Ето ви една по-голяма снимка: [attachment=482:attachment]
Все пак си мисля, че проектът първо е бил за права отсечка от Сточна до Централна гара (а така е и по-логично!). Обърнете внимание на положението на автогарата, проектът за която вероятно е по-ранен. Началото на трасето е успоредно на нея. Ако прекараме мислена линия по така започващото трасе и я продължим направо, тя ще излезе право на Сточна гара (предполагам, че и първоначалният проект е бил такъв). Е да, ама не. Според сегашния проект след автогарата трасето прави неочакван завой наляво, за да се навре в края на Константин Стоилов. Така се оформят няколко безполезни чупки и дължината на трасето се увеличава. Ако това, което предполагам, е вярно, има две обяснения - или са се отказали от първоначалната идея поради липса на средства за отчуждаване на големия брой жилищни имоти, или е направен друг проект, защото някой е позволил на хора с дебели вратове да строят 6-7-етажни кооперации по първоначалното трасе, които вече не могат да бъдат разрушавани.