Author Topic: Информация за метрото  (Read 269884 times)

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #860 on: 26.03.2015, 03:29:41 »
Някой изчислявал ли е за какво време ще се стига в делник от летището до ц. гара като се има предвид и времето за трансфер? И дали сравнено с прекачване на Плиска например няма да е по-удобно, особено ако си с багаж?
« Last Edit: 26.03.2015, 03:41:33 by eco_power »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #861 on: 26.03.2015, 13:00:10 »
Някой изчислявал ли е за какво време ще се стига в делник от летището до ц. гара като се има предвид и времето за трансфер? И дали сравнено с прекачване на Плиска например няма да е по-удобно, особено ако си с багаж?
От МС Летище София до МС Сердика са 27-28 минути, а от М.С. Сердика-ІІ до МС Централна ж.п. гара са 3 минути.

На летището възмоностите за чакане варират между 6 и 12 минути (в зависимост от деня и часа напътуване). На МС Сердика-ІІ, всъщност, ситуацията е същата - възмоност за чакане между 6 и 12 минути. Преходът между станциите са взима между 2 и 5 минути.

Най-добрият сценарий - 32 минути. Най-лошият - 60 минути.

Вариант без прекачване (през Обеля) - 55 минути (само пътуването).


От летището до Плиска с А84 са 21-29 минути. От Плиска до Централна гара с А213 или А305 са 18-22 минути. На летището възмоностите за чакане варират между 7 и 25 минути (в зависимост от деня и часа напътуване). На Плиска - възмоност за чакане между 11 и 30 минути (в зависимост от деня и часа напътуване). Но тук има бонус - линиите са две.

Най-добрият сценарий - 39 минути. Най-лошият - 106 минути.

*Най-добрият сценарий означава нула минути чакане (т.е. превозното средство пристига в момента, в който отидеш на спирката/станцията и на летището и при прекачването) и най-ниските стойности за времепътуванията.

*Най-лошият сценарий означава максималния интервал на изчакване (т.е. превозното средство ти се изплъзва под носа и на летището и при прекачването) и най-високите стойности на времепътуванията. 
« Last Edit: 26.03.2015, 13:02:02 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #862 on: 26.03.2015, 14:01:55 »
Още от първия ден:

Quote
Хаос в метрото заради експериментален график

От днес стартира новият график на метрото. Той е експериментален, свързан с пускането на нови метростанции през април, съобщи дежурният диспечер в Метрополитен.

Така той обясни закъснението на влакчетата на метрото по линията  "Люлин - Младост" тази сутрин, предаде БГНЕС.

Заради неравномерното движение на композициите по станциите се натрупаха огромни тълпи пътници в час пик, а часовниците показваха произволни минути до идването на следващия влак - от 0 до 30.

В ранните часове около 6.30 ч. пък граждани съобщиха, че влакчетата са били през 1-2 минути и са се движили почти празни.

От МВР побързаха да информират, че няма никакви инциденти или криминални случки в столичното метро, което да е причинило забавянето на мотрисите.

От днес влакчетата се движат между станция 19 и станция 23 без пътници, за да може участъкът да бъде в реална експлоатация преди да се въведе движението с пътници, заявиха от "Метрополитен".

Наредбата е две седмици предварително да се пусне движението на метрото без пътници в новите участъци до летището и Младост IV.

С изграждането на участъка "Младост IV – Бизнес център София", маршрути на метрото се предвижда да се разширят:

 Маршрут 1 – Аерогара София – МС "Джеймс Баучер".
 Маршрут 2 – Бизнес център Младост IV – МС "Сливница".

Диспечерът съобщи още, че графикът досега е бил с 26 влака, от тази сутрин вече се движат общо 38 влака.

Очаква се до вечерта нещата да влязат в норма и часовниците на метроспирките да показват реалните минути до идването на следващия влак.

Линията до летището трябва да бъде пусната в началото на април, а до Бизнес парка - месец по-късно. Пресечната точка ще е станция "Младост 1".

Разширението на метрото ще скъси интервалите между влаковете в пиковите часове, на първата линия с половин минута и с около две минути на втората линия. Така по Линия 1 в пиковите часове влаковете ще преминават през 3 мин., а по Линия 2 – през 6 минути.

Метрото проговори на английски с гаф

В мотрисите съобщенията за всяка следваща станция вече се обявяват освен на български и на английски език.  Те се пускат заради новите отсечки до Бизнес парка и летището.

Произнасянето на станция "Г. М. Димитров" като "Джи Ем Димитров" обаче предизвика смях и смут сред софиянци. Филолози заявиха, че названието би следвало да се произнася по същия начин, както и на български. След коментарите вчера от столичния метрополитен пуснаха ново съобщение, което вече звучи както на български, но с акцент.

Променят маршрути заради метрото

Вчера на комисията по транспорт в общината съветниците решиха да променят маршрутите на някои автобуси заради пускането на метрото. Промяната ще е експериментална и ще продължи най-много 6 месеца, а след това ще се реши дали е полезна, съобщава "Сега".

Най-сериозен дебат се появи около промените в маршрута на 111. В момента автобусът се движи от ж.к. "Младост 1" до ж.к. "Люлин 1". Идеята занапред е маршрутът на линията да се съкрати в частта му в "Младост" и да остане само между Бизнес парка в "Младост 4" и "Люлин 1".

Според част от присъстващите на комисията така ще се получи един участък от около километър, откъдето ще минава единствено автобус по линия 76, който е през интервал от 10-11 минути. Това би затруднило и забавило живеещите в района.
:crazy:
vasko - оригиналът! :)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #863 on: 26.03.2015, 14:32:55 »
Някой изчислявал ли е за какво време ще се стига в делник от летището до ц. гара като се има предвид и времето за трансфер? И дали сравнено с прекачване на Плиска например няма да е по-удобно, особено ако си с багаж?
Най-бързият вариант би бил с метрото и прекачване на влак на спирка Искър (МС21). Естествено, ще е добре БДЖ-ПП да си пуснат влаковете за Перник и Банкя да потеглят от Казичене примерно. Въобще има опции за подобряване на крайградските влакове, но трябва да се работи съвместно с ЦГМ.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #864 on: 26.03.2015, 20:47:26 »
И какво стана? Фандъкова: "От центъра до летището ще се стига за 15-16 минути." Да, ама не! Цели 27 минути от Сердика, а с автобус 84 се стига в рамките на 26 - 33 мин. А пък това втора линия в празнични дни да е през 12 минути е доста странно решение, че то трамвайни линии има по-редовни. Този интервал ще отблъсне хората и от метрото. Дано е само временно решение, докато се изпитват новите участъци.
И откога автобус 84 ходи до Сердика? А  около 17 часа в делничен ден имаш ли представа колко време му е нужно само за да стигне от Т2 до Дружба?

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #865 on: 26.03.2015, 21:19:51 »
А ти къде прочете, че автобус 84 ходи до Сердика? Написал съм, че с метрото ще се пътува 27 минути от станция "Сердика" до летището. За 15 - 16 минути може да го измине това разстояние, ама ако не спира никъде влака. Имам представа, колко време отнема на 84 да си извърши курса в час пик, но също имам представа, че софийското метро е бавно и в определени участъци се движи с трамвайна скорост. Васко, сигурен съм, че Фандъкова каза някъде из медиите, че ще се стига за въпросните 15 - 16 минутки до центъра. Хубаво построили са го това отклонение, похвално е, но тия политици да не ни правят на толкова прости . Всеки може да отвори сайта на ЦГМ и да види за колко минути се изминава дадено разстояние с градски транспорт. Тя и 7-ма линия щеше да е скоростна, ама нещо не се получи. Идват избори и се чудят какво да измислят.
« Last Edit: 26.03.2015, 21:32:08 by UMSofia »

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #866 on: 27.03.2015, 12:05:09 »
Естествено, че ще е бавно, след като има спирки на всеки километър. И на сто да се вдигне участъковата скорост, това няма да доведе до подобряване на средната скорост на движение. Ако някой пътник до летището го интересува нещо, това не е дали ще пристигне две-три минути по-рано, а да пристигне от една точка до друга с минимално ходене и местене на багаж.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #867 on: 27.03.2015, 12:11:52 »
Точно затова преходът МД1-МД2 е особено неподходящ за пътуващите със самолет. Той и за ежедневно пътуване не е особено удобен, но нямаме по-хубав.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #868 on: 27.03.2015, 12:27:17 »
Ако някой пътник до летището го интересува нещо, това не е дали ще пристигне две-три минути по-рано, а да пристигне от една точка до друга с минимално ходене и местене на багаж.
Точно само метрото може да предложи такава връзка между всяка една от метростанциите (без бъдещите три до Бизнес парк)  и летище София. Например, между летището и Централна гара.  ;) Вярно малко по-дълго пътуване, но няма да има прекачване.  ;) Става дума за пътуване през Обеля без прекачване на Сердика. Наземният транспорт няма такава алтернатива (няма директен автобус летище-централна гара).  :rolleyes:

vasko - оригиналът! :)

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #869 on: 27.03.2015, 15:50:18 »
Алтернативата е доста проста и известна на всички и се нарича жп връзка "летище - ц.гара". Само че от общината вече бая време се правят на неразбрали и забравили /тъй като имаше по-едно време някакво мърморене по този въпрос/. Това е най-естествената връзка навсякъде из цивилизования свят. В случая дори имаме изградено жп трасе, само че паралелно с подземното пресичане можеха да изградят отклонение, което да прави връзка със съществуващата линия до Ц. Гара. Разбира се трябваше определен участък да е интегриран и за ВКМ, въпреки че дори и в този си вид задачата има множество решения. Не е казано, че трябва влаковете по това направление да са с честотата и капацитета на метровлаковете, но без съмнение подобна връзка ще оправдае съществуването си.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #870 on: 28.03.2015, 10:53:51 »
Добре, аз явно съм прост човек и не мога да си обясня някои неща:

Quote
"Знакова е линията до летището. Това означава, че София вече придобива съвсем друга роля като туристическа дестинация", коментира Фандъкова. По думите й след пускането на линията другата седмица стигането от летището до централните жп и авто гара ще отнема 15-20 минути. В момента се правят промени в маршрутите на тролейбусите и автобусите в столичния кв. "Дружба", за да може поне на всяка метростанция да минава поне по едно превозно средство от наземния градски транспорт.

Източник

Как така ще стигна от летището до гарата за 20 минути с метрото? Не ми става ясно. Не ме разбирайте погрешно. Аз също много се радвам, че най-накрая София има метро връзка с летището, но не съм съгласен да се тиражират неверни неща по медиите от хора на ръководни постове, които се предполага, че трябва да са добре запознати с транспорта на града и нямат право да говорят неистини. Пък и си мисля, че ролята на гражданите е да бъдат коректив на властта и да не приемат толкова доверчиво информацията, която им се поднася.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #871 on: 28.03.2015, 11:39:30 »
Фандъкова явно е имала предвид да слезеш на Искърско шосе и на жп спирката да хванеш влак за Централна гара, което има резон. Друг е въпросът, че е редно да има повече влакове в този участък, респективно би трябвало влаковете за Перник, Банкя, Драгоман и др. да потеглят от Казечене, а не от Централна гара.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #872 on: 28.03.2015, 12:14:32 »
Друг е въпросът, че е редно да има повече влакове в този участък, респективно би трябвало влаковете за Перник, Банкя, Драгоман и др. да потеглят от Казечене, а не от Централна гара.
Да има, ама няма кой да мисли....... Въпреки, че като минават влаковете витрините в кухнята дрънкат и колкото повече влакове има толкова повече се скъсява живота на къщата ми, но пак съм за повече влакове :D
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #873 on: 29.03.2015, 16:07:45 »
Друг е въпросът, че е редно да има повече влакове в този участък, респективно би трябвало влаковете за Перник, Банкя, Драгоман и др. да потеглят от Казечене, а не от Централна гара.
Защо не от Искър (не новата спирка, а самата гара)? Дали има слисъл от излишен пробег от Казичене до Искър? Дали ще има такъв голям интерес от жителите на Казичене?

Иначе идеята е много добра! Може да се добавят и пътническите влакове посока Искърското дефиле (а защо не и тези към подбалканската линия, които минават през Кремиковци). Но трябва и да се направи синхронизация между влаковете за Банкя, Перник, Драгоман и към Искърското дефиле (+влаковете, които идват от посока Пловдив) с цел в участъка Искър-Централна гара да се движат през определен равен интервал.  ;) Може да се докара интевал от 10-15 минути!  :) :fan:

И ако може да има някакво споразумение между БДЖ и ЦГМ, така че превозните документи за градски транспорт в София да важат и за влаковете в участъка Искър-Централна гара (а защо не и до граничните гари на територията на Столична Община - Владая, Банкя, Волуяк, Нови Искър, Яна, Казичене) като за целта може ЦГМ да плаща на БДЖ някаква сума за броя, осъществени пътувания във влаковете с градски превозни документи.
vasko - оригиналът! :)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #874 on: 30.03.2015, 01:03:35 »
Може да не тръгват всички от Казичене, където има доста фирми, някои може да тръгват от Искър, други - от Елин Пелин или пък от Пирдоп.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #875 on: 30.03.2015, 01:16:03 »
Да вече има доста фирми. И преди около 15 години, когато единствената сериозна беше Чипита селото, в което всеки се познаваше с всеки започна да се променя и сега е един баркак, който би го харесал и единствено, ако не е знаел колко приятно селце със стратегическо разположение между А1, А2, до Околовръстния път, ЖП линия и много удобен транспорт до София беше. И именно тези предимства го превърнаха в това, което е сега.
Извинете ме за offtopic-a!!!!
А иначе по темата смятам, че Пирдоп е прекалено далече от там да тръгват влаковете за Перник или пък тези по 2ра линия. Елин Пелин пък е много добра идея.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #876 on: 30.03.2015, 10:13:36 »

А иначе по темата смятам, че Пирдоп е прекалено далече от там да тръгват влаковете за Перник или пък тези по 2ра линия. Елин Пелин пък е много добра идея.

Миналата година пътувах като с градска железница от Горна Баня до Централна гара по обяд в делник. Спомням си, че като пристигна мотрисата /дезиро от Перник/, на перона на ЦГ беше пълно с хора.  Оказа се, че веднага се превръща под друг номер влак за направлението София - Карлово и съвсем скоро потегли за Карлово. Така че няма никакъв проблем да се нагодят така разписанията, че всичките ПВ София-Карлово, минаващи през Искър, които ги има в момента,  да се направят така, че да са  като 1 влак, а именно Перник - София - Карлово.

Важното е на ЦГ престоя да не е повече от 2-3мин, с цел да привлечем повече пътници пътуващи в рамките на столицата.
« Last Edit: 30.03.2015, 10:15:27 by Дженгала »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #877 on: 06.04.2015, 18:38:49 »
Quote
За 21,30 мин, не за 56 се стига с метро от гарата до летището

Реалното време, за което столичното метро стига от центъра до софийското летище е точно 18 минути - толкова, колкото посочиха и кметът Йорданка Фандъкова и шефът на метрополитена –Стоян Братоев.  От центъра до гарата са още няколко минути: точно 3 и половина общо са 21,30 минути. Няма как пътуването да трае 56 минути, както побързаха да го представят в интерпретациите си различни зложелатели. В действителност, в нито едно метро по света, никой не мери колко време се ходи от слизането от ръкава на самолета, през терминала, та до станцията или от стъпването на влаковия перон до нея. Реално това няма и как да бъде премерено, защото всеки отделен човек ходи по индивидуален начин, придвижвайки се с различна скорост и тежест на багажа. Хората всяка една възраст пък използват съвсем различни темпове на ходене и подобни сметки стават съвсем безпредметни. Освен това, няма как  във времето за пътуване с метрото да се сложи и време за чакане 8 минути, когато влакчето може да дойде и в момента, в който човек слезе на станцията. Метрото е създадено, за да осигури придвижването на пътниците с него, но не може да ги превози до влака и да качи хората на него. По този начин, ако критиците решат да сметнат и полета със самолета, или пък времето от излизането ни от домовете ни, могат да решат, че пътуване с метрото е дори и 3 часа.

Източник  - вестник 19'.

Quote
Скулптурата на Орфей на летището е успешен бранд за България

Скулпурата на Орфей на метростанцията на летището в София, която предизвика кометрари, неслучайно е поставена там, и то по идея на 19 минути. Орфей е най-легендарната фигура, свързана с българските земи. Точно за това скулптурата на митичния певец се издига на метростанцията Летище, за която кметът Фандъкова каза, че е вратата на София и България към света. Целта е хората, които пристигат в у нас, да не свързват страната ни само с цигани, политици и кражби. Орфей е първият човек на изкуството и философията и би могъл да бъде част от един успешен бранд за България, какъвто тя до сега няма. Неслучайно на летището в Рим има статуя на Леонардо да Винчи, и то създадена от български скулптор, а аеропортът във Варшава се нарича Шопен.

Източник  - вестник 19'.


Нещо май са объркали сметките...  :crazy:

Информацията във втората статия също е спорна. Тази статуя създава смесени настроения. Според мен, не е подходяща! И e доста грозна! :help:

Намерих снимка на статуята на Леонардо да Винчи на летището в Рим:


Нашият Орфей:


"Добро" сравнение.  :crazy: :crazy: :crazy:

*Снимката на Орфей е на vesko76 от този пост.
« Last Edit: 06.04.2015, 19:04:04 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Информация за метрото
« Reply #878 on: 06.04.2015, 21:35:26 »
Tова че не се харесва на твоя вкус, не означава че статуята няма стойност и не е хубава. И подобни преценки не виждам защо се коментират в транспортен форум.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #879 on: 09.04.2015, 15:35:49 »
Quote
Експериментът в Dnes.bg: Пеша от Терминал 2 до 1. Опасно ли е?

От седмица софиянци се радват на ново разширение на метрото, което вече достига до летище "София". Тържественото откриване бе заоблачено обаче от критики от ползващи влакчето.
Нашият читател Павлин Гогов ни сигнализира, че било затруднено придвижването от Терминал 2 до Терминал 1 за пешеходци. В района има немалко бизнес сгради, в които работят стотици хора и доста от тях им е по-удобно да ходят до службата си с влакчетата, а после пеша.
По неговите думи било опасно за хората, тъй като колите профучавали на сантиметри от тях, трябвало да се ходи в "индианска нишка", а в лошо време има риск да отидеш на работа с изцапани от преминаващите автомобили дрехи.
Решихме да проверим на място инфраструктурата, още повече, че помним калта, която трябваше да се гази след откриването на метростанцията в "Младост" 3.

Оказа се, че от спирката до метрото и по целия маршрут до Терминал 1 си има тротоар. Достатъчно широк за пешеходците и този път няма за какво да се мрънка. Трябва да допълним, че за разлика от много места в столицата, тротоарът е със здрави плочки, няма шахти с липсващи капаци. Така че всеки, който е решил да извърви пеша разстоянието, може да го направи без никаква опасност. Останалите могат да използват градския транспорт.
Източник. (на страницата има и видео от експеримента)


Егати експеримента! :crazy: Този, който е снимал не измина и 1/3 от маршрута...  :neznam:
vasko - оригиналът! :)