Author Topic: Пробивът "Данаил Николаев"  (Read 57229 times)

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Пробивът "Данаил Николаев"
« on: 13.04.2007, 09:45:32 »
Някой знае ли какъв е проектът за този пробив? На картите за ремонтите през миналото лято трасето му беше дадено като права отсечка, свързваща Сточна с Централна гара, а по ОУП пробивът е до ул. Козлодуй и след това се използва съществуващата ул. Константин Стоилов. Кой от двата варианта ще се изпълни?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #1 on: 13.04.2007, 13:52:51 »
Quote from: alpha_adversativum
Някой знае ли какъв е проектът за този пробив? На картите за ремонтите през миналото лято трасето му беше дадено като права отсечка, свързваща Сточна с Централна гара, а по ОУП пробивът е до ул. Козлодуй и след това се използва съществуващата ул. Константин Стоилов. Кой от двата варианта ще се изпълни?
В сайта на ГИС София можеш да го видиш цялото, но ще ти е малко трудна навигацията, като знам някои колко проблеми имаха докато зацепят какво и къде да цъкнат.
 Константин Стоилов ще се използва, като ще бъде разширена(подобно на Опълченска), а завоят към Козлодуй ще бъде значително изправен.Ще се променят и много други улици в района.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #2 on: 13.04.2007, 15:41:18 »
На мен ми е интересно как и откъде ще минава трамвайното трасе за Орландовци, тъй като едва ли ще остане в този вид.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #3 on: 13.04.2007, 18:01:51 »
Quote from: ozzy
На мен ми е интересно как и откъде ще минава трамвайното трасе за Орландовци, тъй като едва ли ще остане в този вид.
Между другото и аз съм си задавал този въпрос.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #4 on: 17.04.2007, 16:05:06 »
Ето го пробивът нагледно:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=2645070
Както се вижда, ул.Козлодуй спира до Раковска и по новоизградено продължение на Раковска влиза под прав ъгъл в новия булевард.

Най-добре би било да я прекарат в тунел трамвайната линия. Проблем ще е обаче изходът на този тунел около подлеза под жп линията.
Най-логичният евтин вариант е ТМ трасе да си върви по старата отсечка от Козлодуй след Раковска (посока Орландовци), след това след спирка и ул.Дунав извива надясно по ул.Родопи. Ул.Родопи се намира точно срещу подлеза под жп линията и там явно ще има светофар не само заради трамвая, а заради тези, окито завиват към и от Орландовци.
« Last Edit: 17.04.2007, 16:17:13 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #5 on: 17.04.2007, 16:37:26 »
е това е много глупаво според мен. Всички от Сточна за Централна трябва да минат по тясната уличка (К.Стоилов май беше) от Сточна до Козлодуй (сега) и чак тогава да излязат на пробива. Нали щеше площад Сточна гара да го правят на 2 места или този вариант е отпаднал щото няма пара ?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #6 on: 17.04.2007, 16:43:30 »
Quote from: Repcho
е това е много глупаво според мен. Всички от Сточна за Централна трябва да минат по тясната уличка (К.Стоилов май беше) от Сточна до Козлодуй (сега) и чак тогава да излязат на пробива. Нали щеше площад Сточна гара да го правят на 2 места или този вариант е отпаднал щото няма пара ?

То К.Стоилов има мегдан за разширение по средата, а и така като гледам в горния край ще изринат няколко съборетини

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #7 on: 17.04.2007, 16:51:49 »
Quote from: blagun
Най-добре би било да я прекарат в тунел трамвайната линия. Проблем ще е обаче изходът на този тунел около подлеза под жп линията.
Най-логичният евтин вариант е ТМ трасе да си върви по старата отсечка от Козлодуй след Раковска (посока Орландовци), след това след спирка и ул.Дунав извива надясно по ул.Родопи. Ул.Родопи се намира точно срещу подлеза под жп линията и там явно ще има светофар не само заради трамвая, а заради тези, окито завиват към и от Орландовци.
Чуваш ли се по Дунав или Родопи ! ? И двете улици, както и всичките останали вътрешноквартални са изключително тесни ! Просто е невъзможно оттам да минава трамвай.Преди 5-6 години на едно изложение в УАСГ имаше студентски проект за новата автогара( тогава построяването и предстоеше).Трасето беше прокарано по новия пробив.На чертежа не се виждаше Козлодуй
Quote from: etnies
То К.Стоилов има мегдан за разширение по средата, а и така като гледам в горния край ще изринат няколко съборетини
Сградите там са очуждени(имаше филиал на УМБАЛ"Св.Анна" и други) и разширението ще е към дясното платно.
« Last Edit: 17.04.2007, 16:56:25 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #8 on: 18.04.2007, 15:09:25 »
Quote from: Repcho
по тясната уличка (К.Стоилов май беше) от Сточна до Козлодуй

Quote from: diifian
Чуваш ли се по Дунав или Родопи   И двете улици, както и всичките останали вътрешноквартални са изключително тесни

Е, защо не отворихте линка, преди да пишете! Вижте го:


Булевардът е в светлосиньо. половината триъгълник между Родопи, Дунав и Козлодуй ще бъде очистен.
За трамвайното трасе - продължава по сегашния участък на Козлодуй след Раковска (червено на картинката). В този участък е и спирка "Дунав", която става насред пешеходен участък (или задънена улица). После трасето върви не по катетите Дунав и Родопи, а по хипотенузата, т.е. успоредно на новия булевард от южната му страна. Разбира се, Дунав и Родопи ще са затапени откъм новия пробив. Точно срещу ул.Родопи ТМ трасе трябва да пресече булеварда, за да отиде в подлеза под жп линията.

Самият Констатнин Стоилов ще бъде 2*3 вместо 2*2 ленти и ще се разшири в посока работилниците.
« Last Edit: 18.04.2007, 15:44:14 by blagun »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #9 on: 19.04.2007, 19:48:35 »
Ето ви една по-голяма снимка: [attachment=482:attachment]
Все пак си мисля, че проектът първо е бил за права отсечка от Сточна до Централна гара (а така е и по-логично!). Обърнете внимание на положението на автогарата, проектът за която вероятно е по-ранен. Началото на трасето е успоредно на нея. Ако прекараме мислена линия по така започващото трасе и я продължим направо, тя ще излезе право на Сточна гара (предполагам, че и първоначалният проект е бил такъв). Е да, ама не. Според сегашния проект след автогарата трасето прави неочакван завой наляво, за да се навре в края на Константин Стоилов. Така се оформят няколко безполезни чупки и дължината на трасето се увеличава. Ако това, което предполагам, е вярно, има две обяснения - или са се отказали от първоначалната идея поради липса на средства за отчуждаване на големия брой жилищни имоти, или е направен друг проект, защото някой е позволил на хора с дебели вратове да строят 6-7-етажни кооперации по първоначалното трасе, които вече не могат да бъдат разрушавани.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #10 on: 19.04.2007, 20:22:04 »
Quote from: alpha_adversativum
Ето ви една по-голяма снимка: [attachment=482:attachment]
Все пак си мисля, че проектът първо е бил за права отсечка от Сточна до Централна гара (а така е и по-логично!). Обърнете внимание на положението на автогарата, проектът за която вероятно е по-ранен. Началото на трасето е успоредно на нея. Ако прекараме мислена линия по така започващото трасе и я продължим направо, тя ще излезе право на Сточна гара (предполагам, че и първоначалният проект е бил такъв). Е да, ама не. Според сегашния проект след автогарата трасето прави неочакван завой наляво, за да се навре в края на Константин Стоилов. Така се оформят няколко безполезни чупки и дължината на трасето се увеличава. Ако това, което предполагам, е вярно, има две обяснения - или са се отказали от първоначалната идея поради липса на средства за отчуждаване на големия брой жилищни имоти, или е направен друг проект, защото някой е позволил на хора с дебели вратове да строят 6-7-етажни кооперации по първоначалното трасе, които вече не могат да бъдат разрушавани.
Ето, вижте го така.Макар че не ми даде повече информация, относно къде ще е трамвая.
 
 А ти чуваш ли се булевардът да минава по диагонал ! ! ! Това означава да си замине целия квартал, който въпреки близоста си с големи пътни артерии и кръстовища, благодарение на озеленоста си и сравнително хармоничното застрояване доскоро е много приятен за живене.Кой тъпак заради няколко стотин метра ще срине цял квартал ! ?Щеше да бъде засегнато и трамвайното депо и ужасно много сгради, а по варианта, по който ще се строи( не ми се и вярва да е имало друг !) минава в страни, покрай промишлени постройки, със срутването на няколко бараки...
« Last Edit: 19.04.2007, 20:23:31 by difian »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #11 on: 19.04.2007, 20:46:21 »
Quote from: difian
Ето, вижте го така.Макар че не ми даде повече информация, относно къде ще е трамвая.
 
 А ти чуваш ли се булевардът да минава по диагонал ! ! ! Това означава да си замине целия квартал, който въпреки близоста си с големи пътни артерии и кръстовища, благодарение на озеленоста си и сравнително хармоничното застрояване доскоро е много приятен за живене.Кой тъпак заради няколко стотин метра ще срине цял квартал ! ?Щеше да бъде засегнато и трамвайното депо и ужасно много сгради, а по варианта, по който ще се строи( не ми се и вярва да е имало друг !) минава в страни, покрай промишлени постройки, със срутването на няколко бараки...
Аз не знам каква е истината, само предполагам. Но и не знам какво хармонично виждаш в този квартал - от единия край до другия все бордеи (като изключим построените в последно време кооперации). А ако си е заслужавала инвестицията, хората по света, че и у нас, са събаряли и повече (напр. за стоежа на метрото е съборено всичко по трасето в участъка от К. Величков до Мария Луиза). Да не говорим, че не се касае за целия квартал, а само за една ивица по диагонал. И от депото не би било засегнато много, да не говорим, че от доста време вече не е депо.
Но всичко това си остава в сферата на хипотезите. Има утвърден проект и по него ще се строи, независимо дали ни харесва, или не.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #12 on: 19.04.2007, 20:53:52 »
Не знам как го мислят този пробив но К.Стоилов е прекалено тясна в момента а освен това се строи и жилищна сграда точно срещу подлеза на трамваите - срещу Т-образното кръстовище на Козлодуй с К.Стоилов. И там се затапва за потенциално разширение...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #13 on: 19.04.2007, 21:05:17 »
Quote from: alpha_adversativum
Аз не знам каква е истината, само предполагам. Но и не знам какво хармонично виждаш в този квартал - от единия край до другия все бордеи (като изключим построените в последно време кооперации). А ако си е заслужавала инвестицията, хората по света, че и у нас, са събаряли и повече (напр. за стоежа на метрото е съборено всичко по трасето в участъка от К. Величков до Мария Луиза). Да не говорим, че не се касае за целия квартал, а само за една ивица по диагонал. И от депото не би било засегнато много, да не говорим, че от доста време вече не е депо.
Но всичко това си остава в сферата на хипотезите. Има утвърден проект и по него ще се строи, независимо дали ни харесва, или не.
Аз живея на улица Тимок и определено не са бордей.Поне в моята част- между Лъвов мост и Раковска голяма част от постройките са от 50-60 години(точно на кръстовищео на Раковска и Тимок има улична шахта от 1882год, правена във Виена), като според мен лично имат и архитектурна стойност.Няма градинки, но има училище 29 СОУ и детска градина, а целият квартал е богато озеленен.Някой ден ще кача снимки какви панорамни гледки се разкриват от мойта стая към Витоша, Люлин и Стара планина.Наоколо са по-ниски къщи със зелени дворове и е като в оазис.В тази част единствено бившата шок.фабрика може да се приеме като проблемна, но тя успешно е превърната в складова и търговска зона, със сменена дограма, направиха се три хулави блока около нея и се облагороди задната стена откъм Тимок, частично се санира и фасадата.
  Големите строежи са оттатък Раковска към Сточна гара.Там е ниско старо строителство, което на етапи(започнало преди 10год и засилило се в последните 3-4) активно се застроява с жилищни кооперации.Но и там има хубави сгради и определено не е някаква цигания.Подобно чувство могат да създават строителните магазини и сервизи откъм Сливница и Константин Стоилов, но това е само в периферията.

 Определено един булевард, разсичащ на две района би имал негативно влияние.А не виждам какви са недостатъците на сега избрания проект.Ще е по близо до ЖП линията.Там могат да се построят големи търговски обекти тип хипермаркет(липсващи в близост до района), има недовършена сграда за сортровачен център на пощите...Околовръстните пътища заобикалят градовете, а не ги разисат на две, защото е по-пряко...

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #14 on: 19.04.2007, 22:20:35 »
Quote from: difian
Аз живея на улица Тимок и определено не са бордей.Поне в моята част- между Лъвов мост и Раковска голяма част от постройките са от 50-60 години(точно на кръстовищео на Раковска и Тимок има улична шахта от 1882год, правена във Виена), като според мен лично имат и архитектурна стойност.Няма градинки, но има училище 29 СОУ и детска градина, а целият квартал е богато озеленен.Някой ден ще кача снимки какви панорамни гледки се разкриват от мойта стая към Витоша, Люлин и Стара планина.Наоколо са по-ниски къщи със зелени дворове и е като в оазис.В тази част единствено бившата шок.фабрика може да се приеме като проблемна, но тя успешно е превърната в складова и търговска зона, със сменена дограма, направиха се три хулави блока около нея и се облагороди задната стена откъм Тимок, частично се санира и фасадата.
  Големите строежи са оттатък Раковска към Сточна гара.Там е ниско старо строителство, което на етапи(започнало преди 10год и засилило се в последните 3-4) активно се застроява с жилищни кооперации.Но и там има хубави сгради и определено не е някаква цигания.Подобно чувство могат да създават строителните магазини и сервизи откъм Сливница и Константин Стоилов, но това е само в периферията.

 Определено един булевард, разсичащ на две района би имал негативно влияние.А не виждам какви са недостатъците на сега избрания проект.Ще е по близо до ЖП линията.Там могат да се построят големи търговски обекти тип хипермаркет(липсващи в близост до района), има недовършена сграда за сортровачен център на пощите...Околовръстните пътища заобикалят градовете, а не ги разисат на две, защото е по-пряко...
Аз говоря не за твоята част от квартала, а именно за "оттатък Раковска", т.е. карето м/у Сливница, К. Стоилов, Раковска и Козлодуй. Един хипотетичен диагонал би преминал само оттам, без да засяга твоята част, където наистина голяма част от сградите са масивно строителство. А във въпросното каре, като изключим новите кооперации, сградите не са кой знае какво. Предимство на диагонала би било наличието само на едно кръстовище (светофар) в района на сегашното между Раковска и Козлодуй в сравнение с двете при сегашното трасе (при подлеза за Орландовци и при Раковска). Но както и да е, дори и да е имало подобни възможности преди, те вече са пропуснати, така че от спора ни няма особен смисъл.
А що се отнася до трамвайното трасе, ето какво е дадено по ОУП:[attachment=484:attachment]

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #15 on: 19.04.2007, 22:26:58 »
Щеше да е гот по новия булевард да има и тролейбусно движение...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #16 on: 19.04.2007, 22:32:17 »
Quote from: CKD
Щеше да е гот по новия булевард да има и тролейбусно движение...
Ще има, но само по част от него и само в едната посока (ТБ9).

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #17 on: 19.04.2007, 22:48:07 »
Quote from: CKD
Щеше да е гот по новия булевард да има и тролейбусно движение...
Това винаги може да се осъществи.Но ще видим как ще променят линиите на автобусите, като махнат младоските...може и да удължат ТР11 по новото трасе.
« Last Edit: 19.04.2007, 22:49:07 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #18 on: 19.04.2007, 22:53:12 »
Quote from: difian
Определено един булевард, разсичащ на две района би имал негативно влияние.А не виждам какви са недостатъците на сега избрания проект.
Ти пък къде видя булевард, разцепващ квартала ви? Че то новият булевард ще е по-далеч от Козлодуй. А за сградите между Козлодуй и жп линията - тяхната естетична стойност е кръгла НУЛА, вкл.трамвайното депо и митницата. Циреят на една ръка разстояние от основния комуникационен възел и на десетина минути от центъра на София продължава зад оградата на Централната автогара и завършва с порутения и фактически фалирал жп завод. Единствено челната сграда на М.Луиза (данъчна служба и район Сердика) я бива. Проектът е пощадил даже фондовите жилища на сп.Дунав.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #19 on: 19.04.2007, 23:30:21 »
Quote from: blagun
Ти пък къде видя булевард, разцепващ квартала ви? Че то новият булевард ще е по-далеч от Козлодуй. А за сградите между Козлодуй и жп линията - тяхната естетична стойност е кръгла НУЛА, вкл.трамвайното депо и митницата. Циреят на една ръка разстояние от основния комуникационен възел и на десетина минути от центъра на София продължава зад оградата на Централната автогара и завършва с порутения и фактически фалирал жп завод. Единствено челната сграда на М.Луиза (данъчна служба и район Сердика) я бива. Проектът е пощадил даже фондовите жилища на сп.Дунав.
Обсъждахме възможен вариант, при който трасето минава директно по диагонал между Ц.гара и Ст.гара.Никъде не съм се изказвал за района на север от Козлодуй.Трамвайното депо според мен има арх. и историческа стойност, както мисля, че и сградата на мтниата се водеше паметник на културата, от какво значение не си спомням.