Author Topic: Черна хроника на МГТ  (Read 91480 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #360 on: 09.10.2019, 23:08:16 »
22 октомври 1988

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3595
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #361 on: 16.11.2019, 22:32:13 »
Задръстванията, престрояванията на автомобили пред трамваите, запазването на пътя свободен от тарикати, които на зелен сигнал се изпречват пред мотрисите и пр. Всичко това налага неплавно управление с непрекъснато потегляне - спиране. Това стотици пъти всеки ден, докато започнат аварии. Да не забравяме корозията на металите и влизането на вода в силови части. Ремонтирането на трамваите и покриването на коли делник, според позлатения правилник на ЦГМ, изисква персонал и резервни части. Това са проблеми, които са актуални всеки ден и остават нерешени, не само неработещите стрелки. Кога фактите ще станат ясни на управляващите, които не ползват обществен транспорт?
Попаднах на информация за инцидент, не знам дали има останали работещи в Искър, които да знаят развитието на случая.
████████████████████████ The X-Files season 07 episode 20

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2148
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #362 on: 17.11.2019, 11:19:09 »
Тази трагедия беше с GT6, по спомени от статиите в тогавашните  вестници. Момчето е стояло върху капаците на съчленението на пода  при опорната талига,  и е било прищипано смъртоносно от появил се луфт между частите. Ако намеря изрезката от вестника ще я прикача в това мнение.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4220
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #363 on: 27.11.2019, 15:32:31 »
Попаднах на тази изрезка от вестник, но не си спомням случая. Някой може ли да каже кога е станал този инцидент, каква е била причината и кои са пострадалите трамваи?

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #364 on: 27.11.2019, 15:36:39 »
Попаднах на тази изрезка от вестник, но не си спомням случая. Някой може ли да каже кога е станал този инцидент, каква е била причината и кои са пострадалите трамваи?

Случката се разиграва през 1999 година. Единият трамвай е бил 312, а другият го забравих...  Причината май беше отказ на спирачки, но може би греша. Ето снимката в по-добро качество:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #365 on: 27.11.2019, 15:47:44 »
Случката с удар между 312 и 465(мисля) беше през 2003-2004 г. по бул. Цар Борис.
Имаше и още една катастрофа в Обеля, освен ако и тогава не е участвал 312. Тогава май 460 беше другият участник.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #366 on: 27.11.2019, 16:46:18 »
На снимката е катастрофата между 312 и 460. 312 удря Софията отзад. В резултат на това 460 е бракуван, а здравата му предница е сложена на мястото на ударената такава на 312. Четири години по-късно 312 отново удря София, този път 465 (бивш 454). Задницата на 465 е бракувана заедно с предницата на ударения по-рано 445 в 322 като номер 454, а на нейно място е сложена здравата задница на 445. След втория челен удар 312 е бракуван.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #367 on: 27.11.2019, 20:09:13 »
Удареният трамвай е 709 . А 460 беше бракуван и 312 взе неговата предница.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #368 on: 27.11.2019, 20:14:12 »
Тази трагедия беше с GT6, по спомени от статиите в тогавашните  вестници. Момчето е стояло върху капаците на съчленението на пода  при опорната талига,  и е било прищипано смъртоносно от появил се луфт между частите. Ако намеря изрезката от вестника ще я прикача в това мнение.
На дръжките на геленга , като главата му е останала между геренга и страничната греда на трамавя .При завой на Младежки театър разстоянието става малко и притиска главата на момчето . След инцидента монтираха допълнителни капаци.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4893
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #369 on: 29.11.2019, 08:52:39 »
И по "царско време" е имало изпълнения ... ПТП между трамвай и камион на бул. "Клементина" (днес "Стамболийски"), декември 1934 г.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #370 on: 29.03.2020, 11:11:18 »
Колеги, знае ли някой какво стана с шофьора на тролея, който прегази човек на завоя от “Оборище” към СУ? Доколкото си спомням, човекът де факто се беше хвърлил под тролея, но по нашите закони това пак се тълкува като убийство по непредпазливост.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"