Author Topic: История на Икарус в България  (Read 75549 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #440 on: 04.05.2020, 22:14:29 »
Кадри от учебни филми на МВР от 80-те - познатите в помощ на обучаващите се за водачи (1, 2, 3, 4 част). Според мен филмите са от 1985 г., може би част от тях най-рано есента на 1984 г. - най-вече заради това, че част от автобусите са с големи номера отзад, а други вече не.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #441 on: 07.05.2020, 18:13:39 »
Този репортаж на БНТ от 2015 г. за края на експлоатацията на марката Икарус в София не помня да сме го коментирали. Едно от ценните неща тук са цветните кадри от средата на 70-те с един от Икарусите 260 №364, който минава пред новата Централна гара, нямам представа по коя линия би трябвало да е.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #442 on: 08.05.2020, 00:16:03 »
364 е по 85.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #443 on: 12.05.2020, 03:00:23 »
Икарус 256 на ДАП Стражица. Един от двата ДАП-а късметлии, получили такива Икаруси, закупени със средства за възстановяване от земетресението през 1987а. Другият късметлия е Велико Търново. На всички останали им са се полагали ограничен брой 11М4 за парлама, например в Стара Загора е имало само два....Дори в Сандански и Петрич имаше значително по повече....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #444 on: 17.05.2020, 12:04:53 »
Икарус 280 в Несебър, превърнат на кафе - аператив "Червения папагал", 90 - те години:


Източник
« Last Edit: 17.05.2020, 12:06:58 by Magirus deutz »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #445 on: 17.05.2020, 15:34:52 »
Габровски Икарус 620 Гб 4621 като "реквизит" на карнавала на хумора през 1969 г.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #446 on: 28.05.2020, 16:31:58 »
Икарус 311 Пд 7999 нает за турне из страната на пловдивския естраден ансамбъл "Хеброс" през 60-те години в това любителско видео.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2148
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #447 on: 29.05.2020, 11:00:41 »
Икарус, заснет някъде из страната през 2002г. Източник: https://www.clubgerrit.nl/bulgarije
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 134
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: История на Икарус в България
« Reply #448 on: 29.05.2020, 12:27:31 »
Попаднах на това видео в You Tube - разказва се за историята на автобусите "Икарус" и за хронлогията на моделите им.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #449 on: 29.05.2020, 20:54:36 »
Тези са чешки вариант, но с малки изключения, като кабината например, нашите са абсолютно същите. Таблото вече е като листовка, няма хромиран кант на решетката, значи говорим за 77а година някъде...
Тука се вижда идеално защо плоскостите с фурнир имитация на дърво затрудняват цеховете и работниците - трябва да се слагат на си-ен-си - то, да се режат и монтират точно в определена посока, според десена на фурнира. Затова 85та година се отказват от тях в ширпотреб моделите....
« Last Edit: 29.05.2020, 21:06:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #450 on: 31.05.2020, 19:34:48 »
От Bus Memories.
Първата не знам къде е, а втората е прословутият пловдивски 280 с предница и врата ала 250/256, купен от ГДР.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #451 on: 01.06.2020, 09:35:17 »
От Bus Memories.
Първата не знам къде е...
Първата снимка е от тук

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #452 on: 03.06.2020, 00:43:28 »
Интериорни заводски снимки на двойносъчленения прототип през 88а и в последствие, когато е преработен и отива в Техеран. Умишлено ги слагам тука, понеже са идеални за възстановяването на Икаруса в Дружба и на 260тката от Динамо. Такъв фазер в Унгария все още има.
« Last Edit: 03.06.2020, 00:50:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #453 on: 03.06.2020, 00:46:25 »
И след преработката.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #454 on: 03.06.2020, 01:49:13 »
Очаква се разпродаване на Икаруси от Будапеща, вкл. на тролейбуси.


https://www.bkv.hu/en/sale/

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3630
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #455 on: 03.06.2020, 09:24:38 »
... Скоро сънувах как един тамошен 280Т минава през Лъвов мост, след него мина и един 260 :D

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #456 on: 03.06.2020, 22:49:18 »
Това е сканирано в добра резолюция, източникът го има на снимката

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #457 on: 23.06.2020, 20:33:18 »
От Bus Memories.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #458 on: 25.06.2020, 23:17:42 »
Икарус 260 на пл. Народно събрание, 70 - те години:

Източник