Във Wiki има няколко снимки на Karosahttp://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Karosa_bus_trailers
Тя е от Чехословакия -тогава. Skoda също. Но, ако последните са правили предимно двигатели, а каросериите са били Karosa? Може да приемем подобно твърдение за наще Чавдари. Но тук на тях са им викали Skod-И, и познати като такива.
Специално за обявата, по скоро е липсата на достатъчна информация отколкото някакъв търговски трик -поне според мене.
Това че, Шкода и Кароса са били в тясно сътрудничество е вярно, но Чавдар 11Г5 и Чавдар 11М3 приличат единствено и само на Сетра-Касбохрер.
Припомнете си историята на Чавдар. Във втората половина на 60-те започва едно изключително неудачно производство на моделите Чавдар М80 и М81, ето линк със снимки
http://www.buschavdar.e107deluxe.org/page.php?2 , каросерията е изцяло българска разработка в ултрамодерните за времето си ръбати форми и страда от типично българските проблеми със здравината на конструцията. По същото време баща ми е следвал "машиностроене" във ВМЕИ (ТУ) и се е интересувал от всички нововъведения, по негови думи градския вариант М80 буквално се е разцепвал по тавана над първата врата. Много бързо става ясно, че от това автобус не става.
Междувременно е сключен и договор с Касбохрер за обновяване на моделната гама. В този момент обаче родното машиностроене няма ресурс за производството на тези модерни автобуси. Взето е решение да се използва добре познатото от Шкода РТО шаси, което е с доказани експлоатационни възможности и е напълно усвоено като приозводство от завода, върху което да се адаптира новата каросерия. Поради тази причина през 74-та г. започва производство на сетренската каросерия във видоизменен и уникален вариант с предно разположен двигател, с което приключва историята на М80/1. Едва 3 год. по-късно се появява Чавдар 11М4, който е пълно копие на оригиналната каросерия и е с т.н. "самоносеща конструкция", т.е. термина "шаси" изчезва...
Така става ясно, че причината за съществуването на 11М3 и 11Г5 е само защото серията М80/1 не е запълнила нишата си от 10-5 години производство и се е наложила "екстремно" прекрояване на новата каросерия. За съжаление, поради този факт сме нямали и възможност да се радваме на родно производство градски вариант на 11М4, тъй като 11Г5 се е доказал като изключително надежден и евтин в поддръжката и производството.
Надявам се, че сега става ясно, защо едните модели са популярни сред старите шофьори като Шкоди, а другия Сетра.