка ми като ученик ме е водила на почивки в Хисаря например, същите неща бяха и през 90-те години. По Великден вълеше доста дъжд като се прибирах - онези козирки от моето детство течаха на 100 места, подлезът който помня докато го копаеха също беше гнусен, но някой изграждаше някакъв ескалатор по перона, нещо което по времето на комунизма оставиха като дупка. Даноп са го пуснали вече! Някой беше изградил закрита пътека от другата страна на гарата за да стигнеш по суша до автобусната спирка и да си хванеш такси, но и тя течеше на много места! Боята по ЖП-Гарата беше от 15 години поне! Просто не можех да повярвам как НКЖИ ремонтираха варненската гара преди толкова години, че вече почва да повехва свежестта и,а в Пловдив стои непипната. И ел. табла на гарата стоят непинати и полу-изгорели от 90-те! Помня как съм гледал тези табла, докато съм чакал влака за Димитровград и четях във вестника, че е умряла баба Ванга!
И да кажа нещо за автобусите.
Просто не мога да повярвам като съм чел, че в Пловдив се движат соло автобуси и не са толкова претъпкани, че да линчуват превозвача. Някога много се пълнеха автобусите. Във Варна например, има ужасен недостик на съчленени автобуси при положение, че се движат десетки.  А има линии във Варна, като 148 където сутрин съчленен автобус идва малък, а интервалът на движение им е около 7-8 минути. Няма начин в Пловдив да няма такава линия сега!
Украйна, победа!