Author Topic: Автобусен транспорт-Бургас (ОБЩА ТЕМА)  (Read 865930 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
В 12:40 Бовата 1286 замина по №18, а МАН-а 0726 отново го видях да се връща от 16-ката към 13:00-13:05. Вероятно същият е поел курса в 13:30, т.е. се връща старата "традиция" да го пускат първа смяна,тъй като през последните 2 седмици някъде по линията се въртяха основно Сетрите 2197 и 2127, карани и двете от титуляра на 2197. Ето и три снимки, една на Бовата и две от уикенда. :arrow:

Всъщност курсът в 13:30 бе поет от Мерцедеса 9670. Рядко се случва една и съща кола да вземе и него, и предния курс. Миди Сетрите не са много подходящи за курса в 11:15, понеже доста ученици отиват на училище, макар че фрашкана 16-ка е рядка гледка като цяло.

Тези нови Сетри се надявам да означават предстоящо постепенно елиминиране на градските автобуси от втора автоколона.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Тези нови Сетри се надявам да означават предстоящо постепенно елиминиране на градските автобуси от втора автоколона.
След като има ресурс в тях и са рентабилни, да вървят, защото станаха много вече бракуваните читави автобуси... ТЕДОМ-ите само трябва да разкарат оттам, защото са нови и не бива да се разбиват по селските пътища, освен по 18-ката евентуално, а и пътниците са вандали...

Около 13:35 видях на Областна управа Конектото 4018 на връщане от Равна гора.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
..и не бива да се разбиват по селските пътища...

То колко повече да се разбият от това. :help: Говорим конкретно за 4471 и 4472. Особено от както 4471 мина на 2-ра автоколона горкия автобус започна да прави много проблеми (не малко време беше и в ДАП-а и не излизаше на линия, защото беше развален). Не, че когато е бил на 1-ва не е правил такива, но авариите му са били по-малко. Както казах и в по-предните си постове-голяма грешка е да пращат градски автобуси по селата и това трябва час по-скоро да приключи. За Конектата е ясно, тъй като отдавна са ги изтървали, но какво да кажем за ТЕДОМ-ите, които са си за градските линии, а не за междуселищните...
« Last Edit: 20.02.2015, 14:18:43 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Като каза проблеми, сега се сетих защо може би са изпратени 4471 и 4472 на втора автоколона. Както знаем, там автобусите виждат по-малко поддръжка, а тези два ТЕДОМ-а имаха проблеми с ECAS (системата за контрол на количеството на въздуха във възглавниците). На 4471 проблемът беше в предните два (тъй като след известно време изключен предницата му спадаше, опирайки в земята), а на 4472 – и в четирите (хем предницата спадаше до долу, хем задните възглавници се пренадуваха). Същият проблем има и ТЕДОМ-ът 3800 на М-БУС. А Конектата въобще не бяха изтървани отдавна. Бяха изтървани 4-5 месеца преди да дойдат Соларисите, т.е. октомври-ноември 2012, тъй като тогава им се развибрираха двигателите. Състоянието на окачването, откакто съм в тоя форум, не знам да е било грижа на монтьорите в Бургасбус, така че не го взимам под внимание. Салоните и на двата до последно бяха чисти и ако имах салонни снимки отпреди да пристигнат Соларисите, можех да направя едно сравнение, при което, повярвай ми, разликите щяха да са страшни. :help:

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Състоянието на окачването, откакто съм в тоя форум, не знам да е било грижа на монтьорите в Бургасбус, така че не го взимам под внимание.
Логично е състоянието на всички автобуси да са грижа на монтьорите в БургасБус, особено на ТЕДОМ-ите и Соларисите. Знаеш, че като сме обикаляли двамата сме виждали кусури и в 2-та модела, а какво остава за автобусите на 2-ра автоколона. За пример ще дам Мерцедесът 8235, който преди да мине от 1-ва на 2-ра автоколона беше читав заедно със 8233, но една година след това като пуснаха Соларисите в движение на 8235 му се разказа играта. Не случайно ти си писал за него назад в страниците на форума за проблеми, които няма да изброявам, защото ги знаем всички.

Салоните и на двата до последно бяха чисти и ако имах салонни снимки отпреди да пристигнат Соларисите, можех да направя едно сравнение, при което, повярвай ми, разликите щяха да са страшни. :help:
Това ми е пределно ясно.
« Last Edit: 20.02.2015, 15:05:38 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Ето какво представлява таблото на градското Исузу, което отскоро пътува за Средец: :arrow:

Offline golf_td

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • Skype Me™!
    • View Profile
Понеже някой питаше за 6051 - и аз я видях в събота, беше за Българово. И всъщност според мен ще продължава да има градски автобуси на втора автоколона, може би не толкова много, но все пак някои линии изискват наистина градски автобуси. По-скоро може да се ориентират към бракуване на някои по-стари автобуси, като моите любими (заради сантиментални спомени от преди 15-20 години) 8717 и 7186, а покрай тях и още някои ако има за бракуване евентуално. Все пак дано не съм лош пророк, че искам да се кача още малко в тези автобуси. В събота се качих в 8717 за Рудник, беше 61. Наистина е трагично състоянието и чак ми е мъчно като си спомня каква "оса" беше, как наемаше като лек автомобил, как изпреварваше коли като малки гари... Даже поговорих с шофьора, разказах му че съм запознат с историята на този автобус, той каза, че наистина е вече много зле, но преди е бил дори международен- ходил е във Франция, Италия.. и т.н. Всъщност единствените оцелели автобуси от моето време са именно 8717 и 7186 , Сетрите 6049 и 6051 не са старите 0996 и 7269. А 7186 (1050) въпреки, че беше от моето време рядко съм го ползвал, тъй като това, че е миди не беше подходящ за линии като Поморие, Несебър... (същото се отнася и за единствения туристически Мерцедес 7276, който също беше рядкост да го пуснат за нас), така че единствено 8717 ме връща в ученическите ми години... Затова не искам да го бракуват, даже и разцветката му е запазена както си беше тогава.  :rolleyes: И тъй като все пак се качих в събота, нека да ви опиша състоянието като последно возил се в този автобус- има някакво тракане в ходовата част, има и едно доста неприятно потракване от второто стъкло (откъм шофьора), просто на всички неравности се люлее в самата "рамка". Има и лек мирис на изгорели газове в салона... стъклата му стоят някак си опушени и мръсни отвътре... Скоростта е много бавна... Но все пак 21 години на линия в България... незнайно колко още преди това, може би още поне 10-15... си е съвсем в реда на нормалното. И все пак ако на някой му се занимаваше- можеше да се стегне и да изкара още десетина години поне... Кремавата кожа по тавана в нишите над вратите е започнала да се се издува и набръчква (но не от вандали, а просто от печата на времето  :rev: , годините си казват думата)... Някои плоскости под прозорците също са леко изметнати..., но са си оригиналните! Да не забравяме, че Чавдарите 11М4 бяха с подменени плоскости още в края на 90-те, малка част бяха дори в пълна възстановка в Кента Омуртаг, но въпреки това са отдавна "покойници", а този последен мохикан, все още е на бял свят, което за мен си е почти своеобразен рекорд, защото като ученик съм пътувал с много транспортни фирми, не само БургасБус, а и с поморийски автобуси, несебърски , дори варненски, както и доста частни превозвачи. Нито един автобус не съм видял да е все още на линия, от който и да е ДАП, с изключение на споменатите 2 на БургасБус, така че за мен 8717  си е автобус- легенда! Истинска изненада беше това, че успях да се кача в него миналата година по линията за Слънчев бряг- беше 2 поредни дни- изключителна рядкост, а  в същото време и сравнително често срещано явление преди 15 и повече от 15 години...
« Last Edit: 21.02.2015, 18:07:19 by west_1 »

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
А това градско Исузу само по линията за Средец ли е титуляр? Някой виждал ли го е да си движи и по други линии? :)

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
То е на средецкия превозвач. Не е на Бургасбус. Досега само Бургас-Средец съм го виждал.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Парното на ТЕДОМ-а 7137, който, разбира се, отново е 4-ка, а започнало да бръмчи по същия начин като в ДАФ-а 303 (мир на ламарините и... на фибростъклото му). 7133, който е 12-ка втора смяна, е  с чужда предна дясна джанта. Подозренията ми са, че е взета от някой бракуван Ден Оудстен. 6125 по 61 - осветлението ѝ пулсира отвратително, мисля, че е пропорционално на оборотите на двигателя. Иначе бяга много, а и шоферът я настъпи здраво, окачването ѝ е в перфектно състояние, няма грам тракане. По ламарините не видях грам ръжда. Общо взето, приличен туристик с тази малка забележка.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
А тази Сетра с варненската регистрация има ли я още? Вече никой не пише за нея, да не е била само за лятото под наем и да са я върнали?
« Last Edit: 26.02.2015, 00:50:01 by west_1 »

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Quote
Бургасбус проплака от вандалите
Общинският превозвач се жалва на полицията.
Общинският превозвач “Бургасбус” иска полицията да затегне контрола върху зачестилите напоследък вандалски прояви срещу автобуси в града.
Само за тази година вече са регистрирани 6 нападения срещу автобусния парк. По автобуси и тролеи често се хвърлят камъни, буци пръст или други предмети. Посегателства има както в началните спирки, така и по цялото трасе на градския транспорт.
Това заяви директора на общинския превозвач инж. Петко Драгнев пред радио “Фокус”.
Автобусите често остават със счупени стъкла след нападенията, което ги изкарва от строя за няколко дни. Пътниците и служителите също се притесняват за здравето си, въпреки че досега до по-сериозен инцидент не се е стигало.
За три от случаите на посегалство тази години има задържан извършител. Срещу него се води досъдебно производство.
Все пак фирмата не претърпявa разходи, тъй като автобусите за застраховани. Едно странично стъкло обаче струва около 250 лв.

Източник: http://e-burgas.com/
ДИРЕКТЕН ЛИНК

И като добавка към тази новина мога да кажа, че най-проблемни са участъците за автобусите и тролеите в Г.Езерово, квартал Победа (улица Индустриална) и не на последно място участъкът по трасето на Т1 и Т2 в Меден Рудник или този между у-ще Найден Геров и бл.485 (улица Въстаническа).
« Last Edit: 22.02.2015, 18:48:29 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Днед 7137 бе придружаван по 4-ката от 7133, на който капакът след този над втора врата зееше отворен и се държеше само на един винт. Освен тях, на линия бяха и 4473 по 8, карана от титуляра   на 7135, както и 7130 по 17. Качих се и на Сетрата 7186 до Минерални бани. Възможно е да е минала някакъв скромен ремонт на двигателя или скоростната кутия, защото ми се стори, че ускорява по-бързо, а и не придърпваше толкова при смяна на предавки.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Offline golf_td

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • Skype Me™!
    • View Profile
Днес пътувах за Сл. бряг със Сетрата 6590, доволен съм, комфортен автобус е като цяло, но ми направи впечатление, че няма тоалетна- не си спомням до сега да съм виждал туристическа Сетра от този модел без тоалетна. Другата кола по линията беше Бовата - 2619.
« Last Edit: 26.02.2015, 00:50:52 by west_1 »

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Според мен няма никакво значение дали автобусите са с тоалетна или не. Така или иначе тоалетните в тях не се ползват, пък и разстоянието от Бургас до Слънчев бряг е малко. Плюс това на Ж.П. гарата си има тоалетна. Предполагам, че и на крайната в Слънчев бряг и Несебър също има така, че не е болка за умиране. Между другото някой виждал ли е ТЕДОМ-ът 7138? Май проблемът му е доста сериозен щом стои в бокса толкова много време. Надявам се в най-скоро време да излезе на линия (ако не е вече).
« Last Edit: 23.02.2015, 11:55:49 by todorow_211 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Днес пътувах за Сл. бряг със Сетрата 6590, доволен съм, комфортен автобус е като цяло, но ми направи впечатление, че няма тоалетна- не си спомням до сега да съм виждал туристическа Сетра от този модел без тоалетна. Другата кола по линията беше Бовата - 2619.
6051 (новата) също няма тоалетна. За другите не се сещам... И не ми пука, честно казано :D.
Между другото някой виждал ли е ТЕДОМ-ът 7138? Май проблемът му е доста сериозен щом стои в бокса толкова много време. Надявам се в най-скоро време да излезе на линия (ако не е вече).
Не е излизал, още от началото на ноември 2014 някъде, когато е бил видян да се прибира клекнал на една страна от 12А към гаража.

Edit: Още една подробност относно Сетрата 7186 - бълва яко черен дим, основно при потегляне. Явно трябва да ѝ се сменя филтър за твърди частици (?). Иначе се надявам, с тая закована втора врата и не само, час по-скоро да спрат ведомствения транспорт до "Лукойл" и "Промет" и да бъде прибрана "на топло" в гаража.
« Last Edit: 26.02.2015, 00:51:12 by west_1 »

Offline golf_td

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • Skype Me™!
    • View Profile
Aз тоалетната също не бих я използвал за такъв кратък маршрут, но все пак този автобус е предвиден за доста по-дълги маршрути (поне като по- нов преди години)- това доказва и самото му изпълнение- телевизор, сгъваеми мини масички на гърба на всяка седалка и т.н., все неща, които са характерни за дълги преходи, затова ми направи впечатление. Иначе и мен не ме касае лично дали има или няма дадена екстра- някои неща се махат , други допълнително се слагат, но точно тоалетната или я има или няма.
« Last Edit: 26.02.2015, 00:52:30 by west_1 »

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
8717 наистина май яко я въртят насам и натам, вероятно заради запазващата се тенденция по ведомствените линии да се пуска винаги най-новото (като доставка) или най-запазеното, а по крайградските линии да се пуска остатъкът - недоразумения като въпросната и 7186, например. Конкретно 8717 се готвеше да пали към Българово в 13:30. По 32 пък се канеха да пуснат миди-Сетра в лицето на 2197. По 16 замина 9658, но на него не му е за първи път сякаш.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
По принцип до колкото знам курсът по 16 в 13:30 от понеделник до петък винаги го взима различна кола. А какво става със 3816? Него виждал ли си го скоро? :rolleyes:

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
А какво става със 3816? Него виждал ли си го скоро? :rolleyes:
Миналата или по-миналата седмица го бях мярнал по 5-цата, следобедния курс (17:00/17:30).