Author Topic: Информация за метрото  (Read 120059 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #880 on: 16.04.2015, 13:04:35 »
Идеален пример за тенденциозен репортаж:

40-сантиметров тротоар до метростанция в Младост

:/ :help:

Не е положен грам журналистически труд (проучване), за да се разбере, че този тротоар е с временен статут...  :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7640
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #881 on: 16.04.2015, 13:16:03 »
Няма временен или невременен статут. Щом има тротоар той трябва да адекватно да посреща нуждите на пешеходците. На това място, след като скоро ще се строи булевард тротоар изобщо не трябваше да има.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #882 on: 16.04.2015, 13:39:02 »
На това място, след като скоро ще се строи булевард тротоар изобщо не трябваше да има.
След като пешеходците нямат алтернатива, значи някакъв тротоар трябва да има. Ясно е, че даже преди откриването на метрото плътно до тротоара се подредят ограда за заграждане на строителната площадка и е ясно, че тази площадка не може да бъде прекалено стеснена заради слабо използван тротоар.
По наредба има толкова много вратички за стесняване на тротоари, че все има някоя алинея, която го узаконява.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #883 on: 14.08.2015, 15:30:49 »
Quote
Поръчките за метрото в София имат санкции за близо 7 млн. лв
Причината е основно в лъча "Цариградско шосе" - Летище София. "Метрополитен" ЕАД оспорва одитните корекции.

Не всичко е розово в метрото. Любимият проект на Йорданка Фандъкова и Бойко Борисов също носи недостатъци, показват одитните документи за новия метролъч от "Цариградско шосе" до летище София.

Според одит на процедурите по тази поръчка, която е на обща стойност от 136 млн. лв, "Метрополитен" ЕАД е допуснал ограничително условие при търга, което ще му коства 5% или 6,8 млн. лв. Одиторите от дирекция "Одит на средствата от ЕС" (ОСЕС), която прави периодичен преглед на всички европрограми, са констатирали, че при обявяването на търга възложителят е посочил, че всеки участник трябва да има валидни сертификати ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:2007. Тези изисквания са посочени като задължителни и за всеки участник в обединение, ако такова участва. В уточнителните документи, след закупуване на тръжната документация обаче, става ясно че когато в обединението участва фирма проектант, за нея не се изисква представяне на сертификати. Това според одиторите е нарушение на Закона за обществените поръчки и европейските правила и носи след себе си финансови последици.

Сумата е голяма, тъй като и поръчката е доста голяма. Трите участъка в нея бяха спечелени от Обединение "Станилов -Метропроект", "МЕТРО ДРУЖБА" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп" и Обединение "Метро Сифер" с партньори "Сиенит" и "Ателие Серафимов".

Самите "Метрополитен ЕАД" и Управляващия орган на програма "Транспорт" оспорват това решение, като твърдят че то не е повлияло на търга и на броя участници, следователно няма нужда да бъде санкционирано.

И няколко малки санкции

Това е най-голямата, но не единствена санкция по проектите за метрото. Друга корекция в същия одит е за избор на инженер-консултант, където възложителят е променил условие в поръчката докато е течал срок за подаване на офертите. В текста е добавено, че "неустойката по предходното изречение се дължи само в случаите, когато забавата на Строителя е пряка последица от виновно действие или бездействие на инженер-консултанта". С това уточнение, според одиторите, "Метрополитен" би  насърчил по-голям брой участници да вземат участие в процедура, но не е удължил срока за подаване на оферти и така е ограничил потенциалните кандидати. Санкцията заради това е малка - 19 хил. лв.

Доста по-голяма - 105 хил.лв, е глобата заради неправомерни разходи по предходния етап на метрото - Лот 1 "Обеля -Надежда" и Лот 2 "Младост I - Цариградско шосе". В този одит пък, ОСЕС констатира недопустими разходи за закупуване на Форд Транзит ВАН 350 L на стойност 52 хил. лв. и разходи за буферни паркинги в размер на 53,5 хил. лв. Има и констатации за завишени цени на строителни материали и услуги, но те са опровергани от фирмата и заради това не са санкционирани.

Крайно евтино метро

От одитите става ясна цената на километър метро, при разширението до летище София и Бизнес-парка. Според отговорите на "Метрополитен" ЕАД до ОСЕС, километър подземна железница в "Дружба" е възлизал на 16,9 млн. евро, а до Бизнес-парка - между 17 и 18 млн. евро. Това, според експертите на фирмата, са "крайно ниски стойности", като за пример са дадени строежи на метрото във Варшава, Будапеща и Прага, на стойности съответно 130 млн. евро, 180 млн. евро и 125 млн. евро на км.
Източник.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7640
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #884 on: 14.08.2015, 15:38:09 »
Санкцията не е заради ниската цена, а заради нередности в тръжната процедура.

Offline titijoji

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #885 on: 13.10.2015, 20:17:18 »
Днес и касата на северният перон на Г.М. Димитров работеше. Най-накрая доживяхме и този вход да бъде въведен в експлоатация. Това доколкото знам е от протестиращи родители, че главният вход от Дианабад няма достъп за бебешки и инвалидни колички. Така де, идат "честни" избори.
« Last Edit: 13.10.2015, 21:00:50 by titijoji »

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1569
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #886 on: 20.11.2015, 20:23:30 »
Интересно филмче, излъчено днес
http://bnt.bg/predavanyia/mestno-vreme/izla-chvane-ot-sofiya-13

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #887 on: 22.03.2016, 19:02:23 »
Не знам дали пиша в подходящата тема. Ако се счете за нужно да се премести.
На "Вардар" от западната страна до познатите бариери е добавено някакво ново съоръжение, което представлява две вертикални стени, между които има празно пространство. Прилича ми на нов тип бариера за колички, но към момента още е запечатано.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Информация за метрото
« Reply #888 on: 22.03.2016, 21:05:51 »
Би трябвало да е турникет.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #889 on: 26.08.2016, 22:34:21 »
Не съм сигурен дали това е най-правилната тема (ако някой модератор сметне за добре, нека премести поста в друга тема :)), но не се сещам за по-подходяща.

Вчера (25.08.2016 г.), МС Надежда, посока на движение - Обеля:

:neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #890 on: 26.08.2016, 22:43:46 »
Просто е спрял по-назад от колкото е възможния лимит. Не смяташ ли, че ако например перонът недостигаше, нямаше до сега да се е разбрало? Все пак е интересна случка.  :laugh:

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #891 on: 26.08.2016, 22:52:01 »
Не смяташ ли, че ако например перонът недостигаше, нямаше до сега да се е разбрало?
Разбира се! Ясно е, че проблемът не е в станцията.

Проблемът в случая е преждевременно спиране.  :neznam:

За съжаление, засичам този проблем все по-често... :/
« Last Edit: 26.08.2016, 23:22:58 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4281
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #892 on: 26.08.2016, 23:20:19 »
На някой трудноподвижен изобщо няма да му е смешно....... :/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #893 on: 27.08.2016, 09:33:41 »
Случват се грешки. На мен ми се случи веднъж на "Ломско шосе" първа врата да е изцяло зад оградата. Явно машиниста се беше разсеял. Проблемите са че новите стнции са с по-къси перони, което налага по-точно спиране и липсата на стоп маркировка, която машиниста трябва да застъпи на границата на видимото от позицията си поле, за да е спрял правилно. На старите станции има такава елементарна система чрез дъска боядисана в черни и бели ивици поставена между релсите. Ако сте забелязали на "Западен парк" и "Вардар" има дори маркировки за правилното положение на първа врата на пода на перона, които при правилно спиране спрямо стоп линията се подравняват почти идеално със средата на вратата, веднъж дори ми се случи отбелязката да е напълно идеално подравнена.
« Last Edit: 27.08.2016, 09:35:55 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2807
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #894 on: 29.08.2016, 13:17:58 »
Дъската боядисана в черно и бяло се нарича "рейка". ;)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4618
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #895 on: 29.08.2016, 13:30:59 »
А рейки има на всяка станция. Маркировката заппърва врата всъщност е маркировка за инвалиди, където има и приспособление за обиране на луфта между влака и перона.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9688
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #896 on: 29.08.2016, 14:42:57 »
Не е това. На "Вардар" и на "Западен парк" има една малка черна чертичка, която при абсолютно правилно спиране се пада точно в центъра на първа врата. Явно на времето са били правени някакви измервания. Иначе рейки няма на всички от новите станции, сигурен съм в това и в галерията на "Метрополитен" също се вижда. На "Обеля" също няма.
« Last Edit: 29.08.2016, 14:45:56 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2807
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #897 on: 29.08.2016, 14:59:49 »
На Обеля и в двете посоки има! ;) Всеки ден минавам и в двете посоки.

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #898 on: 31.08.2016, 17:32:39 »
Ако може да внеса малко яснота по последните въпроси, то първо през целия август месец имаше стажанти от ПЖИ-то, та се случва от време на време да има такива неточности, като на снимката. На станциите Надежда, СУ, и Мусагеница рейките са поставени така, че между края на влака и парапета да не остава никакво място за преминаване. Специално за Надежда причината е в неправилното изпълнение на перона, който е построен по-висок от допустимото в единия си край и това налага спиране веднага след като влакчето влезе на станцията.
На станция Ломско шосе  влаковете да се хлъзгат, когато вали дъжд, така че и там се случва тази ситуация, само че с първата врата.
И последно - рейки има на абсолютно всички станции, на двата пътя. Само дето някои са в края на перона, а други са малко след средата.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #899 on: 31.08.2016, 23:55:32 »
Представете си, ако в такъв момент през последната врата иска да слезе:
:arrow: човек в инвалидна количка;
:arrow: незрящ човек :(;
:arrow: майка с детска количка;
:arrow: възрастен човек, който се движи бавно и няма да има времето да притича до следващата врата;
:arrow: човек, превозващ велосипед, който би трябвало да пътува точно на това място;
:arrow: човек с голям/големи куфар(и), който също няма да има възможността да притича до следващата врата;
:arrow: който и да е пътник в метрото по време на час пик, когато притичването до следващата врата би било доста трудно заради правостоящите.

Ако някой от тези хора се нарани или си пропусне станцията, то предполагам, че ако му кажем:
Случват се грешки.
та се случва от време на време да има такива неточности
то всичко ще е наред и все едно нищо не е станало... :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info