Author Topic: Информация за метрото  (Read 269867 times)

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #120 on: 21.02.2009, 22:30:27 »
колкото по-малко различни модели има в София, толкова по-евтина подръжка... това е един от най-основните методи на съкращаване на разходите на лоу-кост авиокомпаниите - ползват самолети от един-два модела само - по-малко резервни части на склад, по-малко разходи за обучение на пилоти и техници и т.н.

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #121 on: 06.03.2009, 16:16:00 »
един въпрос
къде мога да си намеря книгата на братоев "софийски метрополитен"?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #122 on: 06.03.2009, 16:27:03 »
Преди я продаваха в книжарницата на метростанция Люлин, източен вестибюл. Вече си оправих скенера и смятам да я сканирам цялата и да я кача някъде, че да можем да я теглим всички.

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #123 on: 06.03.2009, 17:02:34 »
Преди я продаваха в книжарницата на метростанция Люлин, източен вестибюл. Вече си оправих скенера и смятам да я сканирам цялата и да я кача някъде, че да можем да я теглим всички.

 :clap:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #124 on: 07.03.2009, 13:35:00 »
Може да не е тук мястото да го спомена , но се чудех къде  :balloon: Оня ден във в.19 пишеше , че в Московското метро няма жени машинистки и това е една от професиите , които жени там немогат да практикуват . Интересно е дали и в София тази професия е забранена за жените и защо наистина няма жени машинистки в метрото ?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #125 on: 07.03.2009, 15:17:33 »
Защото професиите, които се практикуват под земята и са обвързани с опериране с тежки машини (пробивни, транспортни и т.н.) се счита за тежък труд и жените нямат право да го практикуват. Машинистите на метрото получават вредни към заплатата си, защото работят под земята.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #126 on: 07.03.2009, 15:27:19 »
Защото професиите, които се практикуват под земята и са обвързани с опериране с тежки машини (пробивни, транспортни и т.н.) се счита за тежък труд и жените нямат право да го практикуват. Машинистите на метрото получават вредни към заплатата си, защото работят под земята.
Това не е причината , защото си спомням преди няколко години по Дискавъри даваха документален филм за метрото във Вашингтон и машинист на една от композициите беше една негърка . По принцип да няма жени миниори и такива които да работят под земята , но в Московското , Петербургското и прочие метро има разни жени , незнам точно как се наричат тези хора със табелките , които дават сигнали на машинистите . Но ето има жени на такива позиции , но няма машинистки , поне в Русия и София , а в Щатите има , което е странно :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #127 on: 07.03.2009, 15:31:20 »
Няма забрана жени да работят като машинисти в метрото.
Като се има предвид, че в цялата история на България е имало само две машинистки, не е чудно, че точно в метрото няма.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #128 on: 07.03.2009, 15:34:04 »
Няма забрана жени да работят като машинисти в метрото.
Като се има предвид, че в цялата история на България е имало само две машинистки, не е чудно, че точно в метрото няма.
Да , но ето че в Москва неможе да практикуват жените тази професия ! Явно в София може , но няма желаещи ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #129 on: 07.03.2009, 18:18:13 »
А някой въобще знае ли какви са изиксванията, за да станеш машинист в метрото?
Освен разбира се, стабилна психика, способност да работиш под земята без да ти е неудобно и некомфортно (защото има и такива хора) и естествено - да можеш да управляваш машината...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #130 on: 07.03.2009, 19:15:41 »
Медицински изисквания - минава се на сума прегледи, като има повишени изисквания в някои отношения във връзка със запрашената и влажна среда.
Минава се на психотехнически преглед - има тестове за бързина на реакциите, решават се логически задачи, попълват се въпросници и се води събеседване с психолог.
С предимство се взимат хора, които вече имат правоспособност за машинисти от други предприятия.
Минава се курс за управление на машините, устройство, начин на действие при повреди, правилници за движение и сигнализация, а накрая има изпити за всичко.
Отначало няколко месеца се пътува с инструктор.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #131 on: 07.03.2009, 19:21:26 »
Значи, теоритично, човек с правоспособност да управлява трамвай (категория ТТм) има повече шанс от някой, който няма подобна категория и не е управлявал подобна машина (не е бил влаков машинист)?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #132 on: 07.03.2009, 19:29:09 »
Трамваят и метрото нямат нищо общо, освен търкалянето по релси.
Търсят се хора с парвоспособност за машинисти, защото не е нужно тепърва да придобиват такава.
« Last Edit: 07.03.2009, 19:31:20 by bdz43r »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #133 on: 07.03.2009, 20:46:42 »
По принцип и в Москва има жена машинистка. Някога е карала влака, но вече отдавна е преназначена.
А нови няма да има : има законодателна забрана. Макар че, сега едно девойче се опитва да съди държавата им за това, но по-скоро си прави пиар, защото е завършила право.
Работата на машинистите на метровлаквете никак не е лесна, така че нищо чудно, че не наемат жени.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #134 on: 07.03.2009, 21:10:31 »
     Това е смела професия - машинист и то под земята. Там за да работиш трябва да си повече от психически стабилен. Не е лесно часове наред да гледаш само напред и при непредвидени ситуации трябва да се реагира бързо и адекватно, иначе цялата система по метродиаметъра ще се разстрои и ще са нужни часове да се вкара пак всичко по реда.
На нашите дами им трябва само червило, парфюмче и хубави дрешки... :D :D :D

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #135 on: 07.03.2009, 21:45:43 »
Не всички жени са така , но да не се отклоняваме от темата . Спомням си , че преди няколко години един познат на баща ми машинист по линията София-Кулата каза , че голяма част от неговите колеги са се преместили като машинисти на метрото , защото изкарвали хубави пари . Наистина много е важно да си със стабилна психика , защото по цял ден в тези тунели , високата скорост - аз бих се побъркал . До колкото ми е известно едно от условията за машинист на метро е да си карал поне няколко години локомотив . Много трудно би било човек които кара трамваи да кара метрокомпозиция , защото както всички знаеме разликата от метрото до трамвая е голяма - участъци , автоматика и т.н.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #136 on: 07.03.2009, 22:13:00 »
Почти всичките машинисти в метрото са дошли от БДЖ.
И продължават да отиват.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #137 on: 07.03.2009, 22:16:42 »
И тоя феномен ще продължава да се наблюдава, докато:
а) Метрото се презапаси с машинисти, които да обслужват вече завършената метросистема;
б) стандартите и размера на трудова среда и заплата, предлагани от БДЖ и метрополитена не се изравнят.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #138 on: 07.03.2009, 22:24:55 »
Аз немисля , че това е феномен машинисти на БДЖ да се местят в Метрополитен , защото е съвсем естествено и логично така да стане . Много по-лесно един човек би се приспособил и научил да управлява метрокомпозиция , ако преди това е управлявал локомотив , отколкото някои които никога през живота си не е управлявал подобен род машина . Относно заплащането - да това може да се посочи като един от основните показатели , но то не е най-важното , защото все пак ако беше така всички машинисти на БДЖ щяха да се засилят към Метрополитен . Както се спомена не всеки може да стане за машинист в метрото , защото трябва да издържи съответните тестове и да докаже своите умения в подземната среда .

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #139 on: 09.03.2009, 05:28:52 »
Новина:
Сканирах книгата на Братоев. Който има интерес да ми пише, защото pdf-ът стана.. 56 МВ  :blush: и не мога да го пусна никъде.