Author Topic: Автобусни ремаркета  (Read 2485 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #20 on: 12.08.2019, 23:33:15 »
Дали? На мен по-възрастни хора са ми разказвали, че са виждали и 11Г5 с ремарке, макар и по-рядко, тука във форума един съфорумец е виждал и 11М3 с ремарке. Явно че се е случвало но доста по-рядко, защото масовото навлизане на 11Г5 и 11М3 съвпада с масовото махане на ремаркетата. Очевидно че края на 70-те ремаркетата са били рядкост, а 80-те по-скоро изключения.

Не само в София, ами през 50-те и 60-те в много от големите градове големите булеварди са били павирани, така че едва ли е това точно е причината. А като пътя е заледен и зле почистен, ще поднася и на паваж и на асфалт, това няма отношение.
« Last Edit: 12.08.2019, 23:35:36 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #21 on: 13.08.2019, 11:24:23 »
Закачали са им ремаркета, обаче много рядко. Просто не е имало вече необходимост от такива. От 1967 започва вноса на Икарус 180, а през 1974 в много по-големи обеми идва и вноса на Икарус 280, който е разпространен навсякъде в страната. При наличието на съчленени автобуси автоматично отпада нуждата от закачане на ремаркета.
« Last Edit: 13.08.2019, 21:38:14 by Metan »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1418
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #22 on: 13.08.2019, 12:10:54 »
Ако се разровите из старите хроники от онези години със сигурност ще намерите информация за инциденти с тези ремаркета. На доста бивши шефове на ДАП-пове им настръхват косите от като чуят за ремаркетата. Доста дълго бяха забранени от закона за движение по пътищата. 
The Grand Tour

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #23 on: 13.08.2019, 17:09:04 »
Ето откъде сме копирали дизайна на първите ремаркета


Иначе ето и едно от по-късните, които са с 1 прозорец по-дълги


Тези наистина може да са правени в Елена и Попово и да са били разпространени повече в централна и източна България. Това от горната снимка е бургаско, 1 мнение нагоре има две такива от Варна, Благун помни такива от Русе (където са се движили от двата вида).

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #24 on: 13.08.2019, 19:34:29 »
В Русе имаше и снимка на едно още по-старо от уж "първите", с дървени скелета на прозорците. Иначе тези е ясно, че са копирани от чешките, само дето оригиналът е с еднокрила ръчна врата. Има снимки на същите в Албания в края на 80-те, теглени от Шкода 706 РТО. Техните вероятно са внос от Чехия. Но там веднага след смъртта на онова чучело Енвер Ходжа (85-та) почват ударно да внасят втора ръка Мерцедес 0 305 от Германия, Фиат-ове от Италия, Берлие-Рено от Франция, ДАФ от Холандия (съшите като тези, които имаше в Бургас) и т.н, та специално от Тирана ремаркетата постепенно изчезват.
« Last Edit: 13.08.2019, 20:45:42 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1134
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #25 on: 13.08.2019, 23:48:08 »
Ремаркетата по онова време са с пневматични спирачки, и въпреки че са с по два цилиндара на ос, или на колело по едно, то приплъзване при сиране почти всеки път има. Това почти винаги води до поднасяне. Споменах, че павираните улици по онова враме плюс... говорили сме за надморската височина, влиянието на климата в София (600 м) спрямо другите градове, предопределящи количеството ''лоши'' дни – по този си показател тя изпреварва почти всички големи и средни градове в страната. Тогава @Иво вероятноста от злополука в сравнение примерно с гр. Елена – колко пъти повече е, че да се чудиш... защо не са били за предпочитане там, а другаде повече – дори в сравнение с Пловдив (46м), Варна (80м) или Русе (45м)... ако разбира се намираш пряка връзка между климатичните особености на софийското равно поле с изброените... други...
Отделно какви ми ги разправяш, че някой бил видял 11М3 на театъра да тегли ремарке – това само по себе си определящо за ТГ ли е или не?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
В края на 1985г – след като връщат 11М3/Г5 в производство, на мястото на В 13-20, тогава единият вариант е бил да върнат ремаркетата. Но ремаркетата този път са щели да бъдат далеч по добри –  хидравлични спирачки, което най -просто казано елиминира до голяма степен това проблемно суркане на гумите почти всеки път... Но все пак пускат В 14 -20, който го бавят няколо години подред за доизкусуряване.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Пропуснах за тегличите от снимката на 11Г5. Те дори присъстустват в първите години при производство и на 11М4, в последствие са направени така, че да се махат, не както по -рано на всеки.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Ilian става въпрос, че през 90 -те, поради липса на поръчки, всяко що -годе предприятие занимаващо се с метал се опитва да компенсира с нетипични допреди няколко години по -рано производства, но то е общо казано и се отнася за всякакъв вид ремаркета.
   
« Last Edit: 13.08.2019, 23:58:55 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #26 on: 14.08.2019, 00:19:25 »
Русе също има доста хард зими някои години, дори Дунава замръзва. Ясно е че София бие всички големи градове у нас  по брой дни по снегозадържане, но от снимките от Варна и Бургас, особено тази последната се вижда, че ремаркетата са се ползвали и зимата дори при непочистен път както на снимката.

А да не мислиш че на съчленения автобус ремаркето не поднася зимата. При лек наклон веднага започва да се суче и да се гъне. С Изключение на В14-20 и Икарусите те нямаха такива ядове зимата. Ама като има обилен снеговалеж просто не ги ползваш и това е, не е само у нас така. Имам приятелка, която живее в Стокхолм и ми разказва абсолютно същото. Зимата при обилен снеговалеж съчленените автобуси се сучат и сгъват и са дотам и просто половината транспорт блокира. Същото гледах и на едни репортажи от Канада. А не е като в Канада или в Стокхолм зимата да ги изненадва толкова на север, просто си карат докато могат и после транспорта се блокира докато трае обилния снеговалеж.

При всички положения това с ремаркетата е остаряла концепция и едва ли в бъдеще ще се прилага някъде, при наличието на модерни съчленени автобуси. Има някои предимства наистина, но недостатъците са повече от предимствата.
« Last Edit: 14.08.2019, 00:21:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1134
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #27 on: 15.08.2019, 17:05:26 »
^ @Иво, да обърнем въпроса тогава към теб – кога се използват тогава... и кога не? – И да уточнявам че от 1956 г градското население започва да се увеличава (защото се създават ТКЗС -та), същото се отнася за ГТ. Следващите 10 -на години нуждите от ремаркета пропорционално се увеличават и тогава някъде достигат пик в използването си. Но се появяват първите съчленени, които постепенно ги изместват първо от София, после постепенно от другите окръжни градове към по -малките и така нататък до -към края на 70 -те или началото на 80 -те, когато биват спрени... Така че за кой период говорим, че не се използват...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Снимката на ремаркето е пред теб – имаш веднъж ъгъл на въртене при теглича на автобуса и втори път на предния му мост. При съчленените това ти е обединено в едно, отделно тук мостът е един, при ремаркето два... респективно отношението на спирачните усиля действащи на гумите в единия и другия случай пак е 2:1 – което означава че вероятноста от нестабилно поведение е също толкова... даже при завой – нито единият, нито другият моста на ремаркето не следват радиуса на задния мост на теглича, при съчленените тази величина е намалена (един мост)... Тогава кое от двете е по -нестабилно!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Мисля че ремаркетата постепенно ще започнат да възкръсват – при съвременните технологии всичките тези недостатъци сега технически са решими...
 
« Last Edit: 15.08.2019, 17:15:27 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #28 on: 18.08.2019, 19:55:50 »
ЖП Гара Търговище, 1973г. Ремарке, закачено на Чавдар М80(?)

Снимката е от Фейсбук

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2757
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #29 on: 22.08.2019, 08:54:22 »
Ето снимки на едно ремарке в добро състояние за годините си .
Това определено е в доста добро състояние за възрастта си. Зеленото основния цвят ли е или под него има червено?
Няма да се изненадам зеленото да е основният му цвят - в един двор във Варна има изоставено подобно ремарке, отново в зелено.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #30 on: 29.08.2019, 02:32:33 »
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_B_40
Значи нашите ремаркета са копирани от Кароса B40.....Оригиналът се произвежда в Кароса между 1953-та и 1957-а....В Албания в края на 80-те още има в движение от тях, въпреки започналия масов внос на западни автобуси втора употреба.

А като попиташ някой стар ДАП-аджийски началник относно ремаркетата, направо се хващат за главата какво чудо е било с тях едно време....
« Last Edit: 29.08.2019, 03:11:50 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #31 on: 23.10.2019, 14:40:47 »
Чавдар М80 с ремарке от стария тип в Горна Оряховица


Хасковски Чавдар М80 с ремарке, само че от новия тип

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #32 on: 31.10.2019, 16:56:20 »
Чавдар М81 с ремарке от стария тип на входа на Видин


Кюстендилски Чавдар М65 с ремарке от новия тип


Този го има в друга тема, но ще го пусна и тук - М80 с ремарке от стария тип пред варненската катедрала
« Last Edit: 31.10.2019, 17:27:50 by Metan »

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #33 on: 03.11.2019, 16:58:57 »
Нещо ново, поне за мен. Явно и някои тролейбуси са имали ремаркета, това конкретно ми прилича на ТБ-5Х.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12944
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #34 on: 03.11.2019, 19:30:36 »
Да, закачали са и на тролеите на ТБ52 и на Шкоди 9-тките. При нас в София не знам дали са закачали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #35 on: 04.11.2019, 15:19:26 »
Ремарке в Пловдив


Ловешки М80 с ремарке от новия тип
« Last Edit: 04.11.2019, 15:56:28 by Metan »

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1349
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Автобусни ремаркета
« Reply #36 on: 23.11.2019, 19:45:00 »
Във Варна и Русе е имало и по-големи ремаркета. Изглежда те са от втората половина на 50-те, началото на 60-те. Варненската снимка е качвана преди време от колегата София 100.