Author Topic: Автобусен транспорт-Бургас (ОБЩА ТЕМА)  (Read 420716 times)

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
7138 днес преди обяд беше по 4-ката. Следобед пък видях 4471 по 25. Все още е с белите си тасове.
« Last Edit: 01.03.2013, 22:32:46 by Pirgos_12A »
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
Днес видях Мерцедеса 9657 да заминава по 32 в 13:30 часа. Минути по - късно за Българово запраши неговият събрат 3816. Представител на същия модел имаше и по 61 - това беше 9670, който в 14:00 часа пое курса за Трояново.
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
В 17:40 днес на "Запад"с табели за Русокастро пристигна "Геотон"-ът 9658. В същия момент 9670 изчезна по 32. Следобедният курс от 17:30 на 62 пък бе изпълнен от 9657, а обедният бе поет от Ден-а 1583. Днес засякох и друг Ден Оудстен и това беше 1584, който не бях виждал от повече от седмица.

Edit (02.03): От днес Тедомът 7130 е с реклама на "Етажна собственост 4".
« Last Edit: 02.03.2013, 20:39:12 by $h@IdEr »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Хич не му отива на Тедома тази мъничка реклама. Но като се замисли човек, къде другаде да я сложат? Може би на 9667, когато се завърне на линия.

Днес се движат само два от соло Мерцедесите О405N.Сутринта 9658 се движеше по 32, а към 15 часа от село Полски извор се прибра 9668.
« Last Edit: 03.03.2013, 20:31:04 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
7138 беше 12-ка преди обяд. 9662 излезе от автогара "Запад" без табели и замина за гараж.
« Last Edit: 05.03.2013, 09:45:46 by Pirgos_12A »
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Чавдарите нарязаха ли ги?

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Все още не, но на там отива работата. За сега нямало кандидати и работата отива към нарязване  :(
« Last Edit: 07.03.2013, 00:46:31 by west_1 »
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Чавдарите нарязаха ли ги?
Вчера с Pirgos_12A видяхме, че 2653 вече е без номера, вероятно и 2655, който беше на метри от него. Не се виждаха останалите три бройки. Всички стари съчленени коли плюс ДАФ-овете 303 и 349, с изключение на 8235 и 6948 са наредени в дясната част на плаца, доколкото знам, там се редят колите за брак. За моя изненада, 208 все още не беше сред тях. :)

Edit (05.03):След повторно минаване край гаража, мога да потвърдя, че 2655 също е със свалени номера и вече е нареден до 2653. Надявам се Тедомът 4473, който беше до тях, да не е бил зачислен за брак и той. Не се виждаха и ДАФ-ът 208, 8235 и 6948, нищо чудно първите два да са излезли на линия. :)
« Last Edit: 05.03.2013, 12:48:41 by $h@IdEr »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Те да не очакват за две седмици пък някой да ги купи всичките автобуси? И не би ли трябвало да бъдат дадени на някоя автокъща преди това?
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Алъш-вериша и комисионните да вървят, пък другото - майната му  ;) Отсега е ясна коя ще е "автокъщата". Адресът и е в Ямбол. Толкова ли не можаха да запазят поне един Чавдар за атракционни пътувания??? Тези пари щяха да се избият за отрицателно време.
« Last Edit: 07.03.2013, 00:47:07 by west_1 »
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Те да не очакват за две седмици пък някой да ги купи всичките автобуси? И не би ли трябвало да бъдат дадени на някоя автокъща преди това?
Ако се пуснат за продажба в дадена автокъща, според теб ще има ли интерес? Колко човека биха го купили само защото е 120-ка, без да взимат под внимание това, че за да се пусне в експлоатация по линии (някъде си), автобусът трябва да се кърпи или още повече да мине основен ремонт, в случай, че се ползва като атракцион? За да очакваш да има посещаемост и да ти носи приходи, колата не трябва да е кочина, а да има перфектен вид, както отвътре, така и отвън, щото хората гледат това, както и комфорта, а не марката. Като сложиш към продажната цена поне още толкова за смяна на ламарините, плоскостите, тапицериите, пребоядисването и още един куп доизкусуряващи операции, каква става крайната сума? Смятал ли си я? Ако има нужда от автобус не е ли по-евтино закупуване на един MAN NL202 за 12 000 лв.(случайна обява от mobile.bg), който е готов за експлоатация, без да се занимаваш с изброените по- горе процедури?


Да приемем, че имам парите и купя една 120-ка, оттам нататък какво я правим? Кой от пишещите тук ще участва с пари за основен ремонт и кой е навит да плаща солидарно данъците и таксите, примерно за платен паркинг, щото няма къде другаде да я държим? Кой ще се занимава с евентуалното създаване на фирма и с уреждане на всичките разрешителни, документации и бумащина за пускането на автобуса като атракцион? Дали въобще биха допуснали, някой си там от Бургас, фирмата му да осъществява атракционни пътувания из Сл.Бряг, каквато беше идеята? Не съм убеден по никакъв начин, че вложените пари (закупуването, плюс основния ремонт и всичко останало) биха се възвърнали, а при последващо изпращане за Ямбол, резултата дори ще е на минус. Единствено с пари на Общината можеха да запазят по един екземпляр от 120 и 141, всичко друго относно закупуването на кола солидарно от потребителите, са празни приказки, имайки предвид финансовото състояние на хората.
« Last Edit: 07.03.2013, 00:48:20 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Ще кача три снимки с информативен характер от посещението ми до гаража; И доколкото виждам, Чавдарът 2653 е с изкаран мотор. На 0392 и на един от МАН-овете "Галерия" таблата им още стоят настроени, като "Галерия"-та даже е още със задна табела.
Пропуснах да спомена, че вчера сутринта (05.03) видях МАН-а SL 6125 на Бургасволан да излиза от "Запад" по някаква линия 5, табелата беше хартиена, с напечатан номер, залепена върху табела на някоя бившите линии на превозвача.
« Last Edit: 06.03.2013, 01:40:20 by $h@IdEr »

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Пропуснах да спомена, че вчера сутринта (05.03) видях МАН-а SL 6125 на Бургасволан да излиза от "Запад" по някаква линия 5, табелата беше хартиена, с напечатан номер, залепена върху табела на някоя бившите линии на превозвача.
Аз също го видях на 04.03., към 15:10 се движеше по "Ботева" посока Билковата аптека със същата табела 5, интересно до къде ходи.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Има си хас ДАП - а да са предприели подобна простотия, да вземат точно тоя таралясник 6125 от Бургасволан да обслужват 5 - цаtа с нея :qdosan: Аkо въобще има какво да се вземе от тази фирма, то това са нископодовите Мерцедеси О405N.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Защото ББ си нямат автобуси ,та затова наемат ...........  :blink:
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email
Има си хас ДАП - а да са предприели подобна простотия, да вземат точно тоя таралясник 6125 от Бургасволан, за да обслужват 5 - цаtа с нея :qdosan: Аkо въобще има какво да се вземе от тази фирма, то това са нископодовите Мерцедеси О405N.

Не се филмирай. На разположение са МАНът НЛ и 12 Мерцедеса 0405Н.
Първо обърнете внимание по кое време е забелязан автобусът и дали съвпада с разписанието на линията до Росен. По това направление някои от курсовете се изпълняваха от частен превозвач. Има два варианта: единият е същия превозвач да е закупил въпросния дрегел и да обслужва с него линията, което ми се струва малко вероятно, а другият вариант е тези курсове да са дадени на "Бургасволан", ако фирмата все още съществува.

Те да не очакват за две седмици пък някой да ги купи всичките автобуси? И не би ли трябвало да бъдат дадени на някоя автокъща преди това?

Ако вземем предвид, че Чавдарите бяха оставени на доизживяване, можем да се запитаме в какво състояние са останалите компоненти от техническата част - спирачки, двигател, скоростна кутия, амортисьори, ремъци и други, за които някои от нас дори не знаят, че са част от устройството на автобуса. Колко от тези компоненти биха имали нужда от ремонт или подмяна? Ето още допълнителни разходи. Освен това за един бъдещ собственик на някой от тези автобуси е важно да знае колко гориво харчи машината, колко често се налага смяна на маслото все фактори, които ще се отразят на бъдещите експлоатационни разходи.
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Най-добре е ББ да запази един .А не ние да го купуваме -непосилно е за нас. Няма да им струва много ,но просто липсва желание.
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Извинявайте за спама, ама понеже се коментира постоянно във форума това предложение за запазване на един Чавдар, за чиято поддръжка да плаща общината, искам да попитам всички участници в бургаската тема има ли някой от вас, който да се е свързал с управата на Бургасбус, или със съответните началници по транспортната дейност в града? Ако наистина го желаете това, ще е необходима активност. Дори да се обедините няколко души около тази идея и заедно да внесете това предложение до когото трябва. Ако наистина толкова не може да се прежалят тези машини и те имат изключителна сантиментална стойност нека да се действа! Вижте как в София Спаси метрото действа! В България има гражданско общество, само трябва да си повярвате и да отделите време за каузата ви. Само че побързайте... Ямбол чака и е близо...

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Аз като говорех, че ми е чудно защо автобусите не се пращат по автокъщите, не говорех толкова за Чавдарите, колкото за МАН-овете и другите, в които уж има още хляб и които е вероятно да ги последват. Иначе си мисля, че колкото и да струва възстановяването на автобуса, е добре първо да се купи, за да се знае, че е спасен и че няма да иде на боклука и също така да се съхранява, докато се намерят пари или спонсор, в някой гараж или друго закрито място,  където атмосферните условия и годините няма да му влияят по този начин. Дори да остане като барака, не е ли по-добре, отколкото да е останал само на снимка? Да не говорим, че 3483 е основно ремонтиран и по него едва ли има толкова много за кърпене. А що се касае до поста на SlaFF - и тримата шефове на "ББ" барабар с кмета бяха на откриването и имаше удобна възможност да бъде проведен разговор с тях, освен ако не са били охранявани от някакви снайперисти с качулки, но никой от двамата потребители, присъствали там, не се нагърби с тази задача. Видяло се е, че на мейли не отговарят - моят, който изпратих на Божидар Димитров през есента, все още не е удостоен с отговор, така че единственият начин да ни обърнат внимание е разговор на четири очи в подобни ситуации, когато са по-натясно и няма къде да избягат.

А "Бургасволан" може и да са били наети от "Лукойл"  :D
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Pirgos_12A

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 738
  • Всяка приказка си има край.
    • View Profile
    • Email

А що се касае до поста на SlaFF - и тримата шефове на "ББ" барабар с кмета бяха на откриването и имаше удобна възможност да бъде проведен разговор с тях, освен ако не са били охранявани от някакви снайперисти с качулки, но никой от двамата потребители, присъствали там, не се нагърби с тази задача.

Ами, да си беше останал в Бургас и да беше отишъл на въпросното откриване, за да разговаряш с гореспоменатите господа. Не искам да се заяждам, но отстрани е лесно да се дава акъл или да се "порицава" нечие "бездействие". Наясно съм, че си имаш ангажимент към университета /като мен/, но след като си имал толкова голямо желание, да беше намерил начин и смелост да направиш нещо.

Аз имах предложение 9660 и някой Чавдар 120 да бъдат запазени и реставрирани, като за целта се ползват и части от бракуваните им събратя. Двамата можеха да послужат за музейни експонати в салона на бъдещата автогара Юг по подобие на един ретро локомотив, който е изложен в чакалнята на централна гара София. Така щяха да бъдат запазени по един екземпляр от двата емблематични модела и новата автогара щеше да придобие по - оригинален декор, напомнящ за миналото на градския транспорт.

Интересно е, че в музей в Полша или в Чехия е запазен екземпляр от модела Икарус 280 или с други думи е съхранен представител на модел, който е бил масово явление в Източна Европа и не е бил произвеждан на територията на някоя от гореспоменатите държави и все пак е намерен мотив да се остави автентичен спомен за поколенията при положение, че в Будапеща също има такъв. А в Санкт Петербург може да бъде видян експонат на Икарус 180, макар че не е в отличен вид.
« Last Edit: 06.03.2013, 20:15:11 by Pirgos_12A »
http://vbox7.com/collection:1891494 - Колекция "Автобуси Чавдар 120 и Чавдар 141"

http://vbox7.com/play:0da083e94a - Градски транспорт Бургас 2012