Author Topic: Пробивът "Данаил Николаев"  (Read 57236 times)

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #80 on: 28.06.2009, 14:14:56 »
И накрая...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #81 on: 28.06.2009, 19:13:21 »
Еми халал да е, ха да се надяваме на пробив поне до нивото на ул. Будапеща, ако не до Раковски..

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #82 on: 28.06.2009, 22:35:04 »
Мен ми се струва че ще стане като с АМ Люлин. Булевард до никъде. Ще го направят от автогарата до улицата зад бившето депо Клокотница. И големия поток от булеварда ще преминава по тази малка уличка с дупки, ако М. Луиза при новотела я разкопаят за някакъв котлован.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #83 on: 28.06.2009, 23:37:25 »
Мен ми се струва че ще стане като с АМ Люлин. Булевард до никъде. Ще го направят от автогарата до улицата зад бившето депо Клокотница. И големия поток от булеварда ще преминава по тази малка уличка с дупки, ако М. Луиза при новотела я разкопаят за някакъв котлован.
Все повече подозирам, че тъкмо това ще стане - ще я изкарат до оградата на трамвайното депо и байпасът на Мария Луиза ще бъде по пробива и Клокотница. Улицата зад депото (Будапеща) е твърде тясна и разбита, за да и се прави ремонт, още повече, че не е част от новия булевард.
Подозирам също, че засега няма да се изпълнят 2 автомобилни и 1 трамвайно платно, а само 1дно автомобилно.
Да видим...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #84 on: 29.06.2009, 00:13:31 »
Еми халал да е, ха да се надяваме на пробив поне до нивото на ул. Будапеща, ако не до Раковски..
Веслец и Будапеща се срещат на завоя зад депото. Ако не е до там, то няма докъде другаде да е- в средата на паркинг и някакви съборетини на Чистотата...
@ blagun:
 На Будапеща зад депото има две новопостроени сгради, които са дръпнати на вътре спрямо останалите и може би е предвидено изместване на уличната регулация и разширение на улицата.
@ KRUPA:
Е дай тогава и в Парламента, и на Срещите в Брюксел, и изобщо навсякъде да сме спортно-елегантни, или направо само спортни. Фигурата на Кмета е и представителна, има си и известен протокол. Като ще открива нова колоездачна алея- хубаво, ама да ходи по анцуг да разбие една бутилка в багера е пошло. Но какво да очакваме от пожарникар, нормално е да няма нито възпитание, нито усет, просто животът му досега не го е изисквал, а непредвидените обстоятелство още не са го стреснали достатъчно, че да се научи.  ;)

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #85 on: 29.06.2009, 11:41:18 »
Някой намери ли информация за проекта? Нещо не откривам почти никакво медийно отразяване, което е странно.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #86 on: 29.06.2009, 16:22:02 »
На въпроса на KRUPA - не нямаше никакви информационни табла на "събитието", само оскъдната информация, дадена от кмета. При това не можах да чуя всичко, защото на два пъти минаваха автобуси, влизащи в автогарата, и заглушаваха гласа му. Наистина ме учудва, че никъде не виждам поне някаква статийка в медиите, в която да е разказано по-подробно казаното от него.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #87 on: 29.06.2009, 16:25:56 »
Наистина ме учудва, че никъде не виждам поне някаква статийка в медиите, в която да е разказано по-подробно казаното от него.

Ето една. Май не е много достоверна, но поне я има :

Quote
Нов булевард заменя Лъвов мост


1,5-километров пробив "Данаил Николаев" ще свързва Централна и Сточна гара в София след една година. Това стана ясно по време на първа копка на участъка в събота.

Изграждането на пряката връзка към Централната жп гара трябва да стане преди затварянето на Лъвов мост заради строежа на втория лъч на метрото, коментираха общински експерти.

Директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев обясни, че копките за подземната спирка на Лъвов мост ще започнат в края на годината. Тогава ще се блокира мостът в посока Централни хали. Така районът около булевард "Сливница" ще се задръсти и ще бъде много трудно да се стига от центъра на София до гарата. Докато трае строежът на метрото, за гражданите ще остане вариантът да ползват пробива "Данаил Николаев".

Новият булевард ще е с по три ленти в двете посоки и с разделителна ивица между тях, обясниха от кметството. 7 млн. лева се очаква да излезе цялото строителство.

Веднага след откриването строителите започнаха работа по трасето с разчистването на старите сгради на улица "Белоградчик" срещу Централната автогара. Оказа се, че двойно повече пари от тези за строежа на магистралата ще трябва да плати кметството на собствениците на съборените имоти по трасето. 14 милиона лева се е бръкнала общината за обезщетяване собствениците на сгради в района на планираното шосе. Това е най-скъпата отчуждителна процедура до момента, стана ясно на церемонията по започване на строежа.

Столичната община среща и проблеми с отчуждаването при строежа на пробива на булевард "Тодор Каблешков". Там трима собственици обжалвали, като съдебната процедура се проточила колкото обещаното време за строеж. Идеята е булевардът да бъде продължен до булевард "Черни връх" в посока зоопарка. Районът обаче е изключително апетитен за строителните фирми. Собственици на стари къщи и имоти в района се надявали бизнесмените да предпочетат тяхното място, за да издигнат поредната нова кооперация в квартала. Това била причината гражданите там да не се съгласяват със сумите за отчуждаване, предложени от общината.


29 юни 2009 - в. Монитор

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #88 on: 29.06.2009, 17:09:34 »
... Районът обаче е изключително апетитен за строителните фирми. Собственици на стари къщи и имоти в района се надявали бизнесмените да предпочетат тяхното място, за да издигнат поредната нова кооперация в квартала. Това била причината гражданите там да не се съгласяват със сумите за отчуждаване, предложени от общината.


29 юни 2009 - в. Монитор


Е как собствениците на строителните фирми ще им купят мястото, след като по регулация там има булевард и не може да се строи.

Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #89 on: 01.07.2009, 15:30:09 »
Вчера минах покрай Автогарата и нищо не се правеше. Тежката техника беше оставена така, както я е зарязал и г-н ББ.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #90 on: 01.07.2009, 19:17:12 »
Казах ви аз - едно е първата копка, а друго реалното строителство  :P
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #91 on: 01.07.2009, 20:53:55 »
... Районът обаче е изключително апетитен за строителните фирми. Собственици на стари къщи и имоти в района се надявали бизнесмените да предпочетат тяхното място, за да издигнат поредната нова кооперация в квартала. Това била причината гражданите там да не се съгласяват със сумите за отчуждаване, предложени от общината.
Е как собствениците на строителните фирми ще им купят мястото, след като по регулация там има булевард и не може да се строи.

Много точен въпрос - за съжаление такава ни е журналистическата действителност - по-скоро жълта.

Иначе важният въпрос за отчуждаването на имотите за инфраструктурните проекти, покрай кризата може да придобие и положително развитие за обществото (Общината) ако тя съумее да използва кризата и падащите цени на имотите
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #92 on: 13.07.2009, 15:56:22 »
Сградите на ъгъла до автогарата вече са разрушени. Засега още изриват развалините и не се вижда никаква друга дейност по проекта.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #93 on: 13.07.2009, 16:03:24 »
Сградите на ъгъла до автогарата вече са разрушени. Засега още изриват развалините и не се вижда никаква друга дейност по проекта.
Паркингът работи ли си!?

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #94 on: 13.07.2009, 16:15:37 »
ДА, паргингът все още работи. Ето и няколкото снимки, които имах намерение да приложа одеве.

Offline niko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #95 on: 16.07.2009, 16:30:28 »
Браво, малко по малко се работи и все някога ще имаме пробив. :bounce:

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #96 on: 16.07.2009, 17:03:07 »
Браво, малко по малко се работи и все някога ще имаме пробив. :bounce:
Трябва обаче по-бързо да се действа, защото скоро ще се затрудни движението през Лъвов мост - нали до края на годината ще се започне строителството на Метростанция Лъвов мост.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #97 on: 17.07.2009, 02:45:27 »
Трябва обаче по-бързо да се действа, защото скоро ще се затрудни движението през Лъвов мост - нали до края на годината ще се започне строителството на Метростанция Лъвов мост.
Според ЦГМ най-напред правят пробива (докъде - не е ясно) и после затварят Лъвов мост. И още - това нямало да стане преди 2010 г. :(

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #98 on: 17.07.2009, 12:12:26 »
Тези дни четох, че започват станцията на Лъвов мост в края на тази година.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Пробивът "Данаил Николаев"
« Reply #99 on: 20.07.2009, 10:34:50 »
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=757904

Quote
Строи се пробивът между Централна и Сточна гара в София




След близо десетилетие административни процедури започна изграждането на първите около 200 м от важния за столицата пробив бул."Генерал Данаил Николаев", на който транспортно-комуникационната система на града разчита да осигури връзка между направлението север - изток, извеждайки движението от бул."Мария Луиза" пред централните жп и автогара към Сточна гара на бул. "Сливница". Основната причина за забавяне на строителството е необходимостта от извършване на отчуждения на частни имоти.
Булевардът принадлежи към главната улична мрежа и е от тип втори клас градска магистрала според общия устройствен план на София. Освен изграждането на метрото, което трябва да мине под бул. "Мария Луиза", новият пробив е най-сериозният пътен обект за тази част на града. Поради важното му градско значение осигуряването на проектното трасе започва още през 2002 г. След проекта за реконструкцията на предгаровия площад "Ротонда", започва и този за булеварда. Пробивът е проектиран и одобрен в план за регулация и застрояване на местност Зона В-15 - част пробив "Ген. Данаил Николаев", протоколът е от 18 декември 2002 г. Трасето е заложено в общия устройствен план от 2003 г. и преминава в същия си вид и в проекта за изменение на общия план, който е в процедура.
По отношение на

устройствената зона
която е предвидена в общия план по трасето на новия булевард, преобладава смесена многофункционална зона от тип за комплексни центрове по главните градски булеварди - Смф и Смф1. Те са с многофункционално предназначение за обществено обслужване, търговия, безвредни производства, жилища, спорт и атракции и др. Част от територията е в категория централна за стария градски център. Отреждането за смесена многофункционална зона е съобразено с предвижданията за оформяне на вторичен градски център в района на двете гари. Това се потвърждава и от двете разработки на ниво подробен устройствен план – план за регулация и застрояване (виж карето).
Дължината на

целия пробив
от бул. "Княгиня Мария Луиза" до Сточна гара е 1100 м. За да започне изграждането на първия участък до ул. "Веслец" близо 200 м, общината е дала 14 милиона лева за отчуждителните процедури, посочи столичният кмет Бойко Борисов. Столичният общински съвет гласува отпускането на 2.2 млн. лева от общинския приватизационен фонд за строителството на отсечката. Главен изпълнител след проведен търг е фирма "Трейс", съобщиха от Столичната община. Общо за целия участък от бул. "Княгиня Мария Луиза" до площад "Сточна гара" според инвестиционната програма на общината са необхими 15 млн. лева. Строителството ще се извършва по работен проект, дело на общинското предприятие "София проект" с директор инж.Стефанка Брадварева. За да започне изпълнението, първо ще бъде извършено събаряне на сграда, разположена пред митницата до централната автогара.

Пътят минава
югоизточно от автогарата, продължава покрай митницата до съществуващото кръстовище с ул. "Козлодуй" и ул. "Дунав", пресича ул. "Константин Стоилов" и се свързва при Сточна гара в северното пътно платно на бул. "Сливница". При площад "Сточна гара" се предвижда да бъде изградена естакада за транзитния транспортен поток от бул. "Сливница" - бул. "Генерал Данаил Николаев". За тази част от пробива е изготвен идеен проект за съоръжението в два варианта.
Пътната настилка на новия пробив ще бъде асфалтобетонна, а конструкцията е оразмерена за много тежко движение. Работният проект е съобразен с приетите устройствени планове и комуникационни схеми, както и тези за трамвайния релсов път за прилежащите територии. По продължение на цялото трасе ще бъдат реконструирани и изградени много съоръжения на транспортната и инженерната инфраструктура. Това също определя важността на обекта, защото ще се осигури необходимата инфраструктура за прилежащите територии. Ще бъде изградена

нова канализация
като проектираните диаметри са от ф300 мм до ф1000 мм. Те са съобразени с бъдещото градоустройство и съществуващата подземна инфраструктура. За осигуряване нормално водоподаване на съществуващото и ново застрояване амортизираната водопроводна мрежа ще се реконструира и ще се изгражда нова с диаметър ф100 мм и ф150 мм. Съществуващите сградни отклонения също ще се подменят. Предвижда се и изграждане на нова тръбна телефонна и електроснабдителна мрежа, нови разпределителни касетки и електромерни табла.
За реализиране на останалата част от пробива, между ул."Козлодуй" и бул."Сливница", е необходимо да се извърши отчуждаване на 11 имота, посочиха от отдел "Инвестиционно отчуждаване" на Столичната община. За тях е заведено съдебно производство.


Продължението на бул. "Данаил Николаев" ще даде тласък в развитието на строителството в района, където място могат да намерят офис и търговски сгради. То обаче ще бъде поставено под въпрос от темповете, с които напредва проектът и развитието на кризата и на предлагането на бизнес площи в алтернативни локации, докато натоварването му със свръхочаквания за цените на парцелите може да намали привлекателността му за инвеститорите.
"Това ще бъде новият "Тодор Александров", коментира собственикът на "Шанс-96" Симеон Митев, давайки пример с друг централен булевард, където по думите му цените за земя са стигнали до 3000 евро на кв.м. Аргументите - близостта до метроспирка, жп гара и евентуално новата сграда на общината.
Но пък именно подобни очаквания може да ограничат развитието, докато собствениците стоят върху парцелите си в очакване цените им да се повишават, коментира Красимир Димитров от Source Real Estate Advisors. Според него, за да бъде алтернатива на установени бизнес локации, районът трябва да предложи ценови предимства. Според него строителството може да тръгне година - година и половина след завършването на булеварда.
В момента обаче пазарът на офиси в София е хванат в клопката на намаляло търсене и много ново предлагане в следващите две години, което означава, че инвеститорите ще имат малко стимули да стартират нови проекти. Гръцката компания Lamda Development е собственик на бившия пазар на Сточна гара, който възнамерява да застрои с офис сгради, но проектът още не е стартирал.
По данни на консултантската фирма Colliers International наемите за офиси са падали в последната година във всички софийски пазари, след като делът на незаетите площи е нараснал повече от два пъти до 13.4%. Сега клас А офиси в периферни райони и в широкия център се отдават съответно за 12 и 15 евро на кв.м на месец среден наем.



Планове в района
За района около жп и автогарата са разработени два подробни устройствени плана – план за регулация и застрояване. Единият е за местността Предгаров площад с възложител Столичната община и проектант колектив с ръководител арх. Йордан Кирков.  С него се предвижда изграждане на административен комплекс за общината на бул. "Мария Луиза" срещу жп гарата. Другият план за регулация и застрояване предвижда развитие на пространството около централната жп и автогара в София като комплексен обслужващ център. Той включва кварталите 62, 90, 91, 91а, 92, 8а от местността Разширен център – Зона В-17 и Зона В-15, част "Пробив Данаил Николаев" на район "Сердика". Проектът е с възложител група частни инвеститори съвместно с Национална компания "Железопътна инфраструктура". Окончателният проект и за двата плана е приет от Столичния общински съвет - за "Предгаров площад" на 25 юни, а за другите квартали на 9 юли.