Author Topic: Черна хроника на МГТ  (Read 100494 times)

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2780
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #360 on: 09.10.2019, 23:08:16 »
22 октомври 1988

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3631
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #361 on: 16.11.2019, 22:32:13 »
Задръстванията, престрояванията на автомобили пред трамваите, запазването на пътя свободен от тарикати, които на зелен сигнал се изпречват пред мотрисите и пр. Всичко това налага неплавно управление с непрекъснато потегляне - спиране. Това стотици пъти всеки ден, докато започнат аварии. Да не забравяме корозията на металите и влизането на вода в силови части. Ремонтирането на трамваите и покриването на коли делник, според позлатения правилник на ЦГМ, изисква персонал и резервни части. Това са проблеми, които са актуални всеки ден и остават нерешени, не само неработещите стрелки. Кога фактите ще станат ясни на управляващите, които не ползват обществен транспорт?
Попаднах на информация за инцидент, не знам дали има останали работещи в Искър, които да знаят развитието на случая.
████████████████████████  www.sofia.bg/sofia-izbira     https://vote.sofia.bg

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2266
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #362 on: 17.11.2019, 11:19:09 »
Тази трагедия беше с GT6, по спомени от статиите в тогавашните  вестници. Момчето е стояло върху капаците на съчленението на пода  при опорната талига,  и е било прищипано смъртоносно от появил се луфт между частите. Ако намеря изрезката от вестника ще я прикача в това мнение.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4280
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #363 on: 27.11.2019, 15:32:31 »
Попаднах на тази изрезка от вестник, но не си спомням случая. Някой може ли да каже кога е станал този инцидент, каква е била причината и кои са пострадалите трамваи?

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #364 on: 27.11.2019, 15:36:39 »
Попаднах на тази изрезка от вестник, но не си спомням случая. Някой може ли да каже кога е станал този инцидент, каква е била причината и кои са пострадалите трамваи?

Случката се разиграва през 1999 година. Единият трамвай е бил 312, а другият го забравих...  Причината май беше отказ на спирачки, но може би греша. Ето снимката в по-добро качество:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #365 on: 27.11.2019, 15:47:44 »
Случката с удар между 312 и 465(мисля) беше през 2003-2004 г. по бул. Цар Борис.
Имаше и още една катастрофа в Обеля, освен ако и тогава не е участвал 312. Тогава май 460 беше другият участник.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9243
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #366 on: 27.11.2019, 16:46:18 »
На снимката е катастрофата между 312 и 460. 312 удря Софията отзад. В резултат на това 460 е бракуван, а здравата му предница е сложена на мястото на ударената такава на 312. Четири години по-късно 312 отново удря София, този път 465 (бивш 454). Задницата на 465 е бракувана заедно с предницата на ударения по-рано 445 в 322 като номер 454, а на нейно място е сложена здравата задница на 445. След втория челен удар 312 е бракуван.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8977
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #367 on: 27.11.2019, 20:09:13 »
Удареният трамвай е 709 . А 460 беше бракуван и 312 взе неговата предница.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8977
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #368 on: 27.11.2019, 20:14:12 »
Тази трагедия беше с GT6, по спомени от статиите в тогавашните  вестници. Момчето е стояло върху капаците на съчленението на пода  при опорната талига,  и е било прищипано смъртоносно от появил се луфт между частите. Ако намеря изрезката от вестника ще я прикача в това мнение.
На дръжките на геленга , като главата му е останала между геренга и страничната греда на трамавя .При завой на Младежки театър разстоянието става малко и притиска главата на момчето . След инцидента монтираха допълнителни капаци.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4990
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #369 on: 29.11.2019, 08:52:39 »
И по "царско време" е имало изпълнения ... ПТП между трамвай и камион на бул. "Клементина" (днес "Стамболийски"), декември 1934 г.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4712
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #370 on: 29.03.2020, 11:11:18 »
Колеги, знае ли някой какво стана с шофьора на тролея, който прегази човек на завоя от “Оборище” към СУ? Доколкото си спомням, човекът де факто се беше хвърлил под тролея, но по нашите закони това пак се тълкува като убийство по непредпазливост.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4833
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #371 on: 18.08.2020, 13:51:13 »
ПТП на площад Македония, трамвай блъсна 80 годишна жена, тя е починала:

https://stolica.bg/incidenti/tramvai-5-udari-chovek-do-ploshtad-makedoniya-promeniha-dvizhenieto-i-na-liniya-4?fbclid=IwAR3pCn03hHgd1dWLQBLH2_B40iN-kmM7iFoOs_Q2Js_AgMpDHvy0veucdu4
« Last Edit: 18.08.2020, 14:00:44 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11437
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #372 on: 18.08.2020, 15:12:28 »
Бог да прости жената обаче да пресичаш до спирка, където скоростта е ниска и то на място, където няма никакъв друг трафик и въпреки това да те блъсне трамвай, това ми напомня за есента на 2011 г., когато 2914 имаше подобен инцидент в локалното на булевард „България“. Имам чувството, че това е типично поведение за възрастните пешеходци. Когато някои хора навлязат във възраст, в която всяко поставяне на единия крак пред другия започне да се превръща в дейност, за която трябва да се проявява особено внимание, вместо да станат по-отговорни, те се опитват да компенсират двигателните и сетивните си неспособности с по-безотговорно поведение без да осъзнават в какво положение поставят другите участници в движението.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5369
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #373 on: 12.10.2020, 13:18:52 »
Пътник загина след като беше повлечен от тролей в столицата

От написаното за камерите в салона предполагам, че тролеят е бил Шкода, а не Икарус (зимата видях, че и на тях слагат камери, но изглеждаха за наблюдение на салона главно). Тук вероятно визират тези, на които се виждат вратите на мониторче отпред при шофьора. Та ако е било Шкода наистина, къде са му били блокажите на този тролей?!? :help: :help: До колкото ми е известно при работещи такива, при най-малка пречка на вратата да се затвори, същата се отваря веднага и возилото не потегля. А тук човекът е ПОВЛЕЧЕН.
« Last Edit: 12.10.2020, 13:38:25 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11437
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #374 on: 12.10.2020, 13:51:23 »
Светла му памет и Бог да го прости, много жалко.
Смятам обаче, че преди да се раздават обвинения би следвало да се вземат под внимание няколко неща:
- Имало ли е работещи блокировки, всички знаем, че още преди години имаше 27 Tr със свалени блокировки и едва ли нещо се е променило оттогава насам, най-многото да са станали повече?
- Било ли е якето на пътника захапано така, че да окаже достатъчно съпротива, за да задейства блокировката?
- Могъл ли е водачът да разчита на камерата въобще? Може уплътнението да е защипало толкова малко от якето, че това да не се е виждало на камерата, а човекът да не е осъзнал какво се случва, да не се е опитал да се освободи преди потеглянето на тролея, след което да е било късно, а там веднага след спирката следва ограда. В същото време стъклата на вратите отразяват светлините в салона, което в тъмните часове е сериозна пречка, да не говорим, че този дизайн на таблото на Соларис е недомислен. Китайските авто/електробуси как имат място за дисплея на камерите на таблото, а дисплеите на Шкодите са горе високо и поне аз ги виждам доста неефективни с това си местоположение. Смятам, че този сценарий е твърде вероятен, предвид че спирката при Център по хигиена е с постоянно натоварване и не ми се вярва ако е имало достатъчно пътници да са останали безучастни. По-скоро е нямало никой в близост, а са можели да извикат на водача, да вдигнат шум, да го стреснат.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14671
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #375 on: 12.10.2020, 13:55:55 »
Прелистете темата! Случаят е коментиран през февруари 2019, да не повтаряме същите неща!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5839
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #376 on: 12.10.2020, 13:58:26 »
Якетата нормално имат копчета и/или цип и би трябвало блокировката да се задейства от тях, ако е изправна. Закопчано яке много трудно би било захванато от вратата. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3474
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #377 on: 12.10.2020, 14:38:14 »
Копче или цип няма да задейства никоя блокировка. Излишно е да се намесват блокировките в този случай.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 721
    • View Profile
    • Email
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #378 on: 12.10.2020, 14:41:22 »
 А водача вече е изправен пред съда

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2895
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Черна хроника на МГТ
« Reply #379 on: 12.10.2020, 23:29:45 »
Става дума за нова информация по случая от 2019, а именно че водачът ще бъде обвинен.

Но от БТВ не са разбрали правилно и днес, 12.10.2020, публикуваха новината като нов случай от предишната вечер. Така в началото излезе, че отново има повторение на същия инцидент от 2019. В последствие си коригират информацията и уточняват че просто има нова информация по стария случай.
« Last Edit: 12.10.2020, 23:31:43 by Neronov »