Понеже някой питаше за 6051 - и аз я видях в събота, беше за Българово. И всъщност според мен ще продължава да има градски автобуси на втора автоколона, може би не толкова много, но все пак някои линии изискват наистина градски автобуси. По-скоро може да се ориентират към бракуване на някои по-стари автобуси, като моите любими (заради сантиментални спомени от преди 15-20 години) 8717 и 7186, а покрай тях и още някои ако има за бракуване евентуално. Все пак дано не съм лош пророк, че искам да се кача още малко в тези автобуси. В събота се качих в 8717 за Рудник, беше 61. Наистина е трагично състоянието и чак ми е мъчно като си спомня каква "оса" беше, как наемаше като лек автомобил, как изпреварваше коли като малки гари... Даже поговорих с шофьора, разказах му че съм запознат с историята на този автобус, той каза, че наистина е вече много зле, но преди е бил дори международен- ходил е във Франция, Италия.. и т.н. Всъщност единствените оцел
ели автобуси от моето време са именно 8717 и 7186 , Сетрите 6049 и 6051 не са старите 0996 и 7269. А 7186 (1050) въпреки, че беше от моето време рядко съм го ползвал, тъй като това, че е миди не беше подхо
дящ за линии като Поморие, Несебър... (същото се отнася и за единствения туристически
Мерцедес 7276, който също беше рядкост да го пуснат за нас), така че единствено 8717 ме връща в ученическите ми години...
Затова не искам да го бракуват, даже и разцветката му е запазена както си беше тогава.
И тъй като все пак се качих в събота, нека да ви опиша състоянието като последно возил се в този автобус- има някакво тракане в ходовата част, има и едно доста неприятно потракване от второто стъкло (откъм шофьора), просто на всички неравности се люлее в самата "рамка". Има и лек мирис на изгорели газове в салона... стъклата му стоят някак си опушени и мръсни отвътре... Скоростта е много бавна... Но все пак 21 години на линия в България... незнайно колко още преди това, може би още поне 10-15... си е съвсем в реда на нормалното. И все пак ако на някой му се занимаваше- можеше да се стегне и да изкара още десетина години поне... Кремавата кожа по тавана в нишите над вратите е започнала да се се издува и набръчква (но не от вандали, а просто от печата на времето
, годините си казват думата)... Някои плоскости под прозорците също са леко изметнати..., но са си оригиналните! Да не забравяме, че Чавдарите 11М4 бяха с подменени плоскости още в края на 90-те, малка част бяха дори в пълна възстановка в Кента Омуртаг, но въпреки това са отдавна "покойници", а този последен мохикан, все още е на бял свят, което за мен си е почти своеобразен рекорд, защото като ученик съм пътувал с много транспортни фирми, не само БургасБус, а и с поморийски автобуси, несебърски , дори варненски, както и доста частни превозвачи. Нито един автобус не съм видял да е все още на линия, от който и да е ДАП, с изключение на споменатите 2 на БургасБус, така че за мен 8717 си е автобус- легенда! Истинска изненада беше това, че успях да се кача в него миналата година по линията за Слънчев бряг- беше 2 поредни дни- изключителна рядкост, а в същото време и сравнително често срещано явление преди 15 и повече от 15 години...